• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •





    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden...



    Inschrijvingen/rollentopic.


    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid.



    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.





    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.

    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN




    Rollen.

    District 1:
    Destiny Alexia Fernandes Rodiguez • Prisoner
    Josh Philip Adams • xFreedom
    Mentor: Mira Johnson • x Desire

    District 2:
    Ann Rose Morrinsson • xheart
    Steef Philippe Rogers • Blanche
    Mentor: --

    District 3:
    Hester June Adams • Y0L0
    Kevin James Stepford • 4Everdeen
    Mentor: --

    District 4:
    Esmee McCane • Jessiiicaa
    Rowan James Biggerstaff • Y0LO
    Mentor: Reina van Meren •Targaryen

    District 5:
    Kaya Adriana Fae • Targaryen
    Mike Berton • x Desire
    Mentor: --

    District 6:
    Aphrodite Elizabeth Haliburton • Thirlwall
    Luca Naud Myron Clinton • xFreedom
    Mentor: --

    District 7:
    Artemis Sapphire Stone • Prisoner
    Timber Thompson • LostDreamz
    Mentor: Michell Phantom • x Desire

    District 8:
    Yoëlla Ann Miya Blake • x Desire
    Matthew James Morisson • Prisoner
    Mentor: --

    District 9:
    Kiara Felicia Anderson • xEPONINEx
    Daniel Thomas King • Thirlwall
    Mentor: Christian John Connan • Cresseyde

    District 10:
    Rosaly Hayley • Willeke1d
    Reed Brooks Carlton Jaquan • FlorisXD
    Mentor: Malenista Eyiel Ethril Ennolil • JW

    District 11:
    Freya Persyn • Cresseyde
    Jonathan walker • Targaryen
    Mentor: Nolan Griffiths • Clint - opgevolg door Claire Allison Caverly • Vanderwaal

    District 12:
    Noëmi Crowe • Jessiiicaa
    Frederick Smith • Cresseyde
    Mentor: Celia Sarah Pendon • 4Everdeen

    District 13:
    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki • 4Everdeen
    Jens William Emberson • xFreedom
    Mentor: Annabeth December Claire • Cresseyde

    Frederik Smith, district 12

    De sneew dwarrelde in een snel tempo naar beneden, zo'n bui had ik zelfs op de koudste nachten in district 12 nog nooit meegemaakt, de temperatuur daalde onmiddelijk en mijn adem verliet mijn lippen in wolkjes.
    'Alex, Noëme?' Schreeuwde ik in paniek, ik moesten zou iedereen nu vinden voor we allemaal dood vrozen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Ze staarde me lichtelijk geschokt, maar waakzaam aan, de speer in haar rechterhand geklemd. Met mijn pijl gespannen richting McCane van 4 wilde ik haar net nog iets toeroepen - en plotseling veranderden de omstandigheden in de Arena radicaal.
    In een razend tempo dwarrelden er dikke sneeuwvlokken naar beneden, de temperatuur daalde drastisch. Het werd zó koud dat ik het gevoel had dat ik spontaan bevroor.
    'Alex, Noëmi!?' schreeuwde de meest betrouwbare stem die ik kende paniekerig. Onmiddellijk liet ik mijn pijl zakken, keek McCane nog even een seconde aan en draaide me toen met een ruk om. Ik greep Luca bij zijn pols en trok hem mee.
    'Fred?' schreeuwde ik. 'Fred, waar ben je?'



    [wie wil contacteren met Esmee?]

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Laten we eerst onze flessen maar even vullen. Het zwemmen komt later wel." Ik hoor maar half wat ze zegt en kijk naar haar handen die de dop van haar fles afdraaien en de fles laten zakken in het water. Vervolgens halen ze de fles uit het water en brengen ze de fles naar haar lippen toe, waarna ze hem weer het water in duwen. "Heerlijk." Ik glimlacht licht, als ik mijn blik naar haar ogen laat gaan en zie dat ze gesloten zijn. Mijn hand maakt een spastische beweging als Noëmi in een onverwachte beweging mijn veldfles uit mijn tas haalt. "Jij moet ook niet vergeten om je watervoorraad bij te vullen." Ik schud mijn hoofd even en glimlach licht, terwijl ik toekijk hoe ze mijn fles onder water houd. "Dankje" Ik glimlach en berg de fles weer op in mijn tas.
    "Alsjeblieft." Ze glimlacht zacht en een lichte tinteling gaat door mijn vingers heen als ze de hare raken. Ik vouw mijn handen in de vorm van een kommetje en hou hem onder water, zodat 'het kommetje' vol loopt met water. Net wanneer ik een slok wil nemen, hoor ik een takje breken. Zoals altijd heeft Noëmi haar boog al gespannen richting het geluid gericht.
    Ik sta op en kijk naar waar Noëmi haar pijl op richt. Een meisje. Het meisje van vier, Esmee, geloof ik.
    Een koude wind steekt op en vanuit mijn ooghoeken zie ik de haren van Noëmi door elkaar dwarrelen. Ik knipper met mijn ogen als er wat witte vlokjes naar beneden komen. Het worden er steeds meer en uiteindelijk is de helft van mijn zicht wit. Ik kijk even snel achter me en zie het water in één keer bevriezen. Mijn ogen worden groot en mijn blik gaat razendsnel naar mijn handen die nog nat waren van het water. Een soort ijslaag is ontstaan rond mijn hand en het is ongelofelijk koud. De rest van mijn lichaam voelt alsof het begint te bevriezen, maar mijn hand voelt alsof het al bevroren is.
    "Alex, Noëmi!?" Ik kijk op, waarna vrijwel meteen mijn pols word gepakt. Ik struikel over mijn eigen voet heen, maar kan nog net blijven staan en ren achter Noëmi aan, terwijl ik het ijs van mijn handen probeer te halen.
    'Fred?' schreeuwt Noëmi. 'Fred, waar ben je?'
    "No, we kunnen niet blijven rennen. We moeten een plek zoeken waar het in ieder geval iets warmer is. Zo bevriezen we dood!" Ik stop met rennen en kijk haar aan. Ik weet dat we nog maar net rennen, maar ik ken de spelmakers. Desnoods maken ze het nog kouder, als er maar dooie vallen.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Noëmi Crowe || District 12

    'No!' Het duurt even voordat zijn woorden me bij zinnen brengen, op een vage manier vertraagd de vrieskou mijn denkproces even. 'We kunnen niet blijven rennen. We moeten een plek zoeken waar het in ieder geval iets warmer is. Zo bevriezen we dood!'
    Ik kom ook tot stilstand en kijk hem met een gefronst voorhoofd aan. 'Ja, ja - je hebt gelijk.' Ik sluit mijn ogen even, terwijl Fred's paniekerige stem nogmaals door mijn hoofd galmt.
    'We kunnen het best beschutting zoeken bij de bomen.' Ik wijs naar links, waar een behoorlijk eind verderop zich een bos bevond. 'Het is wel een eind lopen.'
    Ik kijk hem twijfelend aan. Dan roep ik mijn districtsgenootjes naam nogmaals. 'Fréd!'


    [ohmygod... I just saw the sáddest TVD episode ever!

    [ bericht aangepast op 22 feb 2013 - 15:23 ]

    Frederick Smith

    'No,' Ik rende door de sneeuw naar' de vage stem van mijn districtgenote toe, of ik dacht dat ik ze daar hoorde... Ik zag amper iets in de sneeuw, tot ineens een zwarte schim voor me verscheen, ik stak met mijn mes ernaartoe en raakte iets, geen idee wat, het leek niet veel uit te halen want mijn pols werd gegrepen en ik werd meegesleurd.
    'Idioooooooot,' hoorde ik de stem van het meisje uit 11 schreeuwen, oeps, dat mes had vlees geraakt en het zat nog steeds in haar lichaam. 'Help me mijn districtgenoot te vinden en ik vind die van jou!'

    Freya Aprilynne

    'Jonah liep hier zeker ergens rond, niets te zitten doen en treuren.' Ik vocht mezelf tegen de ijzige wind in, zodra we Jonah hadden, moesten we meteen een schuilplaats maken, een grote om met velen te delen om de warmte te verdelen... Jonah zat nog op de steen waar ik hem gelaten had, zonder zeuren namen ik en Fred hem elk aan één kant en sleurden hem in de richting waar ik Luca en Noëmi voor het laatst gezien had. Ik bleef op mijn hoede en besefte nu pas dat er nog steeds een mes lichtjes in mijn schouder prikte, dat haalde ik straks wel weg...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Sorry ik zal in het weekend weer reageren. Ik was op vakantie, dus vergeef me please! Btw wel coole weerswitch!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Neolaia schreef:
    Destiny Alexia Fernandes Rodriguéz || District 1

    'Maar je hoeft niet bij me te zitten terwijl ik zit over te geven en de neiging te krijgen zelf ook over je nek te gaan.' Ik glimlachte. 'Daar ben ik voor, om je te steunen in wat dan ook.' zei ik toen zachter.
    We klommen de grot uit en ik pakte de twee kleine rugzakken en onze wapens. 'Welke kant gaan we op?' vroeg hij en ik sloot even mijn ogen om alles beter te horen. 'Noëmi, Luca, Freya en weet ik het wie allemaal zijn in de bergen. Wij zijn in het bos. Dan heb je nog Artemis uit 7 en Steef uit 2 die samen een pact hebben gesloten. Hoe, dat weet ik niet.. maar goed. Die zitten hier ook ergens. Ik wil geen gevecht nu en we moeten water hebben.'
    Ik beet bedachtzaam op mijn lippen. 'De grot, de grot toen we met.. Josh.. waren.' Het laatste zei ik wat zachter. Het was een perfecte grot, alles erop en eraan.


    Rowan James Biggerstaff || District 4
    'Daar ben ik voor, om je te steunen in wat dan ook.' Het was heel zacht, maar verstaanbaar en ik wist een kleine glimlach niet te onderdrukken.
    'Thanks,' was het enige wat ik terug mompelde.
    'Noëmi, Luc, Freya en weet ik wie het allemaal zijn in de bergen. Wij zijn in het bos. Dan heb je nog Artemis uit 7 en Steef uit 2 die samen een pact hebben gesloten. Hoe, dat weet ik niet.. maar goed. Die zitten hier ook ergens. Ik wil geen gevecht nu en we moeten water hebben.'
    'Mag ik je er aan herinneren dat wij ook enigszins op de berg zitten, aangezien het verschrikkelijke noodweer ons allemaal hierheen stuurde.'
    'De grot, de grot toen we met .. Josh.. waren.' Ik knik, die grot was perfect en waarschijnlijk is het water alweer gezakt. Ik haakte mijn arm door die van Destiny en trok haar de goede richting op. Tenminste de richting waarvan ik dacht dat ie goed was.
    Helemaal vanuit het niets word het opeens voelbaar kouder en komen er witte vlokken uit de hemel vallen. Sneeuw! Wat?! Verdomde spelmakers. Ik had niet veel aan en datgene wat we aanhadden was nou niet bepaald dik. De wind snijd daardoor ook door onze kleding heen. Fijn. Ik draai me een kwartslag om Des aan te kijken.
    'Wat doen we? Lopen we door deze kou of zoeken we nu beschutting en stoken een vuurtje?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    [Mijn internet ligt er nu al vanaf vorige week uit. Ik hoop dat ik snel weer internet heb. Ben nu op mn vaders kantoor en moet Frans leren xd. ]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    {ARGH, WE ZIJN WEER BEGONNEN, YAY! Wat heb ik gemist?}


    Tijd voor koffie.

    Alexandria Mellisande Giglia Lukia Viloki || District 12
    Ik zit in een boom, rustig met een been van de tak afhangend. Ik leun met mijn hoofd achterover op een tak en zucht een paar keer achter elkaar. Het lijkt zo oneerlijk: hoeveel dagen terug was ik in het district? Bij mijn 'lieve broers'? Als je het zo bekijkt, kom ik bijna letterlijk van de regen in de drup. Ik bekijk mijn nagels, en pulk de kleine hoeveelheden aarde en plantresten eruit. Tot ik me niet meer kan bedwingen. Waarom moest ik zo nodig alleen op stap? Waarom ben ik Noëmi en Fred kwijtgeraakt? Was het domheid van mijn kant? Natuurlijk, dat is het altijd! Ik verbijt een schreeuw op mijn kiezen, en bijt daarom op mijn lip. Al gauw verspreid een roestige smaak zich in mijn mond. Een traan drupt uit mijn oog. Dan voel ik een koude bries, en duik in elkaar. Ik kijk naar het water onder me- wacht, wat is die lichtblauwe waas die door het wateroppervlak trekt? Ik kijk verder omlaag, en zie dan dat ijs iedere centimeter van het water opslokt. De koele bries wordt algauw een muur van ijswind, en ik voel zelfs dat de traan die nog maar net in mijn ooghoek hing bevroren is op mijn wang. Voorzichtig breek ik hem af, alvorens ik hem laat vallen. Dan laat ik mezelf ook voorzichtig naar beneden zakken, en steun met een teen op het ijs. Het lijkt massief. Ik zet kort een hele voet erop, maar klim dan snel de boom in. Ik heb nooit echt van water gehouden.


    Tijd voor koffie.

    [Afterwinter --> WindySky]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    Als ze eenmaal stil staat, kijkt ze me met een gefronst voorhoofd aan. "Ja, ja - je hebt gelijk." Ik zet een paar stappen naar haar toe, zodat ik naast haar sta, terwijl ze haar ogen sluit. "We vinden hem wel." Ik sluit mijn ogen wanneer ik een kus op haar kruin druk.
    "We kunnen het best beschutting zoeken bij de bomen." Ik volg haar hand die naar links gaat. "Het is wel een eind lopen." Zegt ze, waarna ze me twijfelend aankijkt. "Laten we dan maar beginnen" Ik kijk even naar mijn handen, die nu als half dood aanvoelen. Ze zijn zo koud dat ze warm worden. Het ijs zit nog steeds rond mijn vingers en weerhouden ze ervan om te bewegen. No kijkt me twijfelend aan, waarna ze Fred nog eens roept. "Fréd!" Ik weet wel zeker dat ik hetzelfde had gedaan als Lisa nog leefde en ergens alleen in de arena rond zou lopen in deze kou.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    (Wie is er nog allemaal actief, dat we ons bij die personages kunnen houden om de rpg niet te laten stilvallen bij iemand die niet meer reageert?)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [Moi!]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    [Lucaaa!]


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'