Quil Ateara
Glimlachend en geïnteresseerd concentreer ik me op Jezebels gezicht als ze begint te vertellen over haar gedachten, gevoelens en dromen die de laatste tijd door haar heen schieten, grotendeels in verband met de zwangerschap. Af en toe knik ik met mijn hoofd heen en weer of maak een klein hum-geluidje, om aan te geven dat ik mijn interesse niet verlies en nog steeds naar haar aan het luisteren ben.
'Ik weet dat jullie nog jong zijn, maar ik geloof dat jullie er wel uit komen, jullie hebben een heleboel mensen achter jullie staan Jez,' zeg ik met een grote glimlach wanneer ze is uitgesproken. 'Embry wil dit met jou, daar durf ik niet over te twijfelen, en ik denk dat hij helemaal uit zijn dak gaat als jij denkt dat het een jongentje gaat worden,' zeg ik er dan grinnikend achterna. De gedachte van Embry en een klein knulletje aan zijn zijde dat als twee druppels water op hem lijkt klinkt wat vreemd in mijn gedachten, maar toch heb ik er het volste vertrouwen in.
Dankbaar pak ik Claire van Jezebel over en geniet van het moment dat ze zich in mijn armen nestelt en haar hoofdje tegen mijn borst legt. 'Hoor je dat Claire? Jezebel heeft een baby'tje in haar buik!' zeg ik enthousiast, wat twee grote ogen van Claire oplevert die me verbaasd aanstaren. 'En wanneer komt die er dan uit?' vraagt ze met haar hoge piepstemmetje. Grinnikend haal ik mijn schouders op, 'dat weet ik nog niet precies, maar ik verwacht vroeger dan normaal, omdat Embry en Jezebel - de ouders van het baby'tje - allebei heel erg speciaal zijn.'
Embry Call
Klaar om een snauwend antwoord terug te geven laat ik mezelf midden in het bos stoppen, terwijl de pijn in Leah's stem in me doordringt en het feit duidelijk wordt dat ik op dit moment de gelukkigste man op de wereld zou moeten zijn. Het spijt me Leah, ik wist dat je hier gemengde gevoelens over hebt, maar je moet weten dat je altijd welkom bent als die kleine er is, hij heeft namelijk een goede tante nodig! roep ik in mijn gedachten om haar enigszins op te vrolijken. Erg goed was ik niet in dat vrouwengedoe, maar ik hoop dat Leah er ook daadwerkelijk voor mijn kindje zal zijn als het er eenmaal is, het zal haar misschien beter doen dan ze zelf zou kunnen denken.
Plotseling schiet het door me heen dat Leah mijn gedachten nog steeds kan horen en dus weet dat ik bezorgd om haar ben. Het spijt me, ik zal me niet meer met je bemoeien, laat ik snel door mijn gedachten schieten, waarna ik terug verander in een mens, opnieuw mijn joggingbroek aantrek en richting het strand begin te lopen waar Jezebel, Claire en Quil zitten. Zonder wat te zeggen laat ik mezelf langs Jezebel in het zand ploffen, sla mijn ene arm rond haar schouder en mijn andere hand leg ik op haar buik, waar ik voorzichtig overheen wrijf. Verontschuldigend glimlach ik even naar Quil, die me een knipoog geeft ten teken dat mijn uitbarsting van net zo goed als vergeven is. Claire heeft het vol bewondering over het baby'tje van Jezebel, 'hoe ga je hem dan nwoemen Jeeews?' vraagt ze met haar kinderlijke stemmetje. Even hef ik mijn wenkbrauwen op. Hem? Zou het een jongetje worden...?
|| Jezebel & Embry & Quil & Claire waren inderdaad al weg dus die uitbarsting van Eva is niet héel logisch, maar dat kan gebeuren ! (: ||
•