• Russische onderzoekers zeggen dat ze in Siberië het buitengewoon goed behouden stoffelijk overschot van een mammoet hebben gevonden.

    Er zat volgens de Russen nog spierweefsel en vloeibaar bloed in het het 10.000 jaar kadaver, meldt persbureau Ria Nowosti woensdag.
    De resten van het mammoetvrouwtje werden enkele dagen geleden opgegraven op Klein-Ljachovski, een Russisch eiland in de Oost-Siberische Zee.
    De wetenschappers spreken van 'een kleine sensatie’. ''Het is voor het eerst in meer dan 100 jaar dat een uitgestorven dier zo goed behouden wordt uitgegraven", aldus een van de onderzoekers.
    Bron:[url] http://www.nu.nl/wetenschap/3487494/mammoetresten-met-bloed-en-spieren-gevonden.html#[/url]


    Dit hoorde ik laatst op het nieuws. Dat bloed dat gevonden is, was trouwens ook nog gewoon vloeibaar! Ik vind het best wel eng dat dat gewoon nog kan na die duizenden jaren.... Ze zeiden trouwens ook dat we met deze vondst een stap dichter bij het klonen van mammoeten zijn. Zou het serieus kunnen dat er weer mammoeten op onze aarde zullen rondlopen?

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 14:33 ]


    Stenenlikker

    Taiteilijan schreef:
    Ik ben nooit een fan geweest van klonen, maar 't lijkt me wel ontzettend gaaf als het gebeurt met een mammoet.


    26 - 02 - '16

    Macavity schreef:
    (...)

    O op zo'n manier. Ik dacht al. Waarom bewust verkorten bij het klonen... Nee, ik snap het nu. Ik heb wel bio, dit jaar voor het eerst over telomeercellen gehad, dus ik vond het al vreemd.
    OT. Klonen lijkt me heel gaaf, maar of het nou echt ethisch verantwoord is?

    Tja, ethische waarden veranderen in de loop van de tijd. Als klonen normaal is geworden, dan zal het uiteindelijk ook wel ethisch worden. Lijkt mij dan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Awesomeee .

    Het zou me prachtig lijken om Mammoeten in het echt te kunnen zien, alleen krijg je dan weer te maken met de mens, dan zou hij de eerste aantal jaar / decennia op een laag pitje kan worden gehouden, anders is hij binnen no time 'dood' door ramptoeristen of van die jagers die denken dat ze alles kunnen maken...


    Credendo Vides

    Ik denk gewoon dat het beest in het ijs gezeten heeft, door de opwarming van de aarde het ijs jaar bij jaar verder is gaan smelten, en ze nu dus het dier hebben gevonden, waardoor het bloed ook nog vloeibaar is geworden door het warm worden.

    (Ik ben zo slecht in uitleggen)

    [ bericht aangepast op 1 juni 2013 - 7:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik denk dat ze wel 1 kunnen maken, maar hij kan dan toch niet voortplanten, ook al zou je er 2 maken, omdat het precies de zelfde genen zijn?
    Of zeg ik nu iets heel doms?

    Gauw klonen ja, ik wil die beesten wel eens echt zien. (:


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Zucchini schreef:
    Ik denk dat ze wel 1 kunnen maken, maar hij kan dan toch niet voortplanten, ook al zou je er 2 maken, omdat het precies de zelfde genen zijn?
    Of zeg ik nu iets heel doms?


    Opzich, als ze mannelijk en vrouwelijk zijn zou het wel kunnen. Maar dan kan het wel dat het mis gaat. Soort incest is het dan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zucchini schreef:
    Ik denk dat ze wel 1 kunnen maken, maar hij kan dan toch niet voortplanten, ook al zou je er 2 maken, omdat het precies de zelfde genen zijn?
    Of zeg ik nu iets heel doms?


    Dat klinkt inderdaad best wel logisch... Of ze klonen nog een andere mammoet, waarvan ander gevonden DNA is gebruikt. Dan zou het misschien wel kunnen.


    Stenenlikker

    Het klonen van een mammoet lijkt mij cool als dat gebeurd.


    Pretty is just a pretty word.

    Het lijkt me verschrikkelijk, vooral voor het dier zelf.
    Zit je dan, in een laboratorium, enige van je soort, in een nieuwe tijd waar je niet hoort, zonder het voedsel wat je eet, zonder soortgenoten, veel te warm weer.
    Ze mogen dit eigenlijk gewoon niet doen, stel je voor dat er eentje komt die half mislukt is maar wel leeft? Een dier heeft gevoel, dus het voelt alles voor het weer dood gaat. Dus een mislukte, die ze waarschijnlijk niet eens laten inslapen zodat ze die weer kunnen onderzoeken, die gaat echt pijn voelen.
    Het is zielig voor het dier, ook als hij goed zou zijn.
    Net zo iets als een orka gevangen houden in een veel te kleine ruimte, zo gaat dit ook worden, mammoeten horen in een grote ruimte te leven met genoeg eten en als het op is lopen ze duizenden meters met de hele familie naar een andere plek, maar dit dier zou dat nooit kunnen.

    er Komt volgens [dooie mensen en dieren] wel iets tot leven later, het word ingebracht in een olifant en zo geboren, het dier [bruinig met een beetje haar] leeft wel maar is niet echt gezond


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Het lijkt me best wel gaaf als het lukt, zolang ze het maar niet bij mij in de buurt doen.... ik vind ze eng xD


    The big big bang The reason I'm alive

    Hrm, die mammoet obsessie ook. De reacties van sommige mensen zijn ook echt hilarisch XD


    quidquid excusatio prandium pro