• De stelling van deze week luidt:
    Incest waarbij beide meerderjarige partijen instemmen zou niet bestraft moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mee eens als zij ervoor kiezen kan toch niemand hun stoppen het is tenslotte hun leven.

    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.


    -

    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nou, je hebt een verschijnsel, waar ik de naam even niet meer van weet, waarbij familieleden elkaar pas op latere leeftijd ontmoeten en een relatie krijgen, zonder dat ze weten dat ze familie zijn. Op een gegeven moment weten ze dat wel, maar blijven dan bij elkaar.
    Ik vind dat eerlijk gezegd geen strafbaar feit. Je kunt het hoogstens verbieden, maar iemand er niet om straffen, want ze zijn niet als familie opgegroeid.
    Wel vind ik dat er een dan een goede wet voor moet komen. Je kunt namelijk wel kinderen krijgen als broer en zus en dat kan ook zonder problemen verlopen, maar als hè dat te vaak doet, krijg je inteelt en dan heb je wel een probleem n
    Neef en nicht huwelijken zijn in Nederland, met goedkeuring van de overheid, overigens toegestaan.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik vind dat als mensen van elkaar houden, dat op geen enkele manier verboden zou mogen worden, dus ook niet als ze familie zijn.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Nee... gadver, gewoon nee.
    Ik moet er toch niet aan denken om kinderen met mijn neef te hebben....dan ben ik hun moeder maar tegelijk hun achternicht.
    En mijn neef hun vader en tegelijk hun achterneef... hummm gewoon walgelijk.(cat)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik denk er trouwens wel anders over wanneer ze niet weten dat ze familie zijn.
    Maar als je elkaar echt je hele leven kent, nee, dan gewoon nee.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Daar ben ik het toch niet mee eens, vooral omdat er bij de kinderen - als er aan kinderen wordt gedacht - de kans op ziektes en aandoeningen veel groter is.
    Bovendien denk ik dat er dan toch psychisch iets niet helemaal in orde met die mensen is als ze er beiden mee instemmen. Het kan ook goed zijn dat één van hen door de ander wordt gemanipuleerd. Het woord 'instemmen' vind ik dus hier geen goed bewijs voor wat mensen echt willen en vinden. Het is te vaag.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestraft mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingen ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.

    + De kans op aandoeningen bij kinderen die geboren zijn binnen incest is veel groter.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind incest eigenlijk gewoon heel fout. Je hoort niet op je broer of zus of weet ik veel wat verliefd te worden. Ik moet wel eerlijk zijn dat ik voor ben als het broer en zus is die apart zijn opgeleefd en geen weet hebben dat ze werkelijk familie waren. Dat is natuurlijk een heel ander punt, maar dan lijk het me nog altijd niet verstand om samen kinderen te maken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.


    You can't not look cool with a crossbow.