• De stelling van deze week luidt:
    Incest waarbij beide meerderjarige partijen instemmen zou niet bestraft moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik vind het erg dat veel mensen zeggen van nee, maar dat hun enige argument is 'bah' of 'dat hoort niet'.

    Dat zou je ook over het homohuwelijk, scheidden en zoveel meer kunnen zeggen, maar dat mag allemaal wel.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Ik vind het erg dat veel mensen zeggen van nee, maar dat hun enige argument is 'bah' of 'dat hoort niet'.

    Dat zou je ook over het homohuwelijk, scheidden en zoveel meer kunnen zeggen, maar dat mag allemaal wel.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik vergelijk dit eigenlijk heel erg met mensen met een erfelijke handicap die er alsnog voor kiezen om kids te nemen. Als mensen dicht bij elkaar in dezelfde bloedlijn kinderen nemen heb je veel meer kans op erfelijke shit, net als (geestelijk) gehandicapten die erfelijk belast zijn. T probleem met incest is dat het vaak een machtsverhouding is en ik denk niet dat die verdwijnt als beide partijen meerderjarig zijn.
    Als twee mensen geen kinderwens hebben en er geen machtsverhouding is, zou ik zeggen: have fun, maar goed, probeer dat maar eens te checken


    No growth of the heart is ever a waste

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Javier schreef:
    Nee... gadver, gewoon nee.
    Ik moet er toch niet aan denken om kinderen met mijn neef te hebben....dan ben ik hun moeder maar tegelijk hun achternicht.
    En mijn neef hun vader en tegelijk hun achterneef... hummm gewoon walgelijk.(cat)

    Oh ik heb best een knappe neef <3.


    No growth of the heart is ever a waste

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    “Things never happen the same way twice.”

    Ik snap de stelling niet.

    FemkePayne schreef:
    Ik snap de stelling niet.

    Incest, dus twee mensen in dezelfde familie, zouden niet bestraft moeten worden áls beide meerderjarigen het willen.
    Savvy?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Voortplanting bij incest zou misschien verboden en bestraft moeten worden, maar voor de rest zie ik er geen problemen mee. Je kunt mensen niet bestraffen wanneer ze van elkaar houden. Zolang twee mensen echt van elkaar houden mogen ze van mij trouwen of het nou familie is of niet.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2013 - 10:09 ]


    It's hard to tell if the world we live in is either reality or a dream - Kim Ki-Duk

    Yuliette schreef:
    Voortplanting bij incest zou misschien verboden en bestraft moeten worden, maar voor de rest zie ik er geen problemen mee. Je kunt mensen niet bestraffen wanneer ze van elkaar houden. Zolang twee mensen echt van elkaar houden mogen ze van mij trouwen of het nou familie is of niet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Yuliette schreef:
    Voortplanting bij incest zou misschien verboden en bestraft moeten worden, maar voor de rest zie ik er geen problemen mee. Je kunt mensen niet bestraffen wanneer ze van elkaar houden. Zolang twee mensen echt van elkaar houden mogen ze van mij trouwen of het nou familie is of niet.


    Maar dan moet je mensen met erfelijke aandoeningen het ook moeten verbieden omkinderen te krijgen. Want zij hebben ook meer kans op kinderen met een afwijking


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Rominator schreef:
    (...)

    Maar dan moet je mensen met erfelijke aandoeningen het ook moeten verbieden omkinderen te krijgen. Want zij hebben ook meer kans op kinderen met een afwijking


    Dat vind ik ook weer liggen aan wat voor erfelijke aandoening. Want het begrip ''Erfelijke aandoening'' is nogal breed.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Whitmore schreef:
    Ik vind dat als mensen van elkaar houden, dat op geen enkele manier verboden zou mogen worden, dus ook niet als ze familie zijn.


    Chaos is a ladder.

    Whitmore schreef:
    Ik vind dat als mensen van elkaar houden, dat op geen enkele manier verboden zou mogen worden, dus ook niet als ze familie zijn.


    + Als de beide partijen het willen, dan zie ik er het probleem niet van in. Behalve dan dat het product van incest vaak toch meer kans heeft op aandoeningen.


    “Never put your faith in a Prince. When you require a miracle, trust in a Witch.”

    Geen mening eigenlijk. Jij kan er toch niks aan doen dat je verliefd wordt op bijv. je neef en je neef op jou? Liefde maakt blind. Liefde breekt wetten. Natuurlijk het is raar... heel raar. Maar liefde is liefde, en dat hoort geaccepteerd te worden. En wat Verwelken schreef: Als je dan een relatie mag hebben als bijv. neef en nicht, waarom zouden verkrachters dan vrij mogen rondlopen? Mag je seks hebben met dieren of mogen vader en dochter een relatie krijgen. (Ik ben namelijk wel tegen dat vader/dochter gebeuren, dat is écht ranzig! Net zoals zoon/moeder etc.)