[Veel plezier!
dan laat ik Roos en Hugo wel met elkaar pratenXD]
Hugo en Roos
'Lily? Ik ga even naar buiten.' zei Hugo. Hij liep naar het meer toe, trok zijn schoenen uit en stopte zijn voeten in het meer. 'Dat zou ik maar niet doen.' zei een stem achter hem. 'Straks trekt de reuze inktvis je nog mee naar benenden. Hoe is trouwens je eerste schooldag?' Hugo keek op en trok gauw zijn voeten uit het meer 'Roos! De eerste schooldag is geweldig! Alleen James deed weer gemeen.' Roos knikt 'Ik hoorde het. Hoe was je eerste les?' Hugo grinnikte 'We gingen het hebben over de mimbulus mimbeltonia. Leuke plant, behalve als je hem aait, dan komt er...' Hij werd onderbroken door Roos '...Paars sap uit!' Hugo lachtte en zei 'Fout! De plant is paars en er spuit groen sap uit!' Roos ging naast Hugo zitten en gaf hem een knuffel. 'Lief broertje van me.' Ze glimlachten allebei en keken naar het meer. Roos trekte ook haar schoenen uit en stopte ze in het meer. 'De reuze inktvis.' stotterde Hugo 'Ik maakte maar een grapje, Huug.' zei Roos lachend. Voorzichtig stopte Hugo zijn voeten ook in het water en keek Roos aan. Roos glimlachte en zei 'Zullen we straks naar Hagrid? Die heb je pas een keer gezien, toen je met de bootjes hier heen ging. Hij is heel erg aardig.' Ze stonden allebei op, trekte hun schoenen weer aan en liepen naar Hagrid. Roos bonkte op de deur en ze hoorden Muil blaffen. 'Ho, rustig maar!' Hagrid keek wie er stonden en glimlachte 'Roos en Hugo!' zei hij 'Kom d'r in!' Hugo en Roos gingen op een stoel zitten terwijl Hagrid thee inschonk. 'Jullie vader en moeder kwamen ook vaak!' zei hij vrolijk. Hugo nieste en Roos vroeg 'Mag Muil even naar buiten ofzo? Hugo is allergisch voor dieren.' Hagrid keek Hugo aan alsof hij aan een ernstige ziekte leed. 'Tuurlijk, Muil plaats!' Muil liep naar de tuin en ging daar liggen. 'En Hugo, hoe is het op je eerste schooldag?' Hugo vertelde van alles en toen het tijd was om te gaan kregen ze allebei nog een groot stuk koek mee. 'Bedankt!' zei Roos en ze sloot de deur achter zich. Zij en Hugo waren weer alleen.
[ bericht aangepast op 28 juni 2012 - 7:53 ]
And don't forget, Elvendork! It's unisex!