• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Lily Evans

    Potter was weer naast mij komen lopen. ‘Laten we maar snel naar Maanl… Remus toegaan.’ Ik fronste even en probeerde te bedenken hoe hij Remus had willen noemen. Ze hadden best vreemde bijnamen voor elkaar, ik had ze wel eens gehoord, maar ik had har nooit echt op gelet. Het kon mij altijd vrij weinig schelen. Ik mocht ze toch niet.
    Plots werd ik uit mijn gedachten getrokken, toen Potter mij tegen de muur aanduwde, waardoor ik ongemakkelijk dicht tegen hem aanstond. Boos keek ik hem aan en wilde zeggen dat hij nou eens op moest houden met zijn idiote versiertrucs om mij mee uit te krijgen, maar ik sloot mijn al geopende mond abrupt weer, toen ik zijn gezicht zag. Nieuwsgierig keek ik langs hem heen, om te ontdekken wat het probleem was, maar de stem die sprak, vertelde mij meer dan had gehoeven.
    ‘Zo zo, Evans en Potter in een hoekje,’ zei Bellatrix. Ik voelde al het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. Ze was veruit de ergste van het groepje slytherins dat zich Death eaters noemden. En liet ik nu net een mudblood zijn, hun favoriete slachtoffers. De enige reden dat ik hier nog heelhuids rondliep was te danken aan Severus, die zijn “vrienden” er wel eens van weerhield mij lastig te vallen en aan de leraren. Hoewel ik mij steeds beter kon beschermen, omdat ik een talent had voor het vak bezweringen.
    ‘Lily, ga en neem de bezoar mee, dan heeft Remus nog een kans,’ fluisterde Potter zachtjes. Ik wilde er tegenin gaan. Ik kon hem toch niet alleen achterlaten met Bellatrix? Straks deed ze nog dingen bij hem, die wel eens bij mij waren gedaan… Straks gebruikte ze een onvergeeflijke vloek op hem… Ik wist echter dondersgoed dat hem dat nu helemaal niks kon schelen, hij vond Remus veel belangrijker.
    Ik beloofde mijzelf dus om zo snel mogelijk terug te komen om hem te helpen en knikte. Ik stoof onder zijn armen vandaan en wierp over mijn schouder een ontwapeningsspreuk richting Bellatrix, voor ik de hoek om verdween naar de ziekenzaal. Volgens mij had ik nog nooit zo hard gerend in mijn leven. In de ziekenzaal duwde ik de eerste de beste heler de bezoar in de handen.
    ‘Black, help Remus. Bellatrix, problemen,’ bracht ik uit tegen Sirius en sprintte weer terug in de richting van Potter, bang voor wat ik daar aan zou treffen. Bellatrix was goed te verslaan, wanneer de jongens met z’n vieren waren. Alleen was dat een heel ander verhaal. Ze zat immers twee jaar hoger en was een verdraaid goede heks, alleen dan wel in de slechte zin.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2013 - 20:09 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Remus Lupos

    'Dat zou inderdaad kunnen, we kunnen dat beter zo even tegen Perkamentus zeggen. Maar het kan wel iedereen zijn, want niet iedereen mag ons' hoor ik Sirius zeggen. Nee, inderdaad, niet iedereen mag jullie nou eenmaal. Wat een pech.
    Nee, we mogen Sirius en James niet, dus laten we Remus maar pakken omdat hij toevallig hun vriend is.
    Ik weet niet op wie ik kwader ben. Sirius en James of de onbekende persoon die me heeft vergiftigd.
    Ineens hoor ik haastige voetstappen. Wie zou dat nou zijn? Ik hoor Lily wat roepen. Aha, het is Lily dus. ‘Black, help Remus. Bellatrix, problemen,’ hoor ik haar zeggen. Shit. Door dat stomme middel van de helers kan ik niet meer helemaal helder denken, maar ik weet wel dat het mis is.
    In dit tempo wordt de ziekenzaal wel snel vol...
    Opeens werd mijn mond opengewrikt en ik kan niets anders doen dan een gesmoord kreetje slaken, die al snel word afgekapt doordat er iets in mijn mond wordt gestopt.
    Jasses. Dit smaakt niet beter dan dat andere goedje dat ze me hebben gegeven. Ik wil het uitspugen, maar iemand houdt mijn hand op mijn mond.
    Ik slik het door en na een paar tellen voel ik me weer beter. Nou, niet helemaal kiplekker, maar beter.


    -

    James Potter

    Ik kijk naar het woedende gezicht van Bellatrix en kijk haar aan. 'Tja.' Mompel ik een beetje angstig. 'Dus, Waarom laat je dat modderbloedje wegrennen?' Vraagt ze hatelijk en ze staart me woedend aan. Ik bijt op mijn lip bij het woord "modderbloedje". Het klonk gewoon zo... Onbeschoft. 'Ze ging...' Laat ik maar gewoon de waarheid zeggen. 'Lupos redden.'
    'Onze schijnheilige nerd?' Ze kijkt geërgerd. 'Loser. Je staat precies op de goede plek om een vervloeking op sf te vuren en toevallig heb ik daar veel zin in.' Haar hand glijdt in haar gewaad ik slik twijfelend. Ik zet een stap naar voren. 'Je hebt geen reden.' Zeg ik, niet dat ze daar van stopte, maar ik kon het altijd proberen. Mijn hand vliegt ook richting mijn stok en wacht een beetje angstig op haar reactie af. 'Je bent bang, potter!' Galmt haar stem. 'Ik heb alle reden er toe.' Ze zet nog een stap dichter bij en adem op mijn gezicht. Ik schiet ineen. 'Bang, potter! Zal je vriendje al gered zijn door lelijke Evers?'
    'Ik ben niet bang en Lily is niet lelijk!'Ze trekt haar stok. 'Ik moet even woede uiten'. De stok is op mijn borst gericht. 'Crucio.'
    Zodra ik "crucio" hoor slik ik angstig, dit was de eerste keer voor mij. Een felle pijn schiet door al mijn ledematen en ik val op de grond. Ik probeer me groot te houden, maar de pijn is te erg. Kan dit alsjeblieft stoppen? Tranen lopen over mijn wangen en ik bijt op mijn tong om niet te schreeuwen. Help alsjeblieft. Iemand?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans

    Aangekomen bij Potter en Bellatrix, kwam ik slippend tot stilstand en keek voor een paar seconden geschrokken toe. Het woord dat ik opving van Bellatrix en de pijn die ik Potter zie lijden, zorgen voor een soort vreemde roes in mijn hoofd van kwaadheid. De angst die ik zojuist had gevoelt, verdween even compleet en terwijl Bellatrix druk bezig was met haar slachtoffer, griste ik mijn toverstok tevoorschijn en richtte die op mijn tegenstandster.
    'Flippendo!' De spreuk gaf Bellatrix een fikse duw. Harder dan mij ooit in de lessen was gelukt. Waarschijnlijk omdat ik zo boos was of zo. 'Laat hem met rust. Hij heeft je nooit iets misdaan. Je hebt het recht niet om hem te pijnigen,' siste ik in haar richting en geconcentreerd hield ik mijn stok op de omgeduwde heks gericht. Ik was dan geen vechter en meestal liet ik haar en haar gruwelijke vrienden gewoon maar gaan, maar nu had ze mij serieus kwaad gemaakt en dan moest je oppassen. Ook al zat je een paar jaar hoger. Oké, Bellatrix was een sterke heks, maar dat was ik ook.

    (Het leek mij ook zo stom om Bella gelijk te verlammen of te ontwapenen of zo c; )


    Happy Birthday my Potter!

    Bellatrix Zwarts

    'Flippendo' hoor ik iemand zeggen en ik word omver geduwd. Woedend kijk ik op. Ik moest Potter nog dwarszitten! Ik zie het rode haar van Evers. 'Laat hem met rust. Hij heeft je nooit iets misdaan. Je hebt het recht niet om hem te pijnigen,' sist ze terwijl Potter achter haar kreunt en piept alsof hij een speenvarken is. 'Trut.' Zeg ik en ik sta snel op. 'Modderbloedje' Ik wijs met mijn stok op haar. 'Blijkbaar geef je dus toch om die "irritante Potter"' zeg ik. Dan wijs ik op James. 'Geef je stok en hij gaat er niet aan.' Zeg ik en ik hou mijn hand op. 'Niet geven, Lily!' Roept James kreunend.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans

    'Trut. Mudblood.' Er verscheen een kleine glimlach rond mijn lippen. Ze was overduidelijk boos en dit gaf mij een gevoel van genoegen. Ook al schold ze mij nog voor zulke erge dingen uit. 'Blijkbaar geef je dus toch om die "irritante Potter". Geef je stok en hij gaat er niet aan.' Ik haalde lachend mijn schouders op, maar hield mijn stok nog wel op haar gericht, even als mijn ogen. Hoewel het mij zeer veel moeite kostte, negeerde ik de kreunende Potter. Mijn instinct zei namelijk naar hem toe te rennen en hem te helpen, maar dat zou nu niet bepaald de slimste actie zijn.
    'Niet geven Lily!' riep hij, zo te merken met redelijk veel moeite. Nee, goh, dat kon ik zelf ook nog wel bedenken. Dat was wel het domste wat ik kon doen. Dan konden we ons allebei niet meer verdedigen en kon ze alles met ons doen, wat ze wilde.
    'Ten eerste vertrouw ik je niet, Bellatrix. Ten tweede zou dat het domste zijn wat je ooit in je leven gedaan hebt. En dan reken ik dat kapsel van je mee. Ik bedoel, iedereen weet dat je dit allemaal voor Hem doet. Hij zou weten dat Potter nog te redden valt. Zuiver bloed weetje wel.' Met een zwaai, liet ik een schild verschijnen tussen haar en Potter en richtte hopelijk snel genoeg mijn stok weer op haar, om mij te kunnen verdedigen. Ik had één keer eerder te maken gehad met de vreselijke martelingen en wanneer je je geest in bedwang hield, kon je zodra de vloek opgeheven werd reageren. Het was mij echter nog nooit gelukt, maar als ze dat van plan was, was ik vastbesloten mijn uiterste te best te doen in een poging. 'Dus, waarom laat je hem niet vrolijk met rust?'


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Desondanks dat de meeste pijn over is, voel ik nog wel pijnscheuten. Ik luister naar Lily en Bella. 'Ten eerste vertrouw ik je niet, Bellatrix. Ten tweede zou dat het domste zijn wat je ooit in je leven gedaan hebt. En dan reken ik dat kapsel van je mee. Ik bedoel, iedereen weet dat je dit allemaal voor Hem doet. Hij zou weten dat Potter nog te redden valt. Zuiver bloed weetje wel.' Ik zie hoe Evers een schild tussen mij en Bellatrix tovert. Ik bijt op mijn pijnlijke lip. Ik ging me dus echt nooit bij Jeweetwel aansluiten. Daar mocht hij over dromen. Dan sterf ik nog liever. 'De Heer van het Duister weet, als ik Potter dood, dat Potter dan niet veel waard is geweest.' Hoor ik Bellatrix zeggen. 'Net als jij niks waard ben, smerig modderbloedje.' Ik hef mijn hoofd ietsjes zodat ik kan zien wat er gebeurd. 'Rictusempra!' Zegt ze fel. De kietelspreuk? Wist ze echt niks beters?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (@Rider GEFELICITEERD!!!(flower) )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JJHamblett schreef:
    (@Rider GEFELICITEERD!!!(flower) )


    Ben je jarig? Wist ik niet, dus bij deze.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jason Broock

    Ik zie hoe Lucius bij Sneep gaat zitten.
    De deuren van de Grote Zaal gaan open. Ik kijk op en zie tot mijn grote vreugde dat het Perkamentus is. Mijn lach vervaagd als ik zijn gezicht zie. Er is iets ernstig mis.
    Ik zie hoe Perkamentus naar zijn stoel loopt en onderweg blijft staan om op bezorgde toon iets tegen de andere docenten te zeggen.
    Professor Anderling kijkt geschokt en loopt dan met grote passen de Grote Zaal uit. Onderweg botst ze bijna tegen professor Slakhoorn op, die net binnen komt lopen.
    'Wat denken jullie dat er aan de hand is?' vraag ik zacht aan Jay en Angela.


    -

    (Is Sneep dood of zo? Hij zit al meer dan twee weken aan de tafel van Zwadderich niks te doen...)


    -

    IsA20 schreef:
    (Is Sneep dood of zo? Hij zit al meer dan twee weken aan de tafel van Zwadderich niks te doen...)


    (Ja, Ik heb een bericht gestuurd en als er de komende dagen nog steeds geen reactie komt, zet ik in het rollentopic dat hij weer vrij is.

    En voor de rest: bedankt voor de felicitaties ! ja ik ben jarig ja)

    [ bericht aangepast op 15 juni 2013 - 17:02 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Lily Evans

    'De Heer van het Duister weet, als ik Potter dood, dat Potter dan niet veel waard is geweest. Net als jij niks waard ben, smerig modderbloedje.' Ik grinnikte zachtjes en wilde haar toeroepen, dat zij het echt nog niet waard was om beslissingen voor hem te kunnen nemen, als hij daadwerkelijk zo sterk en geweldig was, als dat zij en haar death eater maatjes beweerden. Mijn grinnik veranderde echter in een onophoudelijke lachbui, door de uitwerking van haar spreuk. 'Rictusempra!'. Ik proestte het uit en had moeite om mijn lippen op elkaar te persen en Bellatrix aan te kijken.
    'Everte Statum,' wist ik uiteindelijk uit te brengen en, terwijl Bellatrix tollend achterover viel, nam ik even de tijd om adem te halen, voor ik nog een spreuk uitsprak. 'Glacius!' Nieuwsgierig keek ik of Bellatrix daadwerkelijk in ijs was veranderd, zoals er hoorde te gebeuren. Ik had het wel al succesvol geprobeerd op dieren, maar mensen waren een ander verhaal.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ik kijk toe hoe Evers onophoudelijk begint te lachen en een kleine grijns flitst over mijn gezicht. Een pijnlijk gezicht volgt en ik kreun weer zacht. 'Everte Statum,' proest ze uit en Bellatrix valt tollend op de grond. Ik ga pijnlijk zitten en pak mijn stok, die weg was gerold. 'Glacius!' Zegt Evers en ik kijk toe. Bellatrix lijkt het wel erg koud te hebben, maar bevriest niet echt. Vlak voor ze zich herstelt, pak ik mijn stok en richt die op haar. Levicorpus! In een flits hangt Bella onderste boven. Wauw, het was me eigenlijk nog nooit. Volgende slachtoffer voor deze spreuk was Sneep. Haha, Danielle! Ik ga de tweede zijn!
    Ik kijk weer naar Lily en kreun zacht.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evans

    Ik slaakte een gefrustreerd kreetje, toen de spreuk niet deed wat hij hoorde te doen. Flitwick had gezegd dat het voor zevende jaars soms nog moeilijk kon zijn, maar toch vond ik mijzelf falen, nu het niet was gelukt. Ik wilde haar net proberen te verlammen, toen ze plots aan haar enkels in de lucht werd opgehangen. Er ging een schok door mij heen, toen ik de spreuk herkende. Danielle had de spreuk, zijn eigen spreuk, laatst tegen Severus gebruikt. En ik hoefde niet om te kijken, om te weten dat het Potter nu ook gelukt was. Straks ging hij het ook bij mijn beste vriend doen. Snel zette ik het van mij af en richtte mijn stok voor de laatste keer op Bellatrix, die nu ondersteboven hing. 'Expelliarmus.' Behendig ving ik de stok van de heks op. 'Petrificus totalus.'
    Nu eindelijk gaf ik toe aan wat mijn eerste instinct had ingegeven en rende ik op de half zittende Potter af. Daar aangekomen knielde ik bij hem neer, niet wetend wat nu te doen. 'Gaat het, James?' kwam er bezorgd over mijn lippen en ik stak mijn hand naar hem uit, maar trok hem w eer terug. Straks deed ik hem alleen maar meer pijn en hij leek zich al zo vreselijk te voelen. 'Remus heeft de bezoar gekregen, dus het komt waarschijnlijk wel weer goed met hem,' besloot ik maar te zeggen en schonk hem een bezorgde glimlach.


    Happy Birthday my Potter!