• Ja, die titel moest en als je gevoelig bent kan je dit maar beter niet lezen want het is best erg.



    Ongeveer 15 jaar geleden kwam er een gehandicapt meisje op de peuterspeelzaal waar mijn moeder stage liep en nu werkt. Ze had het Down Syndroom en er was heel veel werk aan haar, maar ze ging vooruit, ze ging praten en alles leek goed te gaan. Ik kwam daar vaak omdat het op dezelfde school als die van mij was en ik at daar altijd tussen de middag, speelde soms met haar. Een heerlijke meid, eigenwijs en altijd blij.
    Nu is het meisje zeventien en haar hele leven is kapot gemaakt, verpest gewoon. Ze is naar een speciale school gegaan voor kinderen die heel slecht kunnen leren, dus een stapje verder dan kinderen die gewoon slecht kunnen leren. Op het kamp daarvan is ze aangerand en verkracht door de leraren en begeleiders. Het arme meisje laat zich niet meer aanraken, ze praat niet meer, zelfs haar moeder mag niet meer in de buurt komen. 's Nachts roept ze nog: 'raak me alsjeblieft niet aan jongens, stop hem er niet in, haal hem er alsjeblieft uit jongens.'
    Ik heb werkelijk erom zitten janken, het ergste is dat die leraren er zelfs nog verdomme gewoon werken! Met gehandicapte kinderen, moeilijke kinderen. Het meisje moet zelf aangifte doen maar kan dit helemaal niet. Er valt niets te bewijzen verder en ze gaan gewoon vrolijk verder. Hoe kan zoiets gebeuren, waarom zou je in godsnaam zoiets doen? Ze horen die gasten aan hun ballen vast te spijkeren in de cel verdomme.


    Your make-up is terrible

    Ik kan hier wel allerlei scheldwoorden neerpleuren, maar ik denk niet dat de mods er zo blij van gaan worden.
    echt, afslachten die handel. Hersenen door de neus eruit halen of gewoon alle ledematen (plus geslachtsdelen) een voor een eraf hakken.


    Miep

    Creativity schreef:
    Dat is écht verschrikkelijk. D:


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Butcher schreef:
    Ik kan hier wel allerlei scheldwoorden neerpleuren, maar ik denk niet dat de mods er zo blij van gaan worden.
    echt, afslachten die handel. Hersenen door de neus eruit halen of gewoon alle ledematen (plus geslachtsdelen) een voor een eraf hakken.


    Dit sluit wel aan bij wat ik denk.


    26 - 02 - '16

    Oh god, hoe kunnen mensen het in hun hoofd halen zoiets te doen? D:
    Verschrikkelijk gewoon. En dat zij het niet kan aangeven en ze dus gewoon blijven doorgaan...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Misselijkmakend, gadverdamme. Dat een mens hier mee kan leven, is iets wat ik nooit zal begrijpen.


    Tell me about it, stud.

    De doodstraf met een spuitje zou nog te goed voor die schoften wezen. Nu vind ik het echt jammer dat sommige straffen van vroeger zijn af geschaft want toen hadden ze wel goeie straffen voor dat soort schoften.

    Ik vind het heel erg, dan werken ze met gehandicapte kinderen omdat ze hulp nodig hebben en dan doen ze zoiets. Serieus, ik kan dat niet begrijpen. Je blijf van kinderen af en zeker van gehandicapte kinderen. Het is verdorie een kind die hulp nodig heeft en daar maken ze zo misbruik van. Ik snap nog geen eens hoe het in hun hoofd op komt om dat te doen.


    Physics is awesome

    Ze is zeventien, dus nog minderjarig. In dat geval mogen ook de ouders normaal gezien een klacht indienen. Daarbij heeft ze het syndroom van down, waardoor er normaal gezien eveneens een voogd aangewezen is om voor haar te mogen spreken.
    Zoiezo zou ik het er niet bij laten. Als de school het niet serieus neemt, dan ga je ermee verder. Ik weet niet 1 2 3 hoe het heet, maar zo'n school is aangesloten bij zo'n soort vakbond. Hier in belgie heb je eveneens het CLB waar je terecht kan, in Nederland weet ik dat niet precies, dat zal gelijk jeugdzorg of jeugdzorg zelf zijn (al ben ik nu niet bepaald opgezet met die instantie). Als ouder zijnde zou ik zelf contact opnemen met de andere ouders van de klas en evt school, want als het vaker is voorgevallen en je gaat met meer wordt het alwel serieus genomen, normaal gezien.
    Mocht dat niet baten, zou ik persoonlijk naar de media stappen. Daar krijg je ook een hoop mee gedaan. Ik weet dat je bijvoorbeeld hier Telefacts hebt en er zullen geheid nog enkele programma's zijn die van die documentaires maken en dat ook willen aannemen. Vooral als dat meisje niet het enigste geval is.

    Mijn vriend zou het echter anders aanpakken mocht het onze dochter zijn. Die maakt die mannen harstikke kapot, als mijn en zijn vader hem al niet voor zijn aangezien die twee al helemaal niet nadenken en direct op de vuist gaan.

    Het blijft hoe dan ook gewoon vreselijk. Nog even en je durft je kind helemaal nergens meer naartoe te laten gaan...

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 17:32 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    just like ..
    o.m.g

    you're absolutely right !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Anguish schreef:
    Ah vreselijk! Dit hoor je zoveel vaker dan zou moeten.


    •*• Lululu •*•

    Allereerst leek de titel me een klein beetje overdreven. Echter na het lezen van dit stukje, deel ik je mening volledig..


    Bad decisions make good stories.

    Ah dit is echt zo FEHWIFEHIWAHFIEW erg. D: Daar kan ik echt zo kwaad van worden!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Butcher schreef:
    Ik kan hier wel allerlei scheldwoorden neerpleuren, maar ik denk niet dat de mods er zo blij van gaan worden.
    echt, afslachten die handel. Hersenen door de neus eruit halen of gewoon alle ledematen (plus geslachtsdelen) een voor een eraf hakken.


    I let him go. And. It. Felt. So. Damn. Good.

    Butcher schreef:
    Ik kan hier wel allerlei scheldwoorden neerpleuren, maar ik denk niet dat de mods er zo blij van gaan worden.
    echt, afslachten die handel. Hersenen door de neus eruit halen of gewoon alle ledematen (plus geslachtsdelen) een voor een eraf hakken.

    ^ Dat. En ram iets in hun kont zodat ze weten hoe het is :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    ^ Dat. En ram iets in hun kont zodat ze weten hoe het is :Y)


    Nâh. Niet in hun kont. In de voorkant., dat lijkt me veel pijnlijker En gewoon door blijven duwen (:

    [ bericht aangepast op 14 dec 2012 - 18:07 ]


    Miep

    Bah, echt vreselijk dat mensen zo iets doen, zeker als diegene niemand kan tegenhouden.


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."