• Kruistocht In Spijkerbroek

    Een vriendengroep gaat met school op bezoek naar een wetenschappelijk centrum. Als ze zich vervelen door het gezeur van hun leerkracht, besluiten ze zelf even op onderzoek te gaan. Ze sluipen weg en neuzen rond. Plots stuiten ze op een tijdmachine. Voor de grap beginnen ze op knoppen te drukken en drukt een jongen 1-2-1-2 in. Op dat moment stond de rest van de groep toevallig in de machine en voor hij het goed en wel beseft, waren ze weg. Terug naar 1212. Daar komen de jongeren terecht in een Kinderkruistocht. Ze moeten zich aanpassen en samenwerken om terug naar huis te geraken. Maar... wat als er geen weg terug is?

    Vriendengroep:
    Meisjes:

    – 1,1 - Rachel Ariana Gilles - LostMagic |stiefzus Thomas|
    – 1;4 - Hazel Aaron Hawthorne - Tolkien
    – 1;7 - Aislynn Mitchell - Seaver
    – 1,14 - Eden Celeste Lightwood - Gamgee
    -

    Jongens:
    – 1;7 - Ace Keegan Ross - Seaver
    – 1;4 -Jack Frederick Frayn Hayes - Tolkien
    – 1,7 - Thomas Finnegan Puckett - Ollivander |Stiefbroer Rachel|
    – 1,13 - Logan Garcia - WillNotLearn
    – 1;15 - James Johnsen - Shelob

    Kinderen uit kruistocht: (hebben geen achternaam)
    Meisjes:

    - 1,4 - Yarah - Firebolt |zus Norabel|
    - 1;2 - Norabel - Brookie |zus Yarah|
    - 1,3 - Yuniper - Jaimes
    - 1;4 - Katarina - Boira
    -

    Jongens:
    - 1,1 - Benjamin - LostMagic
    - 1,14 - William - Gamgee
    - 1,19 - James - WillNotLearn
    -
    -

    Rijke lieden:
    Volwassenen
    - 1,20 - Philip Robbert Boleyn - Ceremonials
    Kinderen
    - 1,4 - Amilia Megan Moore - LexLover

    Profeet: -1,19- Albert - Ollivander


    Regels
    - OOC tussen () [] {}
    - Geen oneliners
    - 16+ is toegestaan
    - Ik alleen maak de topics aan, als ik weg ben, vraag ik het wel iemand
    - Het RPG start als ze plotseling in 1212 zijn.
    - max 1 meisje per speler

    Praattopic
    RollenTopic

    [ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 20:49 ]


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'

    Trusten!!
    Ik ga ook


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Tolkien schreef:
    Slaapwel peeps. Yaaaaawn!


    (Slaap lekker (: )


    We've lived in the shadows for far too long.

    [Puu, ben ik weer laat. Mijn topics :[ ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Mijn topics...]


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    || Heleuh, ik ga vanmiddag weer eventjes reageren. Waar is de vriendengroep nu? ||


    But calm, white calm, was born into a swan.

    (Verspreid, de helft is in of bij de kruistocht an de andere helft is bij James)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Firebolt schreef:
    Yarah

    Norabel klimt vrolijk op mijn rug en ik sta op. Ik stop het overige brood in mijn zak en begin te lopen met de groep mee. Ik wist dat we beter vooraan konden lopen zodat we niet de hele tijd hoefden in te halen, dus ik loop wat naar voren. 'Ga anders nog maar even slapen.' Zeg ik tegen Noor. 'Ik maak je wel wakker als we er zijn.' Ik dwing mijn voeten om stappen te zetten en denk ondertussen aan het Heilige land achter de Zee. Daar zouden we veilig zijn.


    Norabel

    Ik knikte en keek eerst even rond me heen. Met een jammerige zucht sloot ik mijn ogen, omringd door de geluiden van het gehuil, soms het gelach en de voetstappen. Geen familie, behalve de oudere zussen en/of broers. Niks had je hier. Helemaal niets. Behalve as je rijk was, ja dan had je een práchtig leventje. Heerlijk in een tent slapen, verrukkelijk eten. Het was allemaal gewoon niet eerlijk.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Ceremonials schreef:
    || Heleuh, ik ga vanmiddag weer eventjes reageren. Waar is de vriendengroep nu? ||


    Van mijn charries is Jack bij de kruistocht en Hazel bij de open plek. (:

    Eden is bij Jack.


    help

    Okay. Ik dacht dus serieus dat er vijf pagina's aan echt posts geschreven was :') maar conclusie. Ongeveer 1 pagina aan geschreven posts en de rest ooc :p

    Ik ben ziek.

    En ga nu een reactie maken met Yun.

    Is het mogelijk voor Yun om de vriendengroep te zien?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    ( ik denk het wel)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Firebolt>shelob


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Jaimes schreef:
    Okay. Ik dacht dus serieus dat er vijf pagina's aan echt posts geschreven was :') maar conclusie. Ongeveer 1 pagina aan geschreven posts en de rest ooc :p

    Ik ben ziek.

    En ga nu een reactie maken met Yun.

    Is het mogelijk voor Yun om de vriendengroep te zien?


    Jack en Eden staan met kleine James aan de rand van het kamp.


    help

    Yuniper || Kruistocht
    De Profeet zegt dat het niets uitmaakt dat ik hem heb laten schrikken en ik glimlach naar hem. 'Gelukkig maar,' zeg ik, toch wel opgelucht. Hij duwt me dan alsnog een kom soep in mijn handen en een houten lepel. 'Bedankt, Albert,' zeg ik tegen hem. Ik neem voor de vorm een hapje van de soep. 'Dank u, voor de soep,' zeg ik nogmaals. Ik loop dan weg met de kom, zodat ik niet meer verder hoef te eten. Ik ga op zoek naar James, aangezien ik weet dat hij er niet goed aan toe is. Mijn ogen glijden over de groep en ik loop rond om hem te zoeken. Als ik hem uiteindelijk vind, worden mijn ogen iets groter. Bij wie staat James? Ik herken die twee kinderen helemaal niet. Ze zien er heel schoon uit en wat voor kleren zijn dat? Ik loop, wantrouwend, naar ze toe en stop naast James. 'James, ik heb soep voor je,' zeg ik dan en kijk naar James. 'Gezegend door God, dat zal je goed doen.' Ik geef een aai over zijn hoofd. Dan kijk ik op naar het tweetal. Een jongen en een meisje. Hun kleren lijken goed te passen, maar wat voor stoffen gebruiken ze? En hebben ze nu schoenen aan? Ik kijk naar mijn eigen blote, vuile voeten. Op mijn wang zit een zwarte veeg, onder mijn nagels zwarte randen en mijn haren in de war. Mijn kleren zijn te groot en zelf ben ik te mager. 'Wie zijn jullie?' vraag ik dan. 'Hoe komen jullie hier?' Aangezien ze niet van dichtbij kunnen komen, ik heb nog nooit zulk soort mensen gezien.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jack Frederick Frayn Hayes || Vriendengroep
    Eden schudde haar hoofd. Ze had blijkbaar toch opgevangen wat Jack had gezegd. "Jackie, je weet heus wel dat ik je niet kwijt wil, niet zulk soort rare dingen zeggen." Ze praatte ook wat stil en nam Jacks hand vast. In eerste instantie wilde die laatste hem wegtrekken maar dan hoefde hij al helemaal niet meer op steun van iemand anders te rekenen.
    Niet dat hij dat nodig had, vond hij zelf. Toch? Eden gaf een kneepje in zijn hand. Eden zei dat Jack gelijk had gehad wat betrof James' hoofdwonde, dat Rachel het heus niet gemeend had. Jack geloofde haar niet echt en Eden zuchtte.
    "Dat komt omdat ze je niet echt kennen."
    Ken jij mij dan echt? dacht Jack spottend bij zichzelf, maar hij bleef in stilzwijgen. De appel waarvan nu toch alleen nog een dun klokhuis overbleef, smeet Jack achter zich in de struiken. Hij kuiste het sap van het lemmet van zijn jachtmes af met zijn t-shirt en klapte het weer weg, waarna hij het in zijn broekzak liet glijden.
    Eden had ondertussen gevraagd wat de naam van het jongetje was. Het duurde even voor hij antwoord gaf en hij staarde Jack en Eden nieuwsgierig en met grote ogen aan.
    "James," vertelde hij hen. Eden glimlachte vriendelijk naar hem.
    "Hoi, James. Ik ben Eden," stelde ze zichzelf voor. "En dit is Jack." Ze wierp even een korte blik op de jongen, die een beetje leeg voor zich uit staarde. Het zag er een beetje eng uit, haast. "Waar zijn jullie naar op weg?"
    Voordat de kleine jongen antwoord kon geven, kwam er een meisje aan gelopen. Ze zag er zo rond de zestien, zeventien jaar uit en had bruin haar met grote slagen erin. Het zat nogal door de war en het meisje zelf leek nogal groot vergeleken met de andere kinderen van haar leeftijd die hier rondliepen. Ze zag er net zoals de anderen nogal haveloos uit en keek de twee vreemdelingen sceptisch aan. Ze zag er nogal mager uit. Niet het soort fotomodel mager dat je in het heden tegenkwam, maar gewoon... Mager. Als iemand die niet goed verzorgd werd, laat staan goed te eten kreeg.
    Ze had een kommetje soep in haar handen. Ze keek Jack en Eden wantrouwend aan en stopte naast James.
    "James, ik heb soep voor je," zei ze dan, kijkend naar het kleine jongetje. "Gezegend door God, dat zal je goed doen." Jack prutste een beetje met het Pink Lady stickertje dat aan de appel had gehangen. Uiteindelijk plakte hij het aan de schouderband van zijn tas.
    Het meisje leek Jack en Eden te bestuderen, bekeek wantrouwig hun kleren en hun schoenen, waarna ze naar haar eigen blote, vuile voeten keek. Haar eigen kleren waren te groot, maar moest ze meer te eten krijgen zou dat vast en zeker wel veranderen.
    "Wie zijn jullie?" vroeg ze dan. "Hoe komen jullie hier?"
    Jack besloot om het woord te nemen: "We komen uit... uit... Ergens ver hier vandaan. Van over de zee en een paar dagen geleden zijn we hierheen gekomen omdat... Ons... Dorp... in de fik werd-" Jack kuchte even, "in brand werd gestoken. Door struikrovers. We wisten niet waarom. Een stuk of tien van ons zijn gevlucht en zijn weten op een schip te geraken." Volgens hem klopte die zinsbouw niet echt... "Alleen merkten ze ons op en hebben ze ons te vroeg aan land gezet, waardoor we... ehm... moesten wandelen naar het dichtstbijzijnde dorp, hier verderop." Jack had geen idee hoe ver de zee lag van hieruit. "Toen hoorden we van een kinderkruistocht die passeerde en hebben we besloten om ons bij jullie te voegen. Misschien dat... God ons naderbij zal staan en ons zal helpen als we meegaan met deze kruistocht." Volgens Jack geloofde het meisje er geen snars van, maar het leek hem in ieder geval beter dan: "Wij komen uit de toekomst." Ja, dat leek hem nogal idioot...

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 11:57 ]


    help

    Ik kijk NCIS: Los Angeles dus het kan trager gaan.


    help