Folklore schreef:
(...)
Ah okee. ;] Weet niet hoe groot de afstand tussen jullie is, maar is dat echt zo erg als mensen zeggen, een long-distance relationship?
Ik woon in Almere, dus ongeveer in het Midden van Nederland en hij zit momenteel in Berlijn. Toen we aan de relatie begonnen woonde hij in Clervaux, dat ligt in Luxemburg. Dus standaard als ik er heen wil is het zo'n 7 uur/ 6 uur en 3 kwartier reizen met de trein, dus elkaar zien is alleen mogelijk in vakanties ALS je het geld ervoor hebt.
Ik kan zeggen dat het echt vreselijk is, maar ook dat het best wel meevalt. Wij zitten dan in een situatie waarin we té veel van elkaar houden en op momenten dat de meeste stelletjes helemaal gek van elkaar worden, hebben wij meer iets zo van: We kunnen niet lang genoeg samen zijn. Aangezien hij ook geen enkele school diploma heeft, is het ook moeilijk om zomaar even te besluiten ergens te gaan werken. Aan de andere kant hebben we ook zoiets van: Het is zoals het is en er valt weinig eraan te doen.
Het is uiterst vervelend en frustrerend af en toe, maar uiteindelijk is het wel zo dat je daardoor elk moment dat je samen bent ook echt waardeerd en dat elke seconde die je eruit kan halen in de tijd van aankomst en vertrek, telt.
''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''