• Deze RPG is in principe een vervolg op; My school's Glee club. die dood is gelopen.

    Toen kwam er iemand op het idee er nieuw leven in te blazen;
    Vijf jaar later. Iedereen is opgegroeid, nog samen of uit elkaar. Heeft een super baan of juist helemaal niet. Heeft kinderen of studeert nog verder. Woont in een groot huis of in een klein huisje in een achterbuurt.

    Dit speelt zich dus af na hun schooltijd en dezelfde personen.
    -Natuurlijk mag je meedoen, maar doe dan wel een goed verleden met hoe het was op die school en wat die allemaal heeft meegemaakt.-

    Wil je meedoen? Klik dan hier.

    ===================
    Nieuwe mensen;
    - Marilyn Carter Mohawk
    - Layla Amore Woodstock Stuttgart
    - Ebony Morris Aria

    De al bestaande mensen;
    - Levi Unknown Dodge
    - Michael Thomas Brown Nadal
    - Charlotte Suavez Gancanagh
    - Mary Elizabeth Santiago Colfer
    - Kyle Noah Morgan. DarrenCrissy
    - William Irial Smelting Gancanagh
    - Arion O'Leary Gancanagh
    - Donna Banu Ganj Heimersson - Jalili Nadal
    - André Sean Stenvers DarrenCrissy
    - Maya Hart AroonCat
    - Dimitry Hart AroonCat
    - Lilian Grace Henriet MissStoran
    ===================
    Regels;
    Schrijf gelieve meer dan 5 regels.
    Ga niet aanstellen of juist niets doen.
    Speel alleen je eigen personage, niet die van andere.
    Géén perfecte personen.
    Wees beleefd -in RPg hoeft dat niet persé-
    Personen mogen elkaar niet meer kennen, maar het is toch altijd leuker als ze nog contact hebben.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 14:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kijk maar of je al wilt reageren, ik open hem alleen maar zodat ik dat niet meer hoef te doen later. Want morgen ben ik er niet, en misschien willen er wel al een paar beginnen. x

    [ bericht aangepast op 21 sep 2012 - 22:56 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [mijn topics]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik neem alvast een abo


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Keegan schreef:
    [mijn topics]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    (mijn topics)


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Keegan schreef:
    [mijn topics]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Keegan schreef:
    [mijn topics]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Charlotte

    "Toe nou, Koekje. Doe een jurkje aan voor mama, alleen vanavond," zeg ik zacht, haast smekend. Ik had er al op gerekend dat ik haar niet in een jurk zou krijgen, ze haat die dingen, maar dat weerhoudt me er niet van te proberen.
    "Nee," zegt Evangelynn resoluut, terwijl ze haar armen over elkaar houdt.
    Ik zucht even en haal een hand door mijn haren. Een rilling loopt over mijn rug omdat ik eerst die kleine aangekleed wil krijgen en dus nog in mijn ondergoed zit. Het is best al fris, ook al is het pas september.
    "Oké, vertel me dan wat jij wilt aan doen," antwoord ik met een glimlach. Er is altijd plaats voor onderhandeling.
    Enthousiast loopt ze naar de reiskoffer en haalt er haar favoriete, afgedragen salopet uit.
    "Oh nee, geen sprake van," zeg ik hoofdschuddend. "Maar ik denk dat ik een oplossing heb," ga ik met een geniepig lachje verder. Onderaan uit de koffer haal ik een jurkje dat wat weg heeft van mijn dochter's favoriete kledingstuk. Ik leg het voor haar neus neer en haal dan één van de shirts uit die ze onlangs zelf gekozen heeft.
    "Goed," zegt ze met een goedkeurend knikje. "Maar mooi niet dat ik een strik in mijn haar neem," zegt ze, meer tegen zichzelf dan tegen mij.
    Ik moet even lachen en geef haar een kusje op het voorhoofd.
    "Dat hoeft ook niet, Koekje," antwoord ik zacht.
    Ik vind het heerlijk dat ze op deze leeftijd al weet wat ze wil. En hoewel ik er soms de muren van kan oplopen, zou ik het niet anders willen.
    Terwijl zij zich aankleedt -ja, dat kan ze inmiddels prima zelf- haal ik ook mijn outfit uit de koffer.
    Ik haal er mijn favoriete jurkje uit en combineer het met een zachte blazer en een paar makkelijke grijze laquéschoentjes.
    Ik haal nog snel een kam door mijn haren en doe een klein beetje eyeliner rond mijn ogen en geef mijn lippen een doorzichtig glossje, verder niks. Van uit de spiegel zie ik hoe Evangelynn haar schoentjes aan doet, verkeerd om.
    "Heb ik mijn schoenen juist aan?" vraag ik aan haar.
    Ze kijkt even en knikt enthousiast, om dan zelf tot de conclusie te komen dat het bij haar niet het geval is. Snel verwisselt ze ze en legt de eerste knoop in haar veters.
    "Doe jij de strikken, mama?" vraagt ze zacht.
    Met een glimlach ga ik haar helpen. Terwijl zij haar jas gaat halen, prop ik een pakje vochtige doekjes, wat suikervrije snoepjes, kleurpotloden en een kleurboek in mijn tas bij de rest van mijn spulletjes.
    "Klaar?" vraag ik aan mijn oogappel terwijl ik naar de deur stap.
    "Klaar," zegt ze stralend.
    Ik open de deur en wandel samen met haar onze hotelkamer uit. In de lift laat ik haar op het knopje drukken. Netjes komt ze weer naast me staan wanneer ze klaar is.
    Buiten moet ik even zoeken voor ik de huurauto gevonden heb. Het is een zilvergrijze stationwagen en laten er nou veel van die auto's op de parking staan.
    Al snel heb ik hem dan toch gevonden en zit Evangelynn achterin in een kinderzitje. Het verbaast me hoe goed ik de weg hier nog weet. Ik probeer er niet te veel bij na te denken, ergens steekt het allemaal nog een beetje. De enige reden waarvoor ik hier ben is om Mary te zien en Evangelynn aan haar en Arion voor te stellen. Ik heb geen hoop dat ik Michael zal zien, die lijkt van de aardbodem verdwenen en die ene keer dat ik zijn moeder aan de lijn had was ze allesbehalve van plan me te vertellen waar hij was.
    Eens ik geparkeerd sta neem ik een minuutje om te ademen. Ik lijk wel gek dat ik hier ben. Toch dwing ik mezelf uit de auto en haal mijn dochter er ook uit. Als het ding op slot is, wandel ik traag naar binnen. Maar als ik voor de gymzaal sta, kan ik niet verder. Ik ben nog niet klaar al die mensen weer onder ogen te komen.
    "Ik kan dit niet," fluister ik.
    Met Evangelynn op mijn arm haast ik me weer naar buiten. Maar aan het Glee lokaal blijf ik even staan. Zou het veel veranderd zijn? Op goed geluk voel ik aan de klink en tot mijn verbazing blijkt het open te zijn. Ik stap naar binnen en doe de deur netjes weer dicht. Met Koekje op mijn schoot ga ik aan de piano zitten.
    "Zullen we mama's liedje zingen?" vraag ik met een bemoedigende glimlach. Ik zet mijn vingers op de toetsen en zet zachtjes het liedje dat ik nog voor Evangelynn's geboorte geschreven had in. Met haar hoge stemmetje valt Evangelynn me telkens bij het refrein bij. Als ik me herinner hoe Michael en ik nog samen aan deze piano gezeten hebben, hoe hij toen naar me keek, rollen er een paar tranen over mijn gezicht. Ik vergeet abrupt verder te spelen als mijn engeltje me iets vraagt.
    "Heb je verdriet, mama?" Ze klinkt bezorgd. Stel je voor, nog geen vijf en ze maakt zich al zorgen om mij.
    "Nee, Koekje," zeg ik geruststellend terwijl ik de tranen weg veeg. Gelukkig is mijn eyeliner waterproof. "Mama denkt aan mooie dingen," ga ik met een klein glimlachje verder. Ik zucht even, om het allemaal weg te blazen en zet dan Evangelynn's favoriete liedje. Met een verblindende glimlach begint ze Simba's stukjes te zingen terwijl ik Zazoo voor mijn rekening neem.
    Ik hou van die kleine met mijn hele hart, mijn hele lijf, met alles wat ik ben.

    Arion
    Op één been hup ik de badkamer binnen. Mijn ogen speuren over de grond.
    "Mary, babe, heb je mijn andere sok gezien, ik vind hem ner- Wow."
    Ik ben even sprakeloos als ik opkijk en zie hoe mooi Mary er uit ziet. Ik weet nog net mijn been terug op de grond te zetten voor ik om kan vallen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind haar altijd het mooiste schepsel dat ik al gezien heb, maar op sommige momenten -zoals dit- weet ze me te verbazen.
    "Je- Wel- Ik bedoel ik- Wow," stamel ik terwijl ik naar haar gebaar. Ik haal even een hand door mijn haren, mijn sok compleet vergeten. Ik schraap mijn keel even terwijl ik me bedenk waarom ze ookalweer met mij gaat trouwen. Als ik haar zo zie, kan ze waarschijnlijk veel beter krijgen.
    "Je ziet er prachtig uit, babe," weet ik uiteindelijk te zeggen.
    Ik druk een kusje op haar wang en loop de badkamer uit, zodat zij zich verder kan klaarmaken. Een beetje privacy in de badkamer is goed voor een relatie, vind ik, ruimte om even volledig jezelf te zijn. Al snel moet ik mijn goede intenties aan de kant zetten en steek ik blozend mijn hoofd terug door de deur.
    "Heb je mijn andere sok gezien?" vraag ik, terwijl ik me een regelrechte kluns voel.

    Irial

    "Kyle! Schiet nou op, straks komen we te laat!" roep ik een beetje ongeduldig naar de badkamerdeur. Die jongen is zo ijdel geworden, ik mag blij zijn als ik zelf nog een uur in de badkamer kan.
    Maar als ik eerlijk ben, deert het me helemaal niet zo. Hij ziet er altijd zo lief uit als hij uit de badkamer komt dat ik vergeet hoe lang hij er binnen geweest is. Ik haat mezelf er om dat ik er zo over denk, maar ik had nooit durven dromen dat Kyle tot zo'n knappe jongeman zou opgroeien. En hoewel ik hem een hele poos als niets meer dan een hele goed vriend gezien heb vroeger, word ik nu nog steeds elke dag een beetje meer verliefd op hem.
    Vandaag echter zou het wel fijn zijn als hij een beetje voortmaakt, gezien ik heel erg benieuwd ben naar onze ex-klasgenoten.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    [Wow, ik had niet verwacht dat die Charlotte post zo lang zou zijn. Sorry :X]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Marilyn Carter

    Voor een laatste keer keek ik nog eens in de spiegel om zeker te zijn dat alles er goed uitzag.
    Ik kon immers niet als een slons op de reünie aankomen, wat zouden ze dan wel niet zeggen.
    Tenminste als ze me nog zouden kennen.
    Een kleine steek ging door mijn maag toen ik me mijn schooltijd herinnerde.
    Vaak werd ik door zowat iedereen gepest met mijn uiterlijk, dingen zoals mijn veel te grote bril of mijn overgewicht.
    Maar de jaren waren me gunstig gesteld en ik moest eerlijk toegeven dat ik me goed voelde in mijn vel, dat ik er mocht zijn en misschien vond ik mezelf eindelijk eens goed.
    Met een kleine glimlach liet ik mijn blik op mijn outfit rusten om vervolgens mijn gezicht te inspecteren.
    Vandaag had ik gekozen om me niet al te zwaar op te maken en om mijn lange krullen los te laten, wat een leuk effect had.
    "Hier gaan we dan," Zei ik zacht tegen mijn spiegelbeeld en draaide me om richting de voordeur.
    Ergens was ik best zenuwachtig om iedereen terug te zien, in geen jaren had ik contact met ze gehad aangezien het niet mijn vrienden waren.
    Maar we waren allemaal verandert en misschien kon daar dus wel verandering in komen.
    Met opgeheven hoofd kroop ik achter het stuur van mijn wagen om vervolgens met volle vaart van de oprijlaan te scheuren.
    Nu zou het niet lang meer duren.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Michael.
    Met een diepe zucht ga ik op de rand van mijn bed zitten. Vermoeid haal ik een hand door mijn haren en kijk ik de kamer rond. De grond ligt letterlijk bezaaid met kleding stukken. Je kan bijna niets meer zien van de donkere kersenhouten vloer. Bedenkelijk kijk ik ernaar tot ik mijn donkere jeans uit de warboel kan onderscheiden. Met moeite krijg ik hem te pakken. Van plan om op chic te gaan ben ik niet. Dat zit niet in me. Na enige twijfeling besluit ik de jeans te combineren met een lichtere denim overhemd die ik losjes laat open hangen zodat het witte shirt eronder goed zichtbaar is. Mijn ogen glijden door de ruimte maar wanneer ze een klok aan de wand ontmoeten blijven ze hangen.
    “Het zal weer eens niet zo zijn,” mompel ik geïrriteerd in mezelf. Sinds ik weer ‘alleen’ ben heb ik het niet zo met tijden meer. Dit maakt dan ook dat ik overal en altijd te laat kom, tot ergernis van anderen. Zo snel mogelijk schiet ik in mijn kleding en fatsoeneer ik mijn haren in de spiegel. Uit mijn kast vis ik een paar zwarte All Stars. Met enige zorg strik ik ze beide en kijk ik nogmaals de kamer rond ter controle. Niets vergeten. In mijn baan naar de deur schuif ik wat kleding opzij en onderweg druk ik nog snel een kus op Thiara’s foto. Van mijn vrienden moet ik me niet meer zo met haar bezig houden, dat zou niet goed voor me zijn. Voor hen is het makkelijk praten. Zij zijn haar niet verloren. Haar grote bruine kijkers lachen me toe en ik zet het lijstje weer terug. Ik loop de kamer uit en doe de deur achter me op slot. Vluchtig ren ik de trap af en zoek de straat door waar ik mijn auto heb geparkeerd. Al snel vind ik mijn BMW op de hoek van de laan en loop er vluchtig heen. De auto heeft me flink wat geld gekost maar is dan wel een jongensdroom geweest.

    Met een gevoel wat iets weg heeft van spanning stap ik uit de geparkeerde auto. Mijn ogen verkennen het gebouw. Het lijkt niet op wat ik me weer kan herinneren. Nadat ik diep heb ademgehaald loop ik de school binnen opzoek naar de gymzaal.

    Donna.
    "Mam!" Een schelle stem schalt door het appartement. Geïrriteerd zucht ik en leg ik mijn kwast neer.
    "Wat is er?" vraag ik vermoeid. Een klein blond meisje komt de kamer in huppelen.
    "Olivia heeft honger," zegt ze zingerig. Ik draai met mijn ogen en ga gehurkt voor het meisje zitten.
    "Olivia heeft geen honger," zeg ik zachtjes. "Olivia heeft net gegeten en ze kan niet praten."
    Sophia opent heel even haar mond om iets te zeggen maar sluit hem dan wijselijk.
    "Zometeen krijg jij een koekje," zeg ik terwijl ik de laatste oogschaduw op mijn oog dep. Vanuit mijn ooghoeken zie ik Sophia de kamer uit rennen opzoek naar haar baby zusje. Vluchtig bekijk ik het resultaat op mijn gezicht en besluit het goed te keuren. Op de stoel in de badkamer ligt mijn jurkje. Erover heen doe ik mijn zwarte leren jack en verder combineer ik hem met mijn leren pumps. Die zelfde weg die Sophia nam neem ik ook. In de woonkamer zie ik haar zitten naast Olivia die in slaap dommelt door de schommelende maxicosi. Met een klein lachje kijk ik ernaar. Wanneer Sophia mij opmerkt springt ze op.
    "Gaan we?" vraagt ze enthousiast. Het kleine meisje heeft er meer zin in dan haar moeder. Zachtjes knik ik en Sophia stormt naar de gang waar ze haar jas en schoentjes aantrekt. Ondertussen hang ik de maxicosi van haar zusje in mijn elleboog holte en trek ik het mutsje van de kleine baby wat verder over haar hoofdje. De voordeur staat al open en buiten staat Sophia te springen.
    "Kom mama, we missen de bus."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Kyle,

    "Kyle! Schiet nou op, straks komen we te laat!" "Ja ja. Rustig alleen mijn haar nog. Geef me vijf minuten!" Roep ik terug en kijk naar mijn spiegelbeeld. Ik kijk dadenkend. Hoe zal ik het doen? Hmm, gewoon zoals altijd.
    Ik ben gewoon zo, tja hoe zal ik het noemen? Zenuwachtig om mijn ex-klasgenoten weer te zien. Ik maak mijn haar een beetje nat en pak de borstel die ik heb. Dan haal ik die erdoorheen.
    "Het wil niet!" Roep ik naar Irial als er weer eeen pluk verkeerd staat.
    Ik had echt nooit kunnen dromen dat Irial en ik nog samen zouden zijn, maar toch is het zo en daar ben ik zo blij om. Ik open de badkamer en loop naar Irial toe. "Zie je?" ik wijs naar mijn haar. Dan kijk ik he. aan en druk een vluchtig kusje op zijn lippen. "Ga maar ik doe het wel in de gang." Zeg ik en loop al richtig de spiegel in de gang.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Charlotte

    Als het liedje uit is zet ik lachend mijn lippen op Evangelynn's wang en blaas zo hard dat mijn lippen ervan trillen.
    "Mama, dat kietelt!" giert ze uit.
    Ik omhels haar liefdevol en zet dan een verbaasd gezicht op.
    "Nu je het over kietelen hebt, ik denk dat het wakker is," zeg ik zo serieus mogelijk.
    Zo snel als kijken stopt Evangelynn haar gezicht weg achter haar handjes.
    "Neeeee!" roept ze enthousiast.
    "Jawel," zeg ik terwijl ik haar op de grond zet om vervolgens met mijn hand te wapperen. "Het kriebelhand is wakker."
    Als een hazewind gaat ze ervandoor en ik zet meteen de achtervolging in. Hoewel ik haar makkelijk zou kunnen inhalen, geef ik haar de voorsprong. Ik sta er niet eens bij stil dat ze de gymzaal in rent. Uiteindelijk heb ik haar te pakken en til ik haar lachend op.
    "Niet kietelen!" schreeuwt ze uitbundig.
    Ik schud mijn hoofd en druk een kusje op haar voorhoofd.
    "Nee hoor," zeg ik zacht. "Het is alweer moe."
    Pas wanneer ze haar armen om mijn hals slaat en me knuffelt, merk ik de mensen om me heen op. Ik slik even, maar al snel voel ik me opgelucht als ik merk dat ik niet de enige met een kindje ben. Ik zie een dame met een Maxi Cosi en nog een meisje aan de hand. Ik weet niet precies wat me drijft, maar snel ga ik er heen.
    "Wat ben jij een schatje zeg," zeg ik met een vriendelijke lach terwijl ik me buk om het meisje beter te bekijken. Ik zet Evangelynn neer en haal voor de beide meisjes een snoepje uit mijn tas.
    "Ik weet niet of ze mag, maar ze zijn in elk geval suikervrij," leg ik aan de moeder uit. Mijn gezicht verstrakt als ik haar herken. "Donna?" vraag ik stomverbaasd.

    Irial

    "Het wil niet!" De badkamer deur gaat open en Kyle komt naar me toe. Ik zie niet in waarom het slecht zou liggen, ik zie er namelijk helemaal niks aan. "Zie je?" vraagt Kyle, alsof hij mijn gedachten kan lezen. Ik schud mijn hoofd terwijl hij mij een kusje geeft.
    "Ga maar ik doe het wel in de gang."
    Wanneer hij weg wil lopen, grijp ik hem bij de pols en trek hem terug naar me toe. Zachtjes druk ik mijn lippen opnieuw op de zijne.
    "Ik ben al klaar hoor," lach ik tegen zijn lippen aan. Ik kijk hem in de ogen en strijk even over zijn haren. "En je ziet er prima uit, dus wees niet zo zenuwachtig."
    Liefdevol zet ik mijn lippen tegen zijn voorhoofd. Voor hij kan protesteren neem ik hem bij de hand en sleur hem achter me aan, naar beneden.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Marilyn Carter

    Behendig parkeerde ik mijn auto voor het oude schoolgebouw en bleef nog even achter mijn stuur zitten nadat ik de sleutel uit het contact had gehaald.
    Mijn handen waren enigszins klam doordat ik zo zenuwachtig was, maar toch straalde mijn gezicht kalmte uit.
    Ik kon dit wel aan, het was maar voor enkele uurtjes en dan zou ik weer thuis in mijn veilige omgeving zijn.
    "Hoe moeilijk kan het zijn?" Sprak ik mezelf moed in. "Ik ben een zelfzekere jonge vrouw geworden en dat zal na vandaag ook niet veranderen."
    Na nog eens diep ingeademd te hebben, opende ik het portier en kwam elegant mijn wagen uit waarna ik mijn rok glad streek.
    Mijn sleutels stak ik in mijn handtas terwijl ik met opgeheven hoofd richting de gymzaal wandelde.
    Het enige geluid dat ik nog hoorde was het ritmische getikt van mijn hakken dat weerkaatste op de muren toen ik het gebouw in wandelde.
    Zonder enige aarzeling opende ik de deur van de gymzaal, benieuwd wat ik zou aantreffen en wie me nog herkende.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Donna

    Vermoeid trek ik Sophia terug naast me op de bank in de bus. Met een klein pruillipje kijkt ze me aan.
    "Gewoon even blijven zitten," zeg ik zachtjes tegen haar. Veel effect heeft het niet bij d'r want voor ik het weet stuiterd ze alweer rond. Met haar vlotte babbeltje neemt ze plaats naast een oudere vrouw waar tegen ze uitvoerig haar eerste dag op de peuterschool verteld. Verontschuldigend lach ik naar de vrouw maar die lijkt het alleen maar komisch te vinden. Wanneer ook Olivia geluidjes begint te maken stopt de bus voor mijn voormalige Highschool. De Maxi Cosi hang ik weer aan mijn arm en ik bedank de oudere vrouw voor de interesse die ze aan Sophia gaf. Sophia pakt mijn vrije hand weet en loopt met ons mee de bus uit. Wanneer we met zijn drietjes de school inlopen lijkt zelfs Sophia onder de indruk te zijn van het gebouw.
    "Dit is veel groter dan mijn school," moppert ze. Lachend druk ik een kusje op haar blondje haartjes terwijl we de bordjes richting de gymzaal volgen. Aan mijn arm hoor ik Olivia kleine pruttelgeluidjes maken. Het duurt dan ook niet lang voordat Sophia meedoet. Lachend schud ik mijn hoofd en ik leid het kleine meisje de gymzaal binnen. Wat onwennig kijk ik om me heen. Echt bekende gezichten zie ik nog niet. Wanneer Olivia haar keel lijkt te willen opzetten ben ik haar voor en ik stop mijn pink in haar kleine mondje. Fanatiek begint ze erop te zuigen en ze lijkt weer wat rustiger te worden. Wanneer er twee mensen de zaal in komen rennen kijkt Sophia lachend op. Met grote ogen volgt ze het tafereel, net als ik. De brunette die achter het kleine meisje aanloopt komt me bekend voor maar een naam kan ik niet één, twee, drie noemen. Ze lijkt het zelfde te hebben want het duurt niet lang voordat ze op me af komt lopen. Olivia is ondertussen opgehouden te zuigen en is in een lichte slaap gevallen. De vrouw buigt zich over de baby.
    Wat ben jij een schatje zeg."
    Met een glimlach kijk ik naar mijn baby. Ondertussen is ze alweer in haar tas aan het rommelen en haalt er snoepjes uit. Ze geeft er een aan Sophia die haar netjes bedankt en daarna de aandacht aan haar dochtertje geeft.
    "Ik weet niet of ze mag, maar ze zijn in elk geval suikervrij." Echt protesteren kan ik niet want Sophia lijkt het snoepje al te hebben doorgeslikt. Ik kijk naar de meisjes en zet de Maxi Cosi op de vloer. Wanneer ik weer recht sta kijk ik in het verstrakte gezicht van de vrouw.
    "Donna?"
    Dan komt het binnen. Ik schiet in de lach en knik.
    "Ja, en jij? Charlotte?" vraag ik aan haar. Lachend schud ik mijn hoofd. Ergens het is het verschrikkelijk dat ik haar niet meer herken.


    Michael

    Langzaam aan slenter ik het schoolgebouw in. In mijn herinnering was het veel kleiner. Het opgesloten gevoel van lessen valt meteen weer over me heen. Lichtelijk gedesoriënteerd ga ik op zoek naar de gymzaal. Na flink wat dwalen vind ik dan eindelijk de grote deuren die ons naar de met lijnen bezaaide vloer leiden. Voorzichtig schuifel ik de ruimte in. Felle TL buizen belichte de zaal. Even knipper ik met mijn ogen om aan dit aparte licht te wennen. Een beetje hulpeloos kijk ik om me heen. Wat nou als ik mensen niet meer herinner zoals ze zijn? De twijfeling speelt door mijn hoofd maar Thiara's woorden spreken het al snel goed. "Doe wat je moet doen." Ik knik zachtjes en zet een glimlach op. Dit is wat ik moet doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."