• Het is zomer. Het is prachtig weer en de zon straalt volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekendste YouTubers zullen samen de hele zomer verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigd om in een groep bungalows net buiten Wellington Nieuw Zeeland te verblijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde grootte als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met wifi en knusse banken en zitjes.
    Buiten de bungalows is een groot meer en zitten ze direct in de prachtige natuur van beschermd natuurgebied Zealandia. Aan de andere kant van het park zit je binnen 10 minuten in down town Wellington met alle voorzieningen van de miljoenenstad.


    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - KiliOfDurin - danisnotonfire
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke - zoella280390
    - Haley Nelson - Chiron - nellyson
    - Jackson Harries 'Jack' - Castamere - jacksgap
    - Finnegan Harries 'Finn' - Nazario - jacksgap
    - Joe Sugg - Castamere - thatcherjoe
    - PJ Liguori - KiliOfDurin - kickthepj


    Bungalow indeling(per 4):
    Bungalow 1:
    - Jack Harries
    - Finn Harries
    -
    -

    Bungalow 2:
    - Dan Howell
    - Joe Sugg
    -
    -

    Bungalow 3:
    - PJ Liguori
    - Zoë Sugg
    -
    -

    Bungalow 4:
    - Haley Nelson
    -
    -
    -


    Regels:
    - Minimaal 5 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang zomer als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Kerst verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, KiliOfDurin, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2013 - 19:56 ]


    Bowties were never Cooler

    Mijn topics (:

    Lifeisajoke schreef:
    Mijn topics (:


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Jackson Frayn Harries.
    Jack rolde zijn koffer op wieltjes achter zich aan, terwijl hij door het vliegveld van Wellington navigeerde. Hij volgde de bordjes met daarop 'Exit' en filmde ondertussen zijn gezicht met zijn videocamera. "Hi there. So me and Finn are now arrived Wellington in New Zealand and we're going to take a cab to the bungalow park where we're going to meet some Youtubers!" Jack keek even achterom naar Finn, maar kon die niet direct vinden. "Owh, Finn's gone. Oh, well. More space for me." Hij grinnikte even en zag toen zijn broer een eindje verderop door de gang van het vliegveld lopen. "Finn is really excited to see Zoella again, I guess." Hij keek terug in de camera en grijnsde. Zelf zei hij niks over Haley, maar stiekem was Jack ook blij om haar terug te zien. En Dan natuurlijk. Er waren een hele hoop nieuwe Youtubers uitgenodigd om aan de zomer editie van Youtube en BBC's Youtuber project deel te nemen waaronder Zoës broer, Joseph of kortweg Joe, wie Jack en Finn al eens eerder hadden ontmoet, maar ook Andrea Russett en PJ Liguori.
    Jack legde de camera af en volgde de 'exit'-bordjes tot hij op de de parking van Wellingtons vliegveld terechtkwam en daar een taxi tegenhield. Hij kroop op de achterbank en liet de deur open voor Finn, waarna hij het adres aan de bestuurder gaf.
    "This is so excited. I love New Zealand." zei hij tegen zijn broer en grijnsde breed. Het was niet zo warm in de auto. Jack gokte op zo'n 15° C hoogstens, wat niks was in vergelijking met de hittegolf die Engeland teisterde. De warmte had al zo'n 760 mensen het leven gekost en Jack was in schok geweest. Gelukkig was de temperatuur in Nieuw Zeeland stukken beter. "It ain't that hot here."


    kindness is never a burden.


    Zoë Sugg aka Zoella. || Outfit.

    Na de bijeenkomst van Youtubers tijdens Kerstmis, en het succes ervan, had de BBC besloten het opnieuw te doen, deze keer in de zomer. Wel, mij hoorde je alleszins niet klagen, ik kreeg de kans om te reizen en dan nog wel met de leukste personen die ik kende. Deze keer zaten er een aantal nieuwe mensen bij, waaronder mijn geliefde broertje Joseph. In filmpjes noemde ik hem altijd Joe, maar gewoon persoonlijk gebruikte ik Joseph omdat ik gewoon zo'n irritante zus was die de naam gebruikte die hij absoluut niet graag hoorde.
    Na een vermoeiende vlucht van 12 uur kwamen we aan op de luchthaven. Ik zuchtte opgelucht toen ik weer veilig op de grond stond en keek rond of ik mijn broertje ergens zag. Toen we ook onze bagage hadden en ik me had opgefrist in het toilet -meer ging ik er niet doen, de toiletten waren allesbehalve proper-, zochten we naar het bordje voor de uitgang. Al vloggend natuurlijk want een Youtuber zou een Youtuber niet zijn moest hij niet elke beweging die hij maakte vloggen om het vervolgens te tonen aan de mensen die hadden besloten je leven te volgen.
    "So, I arrived at the airport, I'm so tired, I want to sleep, Joe is lost again so I can't find him anywhere and I really need to pee but I'm not doing that in here," somde ik de situatie even op tegen mijn camera. Ik drukte mijn lippen op elkaar, keek rond en stak toen mijn -veel te kleine- duim op, "Gotta love my life."
    Het was sarcastisch hoor. Op 2 manieren dan, ik hield wel echt van mijn leven, ik bedoelde, ik had een geweldig leven, maar op dat moment -toen ik helemaal moe was en Joseph had besloten om er weer eens vanonder te muizen omdat een paar fans hem tegenkwamen- hield ik niet zo heel erg van mijn leven. Het is moeilijk uit te leggen, je begrijpt het vast wel. Ik zette mijn camera uit en besloot dat ik wel terug zou verder filmen als Joe terug boven water was gekomen.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2013 - 22:26 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    Met een verwarde blik speurde ik de hele luchthaven af. Fijn, vijf minuten waren Jack en ik samen in een luchthaven en onmiddellijk waren we elkaar al kwijtgespeeld. Die jongen bleef dan ook overal treuzelen. Ik grinnikte met deze gedachte en liet vervolgens mijn penny board op de grond zakken om het daarna rustig een aanzetje te geven. Een opgeluchte zucht ontsnapte uit mijn mond en de vakantiesfeer overmande me onmiddellijk. We waren nu beide op weg naar het nieuwe project van BBC. Nadat de wintereditie van YouTubers zo’n succes was geweest, besloot het bestuur om hetzelfde project opnieuw uit te zenden maar nu met als enige verschil dat het in de zomer zou plaatsvinden. Een glimlach sierde mijn mond toen ik behendig de bordjes ‘exit’ volgde. Ik stond te popelen om Zoë terug te zien. We waren nu al enkele maanden samen – sinds YouTubers Christmas – en probeerden elkaar zo veel mogelijk te zien. Natuurlijk hadden we elkaar al enkele weken niet gezien omwille van onze drukke schema’s. Ik sprong af mijn penny board, nam het onder mijn arm om vervolgens de taxi in te duiken en met een grote glimlach naast mijn broer ging zitten. “This is so excited, I love New Zealand.” hoorde ik Jack zeggen waardoor ik onmiddellijk dezelfde grijns op mijn gezicht kreeg, “I know right. Especially in the summer. Think about girls, cocktails, swimming, beaches, going out, relaxing, ice creams. I can go on, you know” grijnsde ik om vervolgens tevreden uit het raampje van de taxi te kijken toen het voertuig eindelijk begon te bewegen. Behendig draaide ik het naar beneden om daarna de frisse wind in mijn gezicht te voelen. Ik knikte, “I’m glad. I don't want to experience that heatwave once again."

    [ bericht aangepast op 25 juli 2013 - 10:42 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Ik reageer met Dan en PJ vanmiddag/vanavond]


    Bowties were never Cooler


    [Lene is op vakantie sinds deze nacht en ze heeft de toestemming gegeven om Joe te besturen, dus daarom schrijf ik ook dingen die hij zegt en doet nu (:]

    Zoë Sugg aka Zoella. || Outfit.

    "Well, I found my little brother," zei ik tegen mijn camera terwijl ik een arm om zijn hals sloeg en hem ook in beeld bracht, "And we're sitting in a cab cause that's just how awesome we are." Ik perste mijn lippen lichtjes op elkaar en keek met een verwarde blik in de camera, "I have no idea what being awesome has to do with sitting in a cab, but I just wanted to say that I'm awesome, so yeah, see you later."
    Ik drukte op de knop waardoor het filmen stopte en leunde tegen Joe aan.
    "Why did you say I'm your little brother, you know I hate that." "Just saying the truth Joseph." Ik kreeg klap tegen mijn wang waardoor ik met een ongelovige blik naar hem keek.
    Ik sloeg mijn armen over elkaar en kroop naar de andere kant van de taxi waar ik met een koppige blik door het raam bleef kijken. Dat was altijd mijn manier van straffen: zwijgen. Mensen wisten dat ik niet kon stoppen met praten, dus ze wisten ook direct dat ik boos was op hen als ik stopte met praten. Niet dat ik het lang kon volhouden als ik niemand anders had om tegen te babbelen, maar goed ja, het was het punt dat ze doorhadden dat ik boos was voor 7 minuten en 53 seconden.
    "We're here." Ik keek naar de chauffeur en dan naar het uitzicht dat zonder dat ik het doorhad was veranderd.
    "I didn't see that one coming," mompelde ik in mezelf waarna ik uitstapte. Joe deed hetzelfde en beide namen we onze valiezen eruit waarna we de chauffeur betaalden. Waarom niet eerst betalen en dan de valiezen nemen ? Wel, we hadden een keer betaald en de chauffeur was weggereden mét onze valiezen en sindsdien vertrouwen we niemand meer.
    "I think we're the only Youtubers here." Joe keek me aan met zo'n blik van: daar gaat mijn te laat komen in stijl act waardoor ik hem een sloeg tegen zijn arm gaf.
    "I didn't say anything !" "But you were thinking something."

    [Ik zal straks ook eens reactie schrijven. En ja ook ik heb de toestemming gekregen van Lene om Jack te besturen. Ik zeg het maar alvast vooraleer ik het vergeet. :') ]

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 18:36 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Dan Howell
    Ik haalde nog een hand door mijn haren en keek even naar PJ toen we door de douane het vliegveld af liepen. Ik had altijd graag naar Nieuw-Zeeland gewild en nu kwam het eindelijk uit... En ik kreeg er nog betaald voor ook. Ondanks dat ik wel super blij was hier te zijn, zeker ook met PJ, vond ik het wel heel jammer dat Phil er niet bij was. Hij was toch mijn beste vriend en degene met wie ik normaal ook de radioshow deed. Ik trok mijn koffer achter me aan en mijn rugzak hing op mijn rug terwijl PJ al meer dan 2 uur lang druk tegen zijn camera aan het ratelen was. Ik vond het wel leuk. Ik liep ondertussen erg awkward over het vliegveld van Wellington naast hem terwijl ik eens in de zoveel tijd ofwel over mijn eigen ofwel over de voeten van iemand anders struikelde, tegen iemand opbotste of over iemand's tenen reed met mijn koffer. Waarom gebeurde dat altijd bij mij? Ik was wel heel blij nu niet meer ik de verstrengende hitte thuis te zitten maar lekker hier met 15 graden. Dat was echt een stuk beter. We liepen naar de bushalte en wachtten daar een paar minuten op de juiste bus. Ondertussen reden de auto's taxi's en andere vervoersmiddelen af en aan. Eenmaal in de bus haalde ik mijn mobiel uit mijn broekzak en begon te filmen terwijl de bus door de stad reed. "Hey guys. As you all know because I've been spamming my twitter about it: I'm in New Zealand! I'm here with PJ and probably lots of other Youtubers to do some kind of summer thing. I don't know yet. It is so gorgeous over here and the temprature is actually not that bad. I'll keep you all posted. Bye." Ik zwaaide nog even naar de camera en deed hem toen uit. Ik uploadde het direct naar mijn 2e channel en keek toen verder naar buiten, waarvan ik ook wat beelden had gemaakt onder het praten. Het was echt een hele grote stad, maar ook echt heel mooi en heel anders dan Manchester of London. Al snel reden we uit her centrum en door buitenwijken. Van hier kon ik al het nationale park zien. Ik begon zacht de Lord Of The Rings tune te neuriën. Ik kon het gewoon niet laten.

    PJ Liguori
    Ik vond het geweldig om te vliegen, zeker naar Nieuw-Zeeland met een van mijn beste vrienden. Nieuw-Zeeland was een AMAZING land en het was vrij onwerkelijk dat ik echt door de BBC was gevraagd hier wat van mijn filmpjes te maken. Ik haalde mijn camera uit mijn tas zodra we het vliegtuig uit mochten en begon vrolijk te praten over het vliegen, ruimteschepen enzo. Ik ging vrolijk door terwijl we door de douane en paspoortcontrole gingen. Mijn verhaal ging verder over tijdreizen en ruimtereizen. Ik vond het heel leuk. Het werd veel knippen en plakken en ik kon waarschijnlijk het grootste deel hiervan gebruiken voor mijn show van vanavond. Ik liep met Dan mee naar de bus. Daar stopte ik de film en in de bus begon ik net als Dan een kort filmpje op te nemen, maar dan toen hij klaar was. "Hello people! I'm in the weird alien country! It is already so amazing here! I love it. I'm here with Dan and I hope we will soon go exploring out into the national park. Look how beautiful it is! I´ll soon post more and watch out for my first liveshow.` Nog even zwaaide ik naar de camera en deed hem uit. De bus reed rustig door door de aller buitenste buitenwijken van de stad naar de huisjes waar we zouden blijven. Ik filmde nog wat meer en keek mijn ogen uit in dit land aan de letterlijk andere kant van de wereld.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 19:57 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Al na enkele seconden voelde ik hoe mijn oogleden langzaam dicht gleden. "Finn." Ik hoorde een bekende stem mijn naam roepen maar besteedde er verder geen aandacht aan en draaide me om. "Finn." Weer die stem. Ik mompelde wat onverstaanbare woordjes terwijl ik de hand op mijn schouder probeerde eraf te schudden. "FINN!" Mijn ogen schoten open door de luide stem en onmiddellijk zat ik rechtop. Met angstige ogen en al klaar in vechtpositie keek ik naar Jack die grijnzend naar me zat te kijken. "What the heck?" Ik stuurde hem een verontwaardigde blik terwijl ik verward de laatste slaapresten uit mijn ogen wreef. "Sorry bro but we have arrived IN THE LOVELY NEW ZEALAND!" Ik keek Jack boos aan, "Are you like freaking serious? You are screaming to someone who just woke up like literally five seconds ago." bracht ik geïrriteerd uit terwijl ik de deur opende en uit de auto strompelde. Ik rekte me uit vooraleer ik al slenterend naar de koffer ging en daar onze valiezen eruit sleurde terwijl Jack betaalde. Hij stapte uit en even later stonden we beide de rijdende taxi na te kijken. "This is the good life." Ik keek even naar Jack en wilde net beamen wat hij zei toen een bekende stem in mijn oren klonk. Ik draaide me om, "Zoë!"

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 20:22 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Haley Nelson

    “You do have enough sunscreen... Do you?” schalde mijn moeders stem, die zoals altijd weer boordevol zat met moederlijke bezorgdheid, voor de vierde keer door de telefoon. Op de achtergrond klonk het jammerend gehuid van Remi, onze Jack Russel. Het kleine beest had er de pest aan als ik weer weg ging.
    “Yes mom,” zuchtte ik lachend, ook voor de vierde keer. “I reckon the people in New Zealand have sunscreen too. They’re not cavemen.”
    Mijn moeder zuchtte nog een keer theatraal door de telefoon, zo hard dat ik de wind bijna in mijn oor kon voelen blazen. Het onophoudelijke geblaf op de achtergrond was stilgevallen en mijn moeder bleef zelf ook voor een tijdje stil, waardoor ik het gevoel kreeg dat mijn telefoon uitgevallen was. Iets waar ik stiekem wel op hoopte.
    “Mom, I’m gonna leave you now. I’ll call you tonight, after I’ve seen Jack and the rest. Don’t worry, I’ll live,” zei ik snel in de telefoon, de bezorgde vrouw geen kans gevend om er een protest tegenin te werpen.
    Met een voldane glimlach stapte ik in de eerste de beste taxi. De jongeman met krullend haar, die voorin zat, wierp enkele luttele seconden en vreemde blik naar achteren, waar ik nog steeds met een grijns van hier tot in China op de achterbank van zijn voertuig zat. Heel even probeerde ik mijn gezicht weer in de plooi te trekken, maar de grijns en het branderige gevoel in mijn buik dat ik altijd kreeg als ik wist dat ik Jack terug zou zien, waren na nog geen twee seconden alweer terug. Heel even overwoog ik om mijn camera uit mijn tas te nemen, maar ik werd al vreemd bekeken op het vliegtuig omdat ik tegen mijn camera aan het praten was, dus dan wilde ik me niet voorstellen hoe krullenbol vooraan in de auto wel niets moest gaan kijken. Hij zat nog al met een vreemde frons op zijn gezicht door zijn achteruitkijkspiegel naar me te staren.
    De autorit duurde lang, zoals ze altijd duurden wanneer je ergens naar uitkeek. Op een bepaald moment had ik gewoon zin om de chauffeur van zijn stoel te duwen en zelf het gaspedaal in te trappen, maar onschuldige chauffeurs verwonden door mijn ongeduld lag niet in mijn aard, dus ik hield me rustig.

    Ik was nog niet goed uitgestapt of ik hoorde al iemand schreeuwen: "Sorry bro but we have arrived IN THE LOVELY NEW ZEALAND!"
    Ik hoefde geen twee keer te raden van wie die stem kwam, aangezien ik Jack en Finn's stem steeds beter van elkaar leek te kunnen onderscheiden. Met een schijnheilig lachje besloot ik me nog niet te laten zien en eerst rustig uit te pakken, ook al had ik moeite met mijn lach inhouden om Finn's geïrriteerde opmerking.
    De taxichauffeur, die tegelijk lief glimlachtje maar ook ongeduldig stond te wachten op zijn geld, leunde tegen de auto aan en liet zijn ogen over het terrein glijden. Ik glimlachte vaag terug en drukte snel wat fooi in zijn handen waarna ik mijn koffers aan de kant schoof. Zo stil mogelijk sloop ik richting de twee broers, waarvan Finn's aandacht al meteen getrokken werd door Zoë, wat mooi was.
    Lachend sloeg ik mijn armen om Jack's heupen heen en drukte ik een kus in zijn nek. "Hey there, sexy," grinnikte ik zachtjes. Ik stond op de toppen van mijn tenen om bij zijn hoofd en nek te kunnen, dus ik hing nogal ongemakkelijk aan hem. "I missed you."

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 20:40 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Ze kan altijd al aankomen? Jack, Finn, Zoë en Joe staan er toch al :'D]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Dan komt ze wel joinen, ik voeg er wel een stukje aan toen :3]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella. || Outfit.

    "Zoë !" Verward keek ik om me heen en keek naar Joe, "Did you hear my name too ?" "Yeah, ofcourse, I'm not deaf." "Well, I'm sorry but I thought it was just in my head." Ik keek opnieuw om me heen en besloot me dan maar om te draaien.
    2 jongens die verrassend veel op mekaar leken, en verrassend veel op mijn vriendje, kwamen in mijn gezichtsveld. Een glimlach liet mijn mondhoeken omhoog krullen waarna ik begon te stappen naar Finn. Het zag er stom uit dat iemand stapte naar haar vriendje nadat ze hem al in geen weken had gezien, maar ik was niet zo goed in dat hele slow-motion lopen zoals ze in de films deden. Laat staan dat ik goed was in lopen, ik zou waarschijnlijk al lang gevallen zijn voor ik Finn bereikte.
    Toen de afstand tussen mij en Finn zo klein was dat ik kon lopen zonder te vallen, zette ik een laatste sprintje in en vloog hem om de hals. Letterlijk. Bij mij zou je alles letterlijk moeten nemen. Zijn geur, die nog steeds niet veranderd was na Kerstmis, drong mijn neus binnen. Ik legde mijn gezicht in zijn hals en verstrakte mijn greep nog ietsjes harder.

    Finnegan & Jack Harries
    Een lach ontsnapte uit mijn mond toen ik de conversatie tussen Joe en Zoë hoorde. Volgens mij vormden ze beide zelfs nog een erger duo dan mij en Jack. Het duurde dan ook even vooraleer ze besefte dat het mijn stem was. Ik grinnikte toen ze een laatste sprintje inzette om vervolgens rond mijn hals te vliegen. Ik sloeg mijn armen behendig om haar heen om haar vervolgens wat dichter naar me toe te trekken. “Damn it. I've missed you." bracht ik uit om daarna een kusje op haar haren te drukken. Haley’s bekende stem zorgde ervoor dat ik naast me keek en zag hoe ze haar armen rond Jack’s heupen sloeg. Een zacht gegrinnik verliet mijn mond terwijl ik het tweetal geamuseerd aankeek. Een zachtje lach ontsnapte uit Jack’s mond terwijl hij zijn handen legde op die van Haley. “Hey there, good lookin’”. Hij draaide zich om en sloeg zijn armen rond haar om vervolgens een zacht kusje op haar lippen te drukken, “I have missed you too.” Met een glimlach op mijn gezicht draaide ik me weer om en focuste weer al mijn aandacht op Zoë. "Those weeks were just way too long."

    [ bericht aangepast op 27 juli 2013 - 21:17 ]


    Rise and rise again until lambs become lions