• Voor de mensen die niets van me afweten en toch willen weten waar ik het over heb, ik raad je aan eerst dit stuk te lezen! Ik zit al dagen te bedenken wat ik hier nu eigenlijk ga schrijven. Ik schrijf dit nu op 18 juni, terwijl ik het dus vandaag pas post. Tegen de tijd dat jullie dit lezen, zit ik op de Stena Hollandica naar Engeland. Daar ga ik bij mijn vriendin/verloofde Amy wonen. In dit algemene topic plaats ik alle updates hier over. So yeah. Ik heb hier geen toestemming voor, het is echt weglopen. Ik weet sowieso al dat die vraag gaan komen, dus zeg ik het nu al; dit is niet strafbaar, ik heb alleen meldingsplicht. Mijn ouders moeten weten dat ik veilig ben en ze hoeven niet te weten waar dat is.
    Is weglopen strafbaar? Weglopen zelf is niet strafbaar maar degene die je onderdak geeft, heeft wel een meldingsplicht: Ben je onder de 18 jaar dan moet hij of zij dit melden bij je ouders, je voogd, politie of een hulpverleningsinstelling. Tot je 18de sta je namelijk nog onder “ouderlijk gezag”, wat wil zeggen dat je ouders officieel nog verantwoordelijk voor je zijn. Als je 18 jaar of ouder bent dan heb je niet meer te maken met het “ouderlijke gezag”. Wel zijn je ouders tot je 21ste jaar financieel verantwoordelijk voor je. Bron: Opvanghuis.nl
    Meer updates volgen zodra ik ze heb. P.S. The nerves are killing me.


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Ik vind het stiekem echt leuk dat je bij Amy gaat wonen. Ook al ken ik je niet echt gun ik het je 100% Als ik zo over je thuissituatie lees kan ik je niks kwalijk nemen dat je op deze manier je biezen pakt. Hopelijk heb je niet te veel geweend toen je Amy voor het eerst zag, al is dat natuurlijk ergens ook heel schattig. Veel plezier met je nieuw leven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Random mailtje van mijn moeder aan mijn oom -en dit is nog redelijk goed-

    Geregeld voor in zeeland meeonthouden dus


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Morgue schreef:
    (...)

    Pubers hebben nooit een supergoede relatie met hun ouders, weet ik zo in het algemeen, maar ik hoop wel dat je (@ moeder van Lizz) nog in contact kunt komen met Lizz en een goed gesprek kunt hebben zonder ruzie over en weer. Misschien dat ze dan terugkomt om haar studie af te maken.


    Dat hoop ik ook, bedankt en een fijne avond allemaal

    Audacity schreef:
    Ik denk ergens niet dat het verstandig is om ons te bemoeien met de relatie van Lizz en haar moeder(?). Laten we gewoon hopen dat Lizz nu gelukkig is :].

    True, maar het is nogal irritant als een moeder die niet eens de moeite heeft genomen voorheen -zoals ik het begrijp uit de verhalen- een relatie op te bouwen dan ineens zoiets post en dan daarna ons de schuld geeft.
    En dat hoop ik ook (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    VampKiller schreef:
    (...)

    Dat hoop ik ook, bedankt en een fijne avond allemaal

    Fijne avond. Maybe smart for the next time; don't blame innocent people :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    (...)
    True, maar het is nogal irritant als een moeder die niet eens de moeite heeft genomen voorheen -zoals ik het begrijp uit de verhalen- een relatie op te bouwen dan ineens zoiets post en dan daarna ons de schuld geeft.
    En dat hoop ik ook (:


    Ja ik vind het ook raar om de mensen hier op Quizlet de schuld te geven. Nee, we hebben haar niet gestopt om dit te doen. Maar wat verder?

    VampKiller schreef:
    (...)

    Een meisje van net 18 die nog geen dag gewerkt heeft en haar studie nog niet eens af heeft overhalen om van huis weg te lopen is voor jullie misschien heel normaal.

    Voor mij niet, ik wil gewoon graag weten of het goed gaat met mijn dochter die alleen een kort briefje achter liet vanmorgen


    Niet om binnen te dringen in jullie gezinsleven, maar de mensen hier hebben het Liz in de eerste instantie afgeraden om te gaan. Maar het is Liz haar leven en haar keus. En ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat misschien uw beslissing ten aanzien van Liz haar geloofwaardigheid zeker een belangrijke rol heeft gespeeld in haar besluit.

    Het is vrij nutteloos om met vingers te gaan wijzen en te beweren dat mensen haar hebben overgehaald. Liz is weg, maar u blijft haar moeder, en ik vermoed dat zij uiteindelijk weer contact met u zal opzoeken. Haar vrienden zullen daar ook op aandringen, en als het goed is stuurt ze u vandaag of morgen een mailtje. Hopelijk kunnen jullie ooit op een dag samen dit uitpraten. Maar dan zult ook u even kritisch naar uzelf moeten kijken.


    quidquid excusatio prandium pro

    Timor schreef:
    (...)

    Ja ik vind het ook raar om de mensen hier op Quizlet de schuld te geven. Nee, we hebben haar niet gestopt om dit te doen. Maar wat verder?

    Alsof wij iemand zomaar kunnen vertellen "hey, ga is even niet dat doen" of "ga is even dat doen". We zijn geen dictators die de levens van anderen controlen en beheersen. We zijn een groep mensen die vriendschap bij elkaar vinden, vertrouwen en we helpen elkaar. Don't blame us for supporting her when we can't really stop her.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    DoctorReid schreef:
    (...)
    True, maar het is nogal irritant als een moeder die niet eens de moeite heeft genomen voorheen -zoals ik het begrijp uit de verhalen- een relatie op te bouwen dan ineens zoiets post en dan daarna ons de schuld geeft.
    En dat hoop ik ook (:


    Maar dat is dus het punt: wij weten niets over hun relatie. Ik ga geen uitspraken doen over dingen waar ik niks van weet. Lizz' moeder is nu vast en zeker aardig van streek (tenminste, laten we daar wel vanuit gaan) en ik kan me voorstellen dat ze boos is of whatever. Dit zijn echt dingen waar wij gewoon niets mee te maken hebben.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Maar dat is dus het punt: wij weten niets over hun relatie. Ik ga geen uitspraken doen over dingen waar ik niks van weet. Lizz' moeder is nu vast en zeker aardig van streek (tenminste, laten we daar wel vanuit gaan) en ik kan me voorstellen dat ze boos is of whatever. Dit zijn echt dingen waar wij gewoon niets mee te maken hebben.


    Nee, daarom vind ik het ook bizar en vreemd dat de aandacht zo hier opgezocht wordt.(cat)


    Til hug og blod.

    I wish you two all the best (flower)


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Audacity schreef:
    (...)

    Maar dat is dus het punt: wij weten niets over hun relatie. Ik ga geen uitspraken doen over dingen waar ik niks van weet. Lizz' moeder is nu vast en zeker aardig van streek (tenminste, laten we daar wel vanuit gaan) en ik kan me voorstellen dat ze boos is of whatever. Dit zijn echt dingen waar wij gewoon niets mee te maken hebben.

    Dat geloof ik best, maar ze wijst met haar vinger naar ons, terwijl wij niks fout hebben gedaan. Ja, we steunen haar nu we weten dat ze het echt doorzet en dat ze redenen heeft en een back-up-plan. Dat betekent nog niet dat wij gelijk verantwoordelijk zijn voor dit alles. En nee, we weten hun relatie niet, maar als je gelezen hebt wat er in het hfst van die link staat dan begrijp je dat die niet erg goed is; anders doe je dit niet. En ja, de moeder mag best ongerust zijn, maar zoek dan contact via de email en niet via een openbare website.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 22:35 ]

    Even serieus. Ik zou echt niet op Quizlet gaan om via daar je dochter aan te spreken. :Y) ... Maar okee. Ik hoop dat je gelukkig bent daar Lizz ^^


    -

    [ bericht aangepast op 21 juni 2012 - 22:35 ]