• Russische onderzoekers zeggen dat ze in Siberië het buitengewoon goed behouden stoffelijk overschot van een mammoet hebben gevonden.

    Er zat volgens de Russen nog spierweefsel en vloeibaar bloed in het het 10.000 jaar kadaver, meldt persbureau Ria Nowosti woensdag.
    De resten van het mammoetvrouwtje werden enkele dagen geleden opgegraven op Klein-Ljachovski, een Russisch eiland in de Oost-Siberische Zee.
    De wetenschappers spreken van 'een kleine sensatie’. ''Het is voor het eerst in meer dan 100 jaar dat een uitgestorven dier zo goed behouden wordt uitgegraven", aldus een van de onderzoekers.
    Bron:[url] http://www.nu.nl/wetenschap/3487494/mammoetresten-met-bloed-en-spieren-gevonden.html#[/url]


    Dit hoorde ik laatst op het nieuws. Dat bloed dat gevonden is, was trouwens ook nog gewoon vloeibaar! Ik vind het best wel eng dat dat gewoon nog kan na die duizenden jaren.... Ze zeiden trouwens ook dat we met deze vondst een stap dichter bij het klonen van mammoeten zijn. Zou het serieus kunnen dat er weer mammoeten op onze aarde zullen rondlopen?

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 14:33 ]


    Stenenlikker

    Ik zag het gisteren op tv en nu.nl. Ik ben wel benieuwd of het ze gaat lukken om te klonen.

    Dat is best awesome :Y) En ja, ik geloof wel dat het mogelijk zou zijn dat er over een paar jaar mammoeten rondlopen / te zien zijn. De technologie achter klonen wordt steeds beter en beter.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Dat is best awesome :Y) En ja, ik geloof wel dat het mogelijk zou zijn dat er over een paar jaar mammoeten rondlopen / te zien zijn. De technologie achter klonen wordt steeds beter en beter.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik eg: your argument is invalid voor de mensen die niet geloven in technologie en darwin theorie:Y)

    ON: ik vind het wel interessant om te horen en ik ben het met DarkSavior eens, ik wil best een mammoet in real life zien.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Vloeibaar bloed? Waar heeft die mammoet dan wel niet ingezeten dat het nog steeds vloeibaar is?
    Ik zie in foto's ook geen mammoet in. Maar kom, het zijn restjes, misschien is het wel alleen de buik ofzo. :')

    Tjah, als het bloed na al die jaren zijn DNA en weet ik veel wat niet heeft verloren, is het misschien wel mogelijk. Maar ik heb er mijn twijfels bij, als dat bloed nog steeds vloeibaar is, heeft die mammoet in iets speciaals gezeten. Anders zou dat bloed allang gestold zijn en mee vergaan zijn. Dus als de bewaaromgeving geen effect gehad heeft op het bloed, zit de kans er wel in volgens mij.

    Ze hebben toch ook al eens een schaap gekloond, waarop geen mammoet? Misschien om ethische redenen, maar de wetenschap houdt zich niet met ethiek bezig. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Vloeibaar bloed? Waar heeft die mammoet dan wel niet ingezeten dat het nog steeds vloeibaar is?
    Ik zie in foto's ook geen mammoet in. Maar kom, het zijn restjes, misschien is het wel alleen de buik ofzo. :')

    Tjah, als het bloed na al die jaren zijn DNA en weet ik veel wat niet heeft verloren, is het misschien wel mogelijk. Maar ik heb er mijn twijfels bij, als dat bloed nog steeds vloeibaar is, heeft die mammoet in iets speciaals gezeten. Anders zou dat bloed allang gestold zijn en mee vergaan zijn. Dus als de bewaaromgeving geen effect gehad heeft op het bloed, zit de kans er wel in volgens mij.

    Ze hebben toch ook al eens een schaap gekloond, waarop geen mammoet? Misschien om ethische redenen, maar de wetenschap houdt zich niet met ethiek bezig. :Y)

    Inderdaad. Why would they care? Als zij telkens beesten gaan klonen wordt het uiteindelijk normaal en kan het worden gezien als "ethisch".


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Scandal schreef:
    Vloeibaar bloed? Waar heeft die mammoet dan wel niet ingezeten dat het nog steeds vloeibaar is?
    Ik zie in foto's ook geen mammoet in. Maar kom, het zijn restjes, misschien is het wel alleen de buik ofzo. :')

    Tjah, als het bloed na al die jaren zijn DNA en weet ik veel wat niet heeft verloren, is het misschien wel mogelijk. Maar ik heb er mijn twijfels bij, als dat bloed nog steeds vloeibaar is, heeft die mammoet in iets speciaals gezeten. Anders zou dat bloed allang gestold zijn en mee vergaan zijn. Dus als de bewaaromgeving geen effect gehad heeft op het bloed, zit de kans er wel in volgens mij.

    Ze hebben toch ook al eens een schaap gekloond, waarop geen mammoet? Misschien om ethische redenen, maar de wetenschap houdt zich niet met ethiek bezig. :Y)


    Ik las ergens dat dat bloed uit de maag kwam stromen, toen ze het ijs ervan af wilden halen.... Maar ik weet eigenlijk niet waar die mammoet in heeft gezeten.

    Maar het lijkt mij ook best wel awesome om gewoon ooit een echte mammoet te kunnen zien. Of beelden, want ik vind eigenlijk niet dat ze m ergens in een dierentuin ofzo moeten houden. Sowieso zou dat te warm voor m zijn.


    Stenenlikker

    Ik ben nooit een fan geweest van klonen, maar 't lijkt me wel ontzettend gaaf als het gebeurt met een mammoet.


    Searching heavens for another earth

    Ergens denk ik wel: dat die beesten uitgestorven zijn, heeft ook wel een reden. Dus laat wat dood is dood.

    Maar anderzijds moet het geweldig zijn om zo'n kolossaal beest te kunnen zien. Maar wat voor leven zou het krijgen? Wij hebben een totaal ander klimaat. Dat groot beest zou maar een huisdiertje zijn van wetenschappers...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ergens denk ik wel: dat die beesten uitgestorven zijn, heeft ook wel een reden. Dus laat wat dood is dood.

    Maar anderzijds moet het geweldig zijn om zo'n kolossaal beest te kunnen zien. Maar wat voor leven zou het krijgen? Wij hebben een totaal ander klimaat. Dat groot beest zou maar een huisdiertje zijn van wetenschappers...

    Ze zijn vooral uitgestorven door externe oorzaken. Zoals klimaat verandering, de mens en eventueel meteorieten. Klik


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ze zijn vooral uitgestorven door externe oorzaken. Zoals klimaat verandering, de mens en eventueel meteorieten. Klik

    Dan nog. Moedertje natuur/aarde heeft een klimaatsverandering toegestemd, de mens laten ontwikkelen en mogelijk meteorieten op hen afgevuurd. Heel kortaf gezegd: die beesten moesten om de een of andere reden dood.

    Nja, ik geloof tenminste in die kul. Het is misschien heel grof, maar ik vind het een plausibele verklaring. Dat is net hetzelfde met die tsunami in Azië (in 2005?), aardbevingen in drukbevolkte steden, orkanen en weet ik veel wat. Ik geloof dat ergens moeder aarde zegt van: oei: er leven teveel mensen op mij. Ik ga die aantallen eens verminderen. En als je net op zo'n breuklijn in de aarde woont waar zo van die dingen eens voor durven komen, heb je pech.
    Maar hé, ik geloof dat. En andere mensen mogen van mij best een andere mening erover hebben.
    Ik bedoel maar: die beesten zijn met een reden uigestorven. Laat dat zo.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Meh, het is wel cool, maar klonen kan niet. Het is in theorie mogelijk, maar in praktijk simpelweg gewoon niet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    Meh, het is wel cool, maar klonen kan niet. Het is in theorie mogelijk, maar in praktijk simpelweg gewoon niet.

    Het is allang gedaan... Dolly de Schaap


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Het is allang gedaan... Dolly de Schaap


    En toch twijfel ik of het kan.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pabiloso schreef:
    (...)

    En toch twijfel ik of het kan.

    Het is al gedaan. Ik gaf je net bewijs erover, hoe kun je er dan aan twijfelen of het kan...? Ik snap het niet.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2013 - 14:23 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.