Charlotte
“Het is ook niet vreemd dat je de verkeerde had. Ik zat in Canada maar dat doet er niet meer toe. Over mijn moeder kan ik me niet verontschuldigen want daar heb ik geen weet meer van en wil ik ook niets meer over weten. En nu? Wat verwacht je, of juist niet. Hoe zie jij het voor je?”
Ik haal even mijn schouders op. Op dit moment weet ik me helemaal geen houding te geven, tussen het schreeuwen en de vraag die hij net stelde voel ik me plots zo ontwapend.
"De bal ligt in jouw kamp, Michael," zeg ik rustig. "Je hebt verschillende opties. Je kan nu meegaan en haar leren kennen, voor mijn part hoeft ze niet eens perse nu te weten hoe de vork aan de steel zit, je kan wegwandelen of je kan er nog enkele nachten over slapen. We zijn hier zo'n twee weken. Dat ik voor haar gekozen heb betekent niet dat jij dat automatisch ook moet doen maar ik kan je wel beloven dat ze de moeite waard is."
Hoeveel miserie ik met Michael ook gekend heb, dankzij hem heb ik nu wel het mooiste dat me ooit overkomen is. Natuurlijk zegt iedere moeder dat over haar kind, maar ze is echt zo speciaal. Ik ben nog elke dag verbaasd dat er zoveel karakter in zo'n klein lijfje past.
Irial
Als ik mijn broekzak voel trillen haal ik er ongeduldig mijn mobiel uit. Het is een berichtje van Kyle, zoals verwacht.
Ik vertel het straks wel. Ga maar met Donna praten. Love you Xxxxxxxx.
"Koppig ding," fluister ik naar mijn mobiel, alsof Kyle het zo kan horen. Ik stop het ding weer in mijn broekzak en kijk verontschuldigend naar Donna.
"Soms kan ik hem zo moeilijk missen," verduidelijk ik. "En dan breekt mijn hart al helemaal als hij van streek is."
Ik laat mijn tong even over het ringetje in mijn lip gaan om er vervolgens zachtjes op te zuigen. Ik vraag me echt af wat er gebeurd is dat hij plots zo omgeslagen is qua humeur. Meteen schiet het ergste in mijn hoofd, dat hij één van zijn pestkoppen tegen gekomen is die hem nog eens besloot te groeten zoals vroeger maar voor zover ik gezien heb heeft hij geen wonden. Ik moet ook niet zo panikeren, was het dat geweest dan had ik het wel al gehoord van hem.
"Het spijt me, ik weet dat we soms nogal klef kunnen doen," geef ik vervolgens zachtjes toe aan Donna.
Arion
"Vijf is een beetje veel. En ik zou liever een meisje hebben. Wil je nog iets drinken?"
Ik zou liegen mocht ik zeggen dat het mij niet uitmaakt of het een jongen of een meisje zou zijn, dus ik kan het Mary zeker ook niet kwalijk nemen. Op die laatste vraag schud ik even mijn hoofd, maar ik wil zo wel nog iets voor haar halen als ze dorst heeft.
"Twee dan? Van elks eentje," grinnik ik.
Ik kijk even naar Evangelynn in mijn armen die bijzonder rustig geworden is. Waarschijnlijk zou ze normaal al slapen. Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht die ik enkele jaren geleden vaak had als ik naar Auryn keek. God, die is ook al zo groot geworden.
"Jammer dat ze zo snel opgroeien," zeg ik zacht.
Met een liefdevolle blik kijk ik naar Mary. Onze kindjes moeten zeker weten op haar lijken. In gedachten zie ik ze al lopen, twee blauwogige blondjes die elkaar achterna zitten rond de keukentafel. Met van die dikke wangetjes en schetterlachjes.
I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.