• Deze RPG is in principe een vervolg op; My school's Glee club. die dood is gelopen.

    Toen kwam er iemand op het idee er nieuw leven in te blazen;
    Vijf jaar later. Iedereen is opgegroeid, nog samen of uit elkaar. Heeft een super baan of juist helemaal niet. Heeft kinderen of studeert nog verder. Woont in een groot huis of in een klein huisje in een achterbuurt.

    Dit speelt zich dus af na hun schooltijd en dezelfde personen.
    -Natuurlijk mag je meedoen, maar doe dan wel een goed verleden met hoe het was op die school en wat die allemaal heeft meegemaakt.-

    Wil je meedoen? Klik dan hier.

    ===================
    Nieuwe mensen;
    - Marilyn Carter Mohawk
    - Layla Amore Woodstock Stuttgart
    - Ebony Morris Aria

    De al bestaande mensen;
    - Levi Unknown Dodge
    - Michael Thomas Brown Nadal
    - Charlotte Suavez Gancanagh
    - Mary Elizabeth Santiago Colfer
    - Kyle Noah Morgan. DarrenCrissy
    - William Irial Smelting Gancanagh
    - Arion O'Leary Gancanagh
    - Donna Banu Ganj Heimersson - Jalili Nadal
    - André Sean Stenvers DarrenCrissy
    - Maya Hart AroonCat
    - Dimitry Hart AroonCat
    - Lilian Grace Henriet MissStoran
    ===================
    Regels;
    Schrijf gelieve meer dan 5 regels.
    Ga niet aanstellen of juist niets doen.
    Speel alleen je eigen personage, niet die van andere.
    Géén perfecte personen.
    Wees beleefd -in RPg hoeft dat niet persé-
    Personen mogen elkaar niet meer kennen, maar het is toch altijd leuker als ze nog contact hebben.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 14:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kyle

    "Echt? Denk je daar ook wel vaker over?" Vraagt Irial plots en ik kijk hem aan. Langzaam knik ik even.
    "Nou, jullie mogen ze lenen voor een weekend om te oefenen." zegt Donna dan en ik blik naar haar.
    "Als je een babysit nodig hebt mag je ons zeker bellen hoor. Maar ik waarschuw je, we hebben alleen ervaring met tieners," zegt Irial dan. Hij legt zijn kin op mijn schouder en ik glimlach even.
    "Ik zou wel eens op ze willen passen, ja." zeg ik met een brede glimlach. Ik kijk even schuin naar Irial en krijg weer lichte blosjes op mijn wangen. Ik kijk weer naar Donna en knik dan even. "Ja, dat wil ik echt wel een keer." grinnik ik. Ik kijk om me heen en zie dat er al weer wat groepjes zijn ontstaan, eigenlijk net als vroeger. Oude vrienden staan weer bij elkaar alsof er niets veranderd is in die vijf jaar.
    Ik bijt wat op mijn lip en kijk een beetje naar het plafond, ik klak wat met mijn tong en tik met mijn voet op de grond. Ik voel dat ik zometeen even druk word, het lijkt wel in die jaren iets meer te zijn geworden.
    "Ik ga even naar buiten." zeg ik dan, al weet ik dat het niet echt komt door het drukkende gevoel in mijn lijf. Ik denk eerder de spanning die me iets te hoog word. Ik druk een kusje op Irials wang en loop rustig naar de gang, dan ga ik naar buiten en neem plek op de bankjes voor de het gebouw. Ik leg mijn been over de andere en staar wat voor me uit.

    [Zo, even aagepast hihi.]

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 14:47 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Levi
    Ik loop verveeld een beetje rond, ik loop naar de bar om een drankje te pakken.
    Iets zonder alchol want anders werd dit feestje te klein voor mij. Ik pak uiteindelijk maar een cola en neem er een slok van, de prik brand in mijn keel omdat die zo droog is. Ik besluit naar buiten te lopen omdat het me iets te druk werd, misschien was de boom er nog.
    De boom waar ik zo vaak in had gehangen.
    Ik loop door de gang en dan door de deur naar buiten. Ik haal diep adem en snuif de lucht op.
    Ik merk een jongen op op een van de bankjes, wat was zijn naam okal weer, Kriel? ik grinnik nee natuurlijk niet. Kyle dat was het. Ik loop naar het bankje waar hij op zit maar dan benader ik dat van achter. "Boe!" roep ik en leg mijn handen op zijn schouders.


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Kyle

    Ik leun een beetje naar achter met mijn handen op het bankje, de drukte daarbinnen was een beetje veel. Een zacht briesje gaat over mijn gezicht en ik sluit mijn ogen. Ik beweeg wat met mijn voet heen en weer en neurie zachtjes een deuntje.
    Ik laat een geschrokken gil vrij als ik ineens "Boe!" achter me hoor en mijn schouders vastgepakt worden. Ik draai me om en geef een harde duw tegen degene die dat net deed.
    "Doe eens normaal!" roep ik dan en sta op. "Het is niet grappig." mijn ogen vernauwen zich. Ik zet een hand op mijn heup en kijk hem aan. Wie was dat ookalweer? Lievie? Nee, Lavie? Neen, Levi. Dat was het!
    Ik tik met mijn voet op de grond. "Wáárom, doe je dat? Het is niet leuk." zeg ik en draai me om, dan loop ik richting de deur die naar binnen leid.
    Een zucht verlaat mijn mond, hij is altijd al irritant geweest. Het was niet echt pesten wat hij deed, maar meer plagen maar dat 'leuk' bedoeld. Opnieuw zucht ik en sla mijn armen over elkaar. Ik bijt op mijn lip.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Levi
    Hij regeert snel, draait zich om, en duwt me naar achteren. Jammer voor hem zet ik maar 1 stap naar achteren zodat ik daar de klap mee kan opvangen.
    "Doe eens normaal!" roept hij en hij staat op ik grinnik. "Het is niet grappig" zegt hij, hij zet een hand op zijn heup en kijkt me aan.
    Ik kan mijn lach niet inhouden en lach dus nu. "Wáárom, doe je dat? Het is niet leuk." zegt hij en draait zich om en loopt richting de deur.
    Dan stopt hij met lopen en slaap zijn armen over elkaar. "Niet eens een knuffel?" zeg ik nep beledigt. Ik pak het blikje weer op en neem een slok, "en het grappige is, ik ben niet eens dronken" geen idee waar die zin op sloeg.
    Ik haal onwillekeurig mijn schouders op en loop wat meer in zijn richting.

    [Dit is het laatste bericht tot er weer meer mensen hebben gereageert]

    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 15:28 ]


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    [Doen ze goed zeg (A)]


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Arion

    "Dit was geen goed idee," zucht Mary. Ik knik, ik kan het alleen maar beamen.
    Hoeveel ik ook van haar houd, het kusje van Mary is op dit moment maar een schamele troost. Er gaat vanalles door me heen en ik weet er gewoon geen blijf mee. Nu meer dan ooit is het me duidelijk dat ik mijn beste vriend kwijt ben. Dat ik hem al heel lang kwijt ben.
    "Wil je eventueel iets sterker drinken?"
    Ik doe een aantal pogingen de krop in mijn keel weg te slikken en schud mijn hoofd.
    "Denk niet dat dat een goed idee is," pers ik er met moeite uit. Mijn stem slaat even over.
    Ik ben niet zo het type dat zijn zorgen weg drinkt, want ik weet dat ik mezelf er uiteindelijk alleen maar verder mee in de problemen breng. Ik heb nog nooit goed tegen drank gekunnen.
    "Maar bedankt," fluister ik.
    Ik druk mijn lippen zachtjes op Mary's voorhoofd en laat ze er even rusten. Liefst van al zou ik gewoon naar huis gaan.

    Charlotte

    Mijn glimlach is echter maar van korte duur, als ik de uitdrukking op Michael's gezicht zie. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar om eerlijk te zijn dat kan hij bij mij ook niet. Al weet hij dat natuurlijk niet.
    "Kan ik met jou spreken? Niet hier en niet met haar erbij," vraagt hij dan.
    Ik knik zachtjes terwijl ik het even moeilijk krijg. Natuurlijk is het lomp van me om hem er uitgerekend hier en nu op deze manier mee te overvallen, maar ik ben er vrij zeker van dat ik anders niet snel nog een keer een kans krijg en zowel hij als Evangelynn hebben er recht op te weten wat ze van de ander mogen verwachten.
    Terwijl Michael nog even iets tegen Marilyn zegt, neem ik mijn oogappel op mijn arm.
    "Mama laat je straks even achter bij tante Mary en oom Arion, oké Koekje?" zeg ik, opnieuw met tranen in mijn ogen. Ik ben er niet goed in haar achter te laten, ookal is het maar voor even. Maar ik doe mijn best niet te huilen want dan krijgt zij het ook alleen maar lastig. "Michael en ik moeten over grote-mensen-dingen praten. Maar ik kom zo snel mogelijk terug, oké?"
    Ik zie haar onderlip trillen en trek haar wat steviger tegen me aan.
    "Ik laat je heus niet achter. Ik kom altijd terug naar jou, dat weet je toch, Koekje?"
    Hierop tovert ze een kleine glimlach tevoorschijn en knikt ze zachtjes. Ik beloon haar met kusjes over haar hele gezicht waarop ze begint te giechelen. Het is genoeg om mij ook weer te doen glimlachen.
    Als ik merk dat Michael zich weer tot mij gericht heeft, draai ik me richting Mary en Arion en wacht even tot Michael mee komt. Als we bij de twee zijn voel ik me meteen schuldig dat ik ze stoor, de sfeer lijkt er namelijk ook niet al te luchtig.
    "Willen jullie even op haar passen?" vraag ik zacht.
    Arion knikt even, zonder Michael een blik te gunnen en opent zijn armen zodat ik Evangelynn aan hem kan geven. Dankbaar kijk ik hem en Mary aan. Nadat ik mijn dochter nog een kusje gegeven heb, voeg ik me weer bij Michael. Zonder het er echt over te hebben wandel ik richting Glee lokaal. Het is open en we kunnen er alleen zijn.
    "Dus Tina heeft het je echt niet gezegd?" vraag ik, hoewel het pijnlijk duidelijk is dat ze het meende toen ze me aan de telefoon toe beet dat ik met mijn "bastaard" uit Michael's leven moest blijven. Ik schraap mijn keel even omdat ik de tranen weer voel opkomen, uit woede. Ik wist dat ze me haatte, maar dat het zo diep was.

    Irial

    "Ik zou wel eens op ze willen passen, ja. Ja, dat wil ik echt wel een keer."
    Ik glimlach zachtjes en voel een warm gevoel door me heen gaan. Het is fijn te weten dat we op dit vlak ook op dezelfde lijn zitten. Als ik merk dat Kyle wat ongedurig begint te worden, haal ik mijn kin van zijn schouder en ga gewoon weer naast hem staan om hem wat ademruimte te geven.
    "Ik ga even naar buiten," komt het verwachte zinnetje na enige tijd.
    Ik knik even terwijl hij een kusje op mijn wang drukt en kijk hem achterna tot ik hem niet meer kan zien. Straks ga ik wel even checken, maar ik weet dat ik hem soms beter even met rust kan laten.
    "En hoe heb jij je man leren kennen?" vraag ik vrolijk aan Donna.
    Ik ben altijd nieuwsgierig naar dat soort verhalen. Vaak hoor je de meeste romantische -of juist niet- dingen. Ik vind het fascinerend hoe mensen dan toch een klik kunnen voelen.

    [Sommigen hebben een baan en kunnen niet elke dag online omdat ze te moe zijn of plannen hebben (:]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mary

    "Denk niet dat dat een goed idee is. Maar bedankt."
    Bezorgd wrijf ik even over zijn armen.
    "Misschien moeten we maar naar huis gaan. Ik spreek later nog wel af met Ch-"
    Ik kijk om wanneer Charlie naar ons toekomt met Evangelynn.
    "Willen jullie even op haar passen?"
    Ik knik en kijk hoe Arion haar al in zijn armen neemt. Zorgvuldig kijk ik niet naar Michael, en glimlach even naar Charlie. Ik keer me weer naar Arion.
    "Misschien kunnen we even naar buiten? Frisse lucht, en ik laat Charlie wel weten waar we zitten," stel ik voor.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Kyle

    "Niet eens een knuffel? En het grappige is, ik ben niet eens dronken."
    Ik zucht als Levi weer tegen me praat. Kan hij niet gewoon begrijpen dat ik even rust wil? Met een ruk draai ik me om en kijk Levi aan. Hij staat redelijk dicht bij me.
    "Weet je, ik heb je nooit gemogen. Ik deed maar alsof, ik durfde het ook nooit te zeggen omdat ik bang was dat je iedereen tegen me op zou zetten. Maar hier komt het; Je bent een irritant, opdringerig, asociaal mens!" roep ik dan probeer hem opzij te duwen, maar aangezien ik nog altijd niet sterk ben lukt dat niet. Ik zucht geirriteerd en loop dan om Levi heen.
    Dan been ik weg richting de wagen van Irial en ga bij de bijrijderskant op de stenen grond zitten.
    Ik zet mijn handen in mijn haar en voel wat adrenaline door mijn lichaam stromen. Dat heb ik al een lange tijd niet gehad en het voelt wel weer eens goed.
    Ik kijk naar de lucht, het is al aardig donker geworden nu. En ik hou helemaal niet van de nacht, dat weet Irial ook wel. Als Levi niet was gekomen, had ik gewoon nog rustig op het bankje bij het gebouw gezeten. Dan had ik nu ook niet hier gezeten met rillingen over mij heen.
    Ik bijt op mijn lip en probeer er niet aan te denken. Shit, wat als Irial naar buiten komt en mij niet ziet? Ik durf echt niet erug nu, niet zolang Levi er staat.

    [Bam, Kyle komt even voor zichzelf op whahaha.]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Levi
    Kyle draait zich om "Weet je, ik heb je nooit gemogen. Ik deed maar alsof, ik durfde het ook nooit te zeggen omdat ik bang was dat je iedereen tegen me op zou zetten. Maar hier komt het; Je bent een irritant, opdringerig, asociaal mens!" roept hij en probeert me opzij te duwen.
    Ik grinnik want het voelt raar, je moet grof geweld gebruiken om mij aan de kant te krijgen.
    Hij geeft het op en loopt langs me heen. Ik loopt richting een auto, ik loop achter hem aan, natuurlijk wel met afstand.
    Hij gaat naast de auto zitten, ik loop ernaar toe en hang over de auto heen. Met mijn hand ga ik door Kyle's haar.
    "Boe" zeg ik weer. Hij vond me dodelijk irritant, dat was gewoon zichbaar.
    Maar ik vond het te leuk om mensen te plagen, gewoon zonder reden.


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Michael
    Charlotte beantwoordt mijn vraag met een klein knikje waarna ze met Evangelynn begint te praten. Rustig loop ik achter haar aan in de richting van Arion en Mary. Beide kijk ik niet aan om mezelf in te kunnen houden. Het liefste was ik nu gaan schreeuwen, tegen haar, tegen Arion. Zodra Charlotte haar kind heeft afgegeven loop ik achter haar aan richting het Glee-lokaal van vroeger.
    "Dus Tina heeft het je echt niet gezegd?"
    Ik schud mijn hoofd.
    “Nee,” zeg ik bot. “Ik heb al net zolang geen contact meer met mijn moeder als met jou dus ik zou geen idee hebben hoe zij het aan mij moest vertellen. Daarbij ben ik volgens mij het persoon dat je moet inlichten, niet mijn moeder.”
    Zelfs als ik bij mijn moeder had gewoond had ze het niet verteld. Mijn moeder is niet gek, ze wil niets met Charlotte te maken hebben.
    “Maar,” zeg ik nog steeds flink gefrustreerd. “Is ze echt van mij. Want ik geloof dit niet, of is het weer een hypocriete actie. Wat moet ik met een kind, Charlotte?” Mijn laatste zin kwam er iets feller uit dan ik hoopte maar het is de waarheid. Een kind past absoluut niet in mijn leven en heeft het nog nooit gedaan. Ik laat mezelf op een stoeltje in het lokaal ploffen en kijk haar doordringend aan. Nog steeds hoop ik dat dit één grote grap is. Dat ik zo wakker word en dat er niets is gebeurd. Dat ik ze gewoon de trap van mijn kamer afloop om te kijken of er post is, een kop koffie neem en naar college ga. Maar al deze hoop is onzin want ik slaap niet. Ik ben klaarwakker.
    [Donna komt hoor. Ik moet even wat doen aan school :Y)]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Arion

    "Misschien kunnen we even naar buiten? Frisse lucht, en ik laat Charlie wel weten waar we zitten," stelt Mary voor.
    Ik kijk even naar het kleintje in mijn armen en schud mijn hoofd.
    "Ze heeft geen jas aan," zeg ik rustig.
    Ik ben al blij dat Michael zonder problemen is mee gegaan met Charlotte en dat hij zweeg tegen me. Dat zou het alleen maar moeilijker gemaakt hebben.
    "En we willen niet dat je verkouden wordt hé," zeg ik met een glimlachje tegen Evangelynn.
    Ik weet het nu al zeker, als Mary me ooit een dochter schenkt dat ik tien weken aan een stuk zal huilen van geluk, eentje voor elk vingertje en teentje dat ze heeft. Het kleine meisje schudt ietwat verlegen haar hoofd.
    Met een brede glimlach kijk ik naar Mary.
    "Die van jou en mij wordt net zo schattig," besluit ik luidop, waarop ik een kusje op Mary's lippen druk.

    Charlotte

    “Nee. Ik heb al net zolang geen contact meer met mijn moeder als met jou dus ik zou geen idee hebben hoe zij het aan mij moest vertellen. Daarbij ben ik volgens mij het persoon dat je moet inlichten, niet mijn moeder. Maar is ze echt van mij. Want ik geloof dit niet, of is het weer een hypocriete actie. Wat moet ik met een kind, Charlotte?”
    Zonder dat ik mezelf kan tegen houden verkoop ik hem een klap recht in zijn gezicht.
    "Dat gaat nogal moeilijk als ik je niet kan bereiken!" schreeuw ik fel. "En daarbij, hoe heb je in godsnaam het lef van mij een hypocriet te noemen? Waarom had ik moeten blijven dan? Ik had hier niks! Geen ouders, jou was ik ook al lang kwijt en wie was ik om tussen Mary en Arion te staan? En dan nog wat, hoe ben ik de hypocriet als jij zomaar plots besluit van een klif af te springen omdat je niets meer met me te maken wilt hebben? Wat voor een slappe hufter doet nou zoiets?!"
    Ergens halverwege ben ik uit pure woede naar het Spaans overgeschakeld. Op dit moment doet het me er niet toe of hij het wel begrijpt, ik wil gewoon even mijn zegje doen. Als hij het niet op kan brengen mijn kant te begrijpen dan krijgt hij net zo weinig respect terug. Ik laat niet meer over me heen lopen als vroeger.
    "En als jij niks met je kind te maken wilt hebben, dan zijn wij uitgepraat. Dan hoeft ze ook nooit te weten wat voor een laffaard haar vader is en kan je haar niet kwetsen zoals je bij al de rest wel doet. Dus eigenlijk moet ik je bedanken, want zonder jou is dat kind veel beter af."
    In een razend tempo loop ik naar de deur. Voor mijn part springt hij nog maar een keer van een klif. Ben ik van dat eindeloze egoïstische gezeik af. Ik kan niet geloven dat hij nog steeds zo'n eikel is. Ik kan ook niet geloven dat ik zoveel goede herinneringen had aan hem om met Evangelynn te delen.
    Ik geef een flinke trap tegen de deur als ik deze niet open krijg omdat ik door alle emoties vergeten ben dat ik moet trekken en niet duwen. Uiteindelijk gaat het ding vanzelf open dus dat probleem is al opgelost.
    "Hoe kun je nou ook voor je dochter zorgen, je hebt zelf nog de mentaliteit van een tiener," mompel ik nog terwijl ik de gang in wandel.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Mary

    "Ze heeft geen jas aan."
    Ik knik begrijpend. Helemaal vergeten.
    "En we willen niet dat je verkouden wordt hé?"
    Verliefd kijk ik naar Arion, en vergeet even alles rondom ons.
    "Die van jou en mij wordt net zo schattig."
    Ik kijk hem even verrast aan wanneer hij zijn lippen op de mijne drukt, maar giechel dan even.
    "Eens zo schattig."
    Glimlachend kijk ik naar Evangelynn.
    "Het moet echt een wonder zijn, zoiets kleins, maar toch een mens," zucht ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Michael.
    Mijn woede groeit hier terwijl Charlotte aan het woord is. De behoefte om iets terug te zeggen heb ik niet. Een moeder kan je nooit tegenspreken ook al loopt ze ergens naar binnen en doet ze alsof er niets aan de hand is terwijl ze tegelijker tijd even luchtig vertelt dat ik de vader van haar kind ben.
    "En als jij niks met je kind te maken wilt hebben, dan zijn wij uitgepraat. Dan hoeft ze ook nooit te weten wat voor een lafaard haar vader is en kan je haar niet kwetsen zoals je bij al de rest wel doet. Dus eigenlijk moet ik je bedanken, want zonder jou is dat kind veel beter af."
    Woedend sta ik op. Ze trapt tegen de deur en deze vliegt open. Boos loopt de gang op. De woede raast door mijn lichaam, wat denkt ze wel. Ik ben niet netjes geweest, nooit. Maar dit, dit is ook niet netjes aan haar kant. Ik laat mezelf heel even gaan en loop dan achter haar aan de gang in. Ruw pak ik haar schouder vast en ik trek haar naar achter.
    “Waarom heb je het me überhaupt vertelt,” sis ik. “Waarom? Had je gehoopt dat alles dan goed kwam? Hoopte je dat ik met een glimlach op mijn gezicht haar in mijn armen nam? Een beetje te geromantiseerd hè. Op het ene moment ben ik een single student en dan één uur later ben je vader. Je komt het gewoon leuk brengen, terwijl ik in gesprek ben zelfs. Wat ging er door jou heen?” De woede verdwijnt niet helemaal uit mijn stem maar toch ben ik erin geslaagd om hem wat minder heftig te laten klinken. Kalmer zelfs. Ik laat haar rustig los en haal een hand door mijn haren terwijl ik op een antwoord wacht.

    Donna
    “Ik ga even naar buiten,” meldt Kyle niet geheel uit het niets. Erg treurig van zijn afwezigheid kan ik niet zijn. Begrijp me niet verkeerd, Kyle is een prima jongen maar zo klef dat zelfs ik er misselijk van word. Mijn ogen worden weer getrokken door Sophia die zich duidelijk minder vermaakt. Olivia heeft zojuist op haar manier duidelijk gemaakt dat ze klaar was met het spelletje van haar zusje en ze is in slaap gevallen. Sophia zit er wat verloren bij terwijl ze met haar vingers figuurtjes op de grond tekent. Even buig ik me naar mijn tas toe en haal daar Sophia’s lievelingspop uit genaamd ‘Dora’ naar het meisje in de tekenserie ‘Dora the Expoler’. Helemaal ongelijk kan ik mijn dochtertje niet geven. De pop lijkt sprekend op het personage met dezelfde bruine lokken en ogen. Ik overhandig de pop aan mijn meisje die er dolblij mee lijkt. Meteen is haar verlorenheid verdwenen. Met een glimlach haal ik mijn hand door haar goudblonde lokjes en richt me dan weer op Irial.
    "En hoe heb jij je man leren kennen?"
    Ik schiet in de lach.
    “Dat is nou niet echt het meest interessante verhaal wat ik je kan vertellen,” grinnik ik. “Maar oké, ik kwam Felix tegen op een studentenfeest en van het een kwam het ander. We hadden wat dates, deden leuke dingen en na een jaar trokken ik bij hem in.” Simpel haal ik mijn schouders op. Tussen Felix en mij klikte het meteen, zo’n relatie waar je geen moeite voor hoeft te doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Kyle

    Ik voel ineens dat mijn haar door de war geschudt word.
    "Boe," hoor ik de stem van Levi. Nu ben ik echt boos. Je komt niet aan mijn haar! En je komt al helemaal niet zonder toestemming aan mij.
    Ik spring overeind en geef een klap in Levi zijn gezicht.
    Geschrokken kijk ik naar hem en voel mijn hand branden.
    "D-dit is je eigen schuld... Je- je moet van me afblijven en uit mijn buurd blijven!" Zeg ik dan boos. Ik loop, eerder ren naar binnen.
    Ik ga de gymzaal in en loop naar Irial. Ik zeg niets maar aan mijn gezicht kun je duidelijk zien dat er wat is, ik tik Irial even aan om te laten zien dat ik er ben.
    Dan loop ik naar een van de houten banken en ga erop zitten. Ik leg mijn linkerbeen over mijn rechter knie en staar voor me uit.
    Sloeg ik Levi nou echt? Dan moet hij mij wel echt pissig hebben gemaakt.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2012 - 18:37 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Arion

    "Eens zo schattig. Het moet echt een wonder zijn, zoiets kleins, maar toch een mens."
    Ik zucht even en knik zachtjes. Mijn blik dwaalt tussen Mary en Evangelynn. Die laatste speelt met de knoopjes van mijn hemd. Ik moet zachtjes lachen als ik me bedenk dat ze er vroeg bij is met het uitkleden van jongens.
    "Net haar moeder," zeg ik met een kleine grijns tegen Mary.
    Niet dat Charlotte ooit aan mijn knoopjes geprutst heeft, maar Mary snapt vast wel wat ik bedoel.
    "We moeten een jongen maken en dan kunnen ze trouwen," lach ik dan. Ik meen het heus niet, het zou ook wel heel erg cliché zijn en ik weet niet of ik er wel tevreden mee zou zijn mocht mijn zoon naar huis komen met een vrouw die meer dan vijf jaar ouder is dan hij maar het idee dat Charlotte's en Mary's kindje iets zouden krijgen zou misschien wel mooi kunnen zijn, vanwege hun verleden. Nieuwe generatie, nieuwe kansen.
    "We nemen er vijf, wat denk je?" zeg ik zo serieus mogelijk. Ik plaag haar maar, denk ik. Gewoon beginnen met eentje en dan zien we wel hoe het gaat.

    Charlotte

    Ik kan wel schreeuwen als Michael me bij de schouder grijpt. Uit woede, uit angst en machteloosheid. Moederinstinct of niet, ik blijf kleiner en minder sterk dan hij. De tranen springen in mijn ogen terwijl hij tegen me tekeer gaat.
    “Waarom heb je het me überhaupt vertelt. Waarom? Had je gehoopt dat alles dan goed kwam? Hoopte je dat ik met een glimlach op mijn gezicht haar in mijn armen nam? Een beetje te geromantiseerd hè. Op het ene moment ben ik een single student en dan één uur later ben je vader. Je komt het gewoon leuk brengen, terwijl ik in gesprek ben zelfs. Wat ging er door jou heen?”
    Dat ik mijn adem inhield besef ik pas als ik een grote teug lucht binnenhaal. Ik verbijt de tranen en kijk Michael recht in de ogen.
    "Wat er door me heen ging?" vraag ik, een stuk stiller dan het er net aan toeging maar zeker even fel. "Dat je het zou willen weten. Dat je heel misschien zou begrijpen dat ik wel degelijk moeite gedaan heb het je eerder te laten weten maar dat niet lukte gezien niemand wist waar je uithing of dat je het op z'n minst zou proberen begrijpen."
    Hoe meer ik praat, hoe minder hoop ik in de situatie zie. Tot nu toe lijkt hij geen haar veranderd te zijn.
    "Ik verwacht niet dat je je huidige leven opgeeft of omgooit. Ik verwacht niet dat je haar belooft te koesteren en veilig te houden. Ik verwacht zelfs niet dat je haar regelmatig wilt zien. Maar misschien hoopte ik wel op de erkenning die je moeder me ontzegde. Ik apprecieer het niet, Michael, dat ik een hoer genoemd word en ik kan er nog veel minder mee overweg dat iemand mijn dochter een bastaard noemt. Je hebt ogen in die koppige kop van je, je ziet heus wel dat ze op jou lijkt. Een kaartje per jaar voor haar verjaardag had ook fijn geweest voor die kleine maar je hebt je standpunt daarover wel heel duidelijk gemaakt, dankjewel. Ik hoef je geld niet, ik hoef je seks niet, ik hoef je aanwezigheid niet eens. Evangelynn en ik redden ons al meer dan vier jaar gewoon prima zonder jou. Ik wilde gewoon dat ik haar eindelijk eens iemand kon aanwijzen en zeggen "kijk, dat je is vader". Ze weet dat er niks meer is tussen jou en mij, en dat je niet in Puerto Rico woont of zult komen wonen. Maar heb je er ook maar een seconde bij stil gestaan dat een gezicht en één goede herinnering van zichzelf om bij de naam "papa" te kleven misschien al genoeg zou zijn voor haar?"
    Ik haal een hand door mijn haren en vouw mijn armen over mijn borstkas.
    "En zoals ik al zei, ik wist niet dat je in gesprek was toen ik naar je toe kwam. Ik zag een kans voor mijn dochter en die heb ik gegrepen. Dat spijt me voor jou en Marilyn maar bij mij komt Evangelynn eerst."

    Irial

    “Dat is nou niet echt het meest interessante verhaal wat ik je kan vertellen. Maar oké, ik kwam Felix tegen op een studentenfeest en van het een kwam het ander. We hadden wat dates, deden leuke dingen en na een jaar trokken ik bij hem in.”
    Ik haal mijn schouders even op en kijk haar met een glimlach aan.
    "Waarom zou dat geen interessant verhaal zijn? Ik vind het juist wel mooi dat jullie gedated hebben. Bij Kyle en mij ging het er heel wat hectischer aan toe, achteraf bekeken had het mij wel fijn geleken mocht het wat minder gerimpeld verlopen zijn."
    Ik merk hoe mijn ogen gaan fonkelen bij het uitspreken van zijn naam en richt mijn blik even op het kleintje dat content met haar pop zit te spelen. Het is zo'n oerinstinct, dat kinderen quasi heilig zijn, en dat vind ik een van de mooiste dingen aan de mens. Dat ze nog steeds de moeite nemen de kleintjes te beschermen.
    Als ik een tikje op mijn schouder voel en omkijk, schrik ik van de donderwolken op Kyle's gezicht. Dat is vreemd, Kyle is bijna nooit van streek. Of toch niet meer. Ik wil net vragen wat er scheelt als hij wegbeent en op de banken gaat zitten.
    Omdat ik het grof zou vinden in het midden van een gesprek weg te wandelen, steek ik mijn vinger even omhoog naar Donna terwijl ik mijn mobiel uit mijn broekzak haal.
    "Momentje," zeg ik met een verontschuldigende glimlach.
    Ik zend een berichtje naar Kyle;
    Je krijgt een kusje als je hierheen komt. Misschien krijg je zelfs een ijsje als je me straks vertelt wat er gebeurd is ;p. Zoenzoenzoenzoenzoenzoenzoenzoenzoenzoen. Hmm, het spijt me maar de echte moet je toch echt zelf komen halen.
    Deze aanpak wil nogal eens werken bij Kyle, misschien nu niet maar het is zeker het proberen waard. Ik stop mijn mobieltje weg en richt mijn aandacht weer op Donna, terwijl ik Kyle vanuit mijn ooghoeken in de gaten houd.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.