Devon Blake Garcia, stripper Captain Blake.
Maxime had zich omgedraaid om daarna dankbaar het flesje water en de strip paracetamol aan te pakken. Afwachtend keek ze me voor enkele tellen uit, worstelde met het strip paracetamol en even later was het flesje water leeg en had ze een paracetamol in haar mond gedaan. Ik stopte de strip weer terug in het handschoenenkastje, bleef even naar haar kijken en merkte zo hoe verbaasd ze keek na mijn woorden. Het klonk ook best raar nu ik er beter over nadenk, ik bedoel, zo zorgzaam ben ik meestal niet of zo laat ik mezelf in ieder geval niet zien. Wel schudt ze lachend haar hoofd, wat goed is, toch?
“Geen zorgen, ik houd het allemaal nog net onder controle,” lacht ze en terwijl ik mijn ogen kort had gesloten, nam ik haar lach goed in mijn geheugen op. Het voelde goed nu, nu ik haar lach weer had gehoord en wanneer ik mijn ogen had geopend en nog iets van haar lach had meegemaakt, was ik opgelucht. Zo zag ze er veel mooier uit, wanneer ze lachte. We klikken allebei onze gordels weer vast en ik had even toegekeken hoe ze de dop op het flesje had gedraaid en deze tussen haar benen had geklemd. Ze kon het ook gewoon aan mij geven of zelf terug in het handschoenenkastje doen, het flesje was toch leeg. Omdat ze er verder toch niets mee deed, pakte ik deze zonder enige schaamte tussen haar benen vandaan en gooide deze weer in het nachtkastje, waarna ik deze sloot.
Over de opmerking van haar vriendje afbellen, grinnikte ze, “Wrijf mijn eenzaamheid er maar in, ja,” Ze sloeg me zachtjes op mijn arm, waardoor ik haar even ondeugend plagerig aankeek. Ik haalde mijn schouders even op en blikte mijn donkere poelen recht op de weg. De weg naar haar huis hoefde ik niet te vragen, aangezien ze toch vaak genoeg feestjes hield en omdat ik het altijd leuk vind haar te plagen met verleidelijke opmerkingen en spelletjes, die vanavond wel wat over de grens was gegaan, blijf ik altijd langer dan eigenlijk nodig is. “Nee, maar ik ben je eeuwig dankbaar dat je mij naar huis brengt. Het s–” Gelijk kijk ik naar haar op, til de kapitein hoed wat beter op haar hoofd zodat ik haar ogen kan zien met een vermakelijke grijns op mijn gezicht. “Wat wilde je zeggen?” Nu pas deed ze de deur dicht en wijselijk hield ze haar mond verder dicht, waardoor ik grinnikte en even de weg checkte of ik weer kon rijden, startte de auto weer waardoor de motor begon te grommen en ik weer weg kon rijden.
“Maar je wilde weten wat er is gebeurd,” liet ze me herinneren en ik humde knikkend, dat is inderdaad zo ja. Voor een klein moment was ik het vergeten, maar dat betekend niet dat ze er überhaupt onderuit kon komen. “Shelly kwam me opzoeken in het kantoor, ze beschuldigde mij ervan, dat jij anders bent geworden en dat ik jou van haar afpakte. Ik weet dat het onzin is, maar niet in haar hoofd. Ze noemde jou constant haar ‘Blakie’.” Ik gniffelde bij de laatste paar woorden en dit ging even door wanneer ik haar een vies gezicht zag trekken, hierna richtte ik mijn blik snel weer op de weg en sloeg de weg aan de rechterkant in, wachtte even voor een stoplicht en keek hierdoor terug naar Maxime. Het was toch rood en ik kijk veel liever naar Maxime haar gezichtje.
“Ze probeerde me te intimideren, maar dat liet ik natuurlijk niet toe. Zodra ik echter opgestaan was, begon ze me te duwen. Uiteindelijk duwde ze me hard tegen de kast, wat me al heel wat rugpijn verzorgde. Ze trok me aan mijn haar en blokkeerde de deur. Ik probeerde erlangs af te gaan, maar ze ving me op en door de impact van deze klap vielen we op de grond. Gevolg: nog meer rugpijn. Het was mij gelukt bovenop te komen, maar ze gebruikte haar naaldhak om me van zich af te duwen. Zo’n naaldhak in je maag doet écht pijn. De rest was gewoon vechten, niets bijzonders. Tot ze dus…” Ze slikte even en ik had al te lang aandachtig naar haar verhaal geluisterd, naar Maxime gekeken, dus merkte ik het groene licht niet op, die langzaamaan weer naar oranje werd. Een auto achter mij toeterde waardoor ik opschrok en snel de gas weer intrapte, zo vooruit schoot en ik mezelf vervloekte om de simpele reden dat ik er met mijn gedachten niet bij was.
“Tot ze dus haar arm op mijn keel drukte. Ik dacht serieus dat ze me ging vermoorden, het is dat jij binnenkwam. Dat is het verhaal in een notendopje, de rest weet je. Dat mens is gek, ze is compleet geobsedeerd als het op jou aankomt. Je hebt haar dan wel weggestuurd, ik weet niet of ze je wel zo makkelijk met rust zal laten.” Ik knikte, als teken dat ik het snapte en ging tegelijkertijd een rotonde rond, sloeg de weg naar links in en zuchtte diep. We waren er bijna maar dat daar gingen mijn gedachten nu niet naar uit. In mijn ooghoeken zag ik dat Maxime haar handen door haar haar haalde, probeerde de krullen weer goed te krijgen voordat ze zich grijnzend naar mij draait om vervolgens met haar wenkbrauwen te wiebelen. Snel keek ik vervolgens terug naar de weg voor me, alsof ik betrapt was op iets. Dit was belachelijk, waarom hielden die rare, verwarde gevoelens in mijn lichaam niet op? Waarom wilde ik de hele tijd naar haar kijken en deed het mij pijn als zij klachten had?
“Je hebt een stalker!” Huh? Shelly is mijn stalker? Fijn, krijg ik dat ook weer. Die meid begint echt een blok aan mijn been te worden, ik moet haar dumpen, hoe onaardig dat ook moge klinken. “Ben jij mijn stalker?” vroeg ik toen uiterst serieus, keek haar hierbij doordringend aan wanneer ik me naar haar toe had gedraaid. Aan het eind van deze weg woonde ze, dus ik was niet bepaald bang voor ongelukken. “Dan vind ik het namelijk niet erg,” Ik kon het niet laten en gaf haar een plagerige knipoog, maar liet toch een zacht glimlachje op mijn lippen. Ze trekt haar gezicht in plooi en praat verder, een onderwerp alsof ze het nu pas door heeft laten dringen. “Wacht, blijf je echt de hele nacht? Dude, ik ga niet dood.” Hopelijk niet nee, dacht ik gelijk en schudde mijn hoofd bij het denken aan wat er gebeurd is, wat Maxime net allemaal had uitgelegd en Shelly had gedaan. We waren aan het einde van de straat, wat betekende dat we er waren. De auto remde ik af wanneer ik bij haar huis aankwam en parkeerde deze netjes, maar snel, tussen twee auto’s die er stonden. Ik draaide de sleutel om in het contact waardoor de auto stil werd en alles uit ging, hierna draaide ik me om naar Maxime.
“Maxime,” Er kwam een uiterste serieuze toon in door, maar hierna veranderde mijn blik vrijwel gelijk naar een charmante grijns. “Ten eerste, als we naar het ziekenhuis zouden gaan, zou ik ook de gehele tijd bij je blijven, dus sowieso kom je niet van me af, laten we dat even duidelijk maken. Ten tweede, dit is deels mijn schuld, het spijt me…” Het was zo duidelijk dat er een derde punt zou komen zoals de grijns op mijn gezicht al verried, maar ik haalde de gordel los, ook bij haar, om vervolgens de sleutels in mijn broekzak te stoppen en uit de auto te stappen. Het was niet leuk als ik het nu al zou zeggen wat het derde punt was, misschien kon ze het zelf wel raden nu ik weer een beetje mijn oude zelf was.
Bij haar aangekomen, deed ik de deur open en boog me voorover dicht naar haar toe. De vrouwelijke, zoete geur van een parfum of iets dat ze ophad, drongen mijn neusgaten binnen. “Waar is je…” begon ik, maar maakte het niet af. Ik legde mijn armen zacht op haar middel om deze af te laten dwalen naar haar heupen en om vervolgens mijn handen in haar broekzakken te laten verdwijnen. Er was een blik op mijn gezicht te zien die je vaak hebt als je iets zoekt en opeens lichtte deze op, als teken dat ik het had gevonden. “Je sleutel.” Grijnsde ik en haalde de sleutel grijnzend uit haar broekzak, nam toen weer afstand en bewoog deze even heen en weer, waarna ik me alweer voorover boog en haar vastnam zoals ik eerder had gedaan. De autodeur schopte ik dicht en met een enkele druk op de knop, vergrendelde de deuren en draaide ik me om. “Geen probleem dat ik je draag, je bent zo licht als een veertje en ik een grote, sterke vent.” Grijnsde ik naar haar.
Wanneer ik bij de deur aangekomen was, friemelde ik een beetje hopeloos met de sleutel en na een paar keer proberen, zwaaide de deur open en stapte ik met haar nog in mijn armen naar binnen. De voordeur schopte ik zacht dicht waarna ik met snelle passen doorliep naar boven naar haar slaapkamer. De deur stond nog open en ik grinnikte wanneer ik haar voorzichtig op bed neerlegde, me omdraaide en de sleutel van haar huis op haar nachtkastje dumpte. Hierna leunde ik stoer tegen een kast aan en keek op haar neer met een verleidelijke grijns, mijn armen en benen over elkaar geslagen. “En ten derde,” begon ik, verleidelijk, mijn ogen die over haar lichaam gingen. “Ik ben de hele tijd al nieuwsgierig geweest naar je slaapkamer.” Natuurlijk was het een dubbelzinnige opmerking, dat wist zij ook wel. Mijn donkere, intimiderende poelen eindigde weer bij haar ogen, ze waren veranderd in mysterieuze dieptes. De charmante, verleidelijke grijns op mijn mond paste daar vreemd genoeg bij.
[ bericht aangepast op 2 sep 2012 - 18:24 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.