• Hey iedereen!

    Ik heb een nieuw idee voor een verhaal, maar ik vraag me af of het niet al veel is gebruikt.

    Hier een korte samenvatting:
    Wanneer Ophelia op een mysterieuze manier uit het leven van haar man, naam man, verdwijnt roept dit enorm veel vragen bij hem op. Na een paar weken geeft hij de zoektocht op, omdat hij het mentaal niet meer aankan. Er zijn namelijk zoveel plekken op aarde waar ze kan naartoe zijn, het is net alsof naam man, een speld in een enorme hooiberg aan het zoeken was. Na overleg met de ouders van Ophelia besluit hij haar dood te verklaren. Dit was een enorm moeilijke keuze voor hem, maar alleen zo kon hij verder met zijn leven. Tenminste dat dacht hij. Hoe het verder moet met hun kind en haar kind uit een ander huwelijk, dat is nog een ander vraagteken.

    Dit is natuurlijk nog een vage beschrijving.

    Mijn vraag is dus, zouden jullie dit lezen? Of niet?

    Bedankt op voorhand x

    [ bericht aangepast op 18 juli 2015 - 19:45 ]

    Zouden jullie dit lezen?


    You save everyone, but who saves you?

    Als iemand de proefproloog al wil lezen, om mijn schrijfstijl te ontdekken, dan mag je gerust een pb sturen.


    You save everyone, but who saves you?

    Ik denk dat het zeker een interessant verhaal kan worden, mits je het goed uitwerkt. Als hij alleen maar aan het rouwen is, wordt het al snel saai.
    Misschien kun je hier en daar wat sporen terug laten komen? Dus dan heeft hij haar eerst dood laten verklaren en vervolgens komt hij subtiele hints tegen.
    En dan kun je zelf bepalen of hij haar dan uiteindelijk toch nog vindt, of dat hij alleen maar hoopte dat de dingen die hij vond een betekenis hadden en dat ze dus echt verdwenen is? Ik weet het niet hoor, ik verzin nu ook maar ter plekke iets. Mijn punt is: maak er wel iets spannends van.

    Ik wil ook de proefproloog wel lezen, maar daar stuur ik je wel even een pb'tje voor x


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Ik vind het niet cliché maar het is gewoon iets wat me in de eerste instantie niet zou interesseren. Het lijkt gewoon een van die verhalen waar je gewoon een vrouw volgt op een reis. Deze soort verhalen vind ik enkel leuk als ze in de genre fantasy zitten. Omdat dat het wat interessanter maakt.
    Maar natuurlijk kan het leuk zijn, maar ik zou er gewoon op het eerste gezicht niet naartoe gaan.


    made a list of my regrets and you were the first, love

    @Secrett & @Murphys Dankjewel voor jullie hulp! En het is normaal de bedoeling dat ik het verhaal schrijf vanuit het standpunt van de man.


    You save everyone, but who saves you?

    Dat hangt er echt vanaf hoe je het uitwerkt, ik denk wel dat dit een concept is die je in meerdere van die Amerikaanse chicklit boekjes terug kunt vinden, maar zolang je die laan niet inslaat met je concept en origineler bent dan dat, denk ik dat je hier echt wel iets heel mooi van kunt maken. (:

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 12:21 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Dat hangt er echt vanaf hoe je het uitwerkt, ik denk wel dat dit een concept is die je in meerdere van die Amerikaanse chicklit boekjes terug kunt vinden, maar zolang je die laan niet inslaat met je concept en origineler bent dan dat, denk ik dat je hier echt wel iets heel mooi van kunt maken. (:

    Het is inderdaad niet de bedoeling om het eentonig te maken, want er komt normaal wel een grote plottwist in.


    You save everyone, but who saves you?