- Jay
Ze had het nodig? Een ondergrondse opsluiting? Dat kon ze onmogelijk nodig gehad hebben, maar ze reageerde zo kortaf dat ik besloot niet verder te vragen - voor nu dan.
"En wat doe jij hier?" vroeg ze. Die vraag had ik aan zien komen en ik wist ook dat hij me nog veel vaker gesteld zou worden. Het verhaal wat ik nu aan haar ging vertellen, moest ik aan iedereen vertellen en het moest blijven kloppen, anders kon ik mezelf weleens verlinken. Maar dat gebeurde niet. Ik kende mijn verhaal.
"Ik zit in het verzet," begon ik. Dat was een makkelijke; zo ongeveer iedereen hier zat in het verzet.
"Ik werk oorspronkelijk vanuit District 2, maar vanaf hier gaat het beter, omdat hier veel meer rebellen zitten. Daar waren we maar met z'n vijven."
Ik haalde een hand door mijn donkere haren en stapte even opzij om een gehaaste man langs te laten, die een klembord in zijn handen had en er ernstig naar staarde.
- Ferron
"Dat werkt niet," zei ik met een halve grijns. "Hij reageert niet op koud water en niet op warm water. Alleen als hij verplaatst wordt lijkt hij iets minder op een lijk." Hoewel er nog steeds geen woorden klonken. Ik vroeg me af of we ooit de oude Fayan weer terug gingen zien. De stuiterende, roze Fayan. Deze is niet eens echt roze meer, zijn eigen blonde haren komen er weer door en de uitgroei is zichtbaar.
[ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 19:49 ]
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen