• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Thirlwall schreef:
    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'sshhh,' sus ik hem zwakjes. 'rustig maar, het komt wel goed,' Mijn hand laat ik zachtjes naar zijn gezicht glijden en ik veeg de eenzame traan weg. Dan glijd mijn hand naar die van hem. 'Kun je je zusje vertellen dat ze de beste vriendin is die een meisje ooit kan wensen als je weer thuis bent,' Mijn stem lijkt niet meer harder te kunnen dan een fluistering. 'En wil je tegen jouw ouders zeggen dat ze net mijn tweede ouders waren en dat ik echt heel veel van ze houd,' Tranen verstikken mijn stem maar toch ga ik door. 'En jij, Luca, jij bent de grote broer die ik nooit heb gehad, en ik wil niets liever dan samen weer thuis komen en met je zusjes spelen, maar als dat niet lukt,' Ik pauzeer even en slik. 'Moet jij naar huis om ze dit allemaal te vertellen, beloofd?' door de tranen kijk ik hem smekend aan.

    ( jonah is enigst kind)


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Targaryen schreef:
    (...)
    ( jonah is enigst kind)

    [oh, sorry, ik bedoelde daar Luca. Lisa en L:uca's zusje waren vriendinnen. Ik pas het wel aan]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Shh," Sust ze zwakjes, "Rustig maar, het komt wel goed". Wat doe ik nou dom. Ik zou haar moeten troosten. Ik zou er nu voor haar moeten zijn in plaats van andersom. Met haar hand haalt ze de eenzame traan van mijn gezicht af, waarna ze haar hand op de mijn legt. "Kun je je zusje vertellen dat ze de beste vriendin is die een meisje ooit kan wensen als je weer thuis bent," Fluistert ze, "En wil je tegen jouw ouders zeggen dat ze net mijn tweede ouders waren en dat ik echt heel veel van ze houd," Vervolgt ze. "En jij, Luca, jij bent de grote broer die ik nooit heb gehad, en ik wil niets liever dan samen weer thuis komen en met je zusjes spelen, maar als dat niet lukt,' Ze pauzeert en slikt even. Ik wil het niet horen. Ze gaat mee naar huis. Hoe dan ook. Ze gaat niet dood, dit kan niet gebeuren. Een nachtmerrie is het. Nee, meer dan dat. Een verschrikkelijke nachtmerrie, waarvan je nooit meer bijkomt. Waar je altijd aan herinnert zal worden. "Moet jij naar huis om ze dit allemaal te vertellen, beloofd?" door de tranen heen kijkt ze me smekend aan, maar toch blijf ik mezelf stug aanpraten dat ze niet dood gaat en samen met mij terug naar district zes gaat. "Daar hou ik hem aan" Belooft Freya haar. Iedere keer als ik iets wil zeggen, voel ik de brok in mijn keel weer opkomen en ik weiger om nóg meer tranen te laten ontsnappen. Lisa gaat niet dood, dus tranen zijn niet nodig. Strak staar ik voor me uit, terwijl er verschillende fragmenten met Lisa en mij voorbij vliegen. Ik heb altijd de bonnen gehaald voor niet alleen mijn zusjes en ouders, ook voor Lisa. En dan nog is zij gekozen. Dit zou niet zo moeten zijn. Lisa zou nu thuis moeten zitten bij haar ouders. Het Capitool is wreed en ik heb nooit gesnapt wáárom ze ons zo laten lijden. District dertien, ja oké. Maar dat is geen reden om iedere jaar drieëntwintig mensenlevens op het spel te zetten! "Jij had hier niet moeten zijn Lisa. Je zou nu thuis moeten zitten bij je ouders of met mijn zusje moeten spelen. Thuis zou je veilig zijn en zou je niet met zulke wonden zitten. Na die bonnen die ik heb gehaald hebben ze tóch nog jou gekozen. Het is niet eerlijk.." mompel ik, terwijl ik de brok in mijn keel met moeite doorslik. Waarom moet het Capitool zo'n mensen leven ten einde brengen? 'Wow, wacht. Ze gaat niet dood Luca? Ze red het heus wel. Lisa is sterk en kan hier wel tegen.' Zegt een stemmetje in mijn hoofd. "Lies, je gaat dood hé?.." Prevel ik zachtjes, terwijl ik nog steeds met diezelfde blik naar voren staar.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'ik..ik weet het niet, Luc, ik weet het echt niet. Ik wil gewoon geen pijn meer hebben,' Met mijn goede arm duw ik mezelf voorzichtig overeind, ik ga nu toch al dood, en omhels Luca voorzichtig. 'Het was de bedoeling, jouw bescherming heeft geholpen, maar niet genoeg, en ik kan je niet genoeg bedanken voor de bescherming. Maar ook jij moet niet te lang rouwen,' fluister ik.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Rowan James Biggerstaff || District 4
    Als Freya tegen me zegt dat ik Destiny hier weg moet halen, luister ik meteen naar haar. Geen idee waarom, normaal zou ik haar afgeslacht hebben, maar het was niet echt een situatie om elkaar uit te moorden, daar zorgden die panters wel voor. Vanuit mijn ooghoek zag ik hoe een derde beest werd bevochten, gelukkig ook met succes. Met mijn meisje in mijn handen, liep ik naar een wat meer afgelegen plekje, nog wel zo dat ik de rest in de gaten konden houden en ze ons ook nog konden zien.
    Blijkbaar was er één ernstig gewond, want ze verzamelde zich allemaal boven een lichaam. Eerlijk gezegd vond ik het niet heel erg, het betekende wel weer één tribuut minder. Al waren we nu bezig met dat hele Opstand gedoe, als back-up plan, voor het geval het allemaal mislukte, konden er maar zoveel mogelijk mensen dood zijn.
    Zachtjes streelde ik even door de lange haren van Destiny, toen ik was gaan zitten. 'Zeg asjeblieft wat?' fluisterde ik weer. 'Please?'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Jonathan Walker || district 11
    ' lies... Ik zal van je blijven houden, maak je maar geen zorgen.' fluister ik in Lisa's oor.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Ik..ik weet het niet, Luc, ik weet het echt niet. Ik wil gewoon geen pijn meer hebben," Fluistert ze zachtjes, waarna ik twee wat koude armen om me heen voel. Ik draai mijn hoofd naar haar toe en zie de pijn in haar ogen. De angst om dood te gaan. Ik leg mijn armen om haar heen en sluit mijn ogen even, als mijn hoofd op haar schouder ligt. Ik geniet van waarschijnlijk de laatste knuffel met Lisa. "Het was de bedoeling, jouw bescherming heeft geholpen, maar niet genoeg, en ik kan je niet genoeg bedanken voor de bescherming. Maar ook jij moet niet te lang rouwen," Fluistert ze. Hoe kan ik niet te lang rouwen, als er een deel van mijn familie overlijd? Lisa is meer dan een deel van mijn familie. Ze is een vriendin. Een vriendin die ik niet zomaar los kan laten, maar ik zal het proberen voor haar. Ik zal proberen uit de spelen te komen en alles wat ze heeft gezegd te onthouden, zodat ik het tegen mijn ouders, zusjes en haar ouders kan zeggen. Ik ben diegene die Lisa's laatste woorden moet overdragen aan haar ouders. "Ik hou van je" Prevel ik, waarna ik een kus op haar voorhoofd druk.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'Ik hou ook van jou, Luca. Echt heel veel,' Ik draai me om, maar blijf tegen Luca aanleunen. Dan pak ik Freya's hand met mijn vrije hand. 'Freya, jij bent het aardigste meisje dat ik hier ben tegengekomen, en ik weet dat je eerst een hekel aan mij had omdat ik Jonah van je afpakte, dus dankjewel dat je me niet hebt vermoordt. Maar ik geef echt om je Freya, en ik wil dat je doorgaat met de opstand en het Capitool laat zien dat jij niet zomaar opgeeft oké, je bent een vechtertje, en ik zal ook jou missen,' zeg ik terwijl de tranen over mijn wangen blijven stromen, en het bloed uit mijn been steeds minder wordt. 'mijn tijd is bijna voorbij,' fluister ik bang.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Ik hou ook van jou, Luca. Echt heel veel" Fluistert ze op dezelfde toon. Ze draait zich om, maar ze blijft tegen me aanleunen, waarna ze Freya's hand pakt.
    "Mijn tijd is bijna voorbij" Fluistert ze bang. Ik wil dit niet horen. Met mijn hand knijp ik even zachtjes in haar hand en wrijf met mijn duim over de rug van haar hand heen. In wil Lisa niet kwijt. Het is allemaal de schuld van het Capitool. Ik wil niet dat ze word opgehaald door de hovercraft. Als ik nu niet in levensgevaar zou zijn, aangezien er nog meer panters kunnen zijn en ik hier tussen bíjna alle tributen zit, zou ik haar met de andere die het zouden willen, begraven. Zo zou het niet moeten lopen. Ze zou oud moeten worden met haar geliefde en een familie moeten stichten. Ze hoort hier niet dood te gaan.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik liet mijn ene hand in die van Luca glijden en de andere legde ik op Lisa's schouder. Mijn kleren waren doordrenkt met het dieprode bloed van Lisa, dat een ijzerachtige geur achterliet.
    'Ik pas wel op je 'broer', oké?' mompelde ik naar Lisa met een stem die voor een moment oversloeg. Ik glimlachte zwak, maar verdrietig naar haar en liet toen mijn blik naar de bedroefde Luca glijden en kneep even zacht in zijn hand.

    Freya Aprilynne, district 11

    Ik knikte, beet om mijn lip om de tranen weg te houden en drukte nog meer mos tegen de ergste wonden.
    'Dat is hij niet Liss, ik ben erin aan het slagen om al je wonden goed te houden!' fluisterde ik, ik wou niet toegeven dat het voorbij was, het kon niet voorbij zijn!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'het maakt niet uit, freya, ik heb het al geaccepteerd, nu jullie nog,' zeg ik zacht. 'En dankjewel Noëmi, voor alles. Wil je er alsjeblieft voor zorgen dat ze allebei niet opgeven, dat wil ik niet. Jonah en Luca moeten allebei blijven vechten, op dezelfde manier waarop jij en Freya vachten,' Zitten wordt steeds moeilijker, dus ga ik liggen met mijn hoofd op Luca's knie. 'En sorry voor jullie kleding,' voeg ik er met een mini lachje aan toe als ik de kleding van Noëmi zie. Ik kan me voorstellen dat de kleding van Freya, Jonah en Luca er niet veel beter uitzien.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Noëmi Crowe || District 12

    'Maak je niet druk om mijn kleding,' antwoordde ik met een zwakke lach rond mijn lippen. 'En natuurlijk, ik zorg voor Luca. Ik zorg ervoor dat hij niet opgeeft!'
    Mijn gedachten gleden naar Yoëlla. Nu had ik al de zorg van twee treurende Tributen op mij genomen: de kleine Yoëlla, die Matt als haar broer had beschouwd en nu de lieve, vriendelijke Luca, die Lisa als haar zus beschouwde.
    Ik kneep mijn ogen even dicht, maar toen ik mijn wimpers weer opsloeg, rolde er toch een traan over mijn wang.
    Ik blikte naar Luca. Ik hoopte maar dat hij mijn steun en toeverlaat zou accepteren.

    Freya Aprilynne, district 11

    Ik knikte onwillig, ze moest doorgaan!
    'We zullen ze wel sterk houden,' beloofde ik haar, Jonah was mijn districtgenoot, Luca was... een heel goede vriend? Geen idee, maar het was eigenlijk niet aan Noëmi, dit was mijn verantwoordelijkheid...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Jonathan Walker || district 11
    Ik weet dat ik het niet mag denken maar toch voel ik een steek van jaloezie als Lisa op de knie van Luca gaat liggen in plaats van die van mij. Aan de andere kant weet ik dat Luca als een broer voor haar is.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.