• De stelling van deze week luidt:
    Incest waarbij beide meerderjarige partijen instemmen zou niet bestraft moeten worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik denk dat je er weinig van kan zeggen. Als ze het willen gebeurt het toch wel. Het enige vind ik dat ze geen kinderen mogen krijgen. (cat) Hoewel het niet altijd fout gaat, mijn moeder collega is (verplicht) met haar oom getrouwd en hun kinderen zijn knap en zo slim.


    Your make-up is terrible

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.

    Ik vind wel dat je een beetje doordraaft hoor :'D


    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.

    Hatsumomo schreef:
    Ik denk dat je er weinig van kan zeggen. Als ze het willen gebeurt het toch wel. Het enige vind ik dat ze geen kinderen mogen krijgen. (cat) Hoewel het niet altijd fout gaat, mijn moeder collega is (verplicht) met haar oom getrouwd en hun kinderen zijn knap en zo slim.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat hangt ervan af.
    Bijvoorbeeld Neef-Nicht vind ik nog kunnen, ook omdat die van ongeveer dezelfde leeftijd zijn en niet in hetzelfde huis zijn opgegroeid.
    Broer - zus en vader - dochter of moeder - zoon vind ik niet kunnen.
    En natuurlijk is het moeilijk te bepalen wanneer er echt wederzijdse instemming is. Het zou niet de eerste keer zijn dat er dusdanig op een kind wordt ingepraat dat Hij/Zij het als 'normaal' ziet dat een van zijn/haar ouders aan hem/haar zit. Dan is er dus wederzijdse instemming, maar echt vrijwillig zou ik het niet noemen en ik vind dat dat dan ook strafbaar moet zijn.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Aan verliefdheid is nou eenmaal niks te doen, dat overkomt je gewoon.
    Wat ik wel een afstotelijk idee vind, is dat de kinderen een grotere kans hebben om gehandicapt te worden.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Whitmore schreef:
    Ik vind dat als mensen van elkaar houden, dat op geen enkele manier verboden zou mogen worden, dus ook niet als ze familie zijn.


    Enjoy life

    Hmm. Nope. Ik moet er niet aan denken om met mijn familie iets te hebben. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Oneens. Mensen die van elkaar houden moeten van elkaar kunnen houden, maar er moet ergens een lijn getrokken worden. Als incest wordt goedgekeurd, zullen daar een hoop kinderen met psychische of fysieke aandoeningen uit voortkomen. Ik zeg niet dat mensen die gevoelens hebben voor hun eigen familieleden onmenselijk of slecht zijn, maar de natuur heeft het gewoon niet zo bedoeld en ik vind dat daar - vooral in verband met de belangen van het eventuele nageslacht - gewoon rekening mee moet worden gehouden. Zoals het nu is, is het dus prima.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.

    ^^

    Mijn vader & moeder zijn ook familie van elkaar. En ik geloof da'k wel redelijk normaal ben. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    ^^

    Mijn vader & moeder zijn ook familie van elkaar. En ik geloof da'k wel redelijk normaal ben. :Y)

    NIET. Jij muteert 's nachts in Smaug! D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Capricious schreef:
    Oneens. Mensen die van elkaar houden moeten van elkaar kunnen houden, maar er moet ergens een lijn getrokken worden. Als incest wordt goedgekeurd, zullen daar een hoop kinderen met psychische of fysieke aandoeningen uit voortkomen. Ik zeg niet dat mensen die gevoelens hebben voor hun eigen familieleden onmenselijk of slecht zijn, maar de natuur heeft het gewoon niet zo bedoeld en ik vind dat daar - vooral in verband met de belangen van het eventuele nageslacht - gewoon rekening mee moet worden gehouden. Zoals het nu is, is het dus prima.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Capricious schreef:
    Oneens. Mensen die van elkaar houden moeten van elkaar kunnen houden, maar er moet ergens een lijn getrokken worden. Als incest wordt goedgekeurd, zullen daar een hoop kinderen met psychische of fysieke aandoeningen uit voortkomen. Ik zeg niet dat mensen die gevoelens hebben voor hun eigen familieleden onmenselijk of slecht zijn, maar de natuur heeft het gewoon niet zo bedoeld en ik vind dat daar - vooral in verband met de belangen van het eventuele nageslacht - gewoon rekening mee moet worden gehouden. Zoals het nu is, is het dus prima.


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Ze zijn wel meerderjarig en kunnen dus zelf kiezen wat ze willen. Ik ben niet verliefd op een familielid van mij dus kan er moeilijk wat over zeggen. Wij vinden het dan wel raar enzo. Maar we snappen de mensen hun situatie niet. Ze mogen heus van elkaar houden, maar ik heb gehoord dat als ze kinderen krijgen, de kinderen ziek kunnen worden? Dat is best moeilijk want sommige mensen willen echt kinderen met degene waar ze van houden..

    [ bericht aangepast op 11 aug 2013 - 16:52 ]


    You're my one in a million

    Square schreef:
    Eigenlijk vind ik dit altijd een heel erg lastig punt. Aan de ene kant ben ik helemaal voor alles wat mensen gelukkig maakt en niemand behalve de twee mensen waar het om gaat zou iets te zeggen moeten hebben over een relatie, tenminste niet zolang ze allebei oud genoeg zijn om toe te stemmen. Niemand zou er benadeeld door worden of last van hebben, dus waarom niet? Maar aan de andere kant zou ik het toch enorm bizar vinden als een broer en zus iets kregen - of neef en nicht, wat dat betreft, al gebeurt dat nog vaak genoeg op allerlei plaatsen ter wereld.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    iWasHere schreef:
    Ze zijn wel meerderjarig en kunnen dus zelf kiezen wat ze willen. Ik ben niet verliefd op een familielid van mij dus kan er moeilijk wat over zeggen. Wij vinden het dan wel raar enzo. Maar we snappen de mensen hun situatie niet. Ze mogen heus van elkaar houden, maar ik heb gehoord dat als ze kinderen krijgen, de kinderen ziek kunnen worden? Dat is best moeilijk want sommige mensen willen echt kinderen met degene waar ze van houden..

    Dat klopt inderdaad ja. Om het maar simpel te zeggen dragen mensen erfelijke eigenschappen met zich mee (dus ook van ziektes) die niet tot stand komen. Familieleden hebben veel van hetzelfde DNA (en dus ook de erfelijke eigenschappen van dezelfde ziektes) waardoor de kans groot is dat deze aan het kind worden doorgegeven en deze ziek wordt.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Verwelken schreef:
    Oneens, het is en blijft incest. Ik vind het gewoon walgelijk. Als dat goedgekeurd wordt, wat is het volgende? Dat als vader en dochter op mekaar verliefd zijn, ze mogen trouwen en kinderen krijgen? Dat verkrachters gewoon vrij mogen rondlopen? Dat seks met dieren ongestrafd mag plaatsvinden? Nee hoor. Als je iets goedkeurt, zullen andere walgelijke dingens ook goedgekeurd worden. Ik vind die wet goed zoals het is.


    Everything is illuminated by the light of our past.