• Voor de mensen die niets van me afweten en toch willen weten waar ik het over heb, ik raad je aan eerst dit stuk te lezen! Ik zit al dagen te bedenken wat ik hier nu eigenlijk ga schrijven. Ik schrijf dit nu op 18 juni, terwijl ik het dus vandaag pas post. Tegen de tijd dat jullie dit lezen, zit ik op de Stena Hollandica naar Engeland. Daar ga ik bij mijn vriendin/verloofde Amy wonen. In dit algemene topic plaats ik alle updates hier over. So yeah. Ik heb hier geen toestemming voor, het is echt weglopen. Ik weet sowieso al dat die vraag gaan komen, dus zeg ik het nu al; dit is niet strafbaar, ik heb alleen meldingsplicht. Mijn ouders moeten weten dat ik veilig ben en ze hoeven niet te weten waar dat is.
    Is weglopen strafbaar? Weglopen zelf is niet strafbaar maar degene die je onderdak geeft, heeft wel een meldingsplicht: Ben je onder de 18 jaar dan moet hij of zij dit melden bij je ouders, je voogd, politie of een hulpverleningsinstelling. Tot je 18de sta je namelijk nog onder “ouderlijk gezag”, wat wil zeggen dat je ouders officieel nog verantwoordelijk voor je zijn. Als je 18 jaar of ouder bent dan heb je niet meer te maken met het “ouderlijke gezag”. Wel zijn je ouders tot je 21ste jaar financieel verantwoordelijk voor je. Bron: Opvanghuis.nl
    Meer updates volgen zodra ik ze heb. P.S. The nerves are killing me.


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    VampKiller schreef:
    (...)

    Een meisje van net 18 die nog geen dag gewerkt heeft en haar studie nog niet eens af heeft overhalen om van huis weg te lopen is voor jullie misschien heel normaal.

    Voor mij niet, ik wil gewoon graag weten of het goed gaat met mijn dochter die alleen een kort briefje achter liet vanmorgen


    Ze heeft daar zelf heel erg lang over nagedacht, en het is niet zo'n beslissing die je zomaar neemt. Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, hoor.

    Assassin schreef:
    (...)

    Niet aanvallend bedoeld hoor, maar dan is het handig om een goede band met je dochter te onderhouden. :'D
    Trouwens, ik zou wel willen dat mijn moeder zoveel leestekens gebruikte. D:

    Echt waar, ik weet niet wat het is met moeders, maar de mailtjes van mijn moeder zien er niet uit :')
    En nu ga ik weer on-topic.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    VampKiller schreef:
    (...)

    Een meisje van net 18 die nog geen dag gewerkt heeft en haar studie nog niet eens af heeft overhalen om van huis weg te lopen is voor jullie misschien heel normaal.

    Voor mij niet, ik wil gewoon graag weten of het goed gaat met mijn dochter die alleen een kort briefje achter liet vanmorgen

    Dat snapt iedereen hier echt wel, alleen als wij het goed begrijpen dan heeft ze het niet fijn gehad bij u en uw vriend thuis. Plus, ze is 18, zoals u terrecht zegt, en ze heeft dus het recht om dit te doen. En ik heb dit gevolgd en ik weet van haar dat ze hier echt voor gaat en dat ze anders nog een aantal back-up-plans heeft.
    Ik snap dat u wilt weten hoe het met uw dochter gaat, maar misschien had u dan eerder aan haar moeten denken. Ze is namelijk eindelijk gelukkig.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    VampKiller schreef:
    (...)

    Een meisje van net 18 die nog geen dag gewerkt heeft en haar studie nog niet eens af heeft overhalen om van huis weg te lopen is voor jullie misschien heel normaal.

    Voor mij niet, ik wil gewoon graag weten of het goed gaat met mijn dochter die alleen een kort briefje achter liet vanmorgen


    En als moeder dit op een forum voor jongeren en jong volwassen uit gaan vechten is ook niet geheel een slimme actie. Als u echt de moeder van Lizz bent, loopt u nu onnodig de kans om dingen over u heen te roepen die u liever niet wilt horen. U had ook vrienden van haar kunnen benaderen om zoiets uit te vinden. En niemand van ons heeft haar overgehaald, we staan alleen achter haar, omdat we geloven in wat zij wilt en verdiend: Geluk in haar leven.


    Til hug og blod.

    Assassin schreef:
    (...)

    Niet aanvallend bedoeld hoor, maar dan is het handig om een goede band met je dochter te onderhouden. :'D
    Trouwens, ik zou wel willen dat mijn moeder zoveel leestekens gebruikte. D:


    Standaard smsjes van mijn moeder;

    oke is goed hoelaat ben je thuis gr ikke


    :'D

    Aww, ik vind -na al die verhalen gelezen te hebben- Lizz en Amy zo schattig samen :3.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Trouwens; ga(at) je/Lizz bij Amy en haar ouders wonen of hebben ze een eigen huisje/flatje/whatever? :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Assassin schreef:
    (...)

    Niet aanvallend bedoeld hoor, maar dan is het handig om een goede band met je dochter te onderhouden. :'D
    Trouwens, ik zou wel willen dat mijn moeder zoveel leestekens gebruikte. D:


    Pubers hebben nooit een supergoede relatie met hun ouders, weet ik zo in het algemeen, maar ik hoop wel dat je (@ moeder van Lizz) nog in contact kunt komen met Lizz en een goed gesprek kunt hebben zonder ruzie over en weer. Misschien dat ze dan terugkomt om haar studie af te maken.

    DoctorReid schreef:
    (...)
    Dat snapt iedereen hier echt wel, alleen als wij het goed begrijpen dan heeft ze het niet fijn gehad bij u en uw vriend thuis. Plus, ze is 18, zoals u terrecht zegt, en ze heeft dus het recht om dit te doen. En ik heb dit gevolgd en ik weet van haar dat ze hier echt voor gaat en dat ze anders nog een aantal back-up-plans heeft.
    Ik snap dat u wilt weten hoe het met uw dochter gaat, maar misschien had u dan eerder aan haar moeten denken. Ze is namelijk eindelijk gelukkig.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Timor schreef:
    (...)

    Standaard smsjes van mijn moeder;

    oke is goed hoelaat ben je thuis gr ikke


    :'D


    Hahaha, dat is nog redelijk goed. Die van mijn vader bevatten alleen een 'oke'.


    Your make-up is terrible

    Timor schreef:
    (...)

    Standaard smsjes van mijn moeder;

    oke is goed hoelaat ben je thuis gr ikke


    :'D


    XD Standaard smsje van mijn moeder: Ok s g :-D (spendeert 20 minuten om smiley te typen ipv woorden neer te zetten)

    Assassin schreef:
    (...)

    Hahaha, dat is nog redelijk goed. Die van mijn vader bevatten alleen een 'oke'. K of niets :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mijn vader stuurt me altijd gewoon een 'Ok.'
    Meer niet. :')


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik denk ergens niet dat het verstandig is om ons te bemoeien met de relatie van Lizz en haar moeder(?). Laten we gewoon hopen dat Lizz nu gelukkig is :].


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Ik denk ergens niet dat het verstandig is om ons te bemoeien met de relatie van Lizz en haar moeder(?). Laten we gewoon hopen dat Lizz nu gelukkig is :].


    Dat denk (en hoop) ik wel ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien