• Ok ik zit dus met het volgende probleem.

    Ik heb moeite om in de verhalen aanhalings tekens en dergelijke te gebruiken.
    Ik weet gewoonweg niet waar ze nou wel moeten en waar nou niet..
    Is er iemand die dat in een simpel dingetje uit kan leggen want ik begrijp echt wel dat het voor vele mensen mijn verhalen daardoor moeilijk te lezen zijn..

    Groetjes Raveness


    - The last look back is black -

    Ten eerste, je titel mag niet in hoofdletters.
    En ten tweede, aanhalingstekens gebruik je wanneer iemand iets zegt. Bijvoorbeeld: Pietje zei: 'Hallo, hoe gaat het?'


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    @Arthur, het is altijd een " als iemand iets zegt. ' gebruik je voor gedachten.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 0:18 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wat Cyberlord zegt. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    CyberLord schreef:
    @Arthur, het is altijd een " als iemand iets zegt. ' gebruik je voor gedachten.

    Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld tegenwoordig. Ik heb geleerd dat gedachten geen aanhalingstekens krijgen en het niet uitmaakt of je dubbele of enkele gebruikt bij citaten, zolang het consequent is.


    I can't even think straight.

    CyberLord schreef:
    @Arthur, het is altijd een " als iemand iets zegt. ' gebruik je voor gedachten.


    Huh, dat is vreemd, want ik bezit een aantal boeken waarin gesproken wordt tussen '.


    life is awesome

    Creativity schreef:
    (...)

    Huh, dat is vreemd, want ik bezit een aantal boeken waarin gesproken wordt tussen '.

    Bij boeken wordt ' ook vaker gebruikt dan ", ze plaatsen in boeken ook niet van die lage tekens.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb dus echt geleerd dat je " moet gebruiken als iemand iets zegt en ' voor als iemand iets denkt. Een gedachte zonder ' lijkt me echt raar.

    I'm fucking awesome dacht ik bij mezelf of 'I'm fucking awesome' dacht ik bij mezelf.

    Ik kies toch echt voor 2.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Monad schreef:
    (...)
    Bij boeken wordt ' ook vaker gebruikt dan ", ze plaatsen in boeken ook niet van die lage tekens.


    Sorry maar wat bedoel je met 'lage tekens'? c:


    life is awesome

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld tegenwoordig. Ik heb geleerd dat gedachten geen aanhalingstekens krijgen en het niet uitmaakt of je dubbele of enkele gebruikt bij citaten, zolang het consequent is.


    Zo heb ik het ook geleerd.


    i put the fun in funeral

    De bèta's houden als regel aan dat alleen gesproken zinnen tussen aanhalingstekens mogen. Je mag zelf weten of je ' of " gebruikt, zolang je daar maar consequent in bent.

    Gedachten mogen overigens niet tussen aanhalingstekens. Het is wel aan te raden om ze schuingedrukt te zetten, zodat ze goed te onderscheiden zijn van de rest van de tekst.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 7:54 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    CyberLord schreef:
    Ik heb dus echt geleerd dat je " moet gebruiken als iemand iets zegt en ' voor als iemand iets denkt. Een gedachte zonder ' lijkt me echt raar.

    I'm fucking awesome dacht ik bij mezelf of 'I'm fucking awesome' dacht ik bij mezelf.

    Ik kies toch echt voor 2.

    Daarom heb ik geleerd dat er een komma bij komt.

    I'm fucking awesome, dacht ik bij mezelf.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Daarom heb ik geleerd dat er een komma bij komt.

    I'm fucking awesome, dacht ik bij mezelf.

    Dat vind ik nog raarder lezen (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    (...)
    Dat vind ik nog raarder lezen (cat)

    Ik vind het vaak ook raar. Maar ja, het zit in mijn systeem, dus ik gebruik het zo. Zo heb ik het nu eenmaal geleerd.


    I can't even think straight.

    Square schreef:
    De bèta's houden als regel aan dat alleen gesproken zinnen tussen aanhalingstekens mogen. Je mag zelf weten of je ' of " gebruikt, zolang je daar maar consequent in bent.

    Gedachten mogen overigens niet tussen aanhalingstekens. Het is wel aan te raden om ze schuingedrukt te zetten, zodat ze goed te onderscheiden zijn van de rest van de tekst.


    Dit dus. Het maakt niet uit wat voor soort aanhalingstekens je gebruikt, zolang je maar niet halverwege je verhaal/hoofdstuk/zin plots overschakelt op een ander soort aanhalingstekens. Niet gebruiken bij gedachtes of iets in die trant. Als je in gedachten een echte citaat herhaalt mag het overigens wel, want dat is in principe ook gesproken - maar dan is het al eerder gezegd. Ook als iets sarcastisch is mag je het tussen aanhalingstekens zetten (die meisjes zijn zo "mooi" dat zelfs een nijlpaard zich nog prachtig zou voelen in hun gezelschap).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Dit dus. Het maakt niet uit wat voor soort aanhalingstekens je gebruikt, zolang je maar niet halverwege je verhaal/hoofdstuk/zin plots overschakelt op een ander soort aanhalingstekens. Niet gebruiken bij gedachtes of iets in die trant. Als je in gedachten een echte citaat herhaalt mag het overigens wel, want dat is in principe ook gesproken - maar dan is het al eerder gezegd. Ook als iets sarcastisch is mag je het tussen aanhalingstekens zetten (die meisjes zijn zo "mooi" dat zelfs een nijlpaard zich nog prachtig zou voelen in hun gezelschap).

    -denkt meteen een blackberry sletjes- Geweldige vergelijking.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.