- Ferron
Cassie stelde voor om Fayan's wonden even te kijken, om te zien of ze goed genazen en niet ontstoken raakten. Ik knikte dankbaar.
"Graag," zei ik. "Ikzelf heb er geen verstand van en ik zou hem wel naar het ziekenhuis kunnen brengen, maar daar willen ze hem nog verder onder verdoving brengen." En als er iets was wat ik tegen wilde houden, was het dat. De artsen waren ervan overtuigd dat Fayan van binnen intense pijn leed en daarvoor medicatie moest. Misschien liet ik hem wel lijden, maar ik wilde niet dat hij meer medicatie kreeg. Dan bleef er echt niets meer van hem over en wat er was, was al zo weinig. Maar er waren zeldzame momentjes waarop hij wel op me te reageren. Wanneer ik naast hem kwam zitten en gewoon begon te praten, over van alles en nog wat. Of hem even omhelsde. Soms gingen zijn ogen dan op en keek hij me aan. Iedere keer als hij dat deed brak mijn hart. Er was alleen pijn te zien, en intens verdriet, in waar vroeger altijd zoveel plezier en geluk te zien was.
Ik miste mijn grote broer.
- Jay
"Eh, geen idee," zei ik schouderophalend. "Ik ken alleen de route van het platform naar hier. Ik weet niet wat hier te vinden is en waar."
Even keek ik om me heen alsof ik een bordje zou zien staan met alle leuke routes, maar we waren hier niet echt in het bewoonde gedeelte van 13. Er liepen wel degelijk mensen rond, maar ik had altijd gedacht dat het hier drukker zou zijn.
"Laten we gewoon lukraak een weg kiezen. Dan zien we vanzelf waar we terecht komen," stelde ik voor. Misschien wel in het drukke gedeelte van 13. Misschien wel in een verlaten, afgelegen gangetje. Mij zou je niet horen klagen.
"Oh, en ik ben Jay trouwens," zeg ik dan, met uitgestoken hand terwijl ik haar recht in die donkergroene ogen aankijk. Toch wel handig om me even voor te stellen.
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen