• Russische onderzoekers zeggen dat ze in Siberië het buitengewoon goed behouden stoffelijk overschot van een mammoet hebben gevonden.

    Er zat volgens de Russen nog spierweefsel en vloeibaar bloed in het het 10.000 jaar kadaver, meldt persbureau Ria Nowosti woensdag.
    De resten van het mammoetvrouwtje werden enkele dagen geleden opgegraven op Klein-Ljachovski, een Russisch eiland in de Oost-Siberische Zee.
    De wetenschappers spreken van 'een kleine sensatie’. ''Het is voor het eerst in meer dan 100 jaar dat een uitgestorven dier zo goed behouden wordt uitgegraven", aldus een van de onderzoekers.
    Bron:[url] http://www.nu.nl/wetenschap/3487494/mammoetresten-met-bloed-en-spieren-gevonden.html#[/url]


    Dit hoorde ik laatst op het nieuws. Dat bloed dat gevonden is, was trouwens ook nog gewoon vloeibaar! Ik vind het best wel eng dat dat gewoon nog kan na die duizenden jaren.... Ze zeiden trouwens ook dat we met deze vondst een stap dichter bij het klonen van mammoeten zijn. Zou het serieus kunnen dat er weer mammoeten op onze aarde zullen rondlopen?

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 14:33 ]


    Stenenlikker

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Het is al gedaan. Ik gaf je net bewijs erover, hoe kun je er dan aan twijfelen of het kan...? Ik snap het niet.


    Nee, sorry, ik bedoelde over het klonen van een mammoet. Het principe moet hetzelfde zijn, maar: eerst zien dan geloven. Dolly geloof ik wel. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    Nee, sorry, ik bedoelde over het klonen van een mammoet. Het principe moet hetzelfde zijn, maar: eerst zien dan geloven. Dolly geloof ik wel. :'D

    Ah, op die fiets. Ja een mammoet klonen zal wel een stuk moeilijker zijn. Ik denk niet dat er een dier is dat een mammoet baby zou kunnen baren. Wordt nog leuk :Y)

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 14:26 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ah, op die fiets. Ja een mammoet klonen zal wel een stuk moeilijker zijn. Ik denk niet dat er een dier is dat een mammoet baby zou kunnen baren. Wordt nog leuk :Y)


    Dat ook, en de vraag is of toch met het verstrijken van de tijd niet de cellen zijn beschadigd MOCHT er al een ,,draagmoeder'' worden gevonden voor onze grote vriend. Is de olifant niet genetisch familie met de mammoet of is dat al te ver ,,familie'' van elkaar om nog zoiets te kunnen proberen?

    Ik vind mammoeten echt geweldig. Ik heb in de zomer dat ik in Frankrijk was een ketting gekregen van mijn vader met een hangertje van een uit hout gesneden mammoet. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Er zijn al met zoveel dieren gekloot qua DNA. Er is al lang gekloond en gemodificeerd. Ze zijn alleen maar bezig met frummelen aan DNA, tuurlijk gaan ze dat ding proberen te klonen. Weten we ook eens hoe het is om een echt Jurassic Park te hebben, alleen dan met mammoeten.
    Ze doen het trouwens ook echt niet zomaar, dat beest wordt gekloond voor onderzoeken. Wetenschap is het ontdekken van datgene wat we nog niet weten en dit is gewoon een geweldige kans voor de wetenschap. En tja, onderzoekers geven niet zoveel om ethiek, dus tuurlijk laten ze dit niet voorbijgaan.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben het eens met Scandal.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wauw, strange.


    Bad decisions make good stories.

    Als het in koud water is gebleven, blijft het bloed vers


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Lijkt me wel gaaf. :]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    DarkSavior schreef:
    Dat is best awesome :Y) En ja, ik geloof wel dat het mogelijk zou zijn dat er over een paar jaar mammoeten rondlopen / te zien zijn. De technologie achter klonen wordt steeds beter en beter.


    Allemaal leuk en aardig. Waar ga je die beesten laten? Wat gaan ze eten? Hoe hou je ze in toom? Dat vraag ik me dan altijd af.


    Miep

    Ik had een negen voor een presentatie over klonen. Telomeerverkorting op de cellen, afwijkende X-inactivatie, jwz. Ik geloof best dat het kan, ja. Of het ergens goed voor is, weet ik echter niet :Y).


    i put the fun in funeral

    Vinter schreef:
    Ik had een negen voor een presentatie over klonen. Telomeerverkorting op de cellen, afwijkende X-inactivatie, jwz. Ik geloof best dat het kan, ja. Of het ergens goed voor is, weet ik echter niet :Y).


    Telomeerverkorting op de cellen? Waarom zou je je telomeer moeten verkorten? Dat is toch voor de vernieuwing van je cellen?


    Miep

    Macavity schreef:
    (...)

    Telomeerverkorting op de cellen? Waarom zou je je telomeer moeten verkorten? Dat is toch voor de vernieuwing van je cellen?


    Even copy-pasten hoor...
    Telomeerverkorting van oudere cellen
    Telomeren zijn DNA-structuren op de chromosomen die een belangrijke rol spelen bij de veroudering van de cellen. Na vele delingen zouden telomeren echter gevoelig zijn verkort, waardoor het risico dat zij hun functie als beschermers van het genetisch materiaal niet langer kunnen uitvoeren evenredig zou zijn verhoogd. De lichaamscellen van het schaap Dolly hadden kortere telomeren dan men op grond van haar leeftijd zou mogen verwachten. Het genetisch materiaal van Dolly was dus ouder dan dat van een ‘normaal’ schaap van dezelfde leeftijd. Haar vroegtijdig sterven wijst in dezelfde richting.

    Vraag me niet wat het verder inhoudt, ik heb geen biologie (cat).


    i put the fun in funeral

    DarkSavior schreef:
    Dat is best awesome :Y) En ja, ik geloof wel dat het mogelijk zou zijn dat er over een paar jaar mammoeten rondlopen / te zien zijn. De technologie achter klonen wordt steeds beter en beter.


    dan neem ik een mammoet als huisdier :) XD
    Maar ik vind het wel bijzonder dat dat bloed nog vloeibaar is!


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    Vinter schreef:
    (...)

    Even copy-pasten hoor...
    Telomeerverkorting van oudere cellen
    Telomeren zijn DNA-structuren op de chromosomen die een belangrijke rol spelen bij de veroudering van de cellen. Na vele delingen zouden telomeren echter gevoelig zijn verkort, waardoor het risico dat zij hun functie als beschermers van het genetisch materiaal niet langer kunnen uitvoeren evenredig zou zijn verhoogd. De lichaamscellen van het schaap Dolly hadden kortere telomeren dan men op grond van haar leeftijd zou mogen verwachten. Het genetisch materiaal van Dolly was dus ouder dan dat van een ‘normaal’ schaap van dezelfde leeftijd. Haar vroegtijdig sterven wijst in dezelfde richting.

    Vraag me niet wat het verder inhoudt, ik heb geen biologie (cat).


    O op zo'n manier. Ik dacht al. Waarom bewust verkorten bij het klonen... Nee, ik snap het nu. Ik heb wel bio, dit jaar voor het eerst over telomeercellen gehad, dus ik vond het al vreemd.
    OT. Klonen lijkt me heel gaaf, maar of het nou echt ethisch verantwoord is?


    Miep

    Het is wel heel bijzonder dat het bloed gewoon nog vloeide. Ik ben benieuwd of het klonen ook daadwerkelijk gaat lukken.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.