• Hi,

    Zelf vind ik quizzen maken hartstikke leuk en houd ik me er vaak mee bezig. Wel stoot ik dan vaak op dit probleem: het is niet mogelijk om bij een antwoord van een quizvraag een plaatje toe te voegen. Dat is niet alleen heel leuk, maar ook erg handig. Hier een paar redenen:

    1. Je kunt research besparen.
    Als je in je quiz bijvoorbeeld de vraag stelt 'welke blauwtint vind je het mooist?', dan zijn er gegarandeerd invullers bij die niet alle blauwtinten bij naam kennen en het één voor één zullen moeten googelen. De invoer van plaatjes als antwoord zou in dit geval dus heel handig zijn. (Plaatjes én beschrijvingen ook, voor degene die wat bij wil leren).

    2. Het staat mooier.
    Plaatjes zijn gewoon mooi en trekken je aandacht. Niks meer aan toe te voegen:)

    3. Plaatjes kunnen samenvattend zijn.
    Als je in je quiz bijvoorbeeld de vraag stelt 'welk gerecht lijkt je het lekkerst?', zou je natuurlijk wel je antwoord in woorden kunnen geven, maar dan moet je er natuurlijk weer rekening mee houden dat je zo volledig mogelijk bent. Je kunt bijvoorbeeld zeggen 'gebakken aardappelen met rabarbersaus en kippenboutjes en knoflooksaus etc.', maar je kunt dat alles ook gewoon door middel van een plaatje zeggen zonder zo'n lange beschrijving te hoeven maken.



    Voor wie het niet duidelijk is wat ik bedoel; het is handig om een kijkje te nemen bij de quizzen van BuzzFeed!

    [ bericht aangepast op 5 mei 2015 - 16:28 ]


    I solemly swear that I am up to no good

    Ik denk dat het erg onoverzichtelijk gaat worden op een quiz pagina. Dan zou het net als bij stories, aangepast moeten worden als de plaatjes te groot zijn. En misschien onder een spoiler-achtige knop, zodat mensen die op data zitten ook gewoon de quiz kunnen doen zonder data te verspillen door de plaatjes die moeten laden.

    Beschrijvingen zijn wel een goed idee, scheelt heel veel tekst in de vraag zelf.

    Bedoel je met punt drie plaatjes in de antwoorden? Dan nee, slecht idee.

    Nevermind
    Waar voor mij heeft het niet zo heel veel toevoegende waarde, al zou het bij sommige quizzen heel handig zijn.
    Ik heb er niet echt een mening over, het zou me niet uitmaken als het er wel zou komen.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2015 - 16:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben tegen. Dan zou Rutger naast de gewone quiz ook nog eens een ander soort quiz moeten ontwerpen. Misschien is dat niet veel moeite, maar dan vind ik het de moeite niet om met afbeeldingen te werken. Afbeeldingen blijven niet eindeloos op het internet staan en dan gaan vaak de plaatjes verloren (in je quiz) waardoor je alsnog geen idee hebt wat je aanklikt. Nu gaan vaak al afbeeldingen van de uitkomsten verloren, maar dat is zo erg niet omdat je een beschrijving hebt. Als je geen beschrijving hebt, dan heb je er niets meer aan. Daarbij lijkt het me ook moeilijk als je maar 1 vraag hebt waar misschien afbeeldingen bij passen en de rest waar je een hele zin nodig hebt zoals een vraag naar je persoonlijkheid. Dat valt niet te omvatten in een afbeelding. Dus dan kan je zoiets niet meer doen.

    Maar dit is compleet mijn eigen mening.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bronn schreef:
    Waar voor mij heeft het niet zo heel veel toevoegende waarde, al zou het bij sommige quizzen heel handig zijn.
    Ik heb er niet echt een mening over, het zou me niet uitmaken als het er wel zou komen.


    Can't control my second personality

    Voor!
    Ik dacht hier vandaag precies ook aan en het lijkt mij enorm handig als het mogelijk is c:
    En anders een link in de vragen/antwoorden kunnen plaatsen. Dat scheelt ook al.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2015 - 23:44 ]


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind het idee wel leuk, maar zoals Scandal zei dat er vaak plaatjes verloren gaan, zou ik het beter niet doen. : )


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik weet niet zo goed of ik voor of tegen moet zijn.


    16 - 09 - '17

    Scandal schreef:
    Ik ben tegen. Dan zou Rutger naast de gewone quiz ook nog eens een ander soort quiz moeten ontwerpen. Misschien is dat niet veel moeite, maar dan vind ik het de moeite niet om met afbeeldingen te werken. Afbeeldingen blijven niet eindeloos op het internet staan en dan gaan vaak de plaatjes verloren (in je quiz) waardoor je alsnog geen idee hebt wat je aanklikt. Nu gaan vaak al afbeeldingen van de uitkomsten verloren, maar dat is zo erg niet omdat je een beschrijving hebt. Als je geen beschrijving hebt, dan heb je er niets meer aan. Daarbij lijkt het me ook moeilijk als je maar 1 vraag hebt waar misschien afbeeldingen bij passen en de rest waar je een hele zin nodig hebt zoals een vraag naar je persoonlijkheid. Dat valt niet te omvatten in een afbeelding. Dus dan kan je zoiets niet meer doen.

    Maar dit is compleet mijn eigen mening.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Scandal schreef:
    Ik ben tegen. Dan zou Rutger naast de gewone quiz ook nog eens een ander soort quiz moeten ontwerpen. Misschien is dat niet veel moeite, maar dan vind ik het de moeite niet om met afbeeldingen te werken. Afbeeldingen blijven niet eindeloos op het internet staan en dan gaan vaak de plaatjes verloren (in je quiz) waardoor je alsnog geen idee hebt wat je aanklikt. Nu gaan vaak al afbeeldingen van de uitkomsten verloren, maar dat is zo erg niet omdat je een beschrijving hebt. Als je geen beschrijving hebt, dan heb je er niets meer aan. Daarbij lijkt het me ook moeilijk als je maar 1 vraag hebt waar misschien afbeeldingen bij passen en de rest waar je een hele zin nodig hebt zoals een vraag naar je persoonlijkheid. Dat valt niet te omvatten in een afbeelding. Dus dan kan je zoiets niet meer doen.

    Maar dit is compleet mijn eigen mening.


    Dat vooral. Voor de rest is het wel een leuk idee, maar wordt ze site dan ook niet heel traag, vanwege de hoeveelheid plaatjes die er dan ook nog bijkomen? Geen idee of ik nu iets logisch zeg of niet, zo technisch ben ik immers niet.
    Wat mij betreft voegt het weinig toe, want de quizzen die er nu zijn vind ik leuk genoeg, voor zover ik die maak want ik maak er vrij weinig eigenlijk.


    I just caught the wave in your eyes

    Volgens mij wordt dat een enorm gedoe met een nieuw script en dat voor die paar quizzen die dat zullen hebben.

    Het zou wel leuk zijn, natuurlijk, maar ik denk echt dat het niet veel gaat toevoegen. Ikzelf mis het in ieder geval niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Thrandyball schreef:
    Voor!
    Ik dacht hier vandaag precies ook aan en het lijkt mij enorm handig als het mogelijk is c:
    En anders een link in de vragen/antwoorden kunnen plaatsen. Dat scheelt ook al.


    .......

    Scandal schreef:
    Ik ben tegen. Dan zou Rutger naast de gewone quiz ook nog eens een ander soort quiz moeten ontwerpen. Misschien is dat niet veel moeite, maar dan vind ik het de moeite niet om met afbeeldingen te werken. Afbeeldingen blijven niet eindeloos op het internet staan en dan gaan vaak de plaatjes verloren (in je quiz) waardoor je alsnog geen idee hebt wat je aanklikt. Nu gaan vaak al afbeeldingen van de uitkomsten verloren, maar dat is zo erg niet omdat je een beschrijving hebt. Als je geen beschrijving hebt, dan heb je er niets meer aan. Daarbij lijkt het me ook moeilijk als je maar 1 vraag hebt waar misschien afbeeldingen bij passen en de rest waar je een hele zin nodig hebt zoals een vraag naar je persoonlijkheid. Dat valt niet te omvatten in een afbeelding. Dus dan kan je zoiets niet meer doen.

    Maar dit is compleet mijn eigen mening.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Voor! Ik vind dit een leuk idee!

    Voor! Super idee! Maar alleen word het een beetje onoverzichtelijk en dat is wat minder
    (baby)

    Haha best leuk idee


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Dan zou er automatisch een spoiler bij moeten komen anders wordt het onoverzichtelijk.