Aiden Joshua Lloyd.
Ik keek toe hoe ze haar wenkbrauwen ophaalde. ‘Maar je zei net zelf dat je niemand nodig hebt, dus dan loop ik eigenlijk mijn tijd hier te verspillen en kan ik net zo goed iets anders gaan doen.’ Even bijt ik op mijn lip en als ik op een gegeven moment merk dat deze lichtjes begint te bloeden, doordat ik het in mijn mond proef, lik ik er met mijn tong overheen en laat het verder met rust.
‘Waarom wil je nu ineens wel dat ik blijf?’ Omdat ik je leuk vind? Ik kon het wel zeggen, maar iets hield me tegen en trouwens, zij heeft mij vast ook niet nodig, bedacht ik me. Ze heeft Jerry, zo lijkt het ten minste. Dat wordt alleen maar bevestigd als Jerry met een scheve grijns aan Feline vraagt of ze hulp nodig heeft. Vriend, houd je erbuiten, wil ik eigenlijk roepen, maar houd me zwaar in. Als je geen eens een beetje privacy in dit hok krijgt, wat dan wel? En waar blijft die verdomde schooldokter? Stiekem zit hij gewoon in een kamertje met allemaal camera’s te genieten van deze mislukte soap.
Feline schud haar hoofd alleen. ‘Nee, we zijn klaar.’ Ze haalt me uit mijn gedachtes hierdoor en onze blikken kruizen elkaar voor een luttele seconde voordat ze haar ogen weer op Jerry richt. Ik voel een steek door mijn hart gaan als ze zijn hand vast pakt en onbewust balde ik mijn vuisten terwijl ik nog steeds naar het tafereel keek.
Mijn hart begin nog meer steken te krijgen en lijkt wel uit elkaar te scheuren als ze opeens op haar tenen gaat staan om een kusje op Jerry’s lippen te drukken. Vaag hoor ik wat ze zegt met nog steeds in mijn gedachten dat ze hem op zijn lippen kust. ‘Laten we gaan. Aiden heeft toch niemand nodig.’ Ik had daar moeten staan… denk ik telkens, opnieuw en opnieuw. Het duurde dus ook een paar ellenlange momenten voordat ik wist wat ik moest doen of kon reageren, aangezien ik als versteend in de richting bleef kijken waarin ze verdwenen waren.
In alleen nog maar mijn jeans trok ik het dekbed van me af, zodat gelijk mijn hele borstkast zichtbaar werd van het verband en ging staan op mijn blote voeten. Even haalde ik weer mijn tong over mijn droge lippen en ik strompelde in de richting van de deur. Het is toch maar goed dat de schooldokter er niet is, want die zou me tegen gehouden hebben. That good-for-nothing. Alleen Feline was er voor me, en daarom deed ik nu ook eindelijk wat ik eerder had moeten doen. Het zou natuurlijk wel pijn doen als ze me af zou wijzen, maar nu zou ze het in ieder geval wel weten waarom ik zo reageerde, dan zou ze het misschien zelfs snappen.
Toen ik in de deuropening stond, zag ik Feline ergens aan het einde van de gang en ze had nog steeds Jerry’s hand vast. Weer een steek door mijn hart, eentje die steeds pijnlijker leek te doen. Ik verzamel alle energie die ik nog in me heb, haal diep adem en adem weer uit en begin dan te rennen richting hun. Als ik dichtbij ze ben, pak ik Feline’s andere hand, ruk haar andere hand zo uit die van Jerry en trek haar lachend mee ergens naartoe. "Sorry maat, maar ik steel je vriendin even van je!" Roep ik nog naar Jerry, terwijl ik door ren. Een gang door, nog een gang, hoek om, trap op en uiteindelijk trek ik haar ergens mee naar een verlaten gang.
Hijgend kwam ik tot stilstand en laat Feline’s hand dan los, terwijl ik voorover buig en begin te hoesten. Het is een beetje teveel voor me geweest en ik laat me zakken tegen de muur aan. Ik buig mijn hoofd even, probeer de overige energie terug te halen door goed in en uit te ademen en kijk dan weer op naar Feline met een klein glimlachje. Ik sta weer op en omvat met mijn handen haar gezicht.
‘Luister goed,’ begin ik zacht, bijna liefdevol, terwijl mijn ogen zich zo in die van haar boren. ‘Misschien gaat dit heel cliché klinken en ik respecteer de reactie of antwoord die je hierop gaat geven, maar ik moet het eruit, ik moet mijn hart tegen je luchten.’ Ik zucht even en knijp mijn ogen even dicht, waarna ik deze weer open doe en haar aankijk.
‘Ik heb gelogen tegen je. Ik zei dat ik niemand nodig heb, maar dat heb ik wel en diegene ben jij. Ik bedank het eerste moment dat we echt tegen elkaar gingen praten ook al vond ik je toen een klein wijsneusje,’ Glimlachte ik zwakjes, ‘maar nu weet ik zeker dat je niet bij iemand anders hoort, dan bij mij… Feline, ik… ik –’ Ik drukte mijn kaken sterk tegen elkaar en moest moeite doen om niet te veel emoties los te laten.
Ondertussen waren mijn duimen haar wangen zacht aan het strelen. ‘Je maakt me de gelukkigste jongen in de wereld door alleen maar jou aanzicht. Ik wilde je vertellen dat ik het voor jou heb gedaan, de wond opgelopen,’ Eén hand haalde ik van haar gezicht en legde ik op de plek waar de wond was, vlakbij mijn hart. ‘Ik wilde je vertellen dat ik je nooit ga verlaten, maar ik was bang voor wat je reactie erop was, desnoods zal ik voor je vechten. Nee…’ Ik schudde mijn hoofd eventjes, maar keek haar toen weer aan.
‘Ik zal altijd voor je vechten, voor wat ik nu heb. Ik geef niet op. Om je eerlijk te vertellen,’ Dit keer wendde ik mijn gezicht wel af. ‘Ik heb nooit, maar dan echt nooit, zulke sterke gevoelens voor iemand gehad…’
[ bericht aangepast op 15 juli 2012 - 21:49 ]
Quiet the mind, and the soul will speak.