Jessalyn Hope
Nadat ik mezelf langs Flynn en Rebecca gewurmd had en helaas niets opgevangen had van hun gesprek, maar dat hoeft ook niet, loop ik naar de trap toe. Ze stonden wel lekker dicht bij elkaar, maar het gesprek leek serieus en niet speels te zijn. Wat haastig loop ik de trap af naar beneden, tot alles minder luxe wordt en ik op de staf verdieping gekomen ben. Hier zullen die wel allemaal slapen en verblijven, vast ook wassen, want iedereen moet hun kleding wassen toch? Ik grijp het mes alvast goed vast en trek hem uit mijn schede. Mijn voetstappen laat ik zachter worden als ik de laatste trede af sluip en de gang insla. Ik ben hier nog nooit geweest, volgens mij zijn hier wel meer mensen nooit geweest. Er lopen Walkers in de gang en zo te zien geen lijken ervan waardoor ik extra op mijn hoede ben. Op de deuren zitten kleine bordjes bevestigd, maar ik moet eerst een manier vinden om langs de Walkers te komen zonder gezien te worden. De gang is redelijk smal en het zijn er teveel voor mij om af te slachten. Mijn ogen scannen de ruimte door en vlak bij mij staat een meisje. Ik gok haar een jaar of veertien, kleiner dan ik ben en ze lijkt licht te zijn. Haar donkere haar zit vol met klitten en er is een stuk van haar zij weg. Mijn gezicht betrekt iets als ik haar bij haar middel grijp en met me mee de trap op sleur, zo zacht mogelijk. "Sorry," murmel ik naar haar toe, alsof het nog een mens is.
Met het lange mes hak ik haar armen eraf, als ik haar nu doodmaak en meesleur weet ik dat ze te zwaar zal zijn, ze zal zelf moeten lopen. De armen gooi ik voorzichtig en zacht achter me neer, maar ze blijft kermen en gorgelen en pogingen doen om me te bijten terwijl ik haar vasthoud bij haar haren. Zo kan het niet, het trekt teveel aandacht van anderen als ze zo blijft doen. Ik probeer mijn hersenen te pijnigen, wat nou als ik iets door haar mond steek zonder haar hersenen te raken? Ik weet dat ze zelfs doorgaan als ze alleen een hoofd hebben. Ik draai haar om en steek het mes door haar keel heen, waardoor hij er aan de andere kant weer uitkomt. Ik draai hem eens flink rond, pak een van de armen van de grond af die ik net afgehakt heb en steek die door het gat heen. Het past maar net en ik moet flink wringen, maar het geluid houd wel op. Ze begint alleen op haar eigen arm te kauwen, waardoor ik maar snel moet zijn. Met het stinkende meisje tegen me aan gedrukt loop ik opnieuw de trap af de hoek om, maar de Walkers kijken amper op of om, gelukkig. Misschien gaat het nog werken ook.
Rowan Ava Carter
"Ik ben niet degene die bijna mijn bed uit dreef van het zweet." antwoord hij op mijn vraag, waardoor ik iets beschaamt mijn hoofd weg draai van hem. Dat is nou ook niet mijn beste moment geweest en had liever niet gehad dat ook maar iemand daar bij zou moeten zijn. "Nou, dan gaat het waarschijnlijk al beter." antwoord ik dus maar, iets zachter terwijl ik toch iets glimlach. Ik zweet me constant rot, maar niet zo erg als vannacht. Ik trek wat aan de pluisjes van de deken als hij opnieuw mijn richting op kijkt en ik daardoor mijn hoofd terug naar hem draai. "Je hebt gegeten vanochtend, of niet?" vraagt hij. Mijn gezicht betrekt gelijk, ik heb er een hekel aan als mensen me zien eten. Het voelt zo beschamend, alsof het fout is. Het is net alsof ik het niet waard ben om anorexia te hebben. "Ja, ik moet heelhuids op de boot aankomen. Of tenminste, voor zover dat nog gaat." probeer ik het mompelend te verantwoorden. "Hoe lang heb je het al?" vraagt hij ineens, waardoor ik hem zwijgend aan blijf staren. Zijn blik blijft ergens anders op hangen en hij staart daar naar, duidelijk mijn blik ontwijkend. "Het begon toen ik veertien was, maar er is ook een tijd geweest dat ik gezond verklaard ben. Zo'n vijf jaar dus," antwoord ik eerlijk. Ik weet dat ik gezond verklaard ben, maar dat betekent niet dat ik ook gezond was, niet in mijn hoofd in ieder geval. Als je eraan gewend ben is het makkelijk om de schijn op te houden, maar in je hoofd gaat het altijd door. Dus ik at wel normaal, maar ik berekende nog altijd hoeveel ik at, noteerde alles in mijn hoofd in plaats van het altijd op te schrijven. De weegschaal werd angstvallig van me weggehouden, maar goed ook, want daar ging het altijd fout, de getalletjes. "Waarom wil je dat weten?" vraag ik vervolgens, iets argwanend. Hij heeft toch niets aan die informatie volgens mij, dus ik snap niet waarom hij het zou vragen.
Your make-up is terrible