• DIMENSION TRAVEL.


    ––––––––––––
    Eindelijk zijn er wetenschappers met het idee gekomen om een tijdmachine te gaan maken. Ze hebben deze klaar, maar hebben nog proefpersonen nodig..
    Zodra ze deze gevonden hadden komen ze erachter dat deze machine niet in de tijd reist, maar in verschillende dimensies..
    Met een (mislukte) tijdmachine zijn er 15 jongeren belandt in een echte horror wereld. Ze zitten vast en kunnen hier never meer uitkomen.. Tenminste, als het de wetenschappers niet meer lukt om ze er weer uit te halen. Dan moeten de jongeren hun draai in deze wereld vinden.
    Gelukkig hebben de wetenschappers een speciale horloge bij ze om gedaan waarmee ze contact kunnen houden. Als je deze kwijt raakt dan heb je een groot probleem..


    Rollentopic.
    Lees dit, zodat je weet hoe de dimensie eruit ziet.


    Wezens:
    Assassin - James.
    Nychta - Athan Romanescu
    Tortura | Hidan - Andrei Shade Vaughn / Lilith.

    Meisjes:
    Aurorea - Willow Nastya Reyes.
    Nychta - Amberlynn Lee Jefferson.
    Assassin - Sage Evangeline Clark
    Aurorea - Erin Naveen Lightwood

    Jongens:
    Exasperated - Jack Rush.
    Oromis - Damien Hunter.

    Wetenschappers:
    Tortura | Hidan. - Xavier Hush Gray.

    Regels RPG:
    • Ooc binnen de haakjes: (), [], {}.
    • 16 + teksten mag.
    • Geen perfecte rollen. Iedereen heeft wel wat minpuntjes.
    • Max. 2 Personage's p.p.
    • Schrijf meer dan 1 á 2 zinnetjes. Anders valt de Rpg dood en het is echt niet zo moeilijk.
    • Geen ruzie maken. Hou het gezellig! De personage's zelf mogen wel ruzie maken.
    • Geen andere dingen verzinnen van de verhaallijn of ervan afwijken. Hou je er gewoon aan.
    • Maak geen grote beslissingen in je eentje en je bestuurt de personage van de ander niet! Alleen die van jezelf.
    • Have fun! (:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 16:52 ]


    Willow Nastya Reyes
    James knikt en glimlacht lichtjes als ik zeg dat ik mijn handen niet zo'n pijn meer doen, maar dat ik het verband er nog wel om heen houdt. 'Dat lijkt me een heel erg goed idee, Willow. Zie je wel dat je het kan, ga zo door,' plaagt hij. Ik steek mijn tong naar hem uit. 'Ik ben heus niet compleet achterlijk hoor, als je dat soms denkt. Ik stond op school altijd een acht gemiddeld, maar dat zegt je waarschijnlijk toch niet,' zeg ik.
    'Wat? Natuurlijk zou dat wel uitmaken. Waar heb jij nu weer last van?' bromt James fronsend. 'En jij hoeft er niet achter aan, gekkie. Je slimme opmerkingen zijn ook erg beperkt hé. Ik ga het doen, geen moeite voor mij,' legt hij uit. Ik zucht zacht. 'Je hebt zelf gezegd dat je helemaal nergens om geeft, dus waarom zou het dan uitmaken als ik dood zou gaan?' Stiekem begin te twijfelen of ik hier nog wel wil blijven. Ik weet niet of ik het wel voor de rest van mijn leven uit kan houden met iemand die nergens om geeft. Ik wil echter ook echt niet terug naar mijn eigen dimensie. Mijn vader wil ik nooit meer zien, maar mijn broer heb ik daar tenminste nog wel. Ik slik de brok in mijn keel weg. 'Waar zijn die wolven dan?'

    Erin Naveen Lightwood
    Het roodharige meisje kijkt me aan, knippert verbaasd met haar ogen en schud haar hoofd. 'Ik heet Lilith, en jij?' vraagt ze zacht, terwijl ze mij weer aankijkt. Net had ze haar gezicht weer even afgewend. 'Erin,' antwoord ik waarna opsta. 'Bedankt…' fluistert ze dan. 'Voor het helpen en verzorgen'. Ik schud lichtjes mijn hoofd. 'Ik had je lastig hier kunnen laten doodbloeden'.
    Ik bijt aarzelend op mijn lip, twijfelend of ik haar wel of niet naar het kamp zal brengen. Na een paar minuten wikken en wegen besluit ik het uiteindelijk maar wel te doen. Ik zou niet weten waar ik haar anders heen zou moeten brengen. Ik kniel voor de zoveelste keer bij haar neer en trek haar weer overeind. 'Het is toch handiger als ik je naar het kamp breng,' zeg ik. 'En ik denk dat het beter is als je even iets eet en drinkt, je hebt net bloed verloren. Op het kamp hebben we wel vruchten, al zijn die wel iets te zoet,' meld ik haar.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sage Evangeline Clark

    Het lijkt net alsof het allemaal misloopt en Xavier van zijn dronkenheid gemengd met wat paniek, ik hoop maar niet dat ik die van mij onbewust aan hem doorgeef, helemaal gek word. Ik ben bang dat hij buiten westen gaat als hij zijn blik niet eens meer op mij kan richten en amper reageert, maar wie heeft er dan ook tijd om op mijn sarcasme en botheid te reageren in zo'n situatie? Ik in ieder geval niet. Hij lijkt niet meer op mij of iets anders te reageren en zijn ademhaling is nog amper merkbaar. Nu moet ik toch echt mijn best doen om niet weg te lopen van dit alles en hem aan zijn lot over te laten. Als ik zijn armen omhoog heb gedaan, werkt het volgens mij wel iets, maar nog lang niet genoeg. Het is net een vis op het droge.
    Hij knikt even als teken dat hij daar te eigenwijs voor zal zijn en ik zucht wat geïrriteerd. Natuurlijk, luister maar gewoon niet. Heel handig als je aan het dood-gaan bent. Hij gebaart iets en ik trek fronsend mijn wenkbrauwen op omdat ik er werkelijk de ballen niet van snap. "Kamp." zegt hij schor. "Breng... me..." Wilt hij nu werkelijk naar het kamp? Dat is een eind weg! "Jezus, je hersens krijgen niet genoeg zuurstof volgens mij." merk ik op. Volgens mij is hij nog veel koppiger dan ik want hij komt wankelend ovreind, met zijn hand op zijn borstkas. Ik grom wat maar ondersteun hem wel. "Volgende keer laat ik je creperen hoor, of je moet minstens twintig kilo afvallen." mopper ik, omdat ik het daarmee gewoon een beetje op een afstand weet te houden. Ik wilde dit nooit meer mee maken en als het zou moeten, dan met niemand anders dan Chris. Toch kan ik hem moeilijk achter laten.
    Ik sleur hem zo goed als ik kan mee terug de bossen in, de kant waar we vandaag zijn gekomen. Onze spullen laat ik gewoon achter, daar denk ik niet eens aan. Ik probeer alle moeite die hij moet doen op mij te nemen, al gaat dat lastig met mijn tengere lichaam. Mijn voeten doen pijn onder de takjes op de grond, maar kort erna voelen ze al zo goed als gevoelloos. Ik ben allang blij dat het lichter is en ik de takken beter kan ontwijken, al loop ik in mijn paniek behoorlijk snel en krassen er nog een aantal over ons beide heen. "Lukt het nog? Volgens mij zijn we er bijna." hijg ik piepend, waarschijnlijk door het roken en mijn ondertussen slechte conditie. Ik vraag me af hoe hij ooit vooruit kan komen als ik het amper nog kan, even vergetend dat ik degene ben die hem groot en deels meesleept.

    James - wezen

    Ze steekt haar tong naar me uit. "Ik ben heus niet compleet achterlijk hoor, als je dat soms denkt. Ik stond op school altijd een acht gemiddeld, maar dat zegt je waarschijnlijk toch niet." zegt ze en ik moet er om lachen. "Dat zegt me inderdaad niets schat. Ik bepaal het op je slimme opmerkingen en niet op iets anders." Ik grinnik en haal mijn hand wat door haar haren heen.
    Ze zucht zacht na mijn opmerking. "Je hebt zelf gezegd dat je helemaal nergens om geeft, dus waarom zou het dan uitmaken als ik dood zou gaan?" vraagt ze en hierdoor val ik even stil. Dat heb ik inderdaad gezegd, maar ik vind haar gezelschap meer dan prettig en zou die niet zomaar kwijt willen. Ze lijkt een brok in haar keel weg te slikken. "Waar zijn die wolven dan?" Ik haal wat doods mijn schouders op. "Die lopen wel ergens rond." antwoord ik op een emotieloze toon.
    Ik begin te lopen in stilte, kijk niet achterom en neem aan dat Willow mij wel volgt. Na een tijdje draai ik me plots om en pak ik Willow haar arm beet, om haar tegen een boom aan te duwen. "Ik weet wat ik heb gezegd, Willow. Dat betekent niet dat ik je liever dood zie, want op de één of andere manier heb ik liever dat je hier bent dan ergens anders. Ik waardeer je gezelschap heel erg." Mijn stem klinkt iets schor en ik schud mijn hoofd, waarna ik haar abrupt los laat en een stap naar achteren doe om weer verder te lopen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 23:51 ]


    Your make-up is terrible

    Willow Nastya Reyes
    James moet lachen. 'Dat zegt me inderdaad niets schat. Ik bepaal het op je slimme opmerkingen en niet op iets anders,' grinnikt hij. 'Dan zal je me wel niet erg hoog inschatten,' mompel ik.
    Hij antwoord niet op mijn vraag, waardoor ik het antwoord al wel weet en ik mijn blik op de grond richt. Om de stilte te doorbreken vraag ik maar waar de wolven zijn. Hij haalt zijn schouders op. 'Die lopen wel ergens rond,' antwoordt hij waarna hij begint te lopen. Ik blijf even stil staan maar loop uiteindelijk toch achter hem aan. Zonder hem verdwaal ik sowieso.
    Als we een tijdje gelopen hebben draait James zich ineens om, pakt hij mijn arm vast en drukt hij me tegen een boom. 'Ik weet wat ik heb gezegd, Willow. Dat betekent niet dat ik je liever dood zie, want op de één of andere manier heb ik liever dat je hier bent dan ergens anders. Ik waardeer je gezelschap heel erg,' zegt hij met een iets wat schorre stem. Zijn woorden zijn waarschijnlijk goed bedoeld maar ze laten me niet echt beter voelen. Net zo plotseling als hij me vast pakte , laat hij me weer los en loopt hij verder. Op een langzaam tempo loop ik achter hem aan.
    'Misschien is het handiger als wel mee ga als de machine gemaakt is, dan hoef je tenminste ook niet op mij te letten...'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Xavier Hush Gray, wetenschapper.
    Ze zucht wat geïrriteerd, maar ik let er helemaal niet op. Can she blame me? Ik gebaarde iets, zij trekt fronsend haar wenkbrauwen op, omdat ze er niets van snapt. Iets wat ik al gedacht had, dus zeg ik schor dat ze me naar het kamp moet brengen.
    “Jezus, je hersens krijgen niet genoeg zuurstof volgens mij.” Merkt ze op, waar ik haar even een bepaalde blik op geef. Ik ben echter al wankelend overeind gaan staan, mijn hand op mijn borstkas, om vervolgens door haar te ondersteunt te worden. Hoewel ze wel wat had gegromd, besteedde ik er verder maar geen aandacht aan. “Volgende keer laat ik je creperen hoor, of je moet minstens twintig kilo afvallen.” Moppert ze, maar ik ben allang opgelucht dat ze me wilde helpen. Daar zal ik haar nog dankbaar voor zijn mocht ik het overleven.
    Sage sleurt me zo goed als ze kan mee terug de bossen in, de kant waar we vandaan zijn gekomen. Ik had er verder ook niet op gelet dat onze kleding daar nog lag. De fles zal ondertussen wel bijna leeg gegoten zijn. Ik heb nog respect voor Sage dat ze het zo lang met mij volhoudt, aangezien ik nu wel wat zwaarder ben en nogal een blok aan haar been door het gewankel. Ik kan mezelf niet eens rechtop houden, want elke keer heb ik de neiging naar de grond af te zakken. Ik let niet op de takken en de verdere omgeving, aangezien ik alleen zo snel mogelijk bij het kamp aan wil komen, zelf niet als er een aantal takken over ons heen krassen.
    “Lukt het nog? Volgens mij zijn we er bijna.” Hijgt ze piepend. “Ik…” hakkel ik, maar vervolg snel, “m-maak me meer,” Weer een pauze van een aantal secondes. “zorgen om jou…” krijg ik dan er uiteindelijk uit, wat me nogal lastig afgaat omdat alles gewoon pijn doet nu ook. Ook mijn huid voelt klam en zelfs bijna heet aan. Sage sleept me grotendeels mee, omdat ik niet echt meer kan lopen en maak me dan ook op een gegeven moment van haar los als we uiteindelijk bij de plek aankomen. Ik trek mezelf op in de machine en ga hier op mijn zij liggen. Er staat klam zweet op mijn voorhoofd en ik veeg trillerig de natte haarplukken naar achteren.

    Andrei / Lilith, wezen.
    “Erin,” antwoord ze, waarna ze weer opstaat. Hierop fluister ik dat ik haar bedank, vanwege het helpen en verzorgen. Het blonde meisje, dat dus Erin heet, schud lichtjes haar hoofd. “Ik had je lastig hier kunnen laten doodbloeden.” Ik frons even, zouden mensen dat doen? Nee toch? Dat was ten minste niet wat ze hoorde te doen, zo herinnerde ik me de mens niet. Toch glimlach ik even lieflijk en haalde trillerig een hand door mijn rode, krullende haarlokken. “Toch bedankt.” Zeg ik dan weer.
    Aarzelend bijt ze op haar lip. Na een paar minuten zegt ze uiteindelijk toch wat, maar niet voordat ze weer voor de zoveelste keer opnieuw is neer geknield bij me. Erin trekt me overeind en ik frons even hierop. Wat was ze van plan? “Het is toch handiger als ik je naar het kamp breng,” zegt ze. “En ik denk dat het beter is als je even iets eet en drinkt, je hebt net bloed verloren. Op het kamp hebben we wel vruchten, al zijn die wel iets te zoet,” meld ze mij, maar ik schud mijn hoofd. “Ik hoef echt geen eten…” fluister ik dan iets timide, misschien dat ze dan zou denken dat ik wilde afvallen of whatever die mensen ook doen.
    Ik moest in elk geval niets van het fruit eten of water drinken, want in alles had ik allerlei soorten gif gedaan. Hoewel ik er wel tegen kan, logisch want het is mijn gif, gaat het probleem er echter om dat wanneer er iemand achter komt dat er vergif in zit, ze direct weten dat er iets mis met me is. En dat mag ik niet riskeren. “Echt niet…” zeg ik haar dan, terwijl ik mijn hoofd schud en wat naar achteren loop. “Bovendien houd ik niet zo van zoet eten.”

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 1:05 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    James - wezen

    "Dan zal je me wel niet erg hoog inschatten." mompelt ze. "Doe ik toch al niet." plaag ik haar met een lachje.
    Na mijn, zelfs voor mijn doen vreemde uitbarsting, sjokt Willow zo'n beetje langzaam achter mij aan en ik vraag me af of ik iets fout gezegd heb. "Misschien is het handiger als wel mee ga als de machine gemaakt is, dan hoef je tenminste ook niet op mij te letten..." Ik frons om die woorden en draai me opnieuw om naar haar, terwijl ik halt houd en haar onderzoekend aan kijk.
    "Zo, er zit écht een steekje bij jou los, meisje." mompel ik en ik schud wat afkeurend mijn hoofd. "Ik zeg net dat ik je graag bij me heb en dan denk jij dat het beter is als je terug gaat. Nou, als je dat graag doet moet je maar gewoon weg gaan. Schuif het in ieder geval niet op mij af want ik heb daarnet toch behoorlijk duidelijk gemaakt wat ik van je wil, of niet soms? Daar viel weg gaan niet echt onder. Als je terug wilt breng ik je nu meteen terug."
    Ik blijf haar onderzoekend aankijken, toch wel nieuwsgierig naar haar reactie en antwoord, hoewel ik die misschien niet eens wil krijgen. Straks wilt ze wel weg, maar wilt ze me gewoon niet kwetsen of zo. Ach, er is toch niet dat mij kan kwetsen, toch? Mijn blik gaat wat afweziger staan en ik pulk iets aan mijn lip als ik die gedachtegang probeer te vermijden.

    Sage Evangeline Clark

    "Ik..." hakkelt hij, maar vervolg snel, "m-maak me meer." Weer een pauze van een aantal secondes en ik maak me zorgen dat ik te snel ben gegaan, te weinig heb opgelet. "zorgen om jou…" krijgt hij dan er uiteindelijk. Zijn huid voelt tegen die van mij behoorlijk warm aan en ik krijg het er ook echt warm van. Ik trek even verbaasd mijn wenkbrauw op en begin dan zacht te lachen. "Het heeft echt je hersens aangetast. Je bent volslagen idioot geworden, nog erger dan je al was. Nu moet ik mijn koffie wel met je delen, anders is het zielig." grinnik ik buiten adem en mijn stem klinkt nog wat hijgerig. "Het is fout om gehandicapten te plagen."
    Ik sleep hem gewoon verder mee en als we op de open plek aankomen, maakt hij zich dan ook los van mij. Hij trekt zichzelf op in de machine en gaat hier op zijn zij liggen. Er staat klam zweet op zijn voorhoofd en hij veegt trillerig de natte haarplukken naar achteren. Ik kijk wat paniekerig om me heen, maar Damien en Amberlynn ga ik dus echt niet om hulp vragen. Willow en Erin zijn er niet, dus ik heb geen idee wat ik eigenlijk moet doen. Ik heb het enorm warm gekregen en probeer mezelf wat koelte toe te wuiven, waarna ik wat water pak en op Xavier afloop. Ik laat hem niet drinken, maar giet het uit over zijn voorhoofd omdat hij zo heet is.
    "Misschien moet je wat water drinken..." murmel ik vooral in mezelf en ik kijk opnieuw om me heen. "Is er iemand die kan helpen?" roep ik in de rondte, zelfs ik kan de angst in mijn stem nu horen. Ik ben echt bang dat hij sterft nu, geen sarcastische of botte opmerkingen die me nu nog kunnen helpen, helaas. "Iemand?" herhaal ik smekend en ik ga op mijn knieën naast Xavier zitten. "Het spijt me." murmel ik zachtjes als ik wat haar uit zijn gezicht veeg met een trillende hand. Ja, de angst is nu echt ingeslagen bij mij. "Het komt vast wel goed, misschien moet je gewoon op een random blad gaan kauwen of zo..." probeer ik in mijn wanhoop, omdat ik het gewoon niet meer weet. "Ik ga wel bladeren zoeken, wacht jij hier!" Hierna kom ik overeind en kijk ik de machine uit. Zoveel bomen...


    Your make-up is terrible

    Willow Nastya Reyes
    James draait zich weer om en kijkt me onderzoekend aan. 'Zo, er zit écht een steekje bij jou los, meisje,' mompelt hij en hij schudt afkeurend zijn hoofd. Normaal gesproken had ik gezegd dat ik gek ben, maar daarvoor ben ik nu niet in de stemming. 'Ik zeg net dat ik je graag bij me heb en dan denk jij dat het beter is als je terug gaat. Nou, als je dat graag doet moet je maar gewoon weg gaan. Schuif het in ieder geval niet op mij af want ik heb daarnet toch behoorlijk duidelijk gemaakt wat ik van je wil, of niet soms? Daar viel weg gaan niet echt onder. Als je terug wilt breng ik je nu meteen terug.' James kijkt me onderzoekend aan maar zijn blik wordt al snel afwezig.
    Ik bijt kort op mijn lip, nadenkend over hoe ik het beste kan zeggen. 'Ik wil het ook helemaal niet op jou afschuiven,' begin ik op een zachte toon. 'Ik weet alleen niet of ik zelf wel in staat ben om de rest van mijn leven hier door te brengen met iemand die niet instaat is ergens van te houden of ergens om te geven.' Ik zucht zacht. 'Als ik wel in staat zou zijn om dat te doen, dan was ik wel thuis gebleven. Ik had me niet voor niks opgegeven voor het onderzoek met de “tijdmachine”. Maar thuis heb ik tenminste nog wel mijn broer, en dus iemand die om mij geeft. Ik wil niet zo zeer dat je om mij geeft, het zou gewoon gemakkelijker zijn als je gewoon om iemand zou geven, anders ben je zo...harteloos.' Ik twijfel even voordat ik verder praat. 'En dan zou je me doen aan mijn v-vader, en dat wil niet want je bent veel beter als hem,' vervolg ik fluisterend terwijl er tranen in mijn ogen prikken.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 2:38 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    James - wezen

    Willow bijt nadenkend op haar lip en ik veeg de afwezigheid weg, richt me weer op haar. De stilte maakt me zelfs iets nerveus. "Ik wil het ook helemaal niet op jou afschuiven." begint ze op een zachte toon en ik ben bang dat ze weg wilt. "Ik weet alleen niet of ik zelf wel in staat ben om de rest van mijn leven hier door te brengen met iemand die niet instaat is ergens van te houden of ergens om te geven. Als ik wel in staat zou zijn om dat te doen, dan was ik wel thuis gebleven. Ik had me niet voor niks opgegeven voor het onderzoek met de “tijdmachine”. Maar thuis heb ik tenminste nog wel mijn broer, en dus iemand die om mij geeft. Ik wil niet zo zeer dat je om mij geeft, het zou gewoon gemakkelijker zijn als je gewoon om iemand zou geven, anders ben je zo...harteloos." Eigenlijk heb ik mijn woordje al klaar zoals altijd, maar ik zie dat zij nog niet klaar is met praten en wacht tot geduldig. Ze gaat dus weg. Dat was wel heel snel.
    "En dan zou je me doen aan mijn v-vader, en dat wil niet want je bent veel beter als hem." vervolgt ze fluisterend terwijl er tranen in haar ogen prikken. Nu kijk ik haar geschokt aan en zijn mijn woorden plotseling weg. Ik doe mijn mond open om iets te zeggen, maar sluit hem vervolgens weer. Dit herhaal ik een aantal keer, gewoon omdat ik de woorden niet meer kan vinden. "Je vader?" vraag ik dan uiteindelijk ongelovig. Van wat ik gehoord heb van haar is dat in ieder geval niet goed. "Maar... waarom?" Dat is het enige wat ik nu wil weten. "Ik kan heus wel liefhebben, ik..." Ik schud mijn hoofd, ik ga haar dus echt niet over Elena vertellen. Dat is al zolang geleden. "Ik geef om jou welzijn, is dat niet goed dan?" vraag ik dan, omdat ik het af wil leiden. Ik ben echt overdonderd, ik kom niet meer normaal uit mijn woorden stok af en toe in een zin als ik praat.


    Your make-up is terrible

    Xavier Hush Gray, wetenschapper.
    Verbaasd trekt ze haar wenkbrauw op en begint dan zacht te lachen. “Het heeft echt je hersens aangetast. Je bent volslagen idioot geworden, nog erger dan je al was. Nu moet ik mijn koffie wel met je delen, anders is het zielig.” Grinnikt ze buiten adem en haar stem klinkt nog wat hijgerig, terwijl die van mij vooral hakkelig en schor klinkt. “Het is fout om gehandicapten te plagen.” Als ik nu nog iets normaal kon antwoorden of iets dergelijks, zou ik gelachen hebben om haar opmerkingen, maar zelfs een levenloos gegrinnik komt er niet meer uit.
    Ze sleept me gewoon verder mee en als we op de open plek aankomen, maak ik mezelf los van haar, waarna ik in de machine op mijn zij ga liggen. Ik heb geen idee wat Sage nu aan het doen is, omdat ik voornamelijk de paniek nog voel en mezelf wat rustiger probeer te maken, maar het lukt niet echt. Abrupt voel ik iets verkoelends over mijn voorhoofd en zwakjes begin ik te grijnzen, terwijl ik doorheb wat Sage heeft gedaan. Om me wat koelte te brengen, had ze het water uit een flesje over mijn voorhoofd gegoten. Het hielp iets en ik was haar er ook echt dankbaar om, iets wat op dit moment niet echt te merken was, maar hopelijk zou ze het zelf wel weten.
    “Misschien moet je wat water drinken…” murmelt ze en kijkt om zich heen. Ik had echter mijn hoofd iets geschud, omdat ik nu echt geen zin heb ook maar iets te gaan drinken. “Is er iemand die kan helpen?” roept Sage in de rondte, zelfs ik, die nu pijnlijk op de grond ligt en last heeft van ademhalingsproblemen, kan de angst in haar stem horen. “Iemand?” herhaalt ze smekend en gaat op haar knieën naast mij zitten. Het klinkt zo anders dan het sarcastische of bitse in haar stem. “Het spijt me.” Murmelt ze zachtjes als ze wat haar uit mijn gezicht veegt met een trillende hand, waarop ik wat frons. “W-waarvoor?” krijg ik er dan eindelijk uit.
    “Het komt vast wel goed, misschien moet je gewoon op een random blad gaan kauwen of zo…” probeert ze in haar wanhoop, ze lijkt het echt helemaal niet meer te weten. Maar wil ze nu serieus dat ik op een blad ga kauwen? Dat werkt volgens mij voor geen flikker, maar goed, omdat we beide nogal wanhopig zijn nu, zal ik het misschien wel doen… om het vervolgens weer uit te tuffen. “Ik ga wel bladeren zoeken, wacht jij hier!” Ze komt overeind en kijkt de machine uit. Nee, goh, lieve Sage, ik ga in deze conditie ook echt ergens naartoe lopen. Ik zeg het eigenlijk helemaal niet hardop, om de redenen dat dit niet de situatie nu is en ze probeert me alleen maar te helpen. Bovendien heb ik zo het idee dat ik al mijn kracht moet sparen en zo min mogelijk moet praten.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    [Mehehehe het is eigenlijk nog grappig ook. :x]

    Sage Evangeline Clark

    Hij begint zwakjes te grijnzen als ik het water over zijn voorhoofd giet, volgens mij lijkt hij nog dankbaar te zijn ook. Ik weet niet zo goed waarom, de hele situatie is enorm verwarrend voor mij. Een rare dejavu, maar dan duizend keer erger gemaakt. Xavier lijkt niet beter te worden en het brengt paniek met zich mee. De hele sfeer is zwaar beladen met deze paniek. Hij zal ook wel bang zijn, zou hij bang zijn voor de dood? Op het moment ben ik het wel, maar niet voor mijn ogen dood. Wat gat er gebeuren als hij dood is? Dan komen we nooit meer thuis en heb ik niemand meer om tegen te mopperen. Xavier verkoopt me tenminste geen klap zoals Damien, waardoor ik automatisch meer naar Xavier toe trek.
    Het is zo raar dat hij niets zegt, maar alleen zijn hoofd schud. Geen water dus. Hierop giet ik het laatste beetje water over hem heen en begin ik wat te murmelen, dat het me spijt en veeg ik wat haar weg. Daarop frons hij en ik ben allang blij met enige reactie. Ergens ben ik bang dat hij gewoon dood gaat, met zijn ogen open en dat ik het niet merk. Ik vind het vreselijk, vooral omdat hij hier alleen is, dronken was, waarschijnlijk omdat er iets mis was. Hij mag helemaal nog niet dood, pas als hij thuis is. "W-waarvoor?" vraagt hij en het klinkt alsof het hem heel veel moeite kost. Ik haal lichtjes mijn schouders op en grijns wat onhandig. "Van alles. Je kent het wel." murmel ik.
    Zijn blik zegt echt wel genoeg als ik over die bladeren begin en ik heb het idee dat ik echt gek word, maar ik kan hier niet gewoon blijven zitten en niets doen. Ik ben opgestaan en kijk de machine uit, waardoor ik me gelijk weer wanhopig voel. Uiteindelijk laat ik me toch weer naast hem zakken. "Goed, dat was het slechtste idee van de eeuw. Ik ben geen Bear Gryllis, ik weet dat soort dingen niet." biecht ik op, maar volgens mij had hij dat ook wel allang door. "Xavier, wat is er gebeurd? Hoe kon dit gebeuren?" vraag ik dan op een wanhopig toontje, misschien dat we er dan wat wijzer uit worden. "Je moet niet dood gaan nu, iemand heeft me vast gehoord en die komt je zo redden, wedden." Ik geloof het zelf maar amper, toch probeer ik het. De mannelijke haartjes over zijn lichaam plakken nattig tegen zijn lichaam aan en pak een nieuw flesje water, die ik langzaam over zijn hoofd leegmaak. Misschien helpt koelen wel, we weet...


    Your make-up is terrible

    Willow Nastya Reyes
    James kijkt me geschokt aan. Hij doet zijn mond open, maar sluit die vervolgens, zonder iets te zeggen. Hij doet het een paar keer achterelkaar, waardoor ik gelijk spijt heb van mijn woorden. Ik had het nooit moeten zeggen.
    'Je vader?' vraagt hij uiteindelijk ongelovig. 'Maar...waarom? Ik kan heus wel liefhebben, ik...' Hij schudt zijn hoofd en maakt zijn zin niet af. 'Ik geef om jou welzijn, is dat niet goed dan?' vraagt hij.
    Ik schud lichtjes mijn hoofd. 'Je zou dan gewoon iets op mijn vader lijken...Die kan ook niets liefhebben en de geeft ook nergens om, behalve mijn moeder. Volgens sommige mensen is mijn vader veranderd door de dood van mijn moeder.' Mijn stem hapert. 'Maar, je zei net dat je wel kan liefhebben, waarom zei je dan eerst dat je dat niet kan?' vraag ik vervolgens op een zachte toon. Verward schud ik mijn hoofd. 'Je brengt me in de war,' mompel ik. 'Je kan niet om iemands welzijn geven, als je niet om iemand kan geven en als je niet kan liefhebben'.

    Erin Naveen Lightwood
    Lilith glimlacht lieflijk en haalt trillerig een hand door haar rode haar. 'Toch bedankt,' zegt ze weer. Ik haal mijn schouders op, als teken dat het niets is. Vervolgens kniel ik bij haar neer en trek ik haar weer overeind, waarop ik Lilith zie fronsen. Ik meld haar dat ik haar naar het kamp breng en dat ze iets moet eten. Ze schudt haar hoofd. 'Ik hoef echt geen eten...' fluistert ze verlegen. Ik zucht even. Hopelijk is ze niet zo'n meisje dat altijd maar wilt afvallen. Ze is dun genoeg zo. 'Echt niet,' herhaalt ze terwijl ze haar hoofd schudt en iets naar achteren loopt. 'Bovendien houd ik niet zo van zoet eten.' Ik schud mijn hoofd. 'Jij gaat wel wat eten,' beslis ik. 'Zoals ik al zei: Je hebt bloed verloren en je zal weer wat energie moeten krijgen. Het maakt me niet uit dat je niet van zoet eten houdt. Iets anders hebben ze hier waarschijnlijk toch niet, dus vroeg of laat zal je het toch wel moeten eten, en beter vroeg dan laat'. Ik pak haar arm weer vast en trek haar weer mee richting het kamp, dit keer wat dwingender en hardhandiger.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Xavier Hush Gray, wetenschapper.
    Sage giet nog het laatste beetje water over me heen en begint wat te murmelen, dat het haar spijt et cetera. Lichtjes haalt ze haar schouders op, vanwege mijn vraag, en grijnst wat onhandig. “Van alles. Je kent het wel.” Murmelt ze. Ik grijns even en veeg trillerig wat koud zweet van mijn voorhoofd vast, alsof mijn lichaam een oven is geworden, lijkt het wel. Ik snap vast wel wat ze bedoeld, maar het is inderdaad beter dat ze er niet zo’n drama van maakt en het allemaal uit gaat kramen. Dat maakt de situatie voor mij ook erger, wanneer ze dat zou doen, daar heb ik helemaal geen zin in.
    Ondertussen was ze opgestaan en kijkt de machine uit, maar ik kijk alleen naar de grond van de tijdmachine. Toch laat ze zich weer naast me zakken. “Goed, dat was het slechtste idee van de eeuw. Ik ben geen Bear Gryllis, ik weet dat soort dingen niet.” Biecht ze op, waarop ik pijnlijk op grinnik. Ja, dat had ik al door inderdaad. “Xavier, wat is er gebeurd? Hoe kon dit gebeuren?” vraagt ze op een wanhopig toontje. “Je moet niet dood gaan nu, iemand heeft me vast gehoord en die komt je zo redden, wedden.” Hierop kijk ik haar wel even ongelovig aan, als teken dat ik het niet geloof. Dan schud ik ook even mijn hoofd en zucht, voor zover dat lukt met mijn hakkelige ademhaling nog steeds. Mijn mond houd ik dan ook open, omdat ik zo denk meer lucht binnen te krijgen.
    “I-ik weet het niet…” murmel ik, terwijl ik mijn ogen even dichtdoe. “H-het kwam zo opeens…” Natuurlijk wist ik wel wat ze met die vraag bedoelde, waarom ik überhaupt dronk, maar ik gaf daar nog steeds geen antwoord op eveneens voor waarom ik in zo’n bui ben of was. Ze pakt een nieuw flesje water en giet deze ook langzaam over mijn hoofd heen. Wat koelte voelt inderdaad wel goed en voor mijn beleving werkt het, al weet ik dat het maar schijn is en ik mezelf voor de gek houd. Of in elk geval mijn lichaam en conditie.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Andrei / Lilith, wezen.
    Erin haalt haar schouders op, als teken dat het niets is. Vervolgens knielt ze bij me neer en trekt mij weer overeind. Ze zucht vanwege mijn antwoord dat ik niets hoef te eten. Na mijn tweede toelichting schud het meisje haar hoofd. “Jij gaat wel wat eten,” beslist ze. “Zoals ik al zei: Je hebt bloed verloren en je zal weer wat energie moeten krijgen. Het maakt me niet uit dat je niet van zoet eten houdt. Iets anders hebben ze hier waarschijnlijk toch niet, dus vroeg of laat zal je het toch wel moeten eten, en beter vroeg dan laat.” Ik sta al klaar om een weerwoord te zeggen, maar ze maakt het me erg lastig in te houden, aangezien ze mijn arm weer vastpakt en me mee trekt richting het kamp. Dit doet ze wat dwingender en hardhandiger.
    Hoewel ik mezelf nog zo had voorgenomen me in te houden en de vrouwelijke gedaante aan te houden, trek ik mezelf toch los van haar greep en kijk haar boos aan. “Ik hoef niet, zeg ik toch.” Grom ik dan, totaal anders dan eerder, waarna ik snel van haar weg ren en vervolgens ergens achter een paar bomen verstop. Uch, mensen zijn zo hardnekkig, net insecten die maar terug blijven komen. Dan haal ik een hand door mijn rode, krullende haar en verander terug naar mijn eigen mannelijke gedaante. Ik rol mijn ogen en kijk naar mijn lichaam. Terwijl Lilith nog het verband had, zie je dat bij mij niet meer, wat alleen maar goed uitkomt. Nu zal ik haar eens tegemoet komen… Met deze gedachte ging ik snel weer terug en grijnzend kwam ik opeens achter haar tot stilstand, van een andere richting dan ik gerend was. “Dat ging niet goed. Stubborn, alright?” grijnsde ik naar haar, mijn armen over elkaar geslagen terwijl ik tegen een boom leunde.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Erin Naveen Lightwood
    Het roodharige meisje trekt zich los en kijkt me boos aan. 'Ik hoef niet, zei ik toch,' gromt ze. Verbaasd kijk ik haar aan. Dit is een hele omslag vergeleken met net, toen was ze nog zo timide. Ze draait zich om en rent weg. Ik zucht, en ren achter haar aan maar na een paar meter zie ik haar al niet meer. Handig. Ze is nu waarschijnlijk een makkelijk prooi voor de wezens hier, met haar verwarde hoofd. Ik zou naar haar moeten zoeken, maar ik weet nu al wel dat ik haar in mijn eentje toch niet vind. Ik kan beter terug gaan naar het kamp en aan de mensen die daar zijn vragen of ze willen helpen met zoeken.
    'Dat ging niet goed. Stubborn, allright?' hoor ik een mannelijke stem achter mij ineens zeggen waardoor ik op schrik en me snel omdraai. De man die tegen de boom aangeleund staat komt me niet bekend voor en argwanend zet ik een stap naar achteren. Onderzoekend kijk ik hem aan, maar na een paar seconden weet ik helemaal zeker dat ik de man niet ken. 'En wie ben jij?' vraag ik aan hem, terwijl ik hem in de gaten blijf houden op onverwachte bewegingen. 'Als je me aanvalt dan ga ik gillen.'

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 22:03 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    James - wezen

    Willow schud lichtjes met haar hoofd. "Je zou dan gewoon iets op mijn vader lijken... Die kan ook niets liefhebben en de geeft ook nergens om, behalve mijn moeder. Volgens sommige mensen is mijn vader veranderd door de dood van mijn moeder." Haar stem hapert. "Maar, je zei net dat je wel kan liefhebben, waarom zei je dan eerst dat je dat niet kan?" vraagt ze vervolgens op een zachte toon. Duidelijk verward schud ze weer met haar hoofd. "Je brengt me in de war." mompelt ze. "Je kan niet om iemands welzijn geven, als je niet om iemand kan geven en als je niet kan liefhebben."
    Ik schud ook wat met mijn hoofd. "Dat kan best, dat zie je maar weer. Ik ben jou geen uitleg erover verontschuldigt en die krijg je duidelijk ook niet. Als ik zeg dat het zo is, is het gewoon zo." antwoord ik wat emotieloos. "Niet alles zijn jouw zaken, dit gaat jou gewoon verder niet aan. De melding is voldoende." Hierop begin ik stevig door te stappen, maar niet zo snel dat ze me niet bij kan houden. Ik heb besloten dat ze nu al meer dan genoeg weet en verder niets meer hoeft te weten hierover. Elena zal alleen bij mij blijven, niemand anders zal ooit iets over haar weten.

    Sage Evangeline Clark

    Xavier grinnikt pijnlijk op mijn stomme opmerking over Bear Gryllis, hoewel ik nu wel zou wensen dat ik tenminste iets meer over dit zou weten. Misschien is er hier wel zo'n wezen dat er meer over weet, maar hun hulp... zou ik die wel vragen? Hierna ga ik verder met de 'hoe' vraag en dat het vast wel goed komt, iets wat ik zelf maar al te graag wil geloven. Hij kijkt me even ongelovig aan, natuurlijk geloofd hij dat niet. Ik kan het eigenlijk niet eens geloven, maar ik probeer het toch. Dan schud hij even met zijn hoofd en zucht hij, volgens mij, want door zijn hakkelige ademhaling kan ik het niet precies zeggen. Zijn mond staat een stukje open, het zorgt ervoor dat hij niet meer op de wetenschapper lijkt, maar lijkt hij ineens heel wat jaartjes ouders.
    "I-ik weet het niet…" murmelt hij, terwijl hij zijn ogen even dichtdoet. "H-het kwam zo opeens…" Natuurlijk is dit niet het antwoord op die vraag die ik bedoelde, maar ik accepteer het. Een antwoord uit een bijna dooie krijgen is ook niet echt goed werk. Ik pak een nieuw flesje en giet dat over hem heen, het lijkt elke keer alsof hij zich iets beter voelt, al weet ik niet hoelang dat duurt. Mijn kaken klem ik hard op elkaar terwijl ik probeer om geen misplaatste dingen te zeggen en daarbij ook niet in paniek te raken. Uiteindelijk besef ik dat ik dit niet kan, niet alleen in ieder geval. Hierdoor sta ik vluchtig op, werp ik Xavier een verontschuldigende blik toe en loop ik snel de machine uit.
    "Willow, Damien, Amber, Erin, iemand!" roep ik luid over de open plek, terwijl mijn ogen paniekerig heen en weer schieten. "Volgens mij gaat Xavier dood..." Mijn stem sterft weg aan het einde van de zin. Mijn handen zet ik vol afgrijzen in mijn haar en ik probeer maar overeind te blijven, al heb ik geen idee wat ik moet. Xavier valse hoop geven tot hij dood gaat? Misschien word hij wel gewoon vanzelf beter of zo, dan word het nog behoorlijk awkward erna. Ik draai me toch weer om en loop naar de machine, waar ik in de opening blijf staan. "Er komt zo iemand aan." mompel ik, hoewel ik niet eens weet of het zo is. "Kan ik..." De vraag blijft ergens achter in mijn keel steken. "Helpen of zo..." mompel ik in het niet.


    Your make-up is terrible

    Willow Nastya Reyes
    James schudt zijn hoofd. 'Dat kan best, dat zie je maar weer. Ik ben jou geen uitleg erover verontschuldigd en die krijg je duidelijk ook niet. Als ik zeg dat het zo is, is het gewoon zo. Niet alles zijn jouw zaken, dit gaat jou gewoon verder niet aan. De melding is voldoende,' antwoordt hij emotieloos waarna hij stevig doorloopt. Ik kijk hem gekwetst na, richt mijn blik op de grond en slik de brok in mijn keel door. Ik besluit dat ik hem maar beter nooit meer een persoonlijke vraag kan stellen.
    Na enkele seconden, als ik de tranen heb weg geknipperd, kijk ik op en zie ik dat James als een behoorlijk stuk verder op loopt. Ik zucht zacht en loop op hetzelfde tempo als net achter hem aan. Net snel genoeg om James nog te blijven zien zodat ik niet verdwaal. Ik word echter afgeleid als ik iemand mijn naam, en de namen van wat anderen hoor roepen. Het klinkt als Sage en ze klinkt alsof ze behoorlijk in paniek. Als ik weer voor me kijk zie ik James nog nét. Ik aarzel even maar roep hem niet, bang dat hij weer zo gaat reageren als net.
    Ik begin richting het geluid te lopen en wonder boven wonder kom ik na een paar minuten lopen bij het kamp uit. James en ik waren verder van zijn grot verwijdert dan ik dacht. 'Sage, wat is er mis?' vraag ik terwijl ik naar de tijdmachine loop als ik haar daar zie staan. Als naast haar sta, zie ik dat Xavier op de grond van de machine ligt en hij ziet er niet al te best uit. Gelijk voel ik me schuldig. James en ik hadden gister niet zo rot moeten doen, dan had Xavier misschien ook niks raars gedaan. 'Wat is er gebeurd?' vraag ik met een bezorgde toon in mijn stem waarna ik bij Xavier neer kniel en mijn hand op zijn voorhoofd leg, die ontzettend warm aanvoelt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered