• Beste mensen op Quizlet,

    Ik ben Bastiaan, ben veertien jaar en ben nu ongeveer 1,5 jaar op Quizlet. En ik stoor me ergens aan, en dat word steeds erger. Dat is dat de top vijf stories (en nu zelfs de quizen!) al sinds ik hier actief ben word beheerst door fanfictions. Eerst Justin Bieber en Twilight en nu alleen maar One Direction. Ik zeg niet dat deze verhalen niet goed zijn, maar als echte schrijver heb je 0,1% kans dat een fanfiction ook echt uitkomt. Daarom vind ik dat de 'echte' schrijvers een kans verdienen, schrijvers die wel een hele wereld voor zich kunnen stellen zonder zich aan een beroemdheid of een bestaand verhaal te binden. Ik weet dat veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn, maar ook veel wel.

    Laat horen of je het er mee eens bent!

    xx,

    Bastiaan (Bazz)

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 12:23 ]

    Assassin schreef:
    (...)

    Daar ben ik het helemaal mee eens. Voordat ik al aan een verhaal begin ga ik eerst dingen uitwerken, het is zoveel leuker om alles zelf te kunnen bedenken. Je kunt zoveel meer uit een zelfbedacht verhaal halen dan uit een Fanfic.

    Oh, en vergeet niet die totaal onperfecte levens hé. Of ze zijn perfect en rijk en mooi of ze worden mishandeld door hun alcoholiste ouders. En dan moeten ze natuurlijk gered worden door hun idool.


    Ik kan het niet geloven dat ik dit zeg, maarreh: Tefuq is wrong with those women?

    Ik heb zo'n hekel aan hulpeloze jonkvrouwen die gered moeten worden door een ridder op een wit paard. Fuck it, het is veel cooler als die jonkvrouw zelf ontsnapt, de ridder van zijn paard duwt, zijn zwaard steelt en op avontuur gaat!


    quidquid excusatio prandium pro

    FighterBeat schreef:
    Zucht ... Ik zou eigenlijk eens moeten tellen hoeveel van deze topics we nu voorbij zien komen. Al raak ik dan wss. in de eerste maand al de tel kwijt.


    Het draait altijd uit op een shitstorm. Maar ik vind het altijd een geweldige kans om te ranten tegen fanfic.


    quidquid excusatio prandium pro

    FighterBeat schreef:
    Zucht ... Ik zou eigenlijk eens moeten tellen hoeveel van deze topics we nu voorbij zien komen. Al raak ik dan wss. in de eerste maand al de tel kwijt.


    Het is blijkbaar iets dat speelt onder de mensen.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik kan het niet geloven dat ik dit zeg, maarreh: Tefuq is wrong with those women?

    Ik heb zo'n hekel aan hulpeloze jonkvrouwen die gered moeten worden door een ridder op een wit paard. Fuck it, het is veel cooler als die jonkvrouw zelf ontsnapt, de ridder van zijn paard duwt, zijn zwaard steelt en op avontuur gaat!


    Klinkt een beetje zoals de nieuwe versie van Rapunzel, eerlijk gezegd


    Physics is awesome

    Kijk voor de lol eens naar het laatst gelezen blokje. 9/10 keer zie je een fanfiction, helaas.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik kan het niet geloven dat ik dit zeg, maarreh: Tefuq is wrong with those women?

    Ik heb zo'n hekel aan hulpeloze jonkvrouwen die gered moeten worden door een ridder op een wit paard. Fuck it, het is veel cooler als die jonkvrouw zelf ontsnapt, de ridder van zijn paard duwt, zijn zwaard steelt en op avontuur gaat!

    Oké, lol, daar ben ik het dus helemaal mee eens. Zelf heb ik ze in het begin ook geschreven, geef ik eerlijk toe, maar dat is zo cliché...


    Believe in yourself.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Ik kan het niet geloven dat ik dit zeg, maarreh: Tefuq is wrong with those women?

    Ik heb zo'n hekel aan hulpeloze jonkvrouwen die gered moeten worden door een ridder op een wit paard. Fuck it, het is veel cooler als die jonkvrouw zelf ontsnapt, de ridder van zijn paard duwt, zijn zwaard steelt en op avontuur gaat!

    Ik zeg niet voor niks dat ik het pas echt stoer vind als een vrouw zelf karakter toont. Dat zij iemand redt in plaats van telkens gered worden. Like wth, we leven in de 21ste eeuw. Mogen de verhalen er voor mijn part ook wel wat meer naar worden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Eyes schreef:
    (...)

    Klinkt een beetje zoals de nieuwe versie van Rapunzel, eerlijk gezegd


    Rapunzel had toch ook Rider nodig om de stap te maken?

    bazz schreef:
    Als je schrijft doe je dat voor je plezier, niet voor de top.

    Mensen kunnen ook fanfics voor hun plezier schrijven :].


    No growth of the heart is ever a waste

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Het draait altijd uit op een shitstorm. Maar ik vind het altijd een geweldige kans om te ranten tegen fanfic.


    Pff, die fase ben ik allang voorbij. Na de eerste 6 miljoen topics had ik er al genoeg van. Dit is toch een eindeloze discussie die geen zin heeft.

    Hetzelfde als 'Bestaat God?'
    'Wat is mooi?'
    'Wat is goed of slecht?'

    Etcetera, etcetera.


    Til hug og blod.

    bazz schreef:
    (...)

    Rapunzel had toch ook Rider nodig om de stap te maken?


    Ik heb de film niet gekeken maar ik dacht dat zij nogal avontuurlijk was


    Physics is awesome

    bazz schreef:
    Even voor de duidelijkheid, het gaat hier niet alleen om onbekende personen verhalen, maar ook over bijvoorbeed wat ik in de bibliotheek zou mee nemen om te lezen omdat het er spannend uit ziet. Trouwens, in de meeste fanfiction is het meestal alleen maar klef gedoe en niks wat een naar mijn mening echt verhaal zou moeten hebben.

    Niet alle fanfictie's by the way. Ik bedoel, neem nou Doctor Who. Daar kan romantiek in voor komen ja, maar het gaat vooral om avonturen met aliens en tijdreizen...


    Believe in yourself.

    11th schreef:
    (...)
    Niet alle fanfictie's by the way. Ik bedoel, neem nou Doctor Who. Daar kan romantiek in voor komen ja, maar het gaat vooral om avonturen met aliens en tijdreizen...
    90% wel

    Fanfictions zullen blijven bestaan, ik hoop alleen dat de kwaliteit verbeterd en dat mensen origineler worden. Ik schrijf zelf ook fanfictions maar dat is uiting van dat ik het verhaal mooi, leuk of interessant vond en er nog iets mee wil doen vooral als het verhaal een open einde had. (Ik spreek natuurlijk over fanfictions over personages uit boeken of fanfictions over het verhaal zelf)


    Physics is awesome

    Ik weet niet of je 'm nog wilt, maar dit is het topic van de Onbekende Personen Hype...


    Deep inside, I've never felt alive