• In Rusland duiken steeds meer video's op waarin jonge homo's, biseksuelen en transseksuelen worden vernederd door neonazi's. De tieners worden via social media gelokt met nep-dates en vervolgens vernederd aan de schandpaal genageld.

    De werkwijze
    Meestal neemt iemand via VKontakte, het Russische Facebook, contact op met het toekomstige slachtoffer. Vervolgens wordt er wat erotisch gechat en wordt er een afspraak gemaakt. De ene keer bij iemand thuis, de andere keer gewoon op straat.

    Wat er dan gebeurt, loopt uiteen. Soms wordt het slachtoffer 'alleen maar' uitgescholden. In andere gevallen dwingen de belagers het slachtoffer zich uit te kleden, naakt in een badkuip te gaan zitten en een 'bekentenis' af te leggen, met een kunstpenis in de hand. Het kan ook zijn dat hij urine over zich heen krijgt of roze wordt geschilderd.

    Alles wordt gefilmd en op YouTube, antipedofil.org of VKontakte gezet. Hoewel de situatie elke keer dreigend is, wordt er geen rechtstreeks fysiek geweld gebruikt. Het gaat vooral om de vernedering.

    "Alle homoseksuelen zijn pedofielen"
    Volgens sommige bronnen in Rusland houden zich inmiddels zo'n 500 groepen met zulke praktijken bezig. De bedenker ervan is Maxim Martsinkevitsj, een beruchte neo-nazi uit Moskou. Eerder deze maand sprak de Russische online krant Lenta met hem. "Ik denk dat alle homoseksuelen pedofielen zijn," zei hij. "Als je eenmaal aan de andere kant staat, dan zal je dat nog eens doen. Vandaag vindt hij jongens leuk en daarna zijn het ineens kinderen. Ze zijn niet geschikt om in onze samenleving te leven."

    Verbod homopropaganda
    Vorige maand nam de Russische regering een wet aan waarin het verboden werd om homoseksualiteit te promoten in het openbaar. Sindsdien neemt het aantal geweldsincidenten tegen homoseksuele Russen hand over hand toe. De politie heeft, ondanks meerdere aangiftes, echter nog geen actie ondernomen.

    Bron; ondertussen.nl


    We're all damaged in our own way, nobody is perfect. ~Johnny Depp~

    Theodora schreef:
    Macht is een vies beestje.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Morticia schreef:
    Devil, wat een fucking eikels, man. Dit is gewoonweg te zielig voor woorden.

    + Ik snap niet dat mensen hier serieus aan mee willen doen. Fucking meelopers with the society.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wacht, wat...?



    Ik heb hier geen woorden voor.


    26 - 02 - '16

    Waarom geloven mensen toch alles wat ze horen vanuit de kerk? WAAR IS HET KRITISCHE GEDEELTE GEBLEVEN?
    Daarnaast: Russian people; you are fucked up. Als er dus een God is, waarom zou hij niet van de homo's houden? Dat vind ik altijd zo belachelijk. God is toch tolerant en houdt van iedereen. Waarom zou hij in de vredesnaam uitzonderingen maken? Zucht. DUMB PEOPLE.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Waarom geloven mensen toch alles wat ze horen vanuit de kerk? WAAR IS HET KRITISCHE GEDEELTE GEBLEVEN?
    Daarnaast: Russian people; you are fucked up. Als er dus een God is, waarom zou hij niet van de homo's houden? Dat vind ik altijd zo belachelijk. God is toch tolerant en houdt van iedereen. Waarom zou hij in de vredesnaam uitzonderingen maken? Zucht. DUMB PEOPLE.


    Exactly. Het staat zelfs in de Bijbel: 'God houdt van iedereen'.
    Dumbass people are dumbasses.
    Maar goed, eigenlijk moet ik hier niet over beginnen, want ik heb hier eigenlijk helemaal niks mee.


    26 - 02 - '16

    Pom schreef:
    (...)

    Exactly. Het staat zelfs in de Bijbel: 'God houdt van iedereen'.
    Dumbass people are dumbasses.
    Maar goed, eigenlijk moet ik hier niet over beginnen, want ik heb hier eigenlijk helemaal niks mee.

    De Russen zijn dus ketters! INQUISITIE, PLEASE.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Father schreef:
    Lange leve Rusland :'D

    Dat was sarcasme, voor als je te dom bent om dat te begrijpen.


    ©1998

    Piazon schreef:
    Ik snap niet hoe iemand op zo'n manier kan denken. En dat ze al die zieke ideeën dan nog uitvoeren, is gewoon helemaal walgelijk.


    Hier heb je he-le-maal gelijk in .
    Like , what . de . fuuck ?


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Pom schreef:
    (...)

    Exactly. Het staat zelfs in de Bijbel: 'God houdt van iedereen'.
    Dumbass people are dumbasses.
    Maar goed, eigenlijk moet ik hier niet over beginnen, want ik heb hier eigenlijk helemaal niks mee.


    Precies !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik kan er wel om huilen. Dit is abnormaal.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Ik zag laatst een filmpje, daar moest een jongen urine drinken omdat hij homo is.
    Ziek gewoon, bah.

    Ik vind het echt walgelijk.. alweer een tijdje geleden werd er al in Nederland actie gevoerd vanwege de situatie in Rusland, en ik keek gisteren de samenvatting van de Gay Pride van dit jaar en toen werd er ook iets over gezegd. My dear lord.. It's just disgusting..
    Dat wordt de komende jaren geen vakantie naar Rusland, ugh walgelijk hoe de situatie daar nu is..

    [ bericht aangepast op 3 aug 2013 - 21:09 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Come on, zelfs de nieuwe paus acepteert het homohuwelijk.
    Waarom een paar gekken uit rusland niet?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Rare gasten, zoiets doe je niet.Je hoort mensen te accepteren. Gewoon ziek.

    Ik kan bijna niet beloved dat er echt iemand bestaat dit bedacht heeft:O
    Dit is onmenselijk!


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef