• Het is zomer. Het is prachtig weer en de zon straalt volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekendste YouTubers zullen samen de hele zomer verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigd om in een groep bungalows net buiten Wellington Nieuw Zeeland te verblijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde grootte als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met wifi en knusse banken en zitjes.
    Buiten de bungalows is een groot meer en zitten ze direct in de prachtige natuur van beschermd natuurgebied Zealandia. Aan de andere kant van het park zit je binnen 10 minuten in down town Wellington met alle voorzieningen van de miljoenenstad.


    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - KiliOfDurin - danisnotonfire
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke - zoella280390
    - Haley Nelson - Chiron - nellyson
    - Jackson Harries 'Jack' - Castamere - jacksgap
    - Finnegan Harries 'Finn' - Nazario - jacksgap
    - Joe Sugg - Castamere - thatcherjoe
    - PJ Liguori - KiliOfDurin - kickthepj


    Bungalow indeling(per 4):
    Bungalow 1:
    - Jack Harries
    - Finn Harries
    -
    -

    Bungalow 2:
    - Dan Howell
    - Joe Sugg
    -
    -

    Bungalow 3:
    - PJ Liguori
    - Zoë Sugg
    -
    -

    Bungalow 4:
    - Haley Nelson
    -
    -
    -


    Regels:
    - Minimaal 5 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang zomer als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Kerst verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, KiliOfDurin, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 19:56 ]


    Bowties were never Cooler

    [1 vraag: Zijn we nog op het vliegveld of al bij de huisjes?]


    Bowties were never Cooler

    [Iedereen heeft al een taxi gepakt dus volgens mij staan we allemaal al aan de huisjes.]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Is goed]


    Bowties were never Cooler

    Dan Howell
    Uiteindelijk stopte de bus bij de huisjes. Ik stapte uit en sleepte mijn koffer achter me aan. Het was hier zo anders dan een half jaar geleden in Schotland, maar het was hier zo overweldigend prachtig. Ik liep naar het groepje wat er al stond. Daar zag ik een heel aantal bekende gezichten. Mijn gezicht lichtte op en ik voelde me direct thuis. Zoë en Jack en Haley en Finn lagen al in elkaars armen. Ook zag ik een nieuw gezicht, een jongen die er vorige keer volgens mij niet bij was. Ik liep vrolijk de laatste meters naar de groep toe. "Hey guys! Nice to see you all again." zei ik vrolijk. Ik keek even achterom naar PJ die ondertussen ook uit de bus was gekomen en net al ik zijn ogen uitkeek. Zacht begon ik weer de Lord Of The Rings theme te neurien. Ik kon het gewoon niet laten. Het was hier gewoon op z'n plek en kwam volledig tot z'n recht. Ik had het gevoel of er zo dwergen, hobbits en elven op konden duiken. Ik liep uiteindelijk naar de onbekende jongen toe. "Hey. I'm Dan and you are?" Ik had echt geen idee. Ik kende wel een heel aantal youtubers maar verre van allemaal. Ik haalde een hand door mijn verschrikkelijk pluizige haar en zag toen de huisjes liggen. Ze waren zo mooi en pasten perfect in het landschap, of in een film, maar dat was hier hetzelfde.

    PJ Liguori
    De bus stopte uiteindelijk en ik liep achter Dan aan de bus uit met mijn grote rugzak op mijn rug. Ik keek mijn ogen uit vanaf het moment dat we de bus uit stapte. Het was hier zo prachtig. Ik hoorde Dan de anderen begroeten. Zelf liep ik er ook naartoe. Er stonden twee stelletjes al druk met elkaar te zijn, dat waren vast degenen over wie Dan me had vertelt in het vliegtuig. Ik draaide een rondje en keek rond. Het was echt net een film waar we in waren gevallen. Je keek vanaf dit graslandje recht uit over een prachtig natuurpark dat heel erg deed denken aan de bossen in Middle Earth. Ook de huisjes die hier stonden pasten perfect. Ik liep uiteindelijk toch maar naar de twee stelletjes toe en stelde me voor met een glimlach. "Hello. I'm PJ the explorer." Mijn krullen wuifden vrolijk in de wind en mijn ogen straalden met het vooruitzicht op het ontdekken van dit prachtige gebied en het delen van mijn avoturen en fantasie met de mensen op de radio.


    Bowties were never Cooler


    Zoë Elizabeth Sugg aka Zoella. || Outfit.

    Zijn armen krulden om mijn middel waarna hij me tegen zich aantrok.
    "Damn it, I've missed you." Zijn woorden werden opgevolgd met een kusje op mijn haren wat me zachtjes liet glimlachen.
    "I missed you too Finny," mompelde ik zachtjes zodat waarschijnlijk alleen hij het kon horen. Als hij het al hoorde, want Finn had van die momenten dat hij echt stopte met luisteren als het voor hem te stil was om te luisteren. Zelfs naar mij, en ik was nog wel zo belangrijk. Oké, nee, dat nu ook weer niet. Ik loste de greep een stukje toen ik voelde dat Finn opzij keek. Jack en Haley, die nog steeds niets hadden bekendgemaakt, hadden een momentje dat Finn zo nodig moest opvolgen. Een glimlachje liet mijn mondhoeken omhoog krullen, maar zodra ze dezelfde woorden als ik en Finn hadden gezegd, had Finn er genoeg van. Hij draaide zich terug om naar mij waardoor ik ook automatisch naar zijn gezicht keek.
    "Those weeks were just way too long." "Yeah Finnegan, I thought you were calling me, but no." Ik keek hem beledigd aan, niet echt natuurlijk, en gaf een zacht tikje tegen zijn wang.
    "Hello, I'm PJ the explorer," hoorde ik opeens naast me. Ik liet Finn los en keek naar een jongen die ik vaagjes herkende. Ik had eerder filmpjes van hem gezien en van wat ik me kon herinneren was hij nog grappig ook.
    Ik glimlachte naar hem en stak mijn handje, ja handje iedereen hier had enorme handen, uit, "I'm Zoë, better known as Zoella."

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 13:45 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    Met een glinstering in mijn ogen keek ik Zoë geamuseerd aan. Ik voelde hoe ze een zacht tikje tegen mijn wang gaf en een zacht lachje ontsnapte uit mijn mond. "For your record, I called you like every evening. So don’t act like I’m the bad guy here." Wees ik haar al lachend op het feit dat we iedere avond wel degelijk bijna hadden gesproken via skype of telefoon. Ik drukte nog een zacht kusje op haar neus vooraleer ik voelde hoe ze me losliet. Ik hield haar voor nog enkele seconden beet terwijl ze tegen een onbekende jongen begon te praten. Ik herkende hem wel. Maar dan wel heel vaag. Ik zou het later wel aan Jack vragen. “Okay okay, I’m letting you go.” Zei ik tegenstribbelend terwijl ik dramatisch zuchtte om vervolgens mijn armen laat mijn lichaam te laten vallen en naar de jongen keek. "Finn here." Zei ik tot dat mijn blik viel op een bekend figuur dat naast Joe stond. "Dan the man!" Riep ik uit om vervolgens op zijn rug te springen.

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 15:28 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    PJ Liguori
    Het stelletje het dichts bij me stopte al snel met kleffen en keek me aan. Ik herkende het meisje en de jongen vaag van filmpjes die ik hiervoor had gekeken van Kerst, maar ik kon ze niet helemaal plaatsten. Ik pakte het meisje haar hand met een glimlach. "Nice to meet you, Zoë." Ik knikte naar haar en drukte galant een kus op de rug van haar hand. Ik probeerde echt niet het meisje van deze jongen te stelen, die zich nu introduceerde als Finn, maar zo was ik nou eenmaal opgevoed. Ik liet haar hand los en grijnsde toen ik hem op Dan af zag rennen en op zijn rug zag springen. Zoizo zou Dan zo door zijn beentjes vallen. Hij was namelijk echt niet fit of sterk. Ik richtte me weer op het meisje. "Are they always like this, or is this new?" Zelf was ik zeker ook zo, maar deze mensen kende ik niet, dus dan was het anders. Toch voelde ik me erg prettig en thuis bij deze andere youtubers. Ik haalde mijn telefoon uit mijn broek en klikte de camera aan waarna ik die op mezelf richtte. "PJ the explorer here! It's amazing how beautiful this country is! I've also already met some other youtubers, except Dan ofcourse. My amazing foursome buddy. Well, I'll talk to you later and keep you updated on all my adventures." Ik had de omgeving gefilmt en ook alle anderen. Ik uploadde de video en keek toen weer rond.

    [Ik wacht met Dan even op Joe]


    Bowties were never Cooler


    Zoë Elizabeth Sugg aka Zoella. || Outfit.

    Finn liet me met tegenzin los wat me zacht deed lachen en PJ drukte een kus op de rug van mijn hand waardoor ik eventjes verbaasd was, maar ik zocht er niets achter. Hij was vast zo opgevoed, hij had gezien dat ik Finn had. Ik zag hoe Finn naar Dan toeliep die bij mijn geliefde broertje stond zo'n 3 meter verderop. Ik was benieuwd of Dan het ging uithouden, maar ik betwijfelde het eigenlijk wel.
    "Are they always like this, or is this new ?" Ik keek opzij naar hem en lachte waarna ik een hand op zijn schouder legde, "Oh PJ, this isn't half of the things they normally do, they are so much worse when they're here after, like, 2 days."
    Hij haalde zijn camera uit, zei iets tegen de camera en liet toen het landschap zien. Van zodra de camera mij passeerde begon ik te zwaaien en stak eventjes mijn tong uit.

    Joseph Sugg aka Joe.

    Ik had eventjes rustig staan rondkijken. Mijn zusje had besloten klef te doen met Finn en blijkbaar waren Jack en Haley samen, wel ja, dat dacht ik toch aan de manier hoe ze tegen elkaar deden. Zoë had me al van iedereen een beschrijving gegeven zodat ik iedereen kende, aangezien ze zeker wist dat iedereen mij ook kende. Wel ja, ik was wel het kleine broertje van Zoella en geef toe, iedereen kende me, ik was gewoon zo geweldig en hilarisch. Ik lachte zachtjes in mezelf toen ik terugdacht aan alle reacties die ik had gezien op de Valentijn-video en hoe iedereen er zo van overtuigd was dat Zalfie echt was, terwijl Zoë dan al met Finn samen was. Sommige kijkers waren nogal traag van begrip denk ik.
    Dan kwam naast me staan en stelde zich voor waarna ik zijn hand aannam, "Joe Sugg, brother of Zoella, I'm pretty sure you know here already, she's hard to forget." Het was negatief bedoeld aan een bepaalde kant, maar dat was enkel om haar te plagen.
    Finn kwam op Dan afgelopen waarna hij op zijn rug sprong. Wetende van wat Zoë zoal had gezegd, en zijn videos, wist ik bijna zeker dat hij door zijn benen ging gaan, maar ik was niet echt het soort persoon die mensen opving, letterlijk gesproken dan.

    Dan Howell
    Ik glimlachte naar de jongen die zich voorstelde als Joe. Nu hij zei dat hij de broer van Zoë was zag ik het ook wel. "Yes I doooooooooooooooooo" De laatste o werd erg uitgerekt doordat ik schrok van de klap die Finn maakte op mijn rug, waardoor alle lucht uit mijn longen vloog. Ik wiebelde nog even op mijn benen voor ik neer viel en omronde zodat ik nu als een soort kooi om Finn heen lag. "Finn, Finn the better twin." Ik woelde even door zijn haren en kroop snel van hem af, aangezien ik nogsteeds niet helemaal comfortabel was met wat er was gebeurt, nu ik mijn herrinderingen weer terug had. Ik ging rechtop zitten en keek rond. "Zullen we gaan kijken wie waar slaapt? Dan kunnen we onze zooi uitstallen en hier eens rond gaan kijken. Misschien kunnen we vanavond wel uitgaan ofzo." zei ik vrolijk. Ik vond het erg fijn weer rond mijn gekke vrienden en hun gekke vrienden te zijn. Ik was echt heel blij dat ik dit weer voor de BBC mocht doen, al was Phil er niet.


    Bowties were never Cooler

    PJ Liguori
    Ik grinnikte bij Zoë's antwoord. "I know how Dan can be. We've been on fantastic foursome quests before, please don't tink wrongly about it, but I actually don't really know anyone else than him, so I'm a bit supriced." Ik grijnsde en keek hoe Dan door zijn benen zakte en nog wat met Finn rollebolde. "I think you have some stiff competition." grapte ik niets vermoedend. Ik keek nog wat rond en zag een jongen net als Finn niet veel verder staan. Dant moest dan Jack zijn, volgens mij. Toen ik Dan's voorstel hoorde was ik direct entausiast. "Please! I wanne know who my fellow explorer of distant planets will be!" riep ik vrolijk. Mijn krullen sprongen alle kanten op. Ik vond dit echt erg leuk.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik begon te lachen toen ik Dan’s reactie hoorde tot hij viel op de grond en ik helemaal werd meegesleurd. Voor ik het goed en wel wist lag hij als een soort kooi bovenop me. Een grijns verscheen op mijn gezicht toen ik hem daarna me hoorde begroetten. “You got that right buddy.” Zei ik terwijl hij door mijn haar woelde en snel van me afkroop. De laatste tijd waren de spanningen tussen mij en Dan nogal opgelopen door die ene situatie tijdens YouTuber Christmas. Ik bleef echter gewoon normaal doen tegen hem aangezien ik hem niet kwijt wilde als één van mijn beste vrienden. We hadden dan ook besloten om er niet meer over te praten. Ik was zo druk bezig geweest met Dan dat ik niets meer had gezien of gehoord van wat er rondom me gebeurde tot ik Zoë’s befaamde stem hoorde. “Hey. I heard that you know.” Zei ik terwijl ik deed alsof ze mijn gevoelens had gekwetst, “That hurts when you hear that from your girlfriend.” Ik richtte me vervolgens op Dan die begon te praten en knikte vervolgens. En toen hoorde ik PJ’s uitspraak. Ik slikte, keek naar Dan om vervolgens de opmerking te negeren. Ik sprong op, stak vervolgens een hand uit naar Dan en trok hem recht. Ik haalde daarna een hand door mijn haar, liep terug naar Zoë en nam haar hand om haar vervolgens aan te kijken, “Ready to check out the rooms?”


    Rise and rise again until lambs become lions

    Haley Nelson
    ‘Hey there, good lookin’.’ Jack, de prachtige Jack, draaide zich om en sloeg zijn sterke armen om mijn nek heen, waarmee hij de vlinders in mijn buik weer deed opwaaien. Toen hij zijn lippen kort en teder op de mijne duwde, werden mijn wangen zoals altijd weer vuurrood. ‘I have missed you too.’
    Achter me hoorde ik vaagjes hoe nieuwe stemmen zich bij bekende oude stemmen voegden en ik vergat aandacht te besteden aan het feit dat het nogal onbeleefd was om ze niet te begroeten, maar Jack was me op dit moment veel belangrijker. ‘The waiting was killing me. I haven’t seen you in a month,’ zuchtte ik zachtjes terwijl ik weer op mijn platte voeten ging staan waardoor mijn voorhoofd tot net boven zijn neus kwam. ‘Skype doesn’t count.’
    Ik grijnsde zachtjes en liet mijn handen van zijn nek naar zijn heupen glijden. ‘So, how are you?’ Het was een nogal klassieke vraag van mij, die ik elke keer stelde en waarop ik ook elke keer hetzelfde antwoord kreeg, maar ik stelde hem altijd aan mensen die me dierbaar waren. Meestal omdat ik wist dat er echt iets mis was, dat ze ‘nee’ zouden zeggen.
    ‘It feels good to touch you,’ mompelde ik droogjes terwijl mijn hand nog steeds over zijn rug ging. ‘Okay, that sounded better in my head. Sorry.’ Mijn kaken kleurden zoals nogal vaak weer schaamrood en mijn ogen sloeg ik naar de grond, maar mijn zicht werd geblokkeerd door Jacks borstkas.
    ‘Zullen we gaan kijken wie waar slaapt? Dan kunnen we onze zooi uitstallen en hier eens rond gaan kijken. Misschien kunnen we vanavond wel uitgaan ofzo.’
    Die stem deed mijn gezicht meteen omdraaien. ‘Dan!’ riep ik vrolijk. Ik maakte een hand los van Jacks rug om naar hem te zwaaien en richtte toen mijn blik op de rest van de groep. ‘Ehm, hi everybody. I’m Haley.’ De meesten wisten het al, maar ik zei het toch nog maar een keer voor de mensen die het niet (meer) wisten.
    ‘And sounds good. I wonder if Zoey and I stay in one house again.’


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jackson Frayn Harries 'Jack'
    Een zacht gegrinnik verliet mijn mond toen Haley’s wangen zoals altijd weer vuurrood kleurden. Ik verplaatste een hand naar haar wang en streelde het zachtjes. Mijn ogen doorboorden in die van Haley’s en ik vergat dan ook voor enkele minuten alles om me heen. Het enige dat nu belangrijk leek waren wij met zijn tweeën. Na enkele minuten wikkelde ik mijn beide armen weer rond haar om vervolgens te knikken. "It was killing me too. I am just so happy to see you again." Zei ik om vervolgens Haley dichter naar me toe te trekken. "And ofcourse that’s the first question Miss Haley asks me after she hasn't t seen me in months." Plaagde ik haar nadat ze vroeg hoe het met me was om vervolgens een zacht tikje op haar neus te geven, “Just kidding. I'm totally fine and what about my girl here?” Ik wilde net mijn mond openen om er nog iets aan toe te voegen toen ik Haley’s droge opmerking hoorde en hard begon te lachen. “I know what you mean.” Begon ik terwijl ik nog steeds mijn lach probeerde in te houden, “It’s just so great to see you here and now. And you know what’s the best part?” Vroeg ik terwijl ik met mijn wenkbrauwen wiebelde, “Well, you and I can be together for a loooooong time.” Vervolgens hoorde ik Dan’s bekende stem en keek ik achterom. “Sounds good.” Zei ik om vervolgens weer mijn gezicht te draaien naar Haley en haar hand vastnam. “Let’s go.”

    [ bericht aangepast op 29 juli 2013 - 22:29 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Elizabeth Sugg aka Zoella. || Outfit.

    "I think you have some stiff competition," grapte PJ. Ik volgde zijn blik en kwam uit bij Dan die op Finn lag. Mijn blik bleef serieus, maar toen ik me bedacht dat het als grap moest overkomen begon ik wat te lachen.
    "I'm pretty sure Dan isn't really his type," lachte ik.
    Ik voelde een hand om de mijne sluiten en keek opzij waar ik Finn's gezicht weer zag. Ik glimlachte automatisch bij het zien van zijn ogen, "Ready to check out the rooms ?"
    Ik knikte enthousiast. Ik was wel eens benieuwd hoe de kamers er deze keer uitzagen. Vorige keer waren ze veel beter dan ik verwacht had, al hoopte ik dat er deze keer géén camera's in onze kamers hingen, want dat ging er net ietsjes over. Al dacht ik niet dat ze die camera's echt hadden aangezet, het was gewoon het gevoel van een camera in je kamer hebben. Oké, het was raar, laat het.

    [Ziet iemand anders het zitten om Joe over te nemen ? Ik vertrek binnenkort op kamp en ik reageer nu al amper omdat ik wat persoonlijke problemen heb ...]