Anguish schreef:
Heeft er iemand advies voor mij, op welke manier dan ook? Ik wil ook een leuk vriendje hebben met wie ik zo langzamerhand verder kan gaan en echt een diepe band mee kan opbouwen en ik word er een beetje ziek van dat ik steeds mijn eigen ruiten ingooi.
Het belangrijkste is je eigen gevoel in de gaten te houden. Laat je nooit aanpraten dat het aan jou ligt. Als jij je er nog niet klaar voor voelt, dan moeten ze dat accepteren en anders zijn ze de aandacht niet waard. Dat soort types denken alleen maar aan henzelf en hebben geen enkel oog voor hoe jij je voelt of wat jij wilt.
Kijk rustig rond, zoals er voor mij wordt gezegd zijn er meer dan genoeg mensen die wel geduld hebben en die wel denken om hoe jij je voelt, neem je tijd!
edit:
Anguish schreef:
Nou weet je, als ik nu veilig op de bank zit kan ik wel zeggen dat ik er aan toe ben en ik heb het er met mijn laatste ex ook wel over gehad, maar op het moment zelf durf ik gewoon niet meer. Het haalt nare herinneringen op en als mijn ex me ergens anders aan raakte dan wat voor mijn gevoel een veilige zone was, raakte ik verstijfd.
Ik heb hier wel professionele hulp voor gehad, maar ja, qua aanrakingen kan die vrouw niets voor me doen. :'D
Langzaam aan is het enige dat ik je kan zeggen. Wat zou kunnen helpen is het echt stapje voor stapje, week voor week opbouwen. Op die manier vervang je de nare herinneringen met mooiere nieuwe, waarbij verder niets hoeft te gebeuren waardoor het extra rustgevend kan zijn als je een stapje verder gaat en weet dat de vorige stap niet ver erachter ligt.
[ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 20:27 ]
If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!