• © JJHamblett & Sinistra




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en JJHamblett openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JJHamblett

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Emrys

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JJHamblett

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Emrys

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:53 ]


    Happy Birthday my Potter!

    {Oke dan zal ik zo snel mogelijk iets posten, maar mijn laptop werkt weer eens lekker mee *kuch* dus ik ga proberen het vanaf mijn ipod te doen, al gaat dit waarschijnlijk langer duren dan ik wil... }


    Credendo Vides

    James Potter

    Ik negeer het "Jij ben altijd irritant" zinnetje en kijk haar aan. 'Eigenlijk wel, maar waar vinden we zo'n-' ze stopt met praten en praat pas verder als ik haar niet meer aankijk. '-kast?' Ik haal mijn schouders op en ik kijk haar aan. Wat zou er gebeuren als ik haar nu zoende. Alleen aan de gedachte al krioelen er duizenden vlinders in mijn maag.
    'Lily?' Vraag ik zacht. Zodra ze kijkt druk ik mijn lippen op die van haar. Shit, wat had ik gedaan? Ik kijk haar een paar seconden roerloos en geschrokken aan en sta dan op. Zo hard als ik kan ren ik weg. Ik negeer de pijn en het hemelse gevoel. Dit had ik nooit mogen doen. Ze vindt me nu vast nog irritanter dan ooit. Ik maak nooit meer een kans.
    Terwijl ik druk bezig ben met mijn gedachte, ren ik tegen een jongen op. Beiden vallen we op de grond. Ik kijk hem aan. 'Sorry...' Mompel ik. Dan valt me wat op. Hij heeft Lily's ogen. Fijn. Nu zie ik haar ogen overal!

    (Ik kon het niet laten(a) haha, ik had btw al met Roos overlegt. (Anders kan ik wel heel snel typen))


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Geheh femm i still like your post. Ga nu ff post schrijven]

    Harry James Potter
    Net toen ik even achterom keek, knalt degene die naar me toe rende tegen me op. Ik voel dat ik mijn evenwicht verlies en dat ik op de grond val. De jongen kijkt me aan. Iets valt me op, maar...
    'Sorry...' mompelt hij. Oke dit is vreemd. Een brok schiet in mijn keel als ik opeens het snap. Ik krabbel overeind en help 'de jongen' ook overeind.
    Nog steeds staar ik hem aan. Wat... Wat zou ik moeten zeggen? Ik kon het woord niet over mijn lippen krijgen. Het lukte me gewoon niet, het was nu, op het moment zelf, moeilijker dan ik had gedacht toen ik bedacht dat ik hem misschien tegen zou kunnen komen.
    'G...' stamel ik. 'Gaffel?' fluister ik dan zachtjes. Ik kan het niet bevatten dat ik bijna even lang ben als hij.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Lily Evers

    Het bleef even stil voor Potter mijn naam zacht zei. Langzaam keek ik op, maar voor ik ook maar "ja" kon zeggen, of vragen wat er was, voelde ik voor een kort moment Potter zijn verbazingwekkend zachte lippen op de mijne. Terwijl ik nog nadacht of ik boos moest worden, of op een andere manier moest reageren, was hij al weg. Met grote ogen keek ik naar de hoek van de gang, waar hij verdwenen was, te verdwaasd om ook maar iets uit te brengen. Langzaam hief ik mijn hand op en raakte zachtjes met de toppen van mijn vingers mijn lippen aan. Was dat echt gebeurd? Had James Potter mij gekust? Wacht, James Potter had mij gekust. Terwijl ik hem verachtte en hij mijn beste vriend zoveel pijn had bezorgd. Langzaam verspreidde zich een onheilspellend gevoel door mijn lichaam. Als ik hier niet kwaad op reageerde, zou ik Severus verraden.
    Vastbesloten stond ik op. Dumpte Bellatrix met een paar simpele zwaaien van mijn staf in de dichtstbijzijnde kast, deed die goed op slot en beende de richting in, waarin Potter was verdwenen. Ik zag hem verderop op de grond. Hij was tegen een andere jongen aan geknald, die vanuit de verte verdacht veel op hem leek. Ik staakte het lopen en keek vanaf een afstandje toe. Ik had ook geen zin om een scène te maken voor onbekende mensen.


    Happy Birthday my Potter!

    [O pleeease Ann... Ik vind het best dat ze naar hem toe gaat of zo maar nog heeel ff wachten? Please? *puppyeyes*]

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 21:41 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Sinistra schreef:
    [O pleeease Ann... Ik vind het best dat ze naar hem toe gaat of zo maar nog heeel ff wachten? Please? *puppyeyes*]


    (Ze wacht toch ook? Dat heb ik expres gedaan c; )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Ze wacht toch ook? Dat heb ik expres gedaan c; )


    *gaat direct bril opzoeken*
    [nee had het wel gezien las alleen btje verkeerd, solly :3
    lichtelijke rapunzel invasie]

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 21:45 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter

    Ik bekijk de jongen van top tot teen. Had ik een broertje? Een met Lily's ogen? 'G...gaffel?' Fluistert hij en mijn verbaasde blik wordt nog verbaaster. Wie was hij, waarom leek hij zoveel op mij en waarom wist hij de naam hoe mijn vrienden mij noemde. Dan valt mijn blik op een meisje achter de jongen. Fuck, daar was Lily. In een waas grijp ik de jongen vast en begin met mijn pijnlijke ledematen te rennen. 'Evers. Achter ons. Ik kuste haar.' Breng ik moeizaam uit terwijl ik naar de jongenswc ren. Ik smijt de deur dicht, later liet ik Evers nog wel even boos worden. 'Hier mag ze niet komen' mompel ik. Ik kijk de jongen weer aan. 'Wie ben jij eigenlijk?'

    [ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 22:23 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Harry James Potter
    Wacht. Wat? Zei hij... Evers? Mama? Wacht even ik word gek! Mijn vader sleurt me mee naar de jongenswc's. 'Hier mag ze niet komen' mompelt hij. Dan kijkt hij me weer aan. 'Wie ben jij eigenlijk?'
    O dit werd echt lastig om uit te leggen. Ik had zelf honderd vragen, vooral over mijn moeder, maar eerst zijn vragen.
    'Ehm...' Begin ik. 'Dit is een lang verhaal.' Zo zou James straks zijn hele toekomst te horen krijgen en Peter meteen vermoorden! Dit kon ik niet... 'Ik kan niet alles vertellen.' Zo, dat was er uit. Hoe erg het verleden ook was, ik mocht het niet veranderen. Hermelien zei het en ik snapte zelf ook wel dat dan verschillende mensen nooit geleefd hadden en nooit waren gestorven.
    'Jemig dit is lastig.' Ik strijk door mijn haar en kijk mijn vader aan.
    'Als ik vertel hoe alles zit, vertel ik je alles over je toekomst...' Ik aarzel en bedenk wat ik precies moet zeggen, '...maar dat wil je niet weten, zo maak je je leven kapot.' Ik zucht. Hoe lastig was dit. Mijn vader, het liefst zou ik hem omhelzen, hem niet meer loslaten. Maar deze jongen zou geen enkel idee hebben van wat er gebeurde. We leken echt op elkaar, mijn vader stond hetzelfde, keek hetzelfde, hetzelfde warrige haar en onze neuzen waren identiek. Was het wel een goed idee geweest om hem te zoeken?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter

    Ik staar de jongen verbaast aan. 'Ehm...' Zegt hij 'Dit is een lang verhaal.' Ik trek mijn wenkbrauwen op. Waar had hij het over?
    'Jemig dit is lastig.' Ik kijk hem vragend aan. Wat was lastig? 'Als ik vertel hoe alles zit, vertel ik je alles over je toekomst...' Toekomst? Kwam hij uit de toekomst? Denkrimpels verschijnen op mijn voorhoofd. Er moest een verklaring voor zijn. '...maar dat wil je niet weten, zo maak je je leven kapot.' Ik staak het denken en kijk hem aan. 'Alleen een naam was ook genoeg geweest hoor.' Zeg ik en ik kijk hem nog eens bedenkelijk aan. Remus weet vast wel een verklaring. Remus... Terwijl ik Evers zoende is er misschien wel weet ik veel gebeurd met hem. 'We moeten naar Remus.' Zeg ik en ik kijk hem aan. 'Remus Lupos. Ik weet niet of je hem kent. Hij is vergiftigd en ik wil weten hoe het met hem gaat.' Eigenlijk moet dit joch mee omdat Remus dat weet dat ik niet lieg. Heeft iemand mij gekloond ofzo? Ik besef me dat als we naar Remus gaan, we langs Evers moeten. Hoe ga ik dit oplossen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Severus Snape

    Het begon steeds drukker te worden in de grote zaal, sommigen waren opgedoft, puur omdat het rond zo rond de kerstdagen was.
    Ik streek even met mijn vingers over mijn wat lossere stropdas en het ene knoopje dat nou net meer open was dan normaal.
    Deed ik hier goed aan ?
    Waarom deed ik dit eigenlijk ?
    Net toen ik begon na te denken of ik hier eigenlijk allemaal wel zin in had plofte Lucius opeens naast me neer.
    "Ah, ik zie dat je mijn advies ten ore hebt genomen." Hij klopte me op mijn rug. "Misschien scoor je nu wel eens." Waarna hij zijn uitbundige lach lachte waarmee hij de aandacht van een aantal mensen om hem heen trok.
    Ik kon een zucht nog maar net onderdrukken, soms wist ik echt even niet meer wat ik met hem aanmoest, ook al is hij een aantal jaar ouder dan ik, soms voelde het alsof ik de volwassene was en hij nog een kind dat regels aangeleerd moest krijgen.
    Net toen ik hem op zijn plek wou wijzen zag ik een zwarte haardos vanuit mijn ooghoeken naar ons toe lopen.
    Ik draaide mijn hoofd bij en zag dat het Rose was.
    over het algemeen een verzorgd meisje, soms iets te verzorgd, maar op een goede manier, want ze kwam niet ijdel over zoals vele van de meisjes.
    Eigenlijk was zij één van de weinige meisjes waar ik tenminste normaal mee kon praten.
    "Lucius." De barse ondertoon in haar stem was niet te missen, al leek die Lucius weinig te doen. "Severus." Gelukkig klonk het bij mij al anders, ik had vandaag geen zin in ruzie of wat dan maar ook.
    "Hallo Rose." Blij met de afleiding van Lucius, die zich zuchtend tot de meisjes aan zijn andere kant wende om daar een gesprek mee aan te knopen.
    Eigenlijk had ik liever gehad dat hij wegging, maar zoals het ernaar uitzag bleef hij gewoon zitten en wachtte hij juist tot er mensen naar hem toe kwamen.
    Zuchtend wende ik me weer tot Rose. "En ? Nog plannen voor de kerstdagen ? Heb je al enig idee van wie je wat gaat krijgen ?" Glimlachte ik naar haar.
    Normaal was het namelijk al zo dat iedereen probeerde te achterhalen wie wat zou krijgen, om zo geintjes uit te halen of te voorkomen of om onderling al te ruilen, al gebeurde dat tweede zelden.
    Eigenlijk wou ik haar ook nog een cadeautje geven, maar daarvoor zou ik naar Zweinsveld moeten gaan.
    Ach dat kon morgen ook nog.


    Credendo Vides

    [sorry dat ik niet meer reageerde ik had nogal veel moeite met internet ): ik zal straks een post maken.]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Ik zal vanmiddag reageren met Hermelien.]

    Harry James Potter
    'Mijn naam...' zeg ik en steek mijn hand uit. Als hij mijn naam wil weten, dan kreeg hij die ook te horen. 'Is Harry James Potter.' Met een kleine glimlach kijk ik mijn vader aan. 'Ja ik heb jou naam, alleen dan met Harry er voor.'
    Ik zucht. 'En ja ik kom uit de toekomst, p.. james.' Ik had bijna papa gezegd! Dat kon ik hem nu nog niet aan doen. Toen vertelde hij over Lupos.
    'P-p-... Professor Lupos vergiftigd?' Shit, ik zei Professor. 'Eh... Wat... Wat is er gebeurd? En is... Is Sirius daar nu? We moeten er heen!' Toen bedacht ik me dat Hermelien dan ook ergens zou zijn met Ron. Gewoon heel hard er langs rennen, dacht ik bij mezelf.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    James Potter

    Hij stak zijn had uit en ik kijk er even naar. moest ik hem nou schudden? Mooi niet! wie weet wat hij heeft aangeraakt. 'Mijn naam is Harry James Potter.' Mijn mond valt letterlijk open. Ik ben er honderd procent zeker van dat ik geen broers, neven of wat anders heb. Ik snapte er helemaal niks van. 'Ja ik heb jou naam, alleen dan met Harry er voor en ja ik kom uit de toekomst, p.. James.' Ik klap mijn mond weer dicht. Dit kon gewoon niet waar zijn. Hoe kon dit! 'Hoe ben je hier gekomen dan?' Vraag ik verbaast. Ik bekijk de jongen nog eens goed. We moesten wel familie zijn. Bijna het enige wat anders was, was dat hij Lily's... Ogen.... Had.... Nee. Dat kon niet. Dat was onmogelijk. Lily haatte mij! Toch? Ik grijp naar mijn hoofd. Er moest een logische oplossing zijn. Ik kijk Harry aan. 'Zijn je ouders niet erg ongerust?' Vraag ik hem en ik leg de nadruk op ouders. 'Zit je op Zweinstein? In welke afdeling? Heb je een vriendin? Wie zijn je vrienden? Hoe oud ben je? Hoe kom je aan dat vage litteken op je kop? En de laatste en belangrijkste: wie zijn je ouders?' Ratel ik door. Ik kijk de jongen nogmaals aan. Loog hij? Was dit een grap?
    Ik vertel hem over Maanling.
    'P-p-... Professor Lupos vergiftigd? Eh... Wat... Wat is er gebeurd? En is... Is Sirius daar nu? We moeten er heen!'
    Ik trek mijn wenkbrauwen op. 'Wordt Maanling professor? O, dat gaat hij nog zo lang te horen krijgen! En ja, Sirius is daar nu en Danielle volgens mij ook. Waar Peter is weet ik eigenlijk niet.' Ik frons. 'De laatste keer dat ik hem zag was dat we naar de ziekenzaal gingen...' Ik loop naar de deur toe. 'Maar we moeten dan wel langs Evers, en die is nu niet heel erg blij... '


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!