• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •


    Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

    • Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Bastard
    - Caspar Raphael Castellan | Rowboats

    - Lily Evans | Demustachana
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

    • Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Bastard

    - Bellatrix Black | Bastard
    - Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Narcissa Black | Demustachana
    - Liz Harkness | lanto

    • Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | MrsShelley
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

    • Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | MrsShelley


    • Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Rowboats
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

    || Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Rowboats
    - Chasers: 3
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Rowboats
                      Narcissa Black | Demustachana
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Bastard

    || Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | MrsShelley
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | MrsShelley

    || Hufflepuff
    - Captain:
    - Chasers: 3
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | MrsShelley

    • Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

    Rollentopic
    Story
    Praattopic

    Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

    Het begin: Iedereen word geacht naar perron 9¾ in het King's Cross station te gaan. Die bereik je door door de muur tussen perron 9 en perron 10 te lopen. Oude bekenden kunnen elkaar wederzien en nieuwelingen kunnen anderen ontmoeten. De trein vertrekt stipt en wacht op niemand. Eenmaal op de trein trekken de leerlingen hun uniformen aan met de kleuren van hun afdeling en maken zich klaar voor de reis naar Hogwarts.

    ©Bastard

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 16:21 ]


    kindness is never a burden.

    [Ben naar The Hobbit geweest.

    MACHTIG DIE MUZIEK GEWOON. EN DIE FILM WAS ECHT ZOVEEL BETER DAN LOTR. ECHT ZOT GEWOON. EN DIE BEELDEN, MEGA MOOI. HET VERHAAL WAS WEL COMPLEET ANDERS, MAAR DAT VIND IK NIET ERG WANT HIJ WAS ECHT MACHTIG EN COOL EN GEWELDIG.

    Iemand voor Caspar?

    Maar ik ga eerst eten. Tot straks.]


    help

    [Well, dan ga ik maar weer, zeker?]


    help

    Rowboats schreef:
    [Well, dan ga ik maar weer, zeker?]


    |No don't. Je bent zo ongeduldig, Marthe. :/ |


    kindness is never a burden.

    [Het was bijna een uur later wanneer ik opnieuw iets postte. -.-

    Iemand voor Effie of Caspar?]


    help

    Rowboats schreef:
    [Het was bijna een uur later wanneer ik opnieuw iets postte. -.-

    Iemand voor Effie of Caspar?]


    |Nawh, Bella en Lucius zitten nog steeds bij Effie als het een hulp is? Maar is moet nu eten. |


    kindness is never a burden.

    [Lucius was toch naar Narcissa?]


    help

    Rowboats schreef:
    [Lucius was toch naar Narcissa?]


    |Hij is teruggekeerd. (= |


    kindness is never a burden.

    [Ik ga The Mentalist kijken.

    Byebye.

    Ugh. Volgens mij heeft Janne me met haar slechte humeur besmet. Sorry Leensel. :/]


    help

    Rowboats schreef:
    [Ik ga The Mentalist kijken.

    Byebye.

    Ugh. Volgens mij heeft Janne me met haar slechte humeur besmet. Sorry Leensel. :/]


    |No prob. Bye (: |


    kindness is never a burden.

    MadEyeMoody schreef:
    James
    Er verscheen een glimlach op Sirius zijn gezich toen hij mij opmerkte 'Hey James'' Zei hij waarna hij vroeg waar ik zat aangezien hij nog geen plek had om zijn spullen te laten. 'Kom maar mee, ik was er toch net naar opweg' Andwoorde ik waarna ik hem voorging naar de coupe waar ik mijn hutkoffer in had gedumpt, na er een eerstejaars hebben uitgejaagt haalde ik mijn gewaad uit mijn hutkoffer.


    Sirius
    Ik liep achter hem aan. In de coupe zaten een aantal eerstejaars, die al bijna gillend weg renden toen ze ons zagen. Ik gooide mijn hutkoffer op het rek en keek naar James die zijn gewaad uit zijn koffer haalde. Naast mijn koffer lag die van Lily. "Weet je zeker dat ik hier niet stoor, James?" Ik grijnsde en haalde mijn wenkbrauwen twee keer op voor ik ook mijn gewaad uit mijn koffer haalde. De kleren die ik nu droeg waren vuil, oud en versleten. Ik had niet veel anders, vooral omdat ik maar weinig geld had en mijn ouders me ook echt niks gaven. Ik was dood voor ze, nee, dat niet eens. Ik was onterft en verstoten,, niet dat ik het erg vond, maar dit kloffie was nu wel echt erg armlastig.


    Bowties were never Cooler

    Peter Pettigrew | Gryffindor
    Peter keek naar Hell en haar uil die leken te kibbelen en keek toen uit het raam. Landschappen raasden voorbij terwijl de trein zachtjes heen en weer schudde. Toen Peter kabaal hoorde in de gangen zag hij James en Sirius passeren en automatisch sprong Peter op. "James! Sirius!" riep hij maar ze leken hem niet te horen en liepen verder. Peter nam zijn hutkoffer onhandig vast en zei Hell vaarwel. "Ik zie je nog wel," mompelde hij verlegen en wierp een laatste blik op Twilight voor hij de gang in strompelde en James en Sirius achterna ging. "Jam... uh... james. Sirius." zei Peter buiten adem toen hij de coupé bereikte. "Ik zocht... uh. Jullie."


    kindness is never a burden.

    Hell Diana Bryn Farelley
    Pettigrew verlaat mijn coupé en ik zucht. Niemand wilde ooit lang bij mij in de buurt blijven. Ik aai Twilight even en verander dan de kleur van mijn haar. Van roze naar wit met zwarte strepen. Ugh. Lichtpaars. Nee. Lichtblauw. Dat is beter. Ik voeg wat lichtpaarse streepjes toe en neem dan een slok van mijn drinken. 'Hell, je moet echt een keer vrienden gaan zoeken,' zeg ik tegen mezelf.
    Ik kijk uit het raam en zie het landschap voorbij razen. Bomen en bergen, kleine meertjes en riviertjes. Best mooi eigenlijk. Ik haalde Quidditch through the ages uit mijn koffer en begon erin te lezen. Niet veel soeps. Alles kende ik wel. Ik haal alvast een van mijn boeken voor dit jaar eruit en begin er maar in te lezen. Beter een voorsprong dan een achterstand op de rest.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Remus Lupin
    Het werd uiteindelijk toch wel iets langer wachten als ik had verwacht. We hadden al zeker de helft van de reis erop zitten voor ik eraan begon te denken eens een keer opzoek te gaan naar James, Sirius en Peter. Niet dat dat nou zo belangrijk was, op het perron zouden we elkaar toch wel vinden uiteindelijk. Maar het was nogal vreemd om als zesdejaars alleen in een coupé te zitten. Oké er was een of andere eerstejaars bij me komen zitten maar die was na tien minuten om zich heen staren in een boek gedoken. Precies als ik had gedaan eigenlijk. 'Misschien zie ik je ooit wel weer.' ik stak beleefd mijn hand op en trok toen de hutkoffer achter me aan de gang op. Het was vrij druk met mensen die heen en weer liepen om zich om te kleden maar de meesten gingen wel aan de kant toen ze mij voorbij zagen komen. Waarom was me echt een raadsel, waarschijnlijk doordat ik met James en Sirius omging. Elke coupé die ik voorbij kwam keek ik even naar binnen. Over zat wel iemand die ik kon, van gezicht op zen minst misschien. In een van de coupe's zat een meisje uit Gryffindor. Ze viel niet zo heel erg op maar doordat ze de captain was van het Quidditch team had ik toch genoeg over haar gehoord. Haar haar had een blauwe kleur met erin een paar vrolijke paarse streepjes. Niet iets waar ik persoonlijk voor zou kiezen maar het paste wel bij haar. Zuchtend pakte ik de koffer vast in mijn andere hand en liep weer verder de gang op.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Lily Evans
    James meldde dat hij Sirius ging zoeken.
    Ik knikte, en voordat ik nog iets kon zeggen was hij weg.
    Een zucht rolde over mijn lippen; daar zat ik dan, alleen.
    Alweer.
    Ik keek uit het raam en merkte dat ik me aan de stilte begon te irriteren.

    Narcissa Black
    Tevreden zakte ik ietsjes onderuit.
    Mijn voeten rustten op het bankje tegenover me.
    Mijn ogen volgde de bomen die voorbij raasden.
    Ondertussen speelde ik doelloos met een blonde haarlok, terwijl ik verdronk in mijn eigen, lugubere gedachten.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Sirius
    Peter kwam hijgend de coupe in gerent. "Rustig Peter. Rustig." Wat was die gast een stressmalloot. "Gooi je spullen neer en rust even uit." Ik trok mijn gewaden compleet uit mijn koffer en keek naar de gang. "Komt Lily nog terug of kan ik gewoon hier omkleden?" vroeg ik aan James. Op dat moment zag ik Remus langs lopen. Ik opende de deur en trok hem naar binnen. "Kom hier, Remus. Als zesde jaars moet je nou niet op de gang zwerven." Ik gooide zijn koffer naast die van James op het rek en sloot de deur. Ik moest echt omkleden. Zelfs Remus zag er netter uit dan ik en dat was echt nog nooit gebeurt.


    Bowties were never Cooler