• Ik moet met Nederlands een debat houden met als stelling: Alcohol onder de 18 moet verboden worden.

    Ik ben voor de stelling en heb nog een paar argumenten nodig. Belemmert de groei, het is verslavend en het ontspannende effect kan ook negatief uitpakken heb ik al. Weten jullie misschien nog wat meer argumenten?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eens. Niet dat het echt zal helpen though.
    En het is niet eens zo lekker, imo.
    Lol, op schoolkamp mocht je, als je 16 was, wijn of bier halen bij de leraren. En maar een paar mensen, waaronder ik, waren 16. Een meisje probeerde me om te kopen met een sigaret om bier voor haar te halen.... lol, no.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2012 - 22:44 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Goldenblatt schreef:
    Jongeren weten vaak de verschillen nog niet en wat ze wel en niet kunnen mixen. Waardoor ze dus verkeerde mixjes maken en de verkeerde dingen drinken. Ofzoiets? ;p

    Daar heb je internet voor tegenwoordig (;

    Anyway, de meeste dingen waar ik op kan komen zijn al gezegd,,


    Believe in yourself.

    wat zal dat helpen, iedereen doet het toch
    en je kan altijd aan alcohol geraken. Mijn zusje van 9 krijgt wijn en champagne mee in de winkels dus ja

    Meh, alcohol verbieden gaat niet werken. Veel mensen onder de 16 drinken al alchol.


    quidquid excusatio prandium pro

    Zelf vind ik het echt pure onzin aangezien degene die het echt willen er toch wel aan komen en zich alsnog wel kunnen bezatten. Het is al zo vaak gebeurd dat iemand onder de 16 zich een coma heeft gezopen.. dit zal echt niet veranderen als je de leeftijdsgrens hoger left.. (misschien kun je dit als tegenargument gebruiken fz, en het dan ontkrachten? ^^)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    think je mag wel gewone alcohol kopen maar geen sterke daarvoor moet je 21 zijn


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Cadentium schreef:
    (...)
    ^Dit, & sommigen mensen hebben dan hun rijbewijs en zijn meestal niet nuchter genoeg en dus ontstaat en veel auto-ongelukken.

    Een rijbewijs onder de 18 ...


    Has no one told you she's not breathing?