Nee, pendelen is niet gevaarlijk. Pendelen heeft te maken met onbewuste schokjes in je spieren/zenuwen (het onderbewuste regelt veel in het lichaam, o.a. je gedachten, ademhaling, hartslag etc ect, dus ook je spieren/zenuwen), waardoor de pendel zal gaan bewegen.Het heeft dus niets met geesten te maken.
Ik gebruik regelmatig een pendel (al een aantal jaren) en het helpt me echt ontzettend. maar geloof me, je doet het ""onbewust" echt zelf. Ik ben in ieder geval nog nooit lastig gevallen door geesten en ik leef ook nog steeds.
Even wat toevoegen, omdat mensen hier serieus denken dat pendelen met geesten te maken heeft. Glaasje draaien, dat is geesten oproepen. Pendelen niet. Runen werpen of tarotkaarten neerleggen heeft ook niets met geesten te maken. Pendelen is divineren (wat niet op de waarheid gebaseerd is) en dus onschuldig, glaasje draaien is... nou ja. Geesten oproepen.
Een pendel zet onbewuste zenuwimpulsen om in beweging. Vaak zeggen mensen dat het zeker is dat hun pendel uit zichzelf beweegt. Dat is dus een veelvoorkomend misverstand. Het eigen-bewustzijn dient te worden uitgeschakeld en dat blijkt in de praktijk toch ook heel moeilijk en misschien ook niet ten alle tijden te lukken.
Of de pendel goed werkt is dus geheel afhankelijk van degene die het instrument bedient. Er zijn diverse testsituaties geweest waaraan pendelaars hebben meegewerkt waaruit de betrouwbaarheid van de pendel niet zo goed naar voren is gekomen. De conclusie is dus eigenlijk dat er goede en minder goede pendelaars zijn, maar dat de pendel wel degelijk kan werken.
Bron: http://www.marjanka.nl/Energie/pendel_3.html
[ bericht aangepast op 29 mei 2013 - 22:14 ]
| Reality is for people that lack imagination |