• Lieve users,

    Zoals vele van jullie de afgelopen dagen wel hebben gemerkt, zijn er wat documenten van het mod-forum verspreid over de site. Het ging hierom een lijst met mensen die sowieso geen mod zouden worden, en wat andere zaken om het verhaal van de lijst geloofwaardig te maken.
    Vanuit het mod-team is deze lijst tot nu toe altijd ontkend. Tot nu toe ja. Want zoals veel van jullie ook al wel doorhadden, is de lijst niet fake, net zoals de andere zaken die verspreid zijn.
    Maar wij hadden ook onze redenen om te blijven ontkennen. Wij gebruiken die lijst alleen als ondersteuning bij de aanmeldingen. En, hoewel jullie dat niet konden zien, er is flink gediscussieerd over de namen op die lijst. Het is niets persoonlijks dus! Zonder die lijst waren wij zeker weten tot het zelfde resultaat gekomen, aangezien wij bij de aanmeldingen ook zaken als het strafblad kunnen zien en wij bij de aanmeldingen ook echt wel meenemen hoe een user zich gedraagt op het forum of tegenover de mods.
    Wij zijn blijven liegen over die lijst omdat wij op dat moment niets beters wisten wat we moesten doen. Wij hadden geen idee waar of van wie de berichten kwamen en wilden dat eerst rustig uitzoeken. Dat hebben we inmiddels gedaan. Wij zijn erachter gekomen dat de site is gehackt en hebben een idee wie het heeft gedaan. Daarover gaan we verder niet uitweiden. Maar wij waren allang blij dat geen van de mods uit de school is geklapt en dat het team dus te vertrouwen is.
    Dit was, achteraf gezien, niet heel erg verstandig, maar wij konden echt niets beters verzinnen. Wij hebben geprobeerd dit zo goed mogelijk op te lossen en proberen dat dus nu te doen door alles maar te bekennen. Ook niet alle mods waren het altijd eens met deze oplossing, wij hebben er aardig wat ruzie overgemaakt.
    Wij hopen dat jullie niet al te boos zijn en niet al het vertrouwen in ons zijn kwijtgeraakt.

    Met vriendelijke groet,
    De mods

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 19:19 ]


    I am an idiot, I move.

    Belikov schreef:
    Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe die hacker eigenlijk wist dat die lijst bestaat? Ik bedoel, het lijkt me niet dat hij/zij zomaar Quizlet gaat hacken en toevallig die lijst tegenkomt..
    ik ben er zelf persoonlijk van overtuigd dat dit niet de eerste keer is dat deze persoon op het modforum kon komen. Dus mocht dit een troost voor jullie zijn: als er meer "schandalige" dingen in het modforum gezegd zouden zijn, zou dit ws allang gepost zijn.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cousinzoned schreef:
    Sorry. Maar Q hacken is niet zo moeilijk hoor (cat)

    hoezo?


    -

    SmileLullaby schreef:
    (...)
    hoezo?

    De site zit vol met gaten en fouten.

    Creed schreef:
    (...)
    De hacker leest volgens ons al geruime tijd mee, en dit was zijn/haar kans iets naar buiten te brengen.


    Hier ben ik heel erg zeker van! De prtscr van dat topic is namelijk een lange tijd geleden gemaakt, want dat zie je aan Krull haar topicaantallen. Hij heeft deze bewaart en nu uitgebracht omdat hij een mooie kans zag voor een rel.


    Olive

    Genius schreef:
    (...)
    Het is kut voor bepaalde mensen ja, maar die weten dan ook weer waar ze aan toe zijn toch?

    Da's ook weer waar. Ik vind het ook niet erg dat die lijst is uitgelekt of zoiets, maar het had van mij nou ook weer niet per se gehoeven.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Creed schreef:
    (...)
    De hacker leest volgens ons al geruime tijd mee, en dit was zijn/haar kans iets naar buiten te brengen.

    Jemig dat is gewoon echt zielig. Waarom zou iemand zo iets doen? Ja, we weten nu misschien wel hoe moderators ons zien, of in ieder geval in de gaten houden en dat we dus moeten oppassen willen we ooit nog moderator worden, toch vind ik het allemaal ontzettend onnuttig.


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    (...)
    Jemig dat is gewoon echt zielig. Waarom zou iemand zo iets doen? Ja, we weten nu misschien wel hoe moderators ons zien, of in ieder geval in de gaten houden en dat we dus moeten oppassen willen we ooit nog moderator worden, toch vind ik het allemaal ontzettend onnuttig.

    Zo oppassen hoeft ook niet hoor. 't is niet dat wij jullie echt in de gaten houden. Er zijn gewoon users die opvallen doordat ze wel vaker het verkeerde gedrag ofzo vertonen :'D.
    Als je nu is een keertje in een ruzie beland betekent dat niet dat je kans om moderator te worden voorbij is hoor. Daarbij afhankelijk van hoe lang geleden dat dat 'slecht' gedrag er was, hoef je ook niet te vrezen, we kijken ook naar de datums op je strafblad =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Authors schreef:
    (...)

    Hier ben ik heel erg zeker van! De prtscr van dat topic is namelijk een lange tijd geleden gemaakt, want dat zie je aan Krull haar topicaantallen. Hij heeft deze bewaart en nu uitgebracht omdat hij een mooie kans zag voor een rel.

    De printscreen is zo ver ik heb begrepen gisteren pas gemaakt en daarna gelijk doorgestuurd. Ik weet niet precies hoe het zit met die berichten aantallen..


    Believe in yourself.

    Navigate schreef:
    Mag ik eens eerlijk vragen, of ik werkelijk zo slecht ben en zo veel ruzie stook en het zo oneens ben met de mods dat ik op die lijst beland?
    Ik ga niet zeggen dat ik niet eens 'ambras' gezocht heb, maar eerlijk gezegd vind ik dat toch iets flauw.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Belikov schreef:
    (...)
    De printscreen is zo ver ik heb begrepen gisteren pas gemaakt en daarna gelijk doorgestuurd. Ik weet niet precies hoe het zit met die berichten aantallen..


    Dat weten we niet. Hij is gisteren doorgestuurd, maar hij kan al veel eerder gemaakt zijn!


    Olive

    madeupyou schreef:
    (...)
    Zo oppassen hoeft ook niet hoor. 't is niet dat wij jullie echt in de gaten houden. Er zijn gewoon users die opvallen doordat ze wel vaker het verkeerde gedrag ofzo vertonen :'D.
    Als je nu is een keertje in een ruzie beland betekent dat niet dat je kans om moderator te worden voorbij is hoor. Daarbij afhankelijk van hoe lang geleden dat dat 'slecht' gedrag er was, hoef je ook niet te vrezen, we kijken ook naar de datums op je strafblad =)

    Hahaha ja dat begrijp ik wel, ik deed ook wel wat overdreven, maar jullie letten wel degelijk op ons gedrag... Maar bijvoorbeeld nu, ik ben niet echt gemeen bezig, maar volgens mij wel irritant en koppig, maar dit zou dan geen reden zijn om me op zo'n lijst te zetten? Alleen maar als het echt té erg zou worden (schelden, dreigen, dat soort dingen?)?


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    (...)
    De printscreen is zo ver ik heb begrepen gisteren pas gemaakt en daarna gelijk doorgestuurd. Ik weet niet precies hoe het zit met die berichten aantallen..

    Die berichten aantallen vind ik nogsteeds een beetje vreemd. Zei Alwin niet gisteren dat het heel onwaarschijnlijk zou zijn omdat Krull dan 100 topics verwijderd moest hebben of zo? Kan iemand dit misschien uitleggen?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    De printscreen weet ik niet wanneer die gemaakt is.
    Ik weet alleen dat de post op 12 Juni is gemaakt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Belikov schreef:
    (...)
    De printscreen is zo ver ik heb begrepen gisteren pas gemaakt en daarna gelijk doorgestuurd. Ik weet niet precies hoe het zit met die berichten aantallen..
    als het goed is heeft krull nu minder forumberichten als op de printscreen, omdat we dat modtopic met die lijst verwijderd hebben (standaard procedure als de nieuwe mods bekend gemaakt worden)

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 17:38 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Die berichten aantallen vind ik nogsteeds een beetje vreemd. Zei Alwin niet gisteren dat het heel onwaarschijnlijk zou zijn omdat Krull dan 100 topics verwijderd moest hebben of zo? Kan iemand dit misschien uitleggen?
    Het is bevestigd dat dat waar is, want ze hebben een in cache gevonden van dat bericht die die waarden bevestigen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?