• Zet hier maar al jullie onzin, stelletje spammers *O*




    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 13:04 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Toch ook eventjes hier zetten:

    Omdat er zoveel mensen in de lijst staan (in het echte topic) die niet actief meedoen, ga ik die er allemaal uit halen. Dus als je een actieve Q-writer bent, zet dat even in het officiele topic, dan laat ik je staan op de lijst.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    I'm back :Y)


    •*• Lululu •*•

    Wiarda schreef:
    Ik kan eindelijk weer even schrijven. Heb de hele morgen in de stad moeten rondbanjeren om te shoppen. (Ik hoop dat de cursieve tekst duidelijk maakt wat voor een verschrikkelijke hekel ik heb aan shoppen. x'D)

    Wel, ik ook momenteel. De koopjes zijn de moeite niet waard deze maand of zelfs dit jaar.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Mallory schreef:
    I'm back :Y)


    Heeee! Hoe was Terschelling?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Heeee! Hoe was Terschelling?

    Het was heel leuk.(:
    Ik antwoord even voor haar, gewoon omdat ze twee meter verder bij mij vandaan zit.:Y)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Frodo schreef:

    HAHA, die ken ik.(:
    geniaal.^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Oh Gosh... Mijn 1D periode van wel een hele maand heeft mij besloten te achtervolgen...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Zaagpostje

    Eerste schooldag van de kleine... zo typisch met weggaan natuurlijk, brand en moordslag. Was echt zo zielig, ik had hem echt bijna terug mee naar huis genomen. Ben er nog niet goed van, eigenlijk.

    M'n vriend belde net wel aangezien we z'n schooltas waren vergeten en hij deze dus nog even snel langs moest brengen voordat hij doorgaat naar zijn werk. Zei de juf doodblij dat Thomas zo lief aan het spelen was en dat het na 5 minuutjes al over was. Gehe en mama hier zit nog steeds half te jammeren erom :'D
    Nah, ik weet wel dat het maar ffkes is dat de kleine zo hysterisch doet, maar toch. Het is niet leuk om hem zo achter te laten, ook al weet je dat hij na 10 minuutjes doodgelukkig is dat hij kan spelen met de andere kindjes. Z'n klas is zowat 2x ons volledig appartement, vol speelgoed en dat voor maar een10 tal kindjes (Ongeveer 3 tot 4x zo groot als een gewoon klaslokaal waar je 30 kinderen in propt). Het is ook echt een hele leuke school en ze hebben dan een normaal schoolplein met een peuterglijbaan, klimtoestel met huisje erop en daaraan ook nog een grotere glijbaan en dan is er ook aangrenzend een grote tuin waar ze kunnen rennen en ravotten en doen.

    Ik ben echt wel blij dat we voor die school gekozen hebben, al mag ik 40 minuutjes fietsen er naartoe tot ik m'n rijbewijs heb. (Gehe vriendlief is er nog altijd niet goed van dat ik de kleine dus liever op een Freinetschool heb zitten dat verder weg ligt dan dat ik hem naar de katholieke school breng die een minuutje hier vandaan is :'D)

    anyway, die eerste schooldag is nooit leuk, zeker niet als ze voor het eerst gaan of naar een nieuwe school moeten en alles nieuw is.
    Het is allemaal niet erg en het komt allemaal goed en ik weet dat het erbij hoort, maar leuk is nu eenmaal anders. En ik heb dus gewoon even de nood aan klagen en ik weet ook wel dat ik dat hier ongegeneerd mag doen en dat de meesten van jullie het niet erg vinden om m'n geklaag te lezen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Zaagpostje

    Eerste schooldag van de kleine... zo typisch met weggaan natuurlijk, brand en moordslag. Was echt zo zielig, ik had hem echt bijna terug mee naar huis genomen. Ben er nog niet goed van, eigenlijk.

    M'n vriend belde net wel aangezien we z'n schooltas waren vergeten en hij deze dus nog even snel langs moest brengen voordat hij doorgaat naar zijn werk. Zei de juf doodblij dat Thomas zo lief aan het spelen was en dat het na 5 minuutjes al over was. Gehe en mama hier zit nog steeds half te jammeren erom :'D
    Nah, ik weet wel dat het maar ffkes is dat de kleine zo hysterisch doet, maar toch. Het is niet leuk om hem zo achter te laten, ook al weet je dat hij na 10 minuutjes doodgelukkig is dat hij kan spelen met de andere kindjes. Z'n klas is zowat 2x ons volledig appartement, vol speelgoed en dat voor maar een10 tal kindjes (Ongeveer 3 tot 4x zo groot als een gewoon klaslokaal waar je 30 kinderen in propt). Het is ook echt een hele leuke school en ze hebben dan een normaal schoolplein met een peuterglijbaan, klimtoestel met huisje erop en daaraan ook nog een grotere glijbaan en dan is er ook aangrenzend een grote tuin waar ze kunnen rennen en ravotten en doen.

    Ik ben echt wel blij dat we voor die school gekozen hebben, al mag ik 40 minuutjes fietsen er naartoe tot ik m'n rijbewijs heb. (Gehe vriendlief is er nog altijd niet goed van dat ik de kleine dus liever op een Freinetschool heb zitten dat verder weg ligt dan dat ik hem naar de katholieke school breng die een minuutje hier vandaan is :'D)

    anyway, die eerste schooldag is nooit leuk, zeker niet als ze voor het eerst gaan of naar een nieuwe school moeten en alles nieuw is.
    Het is allemaal niet erg en het komt allemaal goed en ik weet dat het erbij hoort, maar leuk is nu eenmaal anders. En ik heb dus gewoon even de nood aan klagen en ik weet ook wel dat ik dat hier ongegeneerd mag doen en dat de meesten van jullie het niet erg vinden om m'n geklaag te lezen XD



    Haha, jep, ik kan best wel tegen je geklaag :Y)

    Tja, ik zou er waarschijnlijk ook niet goed tegen kunnen, zo'n afscheid. Afscheid nemen is echt iets dat ik niet kan. Ik gok da ik sowieso iemand zou moeten bellen die me kan kalmeren XD

    Ik zou wss mn kinderen wel naart Katholieke sturen (ik ben ook gelovig, doet veel denk ik) maar ik snap best dat sommige mensen Freinet beter vinden. al vind ik het stiekem soms toch maar raar...

    Ben vandaag trouwens stout. Eerste schooldag na de Kerstvakantie. SPIJBELEN (A) Nou ja, int hoger onderwijs kan da bij sommige lessen hé ;) Al moet ik straks nog wel even naar school voor een groepswerk...

    en nu terug aan mn taken gan werken, maar af en toe heb ik ook effe een verzetje nodig


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)


    Haha, jep, ik kan best wel tegen je geklaag :Y)

    Tja, ik zou er waarschijnlijk ook niet goed tegen kunnen, zo'n afscheid. Afscheid nemen is echt iets dat ik niet kan. Ik gok da ik sowieso iemand zou moeten bellen die me kan kalmeren XD

    Ik zou wss mn kinderen wel naart Katholieke sturen (ik ben ook gelovig, doet veel denk ik) maar ik snap best dat sommige mensen Freinet beter vinden. al vind ik het stiekem soms toch maar raar...

    Ben vandaag trouwens stout. Eerste schooldag na de Kerstvakantie. SPIJBELEN (A) Nou ja, int hoger onderwijs kan da bij sommige lessen hé ;) Al moet ik straks nog wel even naar school voor een groepswerk...

    en nu terug aan mn taken gan werken, maar af en toe heb ik ook effe een verzetje nodig


    Goed bezig ja, spijbelen op je eerste schooldag :W

    We zijn hier absoluut niet gelovig, of toch niet op die manier. Mijn idee van opvoeden en school sluit nauwer aan bij de Freinettechnieken, maar als je het niet gewoon bent zo'n school, dan kan dat inderdaad wat raar aandoen. Ze streven dezelfde doelen na als op een 'gewone' school, maar brengen het op een compleet andere manier. Ik heb dan ook liever dat ze m'n kind stimuleren om zelf op onderzoek te gaan en dat hij de onderwerpen kiest waar zijn interesse ligt zodat hij graag z'n schoolprojecten doet dan dat hij suf moet leren uit boeken (een van de hoofdpunten natuurlijk in freinet, aangezien ze geen leerboeken gebruiken). Daarbij zijn ze veel gerichter op creatief vlak (muziek, kunst, toneel) en zijn ze veel meer bezig met zelfstandigheid, verantwoordeliijkheid, zorgzaamheid en een eigen stem dan dat ze daadwerkelijk prestatiegericht bezig zijn. En tja, er zijn nog zoveel dingen meer waarom ik juist voor Freinet kiest, maar daar ga ik niemand mee lastig vallen aangezien het er ook niet verder toe doet :'D
    Mijn vriend kiest ook liever voor de oude gewoontes/school, terwijl ik juist vind dat die wat vastgeroest zijn :'D Ik zeg ook zeker niet dat Freinet beter is, maar het sluit gewoon beter aan bij wat ik wil voor m'n kind en m'n vriend heeft daarin weinig te zeggen gehe ^_^ (nah, feitelijk interesseert het hem niet echt naar welke school hij gaat, zo lang hij maar gaat XD)
    Voor iedereen is de keuze van school nu eenmaal anders en het ene is echt niet beter dan het ander. Ze dienen allemaal voor hetzelfde en het ligt er maar gewoon net aan wat je als ouderzijnde het beste bij je kind en opvoeding vind passen ^_^
    Maar je bent dus zeker niet de enigste die Freinet soms wat raar vind, want mijn vriend vind het met momenten ook gewoon raar en heeeeeeel vaag :'D

    Ik geef je een cyberschop onder je kont om je aan je taken te zetten!


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Mijn. Boekverslag. Moet. Af.
    Nu.(puh)


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik heb op een freinet-school gezeten (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Heeee! Hoe was Terschelling?

    Haha. Leuk hoor ^^ Al mijn tenen zitten er gelukkig nog aan (;
    Jij ook nog leuke dingen gedaan?


    •*• Lululu •*•

    Frodo schreef:
    Ik heb op een freinet-school gezeten (:

    Is dat zo'n school waar je je huiswerk maakt op school?(:


    •*• Lululu •*•