• Er komt witte rook uit de schoorsteen op de Sixtijnse Kapel. Dat betekent dat de 115 kardinalen een nieuwe paus hebben gekozen.

    -Conclaaf heeft nieuwe paus gekozen
    -Nieuwe paus verschijnt zo voor de menigte op het plein voor de Sint Pieter
    19:15:
    Wie de nieuwe paus is, wordt binnen een uur bekend.
    19:10 uur:
    Wie gekozen is, wordt straks bekend als hij op het balkon verschijnt. Op dit moment kiest de gekozen paus onder welke naam hij bekend wil staan. Hij is vrijwel zeker een van de 115 kardinalen die meededen aan het conclaaf. Angelo Scola, Odilo Scherer en zeven andere kardinalen zijn vooral genoemd als de kanshebbers.
    19:08 uur:
    Het luiden van de klokken is ingevoerd in 2005, bij het vorige conclaaf. Dat is besloten omdat eerder nogal eens verwarring was over de kleur van de rook waardoor een aantal keer het publiek ten onrechte dacht dat er een paus was gekozen.


    (bron)

    Er is dus nog niet duidelijk wie :'D

    [ bericht aangepast op 13 maart 2013 - 19:18 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Het is ene Francisco geworden. Ofzo.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2013 - 20:28 ]


    You are beautiful, you are love.

    Het is een Argentijn. In 2005 nam hij het op tegen de vorige paus en hij kwam als een verrassing. Hij heeft zichzelf Paus Franciscus de eerste genoemd.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    Het is een Argentijn. In 2005 nam hij het op tegen de vorige paus en hij kwam als een verrassing. Hij heeft zichzelf Paus Franciscus de eerste genoemd.


    + hij is al een aantal keren in opspraak gekomen dankzij zijn anti-homo en anti-abortus manier van preken.

    Zijn mening over kleine jongetjes is nog niet bekend.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2013 - 22:24 ]

    - sorry voor dubbelpost

    [ bericht aangepast op 13 maart 2013 - 22:24 ]

    Och ja, het interesseert me allemaal niet zoveel. Ik vind dat gedoe met de 'witte rook' en dat ze daar moeten blijven zitten tot ze er uit zijn wie de nieuwe paus wordt best idioot eigenlijk.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)


    Lol, Marilyn Manson ftw. :'D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb het gelezen, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel interessant wie de nieuwe paus is...


    Bad decisions make good stories.

    Macabre schreef:


    Lol, Marilyn Manson ftw. :'D


    26 - 02 - '16


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:



    hahaha, geniaal ! :'D
    maar wat heeft het hiermee te maken ?


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa


    26 - 02 - '16

    RStylinson schreef:
    (...)

    hahaha, geniaal ! :'D
    maar wat heeft het hiermee te maken ?


    Niet veel..


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik vind hem schattig :Y)


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Licet schreef:



    I see what you did there!


    26 - 02 - '16

    Och, ik ben best blij dat hij nu al gekozen is. Kan ik tenminste in de Sixtijnse Kapel en op de Sint Pieter volgende week ^^


    Deep inside, I've never felt alive