katl1 schreef:
(...)
Haha, jep, ik kan best wel tegen je geklaag
Tja, ik zou er waarschijnlijk ook niet goed tegen kunnen, zo'n afscheid. Afscheid nemen is echt iets dat ik niet kan. Ik gok da ik sowieso iemand zou moeten bellen die me kan kalmeren
Ik zou wss mn kinderen wel naart Katholieke sturen (ik ben ook gelovig, doet veel denk ik) maar ik snap best dat sommige mensen Freinet beter vinden. al vind ik het stiekem soms toch maar raar...
Ben vandaag trouwens stout. Eerste schooldag na de Kerstvakantie. SPIJBELEN Nou ja, int hoger onderwijs kan da bij sommige lessen hé Al moet ik straks nog wel even naar school voor een groepswerk...
en nu terug aan mn taken gan werken, maar af en toe heb ik ook effe een verzetje nodig
Goed bezig ja, spijbelen op je eerste schooldag :W
We zijn hier absoluut niet gelovig, of toch niet op die manier. Mijn idee van opvoeden en school sluit nauwer aan bij de Freinettechnieken, maar als je het niet gewoon bent zo'n school, dan kan dat inderdaad wat raar aandoen. Ze streven dezelfde doelen na als op een 'gewone' school, maar brengen het op een compleet andere manier. Ik heb dan ook liever dat ze m'n kind stimuleren om zelf op onderzoek te gaan en dat hij de onderwerpen kiest waar zijn interesse ligt zodat hij graag z'n schoolprojecten doet dan dat hij suf moet leren uit boeken (een van de hoofdpunten natuurlijk in freinet, aangezien ze geen leerboeken gebruiken). Daarbij zijn ze veel gerichter op creatief vlak (muziek, kunst, toneel) en zijn ze veel meer bezig met zelfstandigheid, verantwoordeliijkheid, zorgzaamheid en een eigen stem dan dat ze daadwerkelijk prestatiegericht bezig zijn. En tja, er zijn nog zoveel dingen meer waarom ik juist voor Freinet kiest, maar daar ga ik niemand mee lastig vallen aangezien het er ook niet verder toe doet :'D
Mijn vriend kiest ook liever voor de oude gewoontes/school, terwijl ik juist vind dat die wat vastgeroest zijn :'D Ik zeg ook zeker niet dat Freinet beter is, maar het sluit gewoon beter aan bij wat ik wil voor m'n kind en m'n vriend heeft daarin weinig te zeggen gehe
(nah, feitelijk interesseert het hem niet echt naar welke school hij gaat, zo lang hij maar gaat
)
Voor iedereen is de keuze van school nu eenmaal anders en het ene is echt niet beter dan het ander. Ze dienen allemaal voor hetzelfde en het ligt er maar gewoon net aan wat je als ouderzijnde het beste bij je kind en opvoeding vind passen
Maar je bent dus zeker niet de enigste die Freinet soms wat raar vind, want mijn vriend vind het met momenten ook gewoon raar en heeeeeeel vaag :'D
Ik geef je een cyberschop onder je kont om je aan je taken te zetten!
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”