• We're not like the others



    In het hartje van New York staat de privéschool St. Michaëls. Voor buitenstaanders lijkt het een normale privéschool zoals er wel meer van zijn in New York, maar niets is minder waar. Om op het St. Michaëls toegelaten te worden moet je namelijk een speciaal iets hebben. Een gave. De leerlingen leren om te gaan met hun gave, maar krijgen daarnaast ook nog andere lessen. Geen normale lessen zoals en Engels en wiskunde, want hun gave is niet het enige wat hun bijzonder maakt. Ze bezitten over magische krachten. Sommige hebben de krachten van hun ouders gekregen, bij anderen was het er gewoon. Niet alle leerlingen bezitten over die krachten. Er zitten ook leerlingen bij die het daglicht niet kunnen verdragen, en leerlingen die eens per maand in een wolf veranderen.

    De school bestaat uit twee afdelingen: De Caligas, daar komen de meest sluwe en listige leerlingen in. De Leonim, waar de meest dappere en moedige leerlingen in zitten.



    De Caligas:
    May Rose White ~ Weerwolf ~ energie 'aftappen' ~ HurtedHeart
    Alexis Freya Johnson ~ heks ~ geestelijk manipuleren ~ Valentino
    - Aurora 'Aury' Ember Montgomery ~ vampier ~xHeavenlyx
    Nathan Alexander Daniëls ~ half vampier, half demoon ~illusies vormen ~ Iheartmusicc
    Jace Daniël Fox ~ vampier ~ iemands lichaam overnemen ~ Morticia
    - Philip Wayne Parker ~ weerwolf ~ elektriciteit besturen ~ Password
    2 jongens en 2 meisjes

    De Leonim
    Feline Haven Chase~ Heks ~ Elementen besturen ~ xHeavenlyx
    Destiny Milexi Ramirez ~ half heks, half weerwolf ~ telekinese ~IHeartMusicc
    Louise Erika Sweet ~ vampier ~ vliegen ~ RainbowShine
    - Celeste Jade Fox ~ half vampier, half heks ~ ijs ~ Morticia
    Jayden Jason Bright ~ half vampier, half tovenaar ~ immuun voor andermans gaven ~ HurtedHeart
    Jerry 'Jer' Ralph Moore ~ weerwolf ~ telepathie ~ Password
    - Lucas Justin Porter ~ tovenaar ~ kan onzichtbaar worden ~ xHeavenlyx
    1 meisje en 2 jongens


    Regels:

    -Minimaal 3 regels schrijven
    -16+ is toegestaan
    -Geen 'perfecte' personages
    -Eerst max. 2/3 personages [jongen en meisje]
    -Liever alleen meedoen als je niet al na 1 topic stopt
    -OOC graag [], () of {}
    -Het zijn twee afdelingen waar rivaliteit tussen is dus ze zijn niet allemaal beste vriendjes van elkaar, juist eerder het tegenovergestelde
    -Ik open de nieuwe topics, ik kom elke dag wel online en als ik een paar dagen weg ben wijs ik iemand anders aan die het topic kan openen.


    Story


    Het is de eerste lesdag.

    begane grond
    1e verdieping
    2e verdieping
    3e verdieping


    [ bericht aangepast op 11 mei 2012 - 20:52 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Feline Haven Chase
    'Dude, waar was je nou? Ik flip ‘m en waar was jij?!' zegt met een dramatisch arm gebaar. Ze springt even op en gaat daarna grinnikend weer zitten. 'I need to tell you something. Ik heb je advies nodig, maar eh, Wat heb jij geflikt?' vraagt ze nieuwsgierig.
    Ik haal mijn schouders op en ga naast naar zitten. 'Hoe bedoel je wat ik heb geflikt?' vraag ik. Zover ik weet heb ik niet echt iets gedaan. Alleen dat gedoe met Nathan maar dat is niet mijn schuld.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “I mean, waar was je de hele tijd?” Vaag in mijn ooghoeken zag ik dat de leraar binnen kwam en Feline en mij een blik gaf, alsof hij ons niet vertrouwde, maar liep toen naar zijn bureau en ging hierachter zitten. “Hoe gaat het trouwens met je? Ik heb je niet meer gezien sinds gisteren…”


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    'I mean, waar was je de hele tijd?' zegt Celeste.
    Voordat ik antwoord kan geven komt de leraar binnen en geeft ons een waarschuwende blik waarop ik met mijn ogen rol.
    'Hoe gaat het trouwens met je? Ik heb je niet meer gezien sinds gisteren…'
    'Ik zat nog steeds vast aan Nathan,' zucht ik. 'Maar zoals je kunt zien, ik ben eindelijk verlost van hem,' glimlach ik daarna. 'En het gaat goed, maar ik heb misschien een beetje iets doms gedaan...'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “Ik zat nog steeds vast aan Nathan,” zuchtte ze, en ik grinnikte. Ik wist precies wat ze bedoelde, ik zou ook niet aan die klootzak vast willen zitten. “Maar zoals je kunt zien, ik ben eindelijk verlost van hem, en het gaat goed, maar ik heb misschien een beetje iets doms gedaan…”
    Gelijk keek ik haar met een gealarmeerde blik aan. “Nee, hé Feline!” Ik wilde er nog wat achteraan roepen, maar de leraar keek ons weer met zo’n blik aan en zei dat we stil moesten zijn, dus mompelde ik erachteraan, “Wat heb je gedaan dan? Als het maar niet met Nathan te maken heeft, want dan ben je echt dood, girl… Ik moet die sukkel trouwens nog steeds terugpakken. Sweet revence.” Hoofdschuddend zei ik het, waarna ik haar afwachtend aankeek.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    'Nee, hé Feline!' roept Celeste waarna de leraar ons weer een waarschuwende blik toe werpt.
    'Wat heb je gedaan dan? Als het maar niet met Nathan te maken heeft, want dan ben je echt dood, girl… Ik moet die sukkel trouwens nog steeds terugpakken. Sweet revenge.' mompelt ze hoofdschuddend.
    'Dan ben ik dus dood,' mompel ik. 'Ik heb een uitgedaagd tot een soort weddenschap. We moeten ons gedragen als een eh, soort van stelletje. En de eerste die verliefd wordt op de ander heeft verloren.'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “Dan ben ik dus dood,” mompelde zij, en gelijk keek ik haar gealarmeerd aan. “Ik heb een uitgedaagd tot een soort weddenschap. We moeten ons gedragen als een eh, soort van stelletje. En de eerste die verliefd wordt op de ander heeft verloren.” Mijn mond viel letterlijk open toen ik hoorde wat ze had gezegd. “Are. You. Fucking. Kidding. Me?” Kwam er in etappes en met letterlijke punten en stiltes uit, waarna ik snel mijn mond dichtdeed en wat zachter ging praten. “Felien, straks raak je echt verliefd op hem! En dan wat?” Ik kom wat dichterbij haar en fluister heel zachtjes, want er zaten ook Caligas in onze klas en ik had geen zin dat ze het hoorde, “Caligas zijn niet te vertrouwen, meid, je kunt jezelf dat niet aan doen.” Alsof een Caligas meisje dat allemaal gehoord had, keek ze ons geïrriteerd en nijdig aan, maar ik haalde alleen mijn schouders op en keek Feline weer aan. “Ik moet je trouwens ook wat vertellen… Je bent niet de enige die dood gaat…” Verslagen beet ik op mijn lip met een schuldige blik in mijn ogen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    '“Are. You. Fucking. Kidding. Me?' zegt ze. ''Felien, straks raak je echt verliefd op hem! En dan wat?' ze komt wat dichter bij en praat nog wat zachter. 'Caligas zijn niet te vertrouwen, meid, je kunt jezelf dat niet aan doen.' Een Caligas meisje kijkt ons even geïrriteerd aan maar ik negeer haar. 'Ik moet je trouwens ook wat vertellen… Je bent niet de enige die dood gaat…' ze bijt op haar lip en kijkt schuldig.
    'Rustig, alsof ik ooit verliefd zou worden op hém, kom op zeg. Ik weet heus wel beter dan dat,' zeg ik. 'Maar goed, wat heb jij dan gedaan?' vraag ik nieuwsgierig.
    'Feline en Celeste!' roept de leraar. 'Nu stil zijn of jullie kunnen vertrekken!'
    'Jaja,' mompel ik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “Rustig, alsof ik ooit verliefd zou worden op hém, kom op zeg. Ik weet heus wel beter dan dat,” Zegt ze, en ik grinnik. “Dat is zo, trouwens patsertjes zijn jouw typjes niet,” Plaagde ik en ik grinnikte weer. “Maar goed, wat heb jij dan gedaan?” Ik wilde net weer mijn mond opendoen, totdat de leraar riep dat we stil moesten zijn of dat we anders konden vertrekken. “Alles is beter dan deze saaie les,” Mompelde ik een beetje geïrriteerd, en pakte toen pen en papier waarop ik opschreef: ‘Ken jij Philip van Caligas? Ik heb hem net gesproken in de bieb.’ Ik keek even op of de leraar keek, maar die stond met de rug naar ons toe en ik grijnsde, waarna ik snel verder ging. ‘We hebben vanavond een sorta date. Ten minste, het is niet echt een date, maar… ik vroeg hem gewoon mee naar zo’n restaurantje.’ Toen schoof ik het briefje onopvallend naar Feline en grijnsde even.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    'Alles is beter dan deze saaie les,' mompelt ze geërgerd.
    Iets later krijg ik een briefje toegeschoven.
    Ken jij Philip van Caligas? Ik heb hem net gesproken in de bieb. We hebben vanavond een sorta date. Ten minste, het is niet echt een date, maar… ik vroeg hem gewoon mee naar zo’n restaurantje
    Mijn mond valt bijna open en ik kijk Celeste verbaasd aan.
    'Je hebt wat gedaan?!' roep ik uit. 'Waarom zou je in godsnaam met hém naar een restaurant gaan? Je zei net zelf dat ze niet te vertrouwen zijn!'
    Ik wil er nog wat achteraan zeggen maar de leraar onderbreekt me.
    'Zo is het gewoon Feline, eruit!'
    Ik kijk op en zie dat zowat de hele klas naar mij en Celeste kijkt. 'Jaja, ik ga al,' zucht ik waarna ik opsta.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Louise Erika Sweet
    'Ja, maar dat weer ik wel.Ik ben er één keer geweest toen ik mijn knie had gekneusd met gym,' Legde hij uit
    'Het is vlak bij de conciërge,' Vertelde hij nog achter aan. Hij begon te lopen. Zelf was ik best wel verbaasd dat ik niet wist waar de ziekenboeg was. Hoe vaak liep ik daar wel niet langs? Genoeg, dat wel. 'Bedankt nog om me naar de ziekenboeg te brengen.' Zei ik


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Celeste Jade Fox
    Niet snel nadat ik het briefje aan Feline heb doorgeschoven, schreeuwt ze door de gehele klas: “Je hebt wát gedaan?! Waarom zou je in godsnaam met hém naar een restaurant gaan? Je zei net zelf dat ze niet te vertrouwen zijn!” Gelijk keek ik op en grinnikte ik, eigenlijk wist ik wel dat ze dat zou doen, maar ik had me eigenlijk bedacht dat ze stil zou zijn aangezien de leraar ons gewaarschuwd had. “Zo is het gewoon Feline, eruit!” Ze zuchtte nog wat en stond op.
    Well, mission failed. Plan B.
    “Feline, je snapt het niet! Weet je wat het is? Hij was wel anders dan –” Schreeuwde ik naar haar, maar de leraar keek mij ook woedend aan en siste. “Fox, jij ook eruit en snel een beetje! Na de les geef ik jullie strafwerk, weg nu.” Zuchtte hij daarna en ik liep naar Feline en trok haar mee aan haar arm, terwijl ik mijn tas over mijn schouder gooide.
    Mooi, het was gelukt dat ik er ook uit werd gestuurd… Maar nu kregen we wel strafwerk. Oops… Ach, die man mocht ons toch niet.
    “Hij is veel eerlijker dan andere Caligas, Feline. En ik had niemand om mee te gaan! Iemand moet mij beschermen, boeit mij niet dat het een Caligas is, als ik maar beschermd word! Ik vertrouw die facking buurt niet!” Zei ik tegen haar, nadat we allebei op de gang stonden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    'Feline, je snapt het niet! Weet je wat het is? Hij was wel anders dan –' schreeuwt Celeste terug maar ze wordt onderbroken door de leraar.
    'Fox, jij ook eruit en snel een beetje! Na de les geef ik jullie strafwerk, weg nu,' zucht hij.
    Celeste trekt me mee aan mijn arm en als we op de gang staan begint ze weer te praten. 'Hij is veel eerlijker dan andere Caligas, Feline. En ik had niemand om mee te gaan! Iemand moet mij beschermen, boeit mij niet dat het een Caligas is, als ik maar beschermd word! Ik vertrouw die facking buurt niet!'
    'Hij kan zich toch anders voordoen!?' roept ik uit. 'En je had toch aan mij kunnen vragen of ik mee zou willen gaan? Of Jerry?'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “Hij kan zich toch anders voordoen!?” Roept ze uit. “En je had toch aan mij kunnen vragen of ik mee zou willen gaan? Of Jerry?” Ik keek haar even aan en zei toen. “Dude, ik kon jou nergens vinden en Jerry was bezig met Louise of zo! Om de een of andere reden kon hij niet, maar wat boeit het voor deze ene facking keer?” Ik gooide weer mijn handen omhoog en beet op mijn lip. “Ik beloof dat ik het niet verder laat gaan, goed? I just wanted protection.”


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Feline Haven Chase
    ' Dude, ik kon jou nergens vinden en Jerry was bezig met Louise of zo! Om de een of andere reden kon hij niet, maar wat boeit het voor deze ene facking keer?' ze gooit haar handen in de lucht en bijt op haar lip.
    'Ik beloof dat ik het niet verder laat gaan, goed? I just wanted protection.'
    'Nou, dan hoop ik voor je dat je geen bescherming voor hém nodig hebt,' zucht ik waarna ik mijn armen over elkaar sla. 'Volgende keer ga ik anders wel gewoon mee en als dat niet genoeg is sleur ik Jerry, Jayden of Lucas ook wel mee,'


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Celeste Jade Fox
    “Nou, dan hoop ik voor je dat je geen bescherming voor hém nodig hebt,” zuchtte ze, waarna ze haar armen over elkaar slaat. “Volgende keer ga ik anders wel gewoon mee en als dat niet genoeg is, sleur ik Jerry, Jayden of Lucas ook wel mee,” Ik zucht weer even en stop mijn handen in mijn broekzak. “Maar het was echt raar, Felien, hij gaf eerlijk toe dat hij soms een player was, maar dat hij ook soms gek wordt van die meiden van Caligas. I mean, welke Caligas jongen heb jij dat óóit horen zeggen?” Ik keek haar afwachtend aan, terwijl ik naar beneden liep, naar de kantine. Ik had honger.


    Quiet the mind, and the soul will speak.