• Ik moet met Nederlands een debat houden met als stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden.

    Ik ben voor de stelling en heb nog een paar argumenten nodig. Belemmert de groei, het is verslavend en het ontspannende effect kan ook negatief uitpakken heb ik al. Weten jullie misschien nog wat meer argumenten?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Onder de 18 kan je nog niet goed inschatten wat de nadelen en gevaren zijn (consquentie-ding).

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 21:06 ]


    Your make-up is terrible

    Het kan agressie uitlokken onder jongeren, uhm laat me even denken

    Ik heb daar vorig jaar mijn spreekbeurt over gehouden, kijk maar of er in dit stukje -alcohol en jongeren- iets erbij zit(cat)

    Alcohol is extra ongezond tijdens de groei. Je hersenen ontwikkelen zich totdat je 24 bent. Er ontstaan allerlei belangrijke verbindingen tussen zenuwcellen in verschillende delen van de hersenen. Alcohol verstoort dit proces en dat kan van invloed zijn op je karakter en je gedrag als je later volwassen bent. Als je bijvoorbeeld op 12-jarige leeftijd begint met drinken, dus nu, dan groeien je hersenen minder snel dan die van kinderen die niet drinken. Later blijkt dat je dingen slechter kunt onthouden, je kan je minder goed concentreren en je kan slechter leren dan niet-drinkers. Als je regelmatig veel drinkt is het risico van alcoholverslaving ook veel groter. Daarnaast groeien je spieren en botten in de puberteit extra snel. Dit komt dan door allerlei hormonen. Er is bekend dat alcohol de hoeveelheid hormonen vermindert bij het groeiproces en de botontwikkeling remt.

    Je hebt minder goede school en werkprestaties. Na een avondje drinken is het geheugen slechter. Je concentratie is minder en je kan dus minder goed presteren. Als je die avond veel hebt gedronken ben je de volgende dag ook nog onder invloed. Een gezonde volwassene heeft per normaal glas alcohol ongeveer anderhalf uur nodig om het af te breken. Bij een jongere kost het meer tijd. De lever, het orgaan dat de alcohol afbreekt, is namelijk nog niet volgroeid.

    Mensen die alcohol gedronken hebben durven grote risico’s te nemen. Alcohol heeft een ontremmend effect. Gevoelens van angst en onzekerheid verdwijnen. Jongeren voelen zich daardoor niet meer angstig en onzeker, zien minder risico’s en doen dingen die ze normaal niet zouden doen.

    Er zijn vaker ongelukken en agressie. Niet alleen de controle over je lichaamsdelen neemt af. De kans op verkeersongelukken of andere ongelukken, ook op de fiets of lopend, is hierdoor veel groter. Jongeren die drinken, blijken tijdens het uitgaan vaker agressief te reageren en soms ook geweld te gebruiken.


    Een ander gevolg is alcoholvergiftiging. Jongeren die tijdens het uitgaan veel drinken in korte tijd lopen kans op een alcoholvergiftiging. Het zenuwstelsel raakt verdoofd, je raakt bewusteloos of je kan zelfs in coma raken!

    het is btw dan 1 gymnasium niveau:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Het kan ernstige gevolgen hebben, zoals comadrinken & dronken rijden waarbij er een kans bestaat dat de bestuurder, een passageer of een slachtoffer buiten gewond raakt.

    (denk aan dat verhaal waar een moeder dronken achter het stuur zat met 4 kindjes achterin, 1 daarvan was haar dochter.. die kindjes hebben het allemaal niet overleeft)

    Jongeren zijn kwetsbaarder voor groepsdruk waardoor ze waarschijnlijk sneller te veel drinken dan mensen die ouder zijn? ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    NeverEnough schreef:
    Het kan agressie uitlokken onder jongeren, uhm laat me even denken

    Agressie kan altijd worden uitgelokt, maakt niet uit hoe oud je bent. Alcohol helpt er wel bij.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Jongeren weten vaak de verschillen nog niet en wat ze wel en niet kunnen mixen. Waardoor ze dus verkeerde mixjes maken en de verkeerde dingen drinken. Ofzoiets? ;p

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 20:59 ]


    Tell me about it, stud.

    Tip; Bedenk tegenargumenten waarmee ze kunnen gaan komen en bedenk daar dan ook alvast een weerwoord op ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Assassin schreef:
    Onder de 18 kan je nog niet goed inschattig wat de nadelen en gevaren zijn (consquentie-ding).

    ^Dit, & sommigen mensen hebben dan hun rijbewijs en zijn meestal niet nuchter genoeg en dus ontstaat en veel auto-ongelukken.


    The odds are néver in our favor.

    Het tast de hersenen aan. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Cadentium schreef:
    (...)
    ^Dit, & sommigen mensen hebben dan hun rijbewijs en zijn meestal niet nuchter genoeg en dus ontstaat en veel auto-ongelukken.


    mensen onder de 18 kunnen over het algemeen nog geen rijbewijs hebben...het veranderd momenteel, dat je eerder je rijbewijs mag doen...maar voor zover ik weet kan iemand die onder de 18 is nog geen auto rijden zonder ervaren volwassen bijrijder...

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 21:18 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Myrddin schreef:
    (...)

    mensen onder de 18 kunnen over het algemeen nog geen rijbewijs hebben...het veranderd momenteel, dat je eerder je rijbewijs mag doen...maar voor zover ik weet kan iemand die onder de 18 is nog geen auto rijden zonder ervaren volwassen bijrijder...


    Scooters dan? :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mensen die alcolist zijn, zijn minder slim dan mensen die soms of geen alcohol drinken.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Istaya schreef:
    Het tast de hersenen aan. (:


    En je hersenen zijn pas op je 21e uitgegroeid.
    > Je voorkomt comazuipen?

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 21:24 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Alsof die kinderen zich daar iets van gaan aantrekken. Ik 'ken' ontzettend veel mensen die amper dertien of veertien jaar oud zijn, maar zij trekken zich geen zak aan van het feit dat je pas op je zestiende mag drinken.
    Maar ik denk dat je op je achttiende toch wel verantwoordelijker bent en je niet helemaal gaat dronken zuipen.