• In Rusland duiken steeds meer video's op waarin jonge homo's, biseksuelen en transseksuelen worden vernederd door neonazi's. De tieners worden via social media gelokt met nep-dates en vervolgens vernederd aan de schandpaal genageld.

    De werkwijze
    Meestal neemt iemand via VKontakte, het Russische Facebook, contact op met het toekomstige slachtoffer. Vervolgens wordt er wat erotisch gechat en wordt er een afspraak gemaakt. De ene keer bij iemand thuis, de andere keer gewoon op straat.

    Wat er dan gebeurt, loopt uiteen. Soms wordt het slachtoffer 'alleen maar' uitgescholden. In andere gevallen dwingen de belagers het slachtoffer zich uit te kleden, naakt in een badkuip te gaan zitten en een 'bekentenis' af te leggen, met een kunstpenis in de hand. Het kan ook zijn dat hij urine over zich heen krijgt of roze wordt geschilderd.

    Alles wordt gefilmd en op YouTube, antipedofil.org of VKontakte gezet. Hoewel de situatie elke keer dreigend is, wordt er geen rechtstreeks fysiek geweld gebruikt. Het gaat vooral om de vernedering.

    "Alle homoseksuelen zijn pedofielen"
    Volgens sommige bronnen in Rusland houden zich inmiddels zo'n 500 groepen met zulke praktijken bezig. De bedenker ervan is Maxim Martsinkevitsj, een beruchte neo-nazi uit Moskou. Eerder deze maand sprak de Russische online krant Lenta met hem. "Ik denk dat alle homoseksuelen pedofielen zijn," zei hij. "Als je eenmaal aan de andere kant staat, dan zal je dat nog eens doen. Vandaag vindt hij jongens leuk en daarna zijn het ineens kinderen. Ze zijn niet geschikt om in onze samenleving te leven."

    Verbod homopropaganda
    Vorige maand nam de Russische regering een wet aan waarin het verboden werd om homoseksualiteit te promoten in het openbaar. Sindsdien neemt het aantal geweldsincidenten tegen homoseksuele Russen hand over hand toe. De politie heeft, ondanks meerdere aangiftes, echter nog geen actie ondernomen.

    Bron; ondertussen.nl


    We're all damaged in our own way, nobody is perfect. ~Johnny Depp~

    Ik vind dit echt verschrikkelijk. Ik ben zelf Russisch, maar opgegroeid in België. Mijn ouders en de rest van mijn familie zijn echt verschrikkelijk hard tegen homo's en zeggen ook constant dat deze pedofielen zijn en geen kinderen mogen krijgen. Verschrikkelijk gewoon, ik mag zelf mijn eigen mening niet meer zeggen of er wordt op mij gescholden dat ik de homo's verdedig terwijl deze dit allemaal niet verdienen. Ik snap het niet, dit is verdomme de 21ste eeuw. Kunnen we elkaar nu nog steeds niet accepteren?


    Olive

    Carlisle schreef:
    Dit is toch echt belachelijk!
    Maar ook hoe je zo kunt denken, like wtf even serieus. Ik weet gewoon niet wat ik hierop moet zeggen


    Some people are art and do art at the same time

    I'm really gonna kill that people. It's fucking sick.


    Bad decisions make good stories.

    Belachelijk voor woorden. Ze zijn blijven vast hangen in het verleden, zeker? Echt misselijkmakend dit.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind het echt verschrikkelijk wat er in Rusland gebeurd, maar aan de andere kant is er vrij weinig wat wij er aan kunnen doen. In Rusland gaat zo'n 95% van de mensen naar de kerk, en daar word hen verteld dat Homo's slechte pedofielen zijn. Als er niemand is die dat anders verteld, aangezien dat land zo corrupt als de pest is blijven deze mensen zo'n gedachtengang houden. Kijk naar Nederland in de jaren 50' , daar was het precies hetzelfde alleen kwam het nergens in het nieuws aangezien dit overal zo het geval was.

    Voor de mensen die dit niet begrepen hebben: Ik vind het zelf walgelijk en keur het ook niet goed, maar het is nou eenmaal zo. Wij als andere landen kunnen daar niets aan veranderen zolang de regering daar zo achterbaks is.


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Anarose schreef:
    I'm really gonna kill that people. It's fucking sick.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb medelijden met die mensen.


    -

    Piazon schreef:
    Ik snap niet hoe iemand op zo'n manier kan denken. En dat ze al die zieke ideeën dan nog uitvoeren, is gewoon helemaal walgelijk.


    Friendship is not about who you know the longest, it's about who is there when you need someone the most <3

    Anarose schreef:
    I'm really gonna kill that people. It's fucking sick.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Macht is een vies beestje.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ziek, echt echt gewoon ZIEK.
    Hoe halen ze het in hun hoofd? Walgelijk. Echt bah. Ik walg van die mensen.


    they come, they go

    Zit hun nog vast in 50 jaar geleden ofzo?
    Ik vind dit nergens opslaan, echt ziek!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Ah, dit is echt zó ziek. Shit, rot, verdomme.

    Sorry hoor, ik kan hier dus écht niet tegen. Weten zij toevallig ook al hoe elektriciteit werkt, en is daar het wiel ook al uitgevonden?

    [ bericht aangepast op 1 aug 2013 - 22:15 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik ga hier niet eens woorden aan vuil maken. Bah.


    Miep

    Dit is gewoon niet normaal meer. Het is echt ziek...


    Now life has killed the dream I dreamed