• Lieve users,

    Zoals vele van jullie de afgelopen dagen wel hebben gemerkt, zijn er wat documenten van het mod-forum verspreid over de site. Het ging hierom een lijst met mensen die sowieso geen mod zouden worden, en wat andere zaken om het verhaal van de lijst geloofwaardig te maken.
    Vanuit het mod-team is deze lijst tot nu toe altijd ontkend. Tot nu toe ja. Want zoals veel van jullie ook al wel doorhadden, is de lijst niet fake, net zoals de andere zaken die verspreid zijn.
    Maar wij hadden ook onze redenen om te blijven ontkennen. Wij gebruiken die lijst alleen als ondersteuning bij de aanmeldingen. En, hoewel jullie dat niet konden zien, er is flink gediscussieerd over de namen op die lijst. Het is niets persoonlijks dus! Zonder die lijst waren wij zeker weten tot het zelfde resultaat gekomen, aangezien wij bij de aanmeldingen ook zaken als het strafblad kunnen zien en wij bij de aanmeldingen ook echt wel meenemen hoe een user zich gedraagt op het forum of tegenover de mods.
    Wij zijn blijven liegen over die lijst omdat wij op dat moment niets beters wisten wat we moesten doen. Wij hadden geen idee waar of van wie de berichten kwamen en wilden dat eerst rustig uitzoeken. Dat hebben we inmiddels gedaan. Wij zijn erachter gekomen dat de site is gehackt en hebben een idee wie het heeft gedaan. Daarover gaan we verder niet uitweiden. Maar wij waren allang blij dat geen van de mods uit de school is geklapt en dat het team dus te vertrouwen is.
    Dit was, achteraf gezien, niet heel erg verstandig, maar wij konden echt niets beters verzinnen. Wij hebben geprobeerd dit zo goed mogelijk op te lossen en proberen dat dus nu te doen door alles maar te bekennen. Ook niet alle mods waren het altijd eens met deze oplossing, wij hebben er aardig wat ruzie overgemaakt.
    Wij hopen dat jullie niet al te boos zijn en niet al het vertrouwen in ons zijn kwijtgeraakt.

    Met vriendelijke groet,
    De mods

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 19:19 ]


    I am an idiot, I move.

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Ja dóh, wij zijn probleemkinderen hiero (cat)


    Ja. We gaan met verkeerde mensen om.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Genius schreef:
    (...)
    Dat heeft ook wel een tijd geduurd.

    Wij verwachten dan ook niet dat dit morgen al over is.


    I am an idiot, I move.

    Amused schreef:
    (...)
    Die lijst was er bij de vorige verkiezingen ook hoor, het is toch logisch dat we zoiets opstellen. Ik onthoud echt niet alles en ik heb nog altijd moeite met de namen van de mods, laat staan met al jullie usernames.
    Sommige mensen zijn nu eenmaal niet geschikt om mod te worden, daar hebben wij niet voor gezorgd, maar zij zelf. Hun gedrag zorgt voor een heel lang strafblad, niet het onze.
    Dit is niet tegen jou maar in het algemeen, jullie willen dat we gestrafd worden, moeten we onszelf bannen? Zou dat alles oplossen?


    Het is misschien logisch dat jullie zoiets opstellen, want ik snap ook wel dat jullie niet alles onthouden. Alleen is het niet beter dat iedere mod dan dat meer voor zichzelf doet (als dat zo nodig mocht zijn) en dat niet zo centraal maakt, waardoor de kans dat het uitlekt kleiner word.
    En in principe kun je genoeg terug lezen in het strafblad of zoiets, maar als je dat dan doet dan moet je ook niet zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft vind ik. Of zegt er ff bij dat jullie ook naar het strafblad kijken.

    Kijk, ik zit hier niet egt om jullie af te kraken of zo en ik snap dat die negatieve reacties ook niks zijn voor jullie. Maar het is denk ik wel duidelijk dat het anders moet. En als je zo'n lijst opstelt doe het niet op quizlet, want eerste plek waar zo'n hacker dan hackt is quizlet. Die gaat heus niet google hacken voor een lijst van quizlet. Maar ja, das ook allemaal achteraf gezien dan. Want zoiets zie je natuurlijk niet aankomen, maar gwn een tipje :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Buddy schreef:
    (...)

    Ja. We gaan met verkeerde mensen om.


    Ja, vooroordelen! Denk aan de nadelen, sarita!

    Nou weetje, ik ben eigenlijk wel blij dat die lijst uitgelekt is. Weten de users ook weer hoe het eraan toe gaat in het 'geheime' modforum. :Y)


    -

    Jullie hebben gehandeld zoals jullie dat het beste leken, het zij zo en gedane zaken zijn gedaan, so be it en niets aan te veranderen. Ik ga er nog steeds vanuit dat de crew eerlijk en rechtvaardig handelt. Ik vind niet dat de dingen die wel heel positief zijn gedaan door de crew, worden overschaduwd door deze gebeurtenis. Je kunt niet elke fout die gemaakt wordt zwaarder nemen dan elke goede handeling, nog steeds steken ze moeite in Q en houden ze de site draaiende.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Over die eerlijke en bevooroordeelde kansen.
    Niemand is nooit bevooroordeeld.
    Als jij later gaat solliciteren gaan ze af op je houding, je kledij, kijken ze misschien je facebook na.
    Wij houden je gedrag gewoon in de gaten en kijken of dat wel kan als mod tenslotte hebben we ook geen nood aan moderators die zelf alles verkeerd doen of ruzie liggen te maken. Je moet rustig kunnen reageren. Daar kijken wij naar.
    Daarbij, ook al staat zo'n naam op een lijstje, ik ben er zeker van dat alle mods daar niet op letten.
    Als je echt een goede aanmelding hebt, dan ben je er bij mij door.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Destined schreef:
    (...)

    Het is misschien logisch dat jullie zoiets opstellen, want ik snap ook wel dat jullie niet alles onthouden. Alleen is het niet beter dat iedere mod dan dat meer voor zichzelf doet (als dat zo nodig mocht zijn) en dat niet zo centraal maakt, waardoor de kans dat het uitlekt kleiner word.
    En in principe kun je genoeg terug lezen in het strafblad of zoiets, maar als je dat dan doet dan moet je ook niet zeggen dat iedereen gelijke kansen heeft vind ik. Of zegt er ff bij dat jullie ook naar het strafblad kijken.

    Kijk, ik zit hier niet egt om jullie af te kraken of zo en ik snap dat die negatieve reacties ook niks zijn voor jullie. Maar het is denk ik wel duidelijk dat het anders moet. En als je zo'n lijst opstelt doe het niet op quizlet, want eerste plek waar zo'n hacker dan hackt is quizlet. Die gaat heus niet google hacken voor een lijst van quizlet. Maar ja, das ook allemaal achteraf gezien dan. Want zoiets zie je natuurlijk niet aankomen, maar gwn een tipje :P

    Wij hebben het vertrouwen dat onze leden niet gaan zitten kutten met het forum.


    I am an idiot, I move.

    Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe die hacker eigenlijk wist dat die lijst bestaat? Ik bedoel, het lijkt me niet dat hij/zij zomaar Quizlet gaat hacken en toevallig die lijst tegenkomt..


    Believe in yourself.

    Genius schreef:
    Nou weetje, ik ben eigenlijk wel blij dat die lijst uitgelekt is. Weten de users ook weer hoe het eraan toe gaat in het 'geheime' modforum. :Y)

    Ik eigenlijk juist niet. Wat niet weet, wat niet deert. Nu kunnen er mensen best gekwetst zijn door die lijst, wat ze niet/minder zouden zijn geweest als niemand ooit over die lijst gehoord had.

    Aan de andere kant; dit maakt mijn dag minder saai. *pakt popcorn weer*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Sorry. Maar Q hacken is niet zo moeilijk hoor (cat)

    Creed schreef:
    (...)
    Wij hebben het vertrouwen dat onze leden niet gaan zitten kutten met het forum.


    wat dus onterecht bleek :P
    Vertrouwen is een nogal breekbaar ding en tussen die honderden bezoekers zal er best iemand tussen zitten die graag ff wil hacken om aan zo'n lijst te willen komen. maar zoals ik al zei, is achteraf gepraat en daar kunnen jullie nu wat mee doen nu jullie dit weten :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik eigenlijk juist niet. Wat niet weet, wat niet deert. Nu kunnen er mensen best gekwetst zijn door die lijst, wat ze niet/minder zouden zijn geweest als niemand ooit over die lijst gehoord had.

    Aan de andere kant; dit maakt mijn dag minder saai. *pakt popcorn weer*

    Het is kut voor bepaalde mensen ja, maar die weten dan ook weer waar ze aan toe zijn toch?


    -

    Belikov schreef:
    Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe die hacker eigenlijk wist dat die lijst bestaat? Ik bedoel, het lijkt me niet dat hij/zij zomaar Quizlet gaat hacken en toevallig die lijst tegenkomt..

    De hacker leest volgens ons al geruime tijd mee, en dit was zijn/haar kans iets naar buiten te brengen.


    I am an idiot, I move.

    Voor de tweede keer, een mod mag mij pben met de reden waarom ik er op sta.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2012 - 17:29 ]