DarkSavior schreef:
(...)
Ik zeg ook niet dat het moeilijk te bedenken is, maar ik vind dat het elkaar tegenspreekt. Wel de ene ziekte erg vinden en daarover helemaal flippen en dat bij de andere, net zo erge of misschien zelfs ergere ziekte, niet doen.
Natuurlijk snap ik wel dat kanker een stuk erger word opgevat dan bv. tyfus.
Lees even opnieuw door wat ik schreef, ik geloof dat je het niet goed begrepen hebt.
Mensen moeten verbindingen hebben met iets om er echt iets bij te voelen. Er zijn eergisteren 260 mensen gestorven in Brazilië in een brand. Allemaal jonge studenten in de prime van hun leven. Erg toch? Maar waarom vond ik het veel vervelender toen mijn hamster overleed en moest ik toen wel huilen, twijl ik dat niet deed toen ik las over die brand? Er was niks wat mij met die mensen bond, ik jsd geen slechte ervaringen met vuur, ben nooit bij een brand betrokken geweest en sta nooit in een club. Heb ook niks met Brazilië. Ik had dus geen enkele manier waarop ik mezelf kon relateren aan die mensen. Dat kon ik wel met snoozer en daarom vond ik dat erger.
Dit geld voor alles, ook ziektes, goede en slechte dingen. Zo is iedereen, omdat mensen anders niet konden functioneren.
quidquid excusatio prandium pro