• Beste mensen op Quizlet,

    Ik ben Bastiaan, ben veertien jaar en ben nu ongeveer 1,5 jaar op Quizlet. En ik stoor me ergens aan, en dat word steeds erger. Dat is dat de top vijf stories (en nu zelfs de quizen!) al sinds ik hier actief ben word beheerst door fanfictions. Eerst Justin Bieber en Twilight en nu alleen maar One Direction. Ik zeg niet dat deze verhalen niet goed zijn, maar als echte schrijver heb je 0,1% kans dat een fanfiction ook echt uitkomt. Daarom vind ik dat de 'echte' schrijvers een kans verdienen, schrijvers die wel een hele wereld voor zich kunnen stellen zonder zich aan een beroemdheid of een bestaand verhaal te binden. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook veel wel.

    Laat horen of je het er mee eens bent!

    xx,

    Bastiaan (Bazz)

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:23 ]

    Wat ik zo vervelend vind is dat die mensen die graag onbekende personen verhalen lezen, geen reacties en kudo's geven waardoor die verhalen ook niet in de top komen of populair worden. Het is jullie eigen schuld.
    -ik lees lekker helemaal niets-


    Your make-up is terrible

    Als je schrijft doe je dat voor je plezier, niet voor de top.

    11th schreef:
    (...)
    Daar komt het wel op neer. Sorry hoor, maar als het niet verdienen om in de top te staan, dan zouden ze daar niet staan. Wat betekend dat de verhalen goed zijn. Of je nou wel of niet fanfictie houd. Maar als ze dus niet meer in de top mogen staan omdat het fanfictie is, ja sorry maar dan lijkt het wel als je zegt dat het minder goed is dan "normale" stories. Zo zie ik het.


    Nounou, die slechte verhalen komen even goed in de top, sorry hoor. Ik heb wel eens wat zitten lezen en ik lach me soms dood over hoe slecht het geschreven is.


    Your make-up is terrible

    bazz schreef:
    Als je schrijft doe je dat voor je plezier, niet voor de top.


    Dan mag je ook niet zeuren over hoeveel er in de top staan, vind ik.


    Your make-up is terrible

    Eyes schreef:
    Fanfictions zouden volgens jou niet meer in de top mogen maar die mensen zijn er op gebrand om in de top te komen dus misschien als dat niet meer kan dan gaan ze weg.

    Je schrijft zelf ook fanfictie's, dus je begrijpt wel dat je het nu ook over je zelf hebt, toch?


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Daar komt het wel op neer. Sorry hoor, maar als het niet verdienen om in de top te staan, dan zouden ze daar niet staan. Wat betekend dat de verhalen goed zijn. Of je nou wel of niet fanfictie houd. Maar als ze dus niet meer in de top mogen staan omdat het fanfictie is, ja sorry maar dan lijkt het wel als je zegt dat het minder goed is dan "normale" stories. Zo zie ik het.
    Nou, je hebt gelijk met dat het raar is dat ze niet in de top zouden mogen staan. Maar je moet toegeven dat láng niet alle verhalen op die eerste pagina van de top goed zijn. En dan heb ik het puur over de schrijfstijl en verhaallijn en blablabla, en niet over het feit dat ik van de meeste 1D verhalen sowieso moet kotsen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:41 ]


    We're all in the same game, just different levels. Dealing with the same hell, just different devils.

    11th schreef:
    (...)
    Daar komt het wel op neer. Sorry hoor, maar als het niet verdienen om in de top te staan, dan zouden ze daar niet staan. Wat betekend dat de verhalen goed zijn. Of je nou wel of niet fanfictie houd. Maar als ze dus niet meer in de top mogen staan omdat het fanfictie is, ja sorry maar dan lijkt het wel als je zegt dat het minder goed is dan "normale" stories. Zo zie ik het.



    Loool, als ik me verveel open ik verhalen in de top. Sommigen zijn echt bar slecht. Het is ietsje minder erg geworden sinds mensen niet meer honderden kudos aan zichzelf konden geven, maar er staan nog steeds regelmatig verhalen in de top die het woord "verhaal" verminken vermoorden en verkrachten. In die volgorde.

    Overigens, ik heb een hekel aan fanfic maar om ze uit de top te weren is debiel. Mensen moeten zelf maar bepalen wat ze willen lezen. Als mensen willen lezen hoe de Maru Sue van de schrijfster een relatie krijgt met hun idool, so be it. en de top is zolang als hij bestaat al een slecht middel om het beste verhaal te vinden.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:42 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    (...)

    Nounou, die slechte verhalen komen even goed in de top, sorry hoor. Ik heb wel eens wat zitten lezen en ik lach me soms dood over hoe slecht het geschreven is.

    Oké, ja soms zitten er wel eens slechtere tussen. Maar het betekend echt niet dat als opeens alleen maar "normale" verhalen in de top komen dat die wél allemaal super geweldig fantastisch goed zijn...


    Believe in yourself.

    RainbowDash schreef:
    (...)


    Loool, als ik me verveel open ik verhalen in de top. Sommigen zijn echt bar slecht. Het is ietsje minder erg geworden sinds mensen niet meer honderden kudos aan zichzelf konden geven, maar er staan nog steeds regelmatig verhalen in de top die het woord "verhaal" verminken vermoorden en verkrachten. In die volgorde.

    Overigens, ik heb een hekel aan fanfic maar om ze uit de top te weren is debiel. Mensen moeten zelf maar bepalen wat ze willen lezen. Als mensen willen lezen hoe de Maru Sue van de schrijfster een relatie krijgt met hun idool, so be it. en de top is zolang als hij bestaat al een slecht middel om het beste verhaal te vinden.


    Mee eens :W
    Sorry, maar de meeste verhalen in de top vind ik - qua schrifjstijl - meestal helemaal niets. Dan heb ik het niet over het plot zelf. Het leest gewoon al niet fijn en eigenlijk heb ik dan meteen weinig hoop voor het plot en de verhaallijn.

    Ik zeg niet dat alle fanficties zo zijn, voordat ik een hoop gezeur op mijn kop krijg, maar zo denk ik gewoon over de meeste verhalen in de top.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:43 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    RainbowDash schreef:
    (...)


    Loool, als ik me verveel open ik verhalen in de top. Sommigen zijn echt bar slecht. Het is ietsje minder erg geworden sinds mensen niet meer honderden kudos aan zichzelf konden geven, maar er staan nog steeds regelmatig verhalen in de top die het woord "verhaal" verminken vermoorden en verkrachten. In die volgorde.

    Overigens, ik heb een hekel aan fanfic maar om ze uit de top te weren is debiel. Mensen moeten zelf maar bepalen wat ze willen lezen. Als mensen willen lezen hoe de Maru Sue van de schrijfster een relatie krijgt met hun idool, so be it. en de top is zolang als hij bestaat al een slecht middel om het beste verhaal te vinden.


    Daar heb je wel gelijk in ja, maar ze zijn echt niet allemaal even slecht. Maar nu moet ik eerlijk zijn ik lees al heel lang geen verhalen meer die in de top staan.


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Oké, ja soms zitten er wel eens slechtere tussen. Maar het betekend echt niet dat als opeens alleen maar "normale" verhalen in de top komen dat die wél allemaal super geweldig fantastisch goed zijn...


    Niet mee eens. Een fanfic verhaal KÁN in de top komen omdat het fanfic is. Daardoor word het sowieso meer gelezen en heeft het sowieso meer kans op kudos en de weg naar de top.

    Een verhaal met onbekende personen heeft dat voordeel niet. Mensen zijn minder geneigd het te lezen en niemand gaat het gelijk al puntjes geven omdat het gaat over hun idool. Dat betekent dat de kans dat een onbekende personen verhaal dat in de top staat een goed verhaal is groter is dan de kans dat een fanfic verhaal in de top goed is. Dat betekent dan weer niet dat alle fanfic in de top troep is of dat alle onbekende personen verhalen in de top geweldig zijn.


    quidquid excusatio prandium pro

    Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet alleen om onbekende personen verhalen, maar ook over bijvoorbeed wat ik in de bibliotheek zou mee nemen om te lezen omdat het er spannend uit ziet. Trouwens, in de meeste fanfiction is het meestal alleen maar klef gedoe en niks wat een naar mijn mening echt verhaal zou moeten hebben.

    Het ergste is nog wel dat ze elkaar allemaal na-apen. Klik op een random 1D story en de inleiding ziet er overal hetzelfde uit. Vaak een tekst van een liedje, daarna een lijst met of 1D wel of niet bestaat, in welke taal het gesproken is, wie de hoofdpersoon is en wanneer hij begonnen is. Oh, en sommige zijn zo idioot om erbij te zetten wie hem geschreven heeft. Alsof dat nog niet duidelijk is. Wauw, orgineel. Zulke dingen lees ik sowieso niet, ik wil gewoon weten waar een verhaal over gaat voordat ik begin te lezen. En als er dan bijstaat: Bij zoveel kudo's/abo's begin ik of schrijf ik verder, ik zou hem het liefst willen verwijderen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:51 ]


    Your make-up is terrible

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Niet mee eens. Een fanfic verhaal KÁN in de top komen omdat het fanfic is. Daardoor word het sowieso meer gelezen en heeft het sowieso meer kans op kudos en de weg naar de top.

    Een verhaal met onbekende personen heeft dat voordeel niet. Mensen zijn minder geneigd het te lezen en niemand gaat het gelijk al puntjes geven omdat het gaat over hun idool. Dat betekent dat de kans dat een onbekende personen verhaal dat in de top staat een goed verhaal is groter is dan de kans dat een fanfic verhaal in de top goed is. Dat betekent dan weer niet dat alle fanfic in de top troep is of dat alle onbekende personen verhalen in de top geweldig zijn.


    Dat weet ik. Ik heb namelijk zelf zat "normale" verhalen op Q. gezet die gewoon niet werden gelezen. En mijn fanfictie's dan weer wel, al waren die kwa schrijven stuk minder goed. Ik snap dat heel dat fanfic gebeuren vervelend en irritant is, maar dat betekend niet dat je ze moet gaan verbannen uit de top. Ik vind gewoon dat iedereen zich er niet zo druk om moet maken want uiteindelijk gaat het toch om dat de schrijvers schrijven omdat ze het leuk vinden, en niet voor de top.


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)

    Dat weet ik. Ik heb namelijk zelf zat "normale" verhalen op Q. gezet die gewoon niet werden gelezen. En mijn fanfictie's dan weer wel, al waren die kwa schrijven stuk minder goed. Ik snap dat heel dat fanfic gebeuren vervelend en irritant is, maar dat betekend niet dat je ze moet gaan verbannen uit de top. Ik vind gewoon dat iedereen zich er niet zo druk om moet maken want uiteindelijk gaat het toch om dat de schrijvers schrijven omdat ze het leuk vinden, en niet voor de top.


    Geloof je dat zelf? (cat)


    Your make-up is terrible