• De stelling van deze week luidt:
    Praktisch gezien heeft het leven geen nut

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Opzich bereiken we voor onszelf natuurlijk niet echt iets, omdat we uiteindelijk toch zullen sterven, maar voor de wereld betekenen wel wat. Een mens kan heel wat verschil maken in het leven.
    Dus: oneens.


    Bad decisions make good stories.

    soort van ja, Alleen een kleine groep mensen doen iets wat echt nut heeft in hun hele leven en het ook achter laten.


    -

    Als het leven er niet was, zou niemand weten dat het er was. We maken nu wel redenen om te leven, maar als het leven er niet was, zouden die redenen ook niet kunnen bestaan.
    Het heeft inderdaad praktisch gezien geen nut.

    Maar hiermee bedoel ik niet dat het leven er niet had mogen zijn ofzo :] Want nu het er eenmaal is, heeft het, ookal zal de wereld ooit verdwijnen, op dit moment wel nut. Het leven van organismen houdt de aarde levendig. Een leven kan een verschil maken.

    Het ligt eraan op welke manier je de stelling leest.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2012 - 9:43 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Oneens, ik weet niet wat de zin van het leven is, maar ik vind het fijn dat ik besta. :Y)
    Ik zou het wel eens zijn als het fabeltje van 2012 waar zou zijn. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    eens
    het leven is een strijd en sommige hebben de kracht niet om te vechten
    en op het einde gaan we toch allemaal dood en de aarde sterft toch af en word opgeslokt door de zon dus waar doen we moeite voor


    I'm not perfect, I'm rea!!! Plaes save me from myself

    In principe wel, ja. De mens laat maar verrekte weinig achter waar een ander wat aan heeft, helaas.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Dit is best wel een depressieve stelling. ik wilde het eigenlijk anders zeggen maar dan komt half Q achter me aan denk ik.

    Oneens. Want dan zou de wereld geen nut hebben.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Er is geen enkel opzicht waarin het wel nut heeft.


    quidquid excusatio prandium pro

    In principe is het leven niet nuttig, maar dat maakt niet uit. Je kan zelf ervoor zorgen dat het leven voor jou nuttig wordt, bijvoorbeeld door zoveel mogelijk uit jouw leven te halen.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Oneens. Alles heeft nut, waarom zou het anders bestaan? Bovendien geloof ik in reincarnatie. De lessen die je in dit leven leert zul je gebruiken in het volgende leven. Zo word je elk leven een stukje wijzer, totdat je niet meer wijzer kan worden. Pas dan beland je in "de Hemel". Het leven heeft dus zeker wel nut, in meerdere opzichten.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Tigger schreef:
    Er is geen enkel opzicht waarin het wel nut heeft.


    i put the fun in funeral

    Eens. We worden geboren en we sterven, dus veel nut heeft ons bestaan eigenlijk niet.

    Neh, voor mij zijn er dingen die het leven voor mij zinvol maken.
    Ja er is oorlog en verdriet, maar er zijn ook mooie dingen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Yayde schreef:
    Oneens. Alles heeft nut, waarom zou het anders bestaan? Bovendien geloof ik in reincarnatie. De lessen die je in dit leven leert zul je gebruiken in het volgende leven. Zo word je elk leven een stukje wijzer, totdat je niet meer wijzer kan worden. Pas dan beland je in "de Hemel". Het leven heeft dus zeker wel nut, in meerdere opzichten.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Eens. (cat)


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean