• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Waarschijnlijk werd hij daarom weer naar Nederland gebracht. Want in Engeland mag je geen euthanasie plegen.

    Ik denk dat het voor iedereen beter is, zo. Friso had er niks aan en zijn familie ook niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    Waarschijnlijk niet. ^^


    Dan zouden het echt kneuzen zijn, die man lag 1,5 jaar in coma! Dat is gewoon ongezond lang op zijn zachts gezegd.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dan zouden het echt kneuzen zijn, die man lag 1,5 jaar in coma! Dat is gewoon ongezond lang op zijn zachts gezegd.

    De koning en koningin waren gewoon op vakantie in Griekenland en vandaag zou een ander lid van de familie gaan trouwen, een neef.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Crave schreef:
    Dit is niet om haat te zaaien of wat dan ook, maar om eerlijk te zijn vind ik het zijn eigen schuld en ergens vind ik dat nog erger voor de familie. Hij heeft er iets aan kunnen doen en dan was hij nu misschien niet dood geweest. Als hij er niets aan had kunnen doen, had het ook erg geweest, natuurlijk, maar toch naar mijn mening minder erg, dan wanneer het je eigen schuld is. Ik vind het erg voor de kinderen en de rest, dus ik hoop dat ze het verlies snel kunnen verwerken, maar het is beter voor Friso dat hij dood is.

    Ben ik het ook mee eens hoor, dat hij per se op dat gebied wilde zijn was zijn eigen keuze en was behoorlijk dom. Ik heb dan ook meer medelijden met de familie en vooral kinderen, maar dat laat niet weg dat Friso ook gewoon een mens was. En mensen maken soms nou eenmaal domme keuzes, soms levensbedreigend - zonder dat ze het door hebben natuurlijk - en soms breek je een bot.
    Maar ik vind het wel onrespectvol als men gaat rond schreeuwen dat het ze niet boeit. Als hij nou dood was gegaan door drugs ofzo, dan was het op dat gebied een ander verhaal geweest.

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    De koning en koningin waren gewoon op vakantie in Griekenland en vandaag zou een ander lid van de familie gaan trouwen, een neef.


    Dan lijkt euthanasie me inderdaad waarschijnlijk en kan ik hierbij concluderen dat ze behoorlijk crue waren die man zo lang 'in leven' te laten. Hij werd er niet beter van en zijzelf ook niet, maar ik denk dat 'koninklijk' zijn alles verandert. It's a sick world.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat zijn sommige mensen hier verschrikkelijk onbeschoft!
    Natuurlijk komt dit in het nieuws omdat hij een prins was, maar dat betekent niet dat je er zo op moet reageren. Als dit niet een prins maar de vader van een Q'er geweest zou zijn, zou iedereen ontzettend begripvol zou zijn geweest en sterkte hebben gewenst en het verschrikkelijk zou hebben gevonden dat zoiets gebeurde. Maar nu het een bekend persoon betreft, wordt er zo gereageerd. Onbegrijpelijk.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Dit gaat erg harteloos afgekomen, maar het is ergens wel zijn eigen schuld.
    Hij had maar niet af de piste moeten gaan. (cat)

    Aan de andere kant is het natuurlijk niet leuk en vind ik het uiteraard erg voor de familie en vrienden.
    Het heeft nog lang geduurd eigenlijk.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Draculea schreef:
    (...)
    Ben ik het ook mee eens hoor, dat hij per se op dat gebied wilde zijn was zijn eigen keuze en was behoorlijk dom. Ik heb dan ook meer medelijden met de familie en vooral kinderen, maar dat laat niet weg dat Friso ook gewoon een mens was. En mensen maken soms nou eenmaal domme keuzes, soms levensbedreigend - zonder dat ze het door hebben natuurlijk - en soms breek je een bot.
    Maar ik vind het wel onrespectvol als men gaat rond schreeuwen dat het ze niet boeit. Als hij nou dood was gegaan door drugs ofzo, dan was het op dat gebied een ander verhaal geweest.

    Helemaal mee eens. Het is een mens en dat maakt het erg. Uiteindelijk heeft de familie niet gekozen voor al die publiciteit, dat is gewoon de pers. Eigen schuld of niet, het is en blijft een groot verlies voor de familie. Nu geen oude koeien uit de sloot halen. Ik denk dat het zo beter is en dat ze hem ook kunnen herinneren als de man die hij was, niet het kasplantje.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 16:28 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik dacht dat hij allang overleden was.
    Ik snap nog steeds neit dat ze hem zo lang als kasplantje gelaten hebben.
    aan de ene kant oke ik begrijp het het is je familie.
    Maar de kans was zo klein en als hij bij zou komen zou hij wss een hele grote schade hebben gehad, dat je denk ik hem dat niet aan zou doen.
    Maar ik kan er ook niet om treuren ik blijf het nog steeds zijn eigen schuld vinden al zullen andere er niet mee eens zijn. Als je off piste gaat en niet goed voorbereid bent tsja dan is de kans dat het gebeurd erg groot, blijf dan slim op de piste.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Demitria schreef:
    Vind dat het allemaal wat overdreven wordt. Het is zijn eigen domme fout geweest, dat soort dingen doe je niet als je een gezin hebt. Vind het erger voor de kinderen tbh.


    Do what people say you can't.

    Whitmore schreef:
    Wat zijn sommige mensen hier verschrikkelijk onbeschoft!
    Natuurlijk komt dit in het nieuws omdat hij een prins was, maar dat betekent niet dat je er zo op moet reageren. Als dit niet een prins maar de vader van een Q'er geweest zou zijn, zou iedereen ontzettend begripvol zou zijn geweest en sterkte hebben gewenst en het verschrikkelijk zou hebben gevonden dat zoiets gebeurde. Maar nu het een bekend persoon betreft, wordt er zo gereageerd. Onbegrijpelijk.


    Natuurlijk komt het in het nieuws, maar als het de vader van een Q'er was geweest dan had ik hetzelfde gereageerd. Erg zielig, maar idioot om iemand zo lang in coma te laten en het is goed dat het eindelijk zo ver is gekomen voor ieders bestwil. Hij heeft rust en zijn familie kan nu rouwen en het proberen te verwerken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Natuurlijk komt het in het nieuws, maar als het de vader van een Q'er was geweest dan had ik hetzelfde gereageerd. Erg zielig, maar idioot om iemand zo lang in coma te laten en het is goed dat het eindelijk zo ver is gekomen voor ieders bestwil. Hij heeft rust en zijn familie kan nu rouwen en het proberen te verwerken.


    Natuurlijk, maar ik heb het meer over reacties als "wat kan het mij schelen" en "het boeit me helemaal niets".


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Natuurlijk komt het in het nieuws, maar als het de vader van een Q'er was geweest dan had ik hetzelfde gereageerd. Erg zielig, maar idioot om iemand zo lang in coma te laten en het is goed dat het eindelijk zo ver is gekomen voor ieders bestwil. Hij heeft rust en zijn familie kan nu rouwen en het proberen te verwerken.
    dan zouden de reacties in iedergeval was respectvoller verwoord =)


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hoewel dit best te verwachten was toch heel naar nieuws.
    Waarschijnlijk wel beter voor hem, een leven als kastplantje zou ik hem niet gunnen.
    Veel sterkte voor de koninklijke familie is gegund(flower)


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Donner schreef:
    Ik was hem eigenlijk vergeten. Tja, het was te verwachten.


    + Hij heeft toch best lang geleefd onder de omstandigheden.


    -