DarkSavior schreef:
(...)
Dat snap ik Alwin en dat is maar al te logisch. Ik zeg alleen dat, als iemand die het van de zijlijn bekijkt en zoiets niet heeft mee gemaakt, ik het tegenstrijdig vind om te zien dat mensen zo flippen als iemand kanker zegt en dat niet doen als iemand tering zegt.
Dat is wat ik bedoel, natuurlijk snap ik wel waarom dat gebeurd, maar dan blijft het in mijn ogen alsnog tegenstrijdig.
Mitchel. Ik kan het echt niet nóg simpeler en korter maken. In plaats daarvan zal ik proberen het anders uit te leggen.
Mensen zijn hypocriet. Jij net zo goed. Des te meer als je gelooft dat je het niet bent. Zo zijn mensen en zo horen mensen te zijn, anders kun je niet copen met de wereld. (Stel dat jij ieder sterfgeval even erg zou vinden als wanneer Nikki sterft. Er sterven duizenden mensen per dag, sommigen op werkelijk gruwelijke wijze. Je zou gek worden. Zo zijn er vele voorbeelden te bedenken maar opnieuw, dit is erg kort door de bocht in een poging je het te laten begrijpen.) Je kunt het raar vinden dat mensen de ene ziekte wel erg vinden en de ander niet, maar daar wordt het niet minder logisch van vrees ik.
quidquid excusatio prandium pro