• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jay Dave Broock

    Met een zucht stap ik mijn bed uit en begin me aan te kleden. Ik ben veel te laat voor het eten, maar dat maakt me niet zo veel uit. Als ik aangekleed ben loop ik naar beneden toe en loop regelrecht naar de Zwadderich tafel toe.
    Als ik daar aankom zie ik mijn broer zitten en ga naast hem zitten.
    "Hee, broertje." Zeg ik tegen hem terwijl ik gaap. Jason is mijn eeneiige tweelingbroer, alleen ik ben eerstgeborene. Niemand kan ons uit elkaar halen.
    "Nog wat meegemaakt in de tijd dat ik weg was?" Vraag ik aan hem.

    Sirius Zwarts

    'Daar heb je wel gelijk in.Niet gemeen ofzo ik heb niks tegen jou en James,maar het is gewoon raar dat iemand de rustigste uit de groep vergiftigd.' Antwoordt ze.
    Ik knik even.
    'Dat is inderdaad raar.'
    Heel even doet ze haar ogen dicht. ik benut die tijd om haar in me op te nemen. Ze heeft witte haren die wel goed bij haar passen, en haar oogkleur is licht. Ze is redelijk knap.
    Dan gaap ik even, ik heb vannacht slecht geslapen. Ik weet niet hoet het komt.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Jason Broock

    Ik zit net te bedenken wat ik hier ook al weer aan het doen was als Jay eraan komt. "Hee, broertje, nog wat meegemaakt in de tijd dat ik weg was?'' vraagt hij.
    'Neu' mompel ik. 'Ik hoop dat we snel gaan eten' zeg ik maar. Opeens hoor ik een harde bons. Ik kijk om en zie dat de laatstejaars elkaar te lijf gaan. En dat, allemaal door een discussie over het algemene nut van de flubberwurm. Ik wend mijn blik af en kijk naar de lerarentafel. Gek, Perkamentus is er niet. Ik vraag me af wat er zo dringend is, want Perkamentus slaat echt nooit een feestmaal over.
    Ik leun achterover en probeer een gesprek te beginnen met Jay. 'En, heb jij nog wat spannends beleefd?'


    -

    Daniëlle Jane Westlize

    'Dat is inderdaad raar.'Antwoord Sirius.Na een minuut ofzo open ik mijn ogen en kijk om me heen.Ik hoor dat de Zwadderaars naast ons een grote mond hebben tegen de Helers,maar ik besteed geen aandacht aan ze.
    Met mijn ogen op de grond gericht haal ik een hand door mijn haar.En bedenk ik redenen.Opeens heb ik een.
    'Wacht eens! Misschien is het niet om Remus maar om wraak te nemen bij jou en James.Wraak door een van jullie beste vrienden te gebruiken?'Zeg ik tegen Sirius.
    Waarom kwam ik daar niet veel eerder op?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Jay Dave Broock

    'Neu' Mompelt hij. 'Ik hoop dat we snel gaan eten' Zegt hij maar. Dan hoor ik een harde bons en zie een paar laatstejaars elkaar te lijf gaan. Ik frons een beetje, maar wend dan mijn hoofd af.
    Ik zie dat Jason ook kijk, maar dan achterover leunt.
    'En, heb jij nog wat spannends beleefd?' Vraagt hij dan. Ik glimlach lichtjes.
    'Ik heb geslapen.' Zeg ik tegen hem. Ik gaap weer en vraag dan:
    'Waar is Perkamentus?' Het is me net opgevallen dat hij er niet is.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Jason Broock

    'Ik heb geslapen' antwoord Jay. 'Je favoriete bezigheid' zeg ik plagerig. 'Waar is Perkamentus?' zegt Jay dan. 'Ik heb geen idee.' zeg ik. 'Ik vind het vaag, want hij slaat echt nóóit een feestmaal over.' Ik zie dat mijn broer er hetzelfde over denkt. Ik wil nog wat zeggen, maar dan komt er opeens een hoofd voor me op de tafel te liggen. Een laatstejaars met een bloedneus drukt zijn jaargenoot op de tafel. 'Gaat dit nog steeds over flubberwurmen?' vraag ik. 'Hatjewat?!' snauwt de laatstejaars tegen me. 'neu, was alleen nieuwsgierig' zeg ik en ik kijk verwachtingsvol naar de deur van de Grote Zaal. Hopend dat Perkamentus binnen komt en we kunnen beginnen met eten.


    -

    James Potter

    Ze stopt met lopen en mijn hart slaat een tel over. Nee, laat haar nu absoluut geen vermoedens krijgen. 'Je houdt iets voor mij achter,' zegt ze en ik kijk haar zo neutraal mogelijk aan. 'Neehoor.' Zeg ik het een hoge stem. Merlijns gele tandenborstel! Waarom moest ze nou weer vermoedens krijgen? 'Weerwolven zijn lastiger. Als we dat volledig zouden begrijpen, zou er wel een medicijn zijn tegen de pijn en vergetelheid die de transformaties met zich meebrengen. Dan zouden we zelfs de mensen die geïnfecteerd zijn kunnen genezen. In ieder geval is het zeer moeilijk om een weerwolf, dan met name in wolf-gedaante, uit te schakelen, wat er op zou moeten duiden dat hij een beter afweersysteem heeft. Veel onderzoek is er voor zover ik weet echter niet over gedaan. Je hebt niet zo makkelijk een weerwolf tot je beschikking om die te onderzoeken, maar je zou de bibliotheek kunnen proberen,' legt ze uit en ik knik. 'Oke, dankje.' Zeg ik bedenkelijk. Misschien moest Remus zich opgeven voor onderzoek. Al denk ik niet dat hij dat wilde. Wanneer is het eigenlijk volle maan? Ik begin terug te rekenen. Over 6 dagen. Dan kijk ik Lily aan. 'Laten we weer verder lopen.' Mompel ik.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rose Black
    De zuster luisterde naar de preek van Narcissa en gaf haar een pilletje waarna ze mij begon te onderzoeken. 'Het spijt me,' zei ik toen. 'Ik ben een beetje boos op iemand, diegene die me dit heeft aangedaan. Vandaar dat ik nogal stom deed tegen u.' Het antwoord van de zuster zou meestel nu beslissen of zij mij vijand zou worden of niet. Ik gaf mensen altijd wel een tweede kans door nog eens aardig tegen hen te doen, hen als het ware een hand te reiken. Het was dan aan hen of zij die hand aan wilde nemen of niet. Ze nam de stetiscoop van haar hals en liet hem over mijn buik gaan. 'Er is een kleine interne bloeding, een slokje medicijn en het is weg.' Ze haastte zich weg om het drankje te pakken en kwam net zo vlot weer terug. Ik nam een slok. Het smaakte niet bepaald lekker, maar ik had net een anti-braakneigend pilletje op en ik kon goed mijn braakreflex in bedwang houden, dus het bleef al met al toch binnen. 'Je moet de pilletjes om het uur nemen, deze hele dag, tot je naar bed gaat,' zei ze, terwijl ze me een potje gaf. 'En maak je niet ongerust, ik krijg genoeg te maken met dit soort dingen,' voegde ze er nog aan toe, glimlachte kleintjes en ging weer verder naar Narcissa. Ik keek even naar Narcissa die zoals gewoonlijk weer eigenwijs was. Ik had geen zin om hier langer te blijven. Misschien was ik bang dat Bellatrix weer terug zou komen, of iets. Ik wist het niet.
    Ik besloot naar Severus op zoek te gaan. Ik had al een hele lange tijd een kleine crush op hem, buiten het feit dat we gewoon, redelijk goede vrienden waren. 'Ik ga even naar Sev,' zei ik tegen Narcissa, gaf haar gauw een stevige knuffel en verdween uit de ziekenzaal.

    [Is Severus vrij?]
    Ed: [Volgens mij is Severus toch met Lucius, right? Kan ik dan inspringen?]

    [Waar zijn Hermoine en Ron?!]

    [ bericht aangepast op 5 juni 2013 - 11:07 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben vanaf morgen tot en met vrijdag op kamp en heb geen internet(tenzij ik wifi heb, maar ik denk het niet.). Zaterdag moet ik werken, dus dan ben ik niet online. Ik denk dat ik zondag morgen weer reageer.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Yay, ik heb wifi;D)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Ik ben vanaf 5 uur tot zondag 6 uur niet online,ik ga op leerweekend.Waarom?Stuur maar een PB berichtje.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [Sorry, vergeten te zeggen datik niet kon reageren voor lange tijd, maar ben er nu :) wat is er allemaal gebeurd?]

    [Niet veel. Harry en Hermoine zijn aangekomen in Hogsmeade en Harry en Hermoine lopen voorop, terwijl Ron achteren loopt, een beetje. Mijn laatste post is een of twee bladzijdes terug, daar had ik hem nog herhaald.]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jay Dave Broock

    'Ik heb geen idee.' Zegt hij.
    'Ik vind het vaag, want hij slaat echt nóóit een feestmaal over.' Dat is waar. Opeens komt er een hoofd voor hem op de tafel te liggen.
    'Gaat dit nog steeds over flubberwurmen?' Vraagt Jason.
    'Hatjewat?!' Snauwt de laatstejaars tegen hem. Ik heb zin om hem een dreun tegen zijn neus te geven en te zeggen dat hij niet zo tegen Jason mag doen, maar ik hou me in.
    'neu, was alleen nieuwsgierig' Zegt Jason, en kijkt verwachtingsvol naar de deur van de Grote Zaal.
    Ik kijk er ook naar, maar zie Perkamentus nog steeds niet.
    Opeens komt Angela in het zicht, Angela is mijn beste vriendin, ik heb ook wel beste vrienden. Maar zij is mijn enige best vriendin. En ik voel veer meer voor haar dan ik zal toegeven, alleen Jason weet dat.
    'Hé, Angela!' Roep ik naar haar. Ze kijkt op en glimlacht naar me, ik glimlach terug. Dan komt ze naar me toe en gaat naast me zitten.
    'Heey.' Zegt ze tegen ons.
    Dan kijkt ze fronsend naar de plaats waar Perkamentus hoort te zitten, maar ze zegt er niets over.
    'Ik heb zin in Zwerkbal.' Zegt ze. Ik knik instemmend. Samen met mij is ze jager. Jason is zoeker.
    'Ik ook. We zullen de andere laten zien dat ze niet zomaar kunnen winnen, toch Jason?'


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Jason Broock

    Ik staar nog steeds naar de deur van de Grote Zaal als ik 'Hé, Angela!' hoor. Ik kijk op en zie dat Angela naast Jay gaat zitten. Ik weet dat Jay haar leuk vindt en ik snap ook niet waarom hij het niet gewoon zegt. Volgens mij ben ik de enige die dat weet en volgens mij houdt Jay dat graag zo, dus ik hou mijn mond maar.
    Ik zit een beetje voor me uit te staren als ik merk dat er mensen naar me kijken. Angela en Jay kijken me vragend aan. 'O, wat?' vraag ik verbaasd. 'Dat we de anderen niet gaan laten winnen' zegt Angela. 'Zwerkbal' zegt ze op haar eigen grappige manier. 'Yup' zeg ik. Ik kijk om me heen en zie dat er nog steeds niet zo veel mensen zijn. Als ik het geluid hoor van deuren die open gaan kijk ik hoopvol op, maar dan zie ik dat het Lucius is. Geweldig. Ik vind hem, naast Potter en Zwarts, een van de arrogantste personen die er op deze planeet rondlopen.
    Ik zie dat hij tegenover ons komt zitten. 'Wat moet je?' snauw ik hem toe. Hij trekt een wenkbrauw op. 'Zo, wat zijn we weer aardig, Broock' Hij spreekt mijn naam uit alsof het iets smerigs is. Ik weersta de neiging om hem te wurgen en ga verder met ons "gesprek". 'Ja, ik denk dat we wel kunnen winnen' zeg ik. Ik werp Lucius een snelle blik toe. Ik heb hem niet in het team gelaten, en de aanvoerders voor mij ook niet. Het is allemaal "vriendjespolitiek" zoals hij dat noemt. Ik wil niet partijdig zijn, maar punt één hij is een arrogante kwal, en twéé hij speelt echt slecht. Ik zie dat Lucius opstaat en richting Sneep loopt. Van dat ongedierte zijn we ook weer verlost.


    -

    Lily Evans

    'Oke, dankje. Laten we weer verder lopen,' was de reactie van Potter. Ik knikte en liep weer rustig door, tot we bij het kantoortje van Slughorn aan waren gekomen. Zoals ik wel vaker deed, klopte ik redelijk hard op de deur, aangezien anders de kans bestond dat de leraar potions het niet kon horen. Dat had ik in het begin meerdere malen gehad.
    'Wie is daar?' Klonk de stem van Slughorn aan de andere kant van de deur. Het verbaasde mij wel dat hij nog niet in de grote zaal was, maar dat kwam vast omdat Dumbledore daar ook nog niet was. Of hij was druk bezig met het organiseren van zijn befaamde kerstfeestje waar ik ieder jaar voor werd uitgenodigd. Wel vreemd, want de meesten die op zijn feest mochten komen, waren bloedverwant aan grootse tovenaars familie's en ik was dat dus duidelijk niet, met mijn Muggle-ouders.
    'Lily meneer, we hebben een spoedgeval!' Riep ik terug, waarna de deur gelijk openvloog en de professor mij bezorgd aankeek. Hij kwam tot de conclusie dat er in ieder geval niets met mij aan de hand was en dus liet hij zijn blik, ietwat verbaast omdat ik naast Potter stond en niet naast mijn vriendinnen of naast Snape, over Potter naar gaan.
    'Wat is er aan de hand?'

    [ bericht aangepast op 8 juni 2013 - 10:20 ]


    Happy Birthday my Potter!